Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Onzin
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-11-2016, 02:45
Pr0xy
Pr0xy is offline
Citaat:
Vaak ook niet. Dus dan telt het niet.

Mss goede graadmeter: Je krijgt je eten geserveerd op/in iets dat niet wegwerpbaar is.
Op een porseleinen bord zoals bij de snackbar?
Oud 24-11-2016, 07:49
Lorelei
Lorelei is offline
Als ik in m'n eentje op vakantie ben of weg ben voor werk, dan doe ik dat wel eens. Ik neem meestal wel een boek mee. Heel erg vind ik het niet maar ik zou nooit thuis op de bank denken "oh misschien ga ik vanavond maar eens in m'n eentje uit eten" als dat niet nodig is.

Ik reken snackbar, Julia's e.d. niet mee.
Oud 24-11-2016, 08:11
Verwijderd
Oh ja, over die hele discussie over snackbar en zo heb ik me natuurlijk niet uitgelaten. Ik ben geen autist dus het is volstrekt duidelijk dat we het hebben over op restaurant gaan. En dat mag ook een eetcafé zijn. Zwakzinnigen.
Met citaat reageren
Oud 24-11-2016, 08:14
Abby.
Abby. is offline
Citaat:
Oh ja, over die hele discussie over snackbar en zo heb ik me natuurlijk niet uitgelaten. Ik ben geen autist dus het is volstrekt duidelijk dat we het hebben over op restaurant gaan. En dat mag ook een eetcafé zijn. Zwakzinnigen.

Neemt niet weg dat er echt mensen zijn (die bijv. niet veel geld hebben, en ook niet veel hersens in hun kop) die "naar de Mac" al uit eten vinden. Dusja.
Met citaat reageren
Oud 24-11-2016, 08:21
Verwijderd
Ik besef dat ik een beetje als een snob reageer en dat ik vaker in restaurants te vinden ben dan sommige andere mensen, en dat dat komt door privileges die ik heb. Ook weet ik dat voor sommige mensen naar de Mac gaan een uitje is en ik misgun die mensen dat niet. Maar ik schat echt iedereen die in deze topic gereageerd heeft, hoger in dan dat. Vandaar mijn reactie
Met citaat reageren
Oud 24-11-2016, 08:44
Abby.
Abby. is offline
Citaat:
Ik besef dat ik een beetje als een snob reageer en dat ik vaker in restaurants te vinden ben dan sommige andere mensen, en dat dat komt door privileges die ik heb. Ook weet ik dat voor sommige mensen naar de Mac gaan een uitje is en ik misgun die mensen dat niet. Maar ik schat echt iedereen die in deze topic gereageerd heeft, hoger in dan dat. Vandaar mijn reactie
Dat snapte ik wel
Met citaat reageren
Oud 24-11-2016, 09:18
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Oud 24-11-2016, 09:25
Verwijderd
Citaat:
Door de 4+ maanden per jaar dat ik buiten de deur eet ben ik zelf koken wel meer gaan waarderen trouwens
Met citaat reageren
Oud 24-11-2016, 09:28
Verwijderd
Bovendien, zo heel goedkoop is de mac ook weer niet. Je kan ook in een leuk eetcafé een daghap voor 8 a 10 euro bestellen.
Met citaat reageren
Oud 24-11-2016, 09:39
Abby.
Abby. is offline
Citaat:
Bovendien, zo heel goedkoop is de mac ook weer niet. Je kan ook in een leuk eetcafé een daghap voor 8 a 10 euro bestellen.
Ik denk dat iedereen dat hier wel weet
Met citaat reageren
Oud 24-11-2016, 09:52
Verwijderd
Citaat:
Ik denk dat iedereen dat hier wel weet
Nja er zijn toch een paar die hier riepen dat uit eten gaan echt een uitzonderlijke gelegenheid is Vraag me dan af of dat vanwege de kosten is..
Maar misschien is dat ook wel het verschil tussen in de stad of in een klein dorp ergens wonen?
Met citaat reageren
Oud 24-11-2016, 10:00
Carn
Carn is offline
Citaat:
Nja er zijn toch een paar die hier riepen dat uit eten gaan echt een uitzonderlijke gelegenheid is Vraag me dan af of dat vanwege de kosten is..
Maar misschien is dat ook wel het verschil tussen in de stad of in een klein dorp ergens wonen?
Besteedbaar inkomen lijkt me een belangrijke factor.
Oud 24-11-2016, 10:10
Abby.
Abby. is offline
Citaat:
Dat laatste speelt vaak wel mee ja. In de stad heb je gewoon meer opties, en aangezien de concurrentie tussen alle eettentjes daar ook hoog is, kun je er natuurlijk gewoon prima kwaliteit voor weinig krijgen Dat is in kleinere dorpen wellicht minder vanzelfsprekend.
Met citaat reageren
Oud 24-11-2016, 10:18
Verwijderd
Citaat:
Besteedbaar inkomen lijkt me een belangrijke factor.
Ja uiteraard maar ik bedoelde meer te zeggen; als je voor 10 euro inclusief een drankje ergens kunt eten scheelt dat niet heel veel met de Mac of zelf koken
Met citaat reageren
Oud 24-11-2016, 11:08
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Ja uiteraard maar ik bedoelde meer te zeggen; als je voor 10 euro inclusief een drankje ergens kunt eten scheelt dat niet heel veel met de Mac of zelf koken
Hoe duur kook jij ik kook meestal voor maximaal 5 euro voor ons drie
Met citaat reageren
Oud 24-11-2016, 11:12
Verwijderd
Citaat:
Ja deze discussie hebben we ook al eens gehad. Als ik voor meerdere dagen kook en echt ga voor goedkoop is het inderdaad prima mogelijk om een maaltijd voor 2-3 euro te maken. Maar het kan ook best een keer wat duurder zijn als ik een lekker stukje vlees haal of iets met veel ingredienten. Er zijn andere dingen in het leven waar ik liever en makkelijker geld op bespaar.

Maar dan nog; het verschil tussen 3 en 10 euro is ook nog wel te overzien voor een keertje.
Met citaat reageren
Oud 24-11-2016, 11:13
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Hmm, het is waarschijnlijk wel een groot verschil dat wij zonder vlees koken ja.

En ik geloof ook dat eten hier wat goedkoper is dan in Nederland. Ik kan voor twee euro tien kilo aardappelen kopen bijvoorbeeld.
Met citaat reageren
Oud 24-11-2016, 11:25
Verwijderd
Ja maar als ik 6x in de week aardappelen moet eten doe ik liever een jaar langer met mijn jas
Met citaat reageren
Oud 24-11-2016, 11:30
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Het was een voorbeeld, he
Met citaat reageren
Oud 24-11-2016, 11:53
Verwijderd
Ja snap ik, eten in Nederland is ook best duur, en vooral als je in het centrum van een grotere stad woont. Voor een Lidl moet ik hier 6km fietsen dus dat doe je dan toch minder vaak. Ik probeer wel vaak waar het kan voor huismerk te gaan en voor aanbiedingen/bulk, maar ik geef verder graag wat meer uit aan goed eten. Ik eet ook 3-4 stuks fruit per dag en een stuk meer groente dan de ADH dus dat maakt het ook duur
Waar ik wel op moet letten is minder vaak dingen kopen in de koffiecorner/bedrijfsrestaurant.
Met citaat reageren
Oud 24-11-2016, 11:55
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Ik ga eigenlijk ook vrij vaak uit eten voor iemand die verder extreem-budget kookt (ik bak brood en gebak altijd zelf of neem het mee uit werk, we eten veel pasta en aardappels en groente die in de aanbieding is, etc)
Met citaat reageren
Oud 24-11-2016, 11:55
Verwijderd
Citaat:
toen ik nog student was kookte ik vaak en liefst zo goedkoop mogelijk. Nu ik veel werk zie ik het in een tijd/geld afweging.

Eten halen + koken + afwassen enz = tijd+moeite+klein beetje geld

Gewoon ergens neerploffen (of thuisbezorgd/foodora) en van iets lekkers genieten = weinig tijd+geld+geen moeite+ontspanning+genieten.

Mijn vrije tijd is nu de belangrijkste commodity in mijn leven.

Ook heb ik geen zin meer om 5 dagen lang hetzelfde te eten.

Ik kan best goed koken, maar nooit zo lekker als in een restaurant
Met citaat reageren
Oud 24-11-2016, 12:06
WolterB
WolterB is offline
Citaat:
Dat laatste speelt vaak wel mee ja. In de stad heb je gewoon meer opties, en aangezien de concurrentie tussen alle eettentjes daar ook hoog is, kun je er natuurlijk gewoon prima kwaliteit voor weinig krijgen Dat is in kleinere dorpen wellicht minder vanzelfsprekend.
Dat laatste klopt wel ja. In het stadje waar ik opgegroeid ben zijn 4 echte restaurants, een paar eetcafés /snackbars, een chinees en een pizzeria waar je alleen af kunt halen. Als je naar één van de restaurants gaat heb je praktisch geen hoofdgerecht onder de 20 Euro. Dan is het niet gek dat je uit eten gaan als iets exclusiefs beschouwt en er een avond uit van maakt

Als je in een iets grotere stad kijkt kan je behoorlijk goedkoper uit eten waardoor de drempel een stuk lager komt te liggen.
Oud 24-11-2016, 12:40
Verwijderd
Citaat:
toen ik nog student was kookte ik vaak en liefst zo goedkoop mogelijk. Nu ik veel werk zie ik het in een tijd/geld afweging.

Gewoon ergens neerploffen (of thuisbezorgd/foodora) en van iets lekkers genieten = weinig tijd+geld+geen moeite+ontspanning+genieten.

Ja, dit, en dan vooral dat vrije tijd de belangrijkste commodity is. Dat is uiteraard een luxepositie en ik snap dat niet iedereen zo gemakkelijk kan denken, maar toch. Dat uit zich niet (alleen) in restaurantbezoek maar in die boodschappendiscussie bijvoorbeeld. Had het laatst met iemand er over, die deed bij verschillende supermarkten boodschappen en hield de aanbiedingen in de gaten. Maar ik ga altijd naar de dichtstbijzijnde supermarkt en koop wat ik wil hebben. Dat klein beetje tijd dat het kost om aanbiedingen in de gaten te houden en naar een verdere supermarkt te gaan, dat vind ik al zonde van mijn tijd. Dan betaal ik wel gewoon wat meer.

Er een post over schrijven op een scholierenforum vind ik blijkbaar niet zonde van mijn tijd
Met citaat reageren
Oud 24-11-2016, 12:40
Verwijderd
Alleen is vrije tijd per definitie geen commodity
Met citaat reageren
Oud 24-11-2016, 12:45
Verwijderd
Wij handelen in commodities en tijd is er daar inderdaad niet één van. Maar je snapt uiteraard heel goed hoe wij het bedoelen
Met citaat reageren
Oud 24-11-2016, 12:55
Verwijderd
Hoe meer commodities je wilt kopen, hoe meer je moet werken en hoe minder vrije tijd er is Er is dus wel een directe relatie. Wat jullie bedoelen te zeggen is dat vrije tijd een hoog aandeel heeft in jullie utiliteitsfunctie maar vooruit
Met citaat reageren
Oud 24-11-2016, 12:56
Verwijderd
Hmm nu ik er nog eens over na zit te denken zit dit helemaal niet in een standaard nutsfunctie, commodities/diensten die tijd besparen
Met citaat reageren
Oud 24-11-2016, 13:03
pj eilander
pj eilander is offline
Citaat:
Ja snap ik, eten in Nederland is ook best duur, en vooral als je in het centrum van een grotere stad woont. Voor een Lidl moet ik hier 6km fietsen dus dat doe je dan toch minder vaak. Ik probeer wel vaak waar het kan voor huismerk te gaan en voor aanbiedingen/bulk, maar ik geef verder graag wat meer uit aan goed eten. Ik eet ook 3-4 stuks fruit per dag en een stuk meer groente dan de ADH dus dat maakt het ook duur
Waar ik wel op moet letten is minder vaak dingen kopen in de koffiecorner/bedrijfsrestaurant.
Huh mijn ervaring is juist dat supermarkten hartstikke goedkoop zijn ivm de meeste andere landen

Het CBS zegt dat ook

En het kaartje in dit artikel geeft dat ook aan

NL is goedkoper qua eten en drinken dan alle west-europese landen, en ligt op het zelfde niveau als Spanje en Portugal en veel oost-europese landen.
Met citaat reageren
Oud 24-11-2016, 13:07
Uitwaaien
Uitwaaien is offline
Citaat:
Door de 4+ maanden per jaar dat ik buiten de deur eet ben ik zelf koken wel meer gaan waarderen trouwens
Waarom eet je 4+ maanden per jaar buiten de deur?
Met citaat reageren
Oud 24-11-2016, 13:10
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Huh mijn ervaring is juist dat supermarkten hartstikke goedkoop zijn ivm de meeste andere landen

Het CBS zegt dat ook

En het kaartje in dit artikel geeft dat ook aan

NL is goedkoper qua eten en drinken dan alle west-europese landen, en ligt op het zelfde niveau als Spanje en Portugal en veel oost-europese landen.
Okee bizar, nuja, dan is het gelijk!
Met citaat reageren
Oud 24-11-2016, 13:41
Verwijderd
Citaat:
Is het ook, had ik niet op gereageerd maar wel gezien. Ik woon in Maastricht en de parkeerplaats van mijn lokale appie staat altijd vol Belgen. Als je buiten Europa gaat wordt het helemaal belachelijk, in Australië ben je bijvoorbeeld gemakkelijk het dubbele kwijt voor je dagelijkse boodschappen.
Met citaat reageren
Oud 24-11-2016, 13:44
Carn
Carn is offline
Citaat:
in Australië ben je bijvoorbeeld gemakkelijk het dubbele kwijt voor je dagelijkse boodschappen.
Ja maar daar is het altijd mooi weer1!@
Oud 24-11-2016, 13:47
Verwijderd
En de lonen liggen er hoger dan hier. Australië zit in de absolute top qua ontwikkeling, volgens mij alleen Noorwegen dat hoger scoort. Als je dan rekening houdt met het klimaat snap je niet dat niet iedereen in Australië woont

Maar dat ik een Australië-fetisj heb was geloof ik al bekend
Met citaat reageren
Oud 24-11-2016, 13:48
pj eilander
pj eilander is offline

En echt gezellig in de supermarkt!
Met citaat reageren
Oud 24-11-2016, 13:51
Verwijderd
Australische supermarkten zijn awesome. Zevenentachtig verschillende soorten worsten voor op de bbq. Alleen bij de kassa schrik je en check je snel of je niet per ongeluk een kleine middenklasser in je winkelmandje gedaan hebt.
Met citaat reageren
Oud 24-11-2016, 13:56
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Australische supermarkten zijn awesome. Zevenentachtig verschillende soorten worsten voor op de bbq. Alleen bij de kassa schrik je en check je snel of je niet per ongeluk een kleine middenklasser in je winkelmandje gedaan hebt.
En, heb je dat inderdaad weleens?
Met citaat reageren
Oud 24-11-2016, 13:58
Verwijderd
Mijn neefjes willen nog wel eens wat spullen in het winkelwagentje gooien zonder te vragen, dus er zit wel eens iets tussen dat niet de bedoeling was ja.
Met citaat reageren
Oud 24-11-2016, 16:57
Verwijderd
Citaat:
Hoe meer commodities je wilt kopen, hoe meer je moet werken en hoe minder vrije tijd er is
als je in commodities handelt is er toch geen direct verband meer tussen werkuren (input) en inkomsten/vrije tijd (output)?
Met citaat reageren
Oud 24-11-2016, 20:15
Verwijderd
Citaat:
als je in commodities handelt is er toch geen direct verband meer tussen werkuren (input) en inkomsten/vrije tijd (output)?
In een economisch model is er vaak maar één goed, wat iedereen zowel produceert als consumeert Er zijn dus geen transactiekosten dus ook geen ruimte voor mensen die alleen dingen verhandelen. Dus als je meer produceert kun je meer consumeren maar ook minder vrije tijd hebben.
Met citaat reageren
Oud 24-11-2016, 20:44
Mr Soija
Mr Soija is offline
Nee. Als ik ergens alleen eet, is het de Mcdonalds ofzo. Als ik veel onderweg zou zijn, dan zou ik wrs wel in mijn eentje ergens eten.

Nooit aan gedacht om alleen naar de dierentuin te gaan trouwens, lijkt mij dan weer vrij saai. ;o Ik ga wel graag alleen naar de film. <3
Oud 24-11-2016, 20:47
Mr Soija
Mr Soija is offline
Wil wel nog een keer alleen op vakantie, dat heb ik ook nog niet eerder gedaan.
Oud 24-11-2016, 20:56
Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Nooit aan gedacht om alleen naar de dierentuin te gaan trouwens, lijkt mij dan weer vrij saai. ;o
Ik vond dat echt heerlijk de laatste keer. Maar ik ben dan ook wel de hele tijd foto's aan het maken, en tussendoor praat ik een beetje tegen andere mensen. Het enige wat ik een beetje miste waren de extra handen bij het wisselen van de lens, maar met mij en m'n camera naar de dierentuin gaan is voor een ander ook weinig aan.

Citaat:
Wil wel nog een keer alleen op vakantie, dat heb ik ook nog niet eerder gedaan.
Alleen op werkvakantie gaan telt niet zeker?
Oud 24-11-2016, 20:58
Verwijderd
Ik ga ook het liefste in mijn eentje naar een museum
Met citaat reageren
Oud 24-11-2016, 21:05
Verwijderd
Citaat:
Waarom eet je 4+ maanden per jaar buiten de deur?
Omdat ik vorig jaar ruim 3 maanden en dit jaar bijna 4 maanden in een hotel heb geslapen. Ik heb leuk werk.
Met citaat reageren
Oud 24-11-2016, 22:20
Mr Soija
Mr Soija is offline
Citaat:
Ik vond dat echt heerlijk de laatste keer. Maar ik ben dan ook wel de hele tijd foto's aan het maken, en tussendoor praat ik een beetje tegen andere mensen. Het enige wat ik een beetje miste waren de extra handen bij het wisselen van de lens, maar met mij en m'n camera naar de dierentuin gaan is voor een ander ook weinig aan.

Alleen op werkvakantie gaan telt niet zeker?

Als je leuke toeristendingen doet, dan ja.
Oud 24-11-2016, 22:21
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Ik ga ook het liefste in mijn eentje naar een museum
Dit vind ik ook heel fijn in mijn eentje, ja Beetje in gedachten verzonken rondkuieren.
Oud 24-11-2016, 22:42
Elin3
Elin3 is offline
Citaat:

Als je leuke toeristendingen doet, dan ja.
We waren daar elke dag 9-5 met het team aan het werk of gingen met het team dingen doen op de vrije dagen, dus nee. De enige dag die ik zonder het team heb doorgebracht ging ik een vriend opzoeken.

Ik zou het denk ik op een bepaalde manier best fijn vinden alleen op vakantie te gaan. Ik wil wel altijd graag enthousiasme delen en dat kan dan niet, maar dan kan ik wel gewoon op m'n eigen tempo genieten
Oud 25-11-2016, 08:01
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:

Ik snap deze afweging wel maar eigenlijk moet je dan ook expliciet maken waar je nog meer je geld aan uitgeeft/uit wil geven, en wat je dus niet doet omdat je geld al hier naartoe gaat. Mijn vrije tijd is me wel wat waard maar niet als ik vervolgens geen geld meer heb om in die vrije tijd de dingen te doen die ik wil doen. Dat ligt voor jou misschien anders maar is wel deel van de afweging
Oud 25-11-2016, 08:13
Verwijderd
Ik antwoord ook maar, ik heb niet de indruk dat ik in mijn vrije tijd dingen niet kan doen omdat ik geld uitgeef om tijd te besparen En ik heb dus een schoonmaakster, ik let niet op bij boodschappen doen, ik laat eens per week eten thuisbezorgen of zo. Het zit veel meer in andere keuzes, ik heb geen duur horloge, dure auto of dure woning. Interesseert me allemaal niet zo veel. Ik geef juist graag geld uit aan lekker eten en aan reizen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten