Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
2) Ee hoop mensen zien dit niet in, zij zijn 'te deep in love' 3) Ik bepaal niets, ik deel alleen mijn mening wat in mijn ogen beter zou kunnen zijn. 4) Het doet er nie toe wat wel of niet wil. 5) Hm, daar ben ik het niet volledig mee eens. Dat het niet mijn zaak is wel, alleen met de rest niet.
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
En weer bekruipt mij het gevoel dat mensen tegenwoordig echt geen afwijzingen kunnen tolereren. Verliefd zijn geeft je niet het recht op wederzijdse verliefdheid. Soms heb je gewoon pech, klaar. Dat zelfmedelijden van sommige mensen, daar kan ik soms echt misselijk van worden, sorry. |
![]() |
||
Citaat:
2) Wel, niet dwingen, maar ik denk wel dat het beter is om niet verliefd te zijn, en dan pas een relatie aan te gaan [zie me andere topic] 3) In principe is het wél moedwillig. Want iedereen weet donders goed dat een blauwtje lopen niet leuk is. 4) Al jij afgewezen wordt vind je het ook niet leuk, misschien vind je het niet 'het einde van de wereld'. Maar leuk vind je het ook niet. Wel? 5) Misschien geen wederzijdse verliefdheid (dat kun je toch niet sturen, je kunt immers mensen niet verliefd op elkaar laten worden, dat doen zij zelf, of juist niet). Meer iets in de trend van een (kortstondige) liefdesverhouding. Uiteraard, wanneer de ander ook niet verliefd is. Het gaat er meer om dat je dé kans kan krijgen het toch nog te laten slagen. Het proberen dus. Hoe dat precies in z'n werk zou moeten gaan weet ik nog niet precies, ideetjes? Zelf denk ik aan zoiets... 6) Het gaat nu ook niet zo zeer om zelfmedelijden. Het gaat er om dat je de ander een kans kunt geven. Misschien klikt het ook helemaal niet, maar dat kun je toch ook niet van te voren vaststellen door naar haar/zij uiterlijk te kijken. En als het wél klikt, dan is het voor beiden mooi mee genomen.
||
![]() |
Citaat:
2) Als iemand geen zin heeft om een relatie aan te gaan en je zet diegene onder druk om dat toch te doen dan denk ik dat het 'leed' van die persoon vele malen groter is dan van de afgewezen persoon. Als ik een relatie zou 'moeten' hebben met iemand met wie ik dat niet wil zou ik waarschijnlijk alleen maar een afkeer krijgen van diegene. 3) Het is niet moedwillig, je kunt er gewoon niet omheen. Het is niet wederzijds, klaar. Iemand moedwillig een ziekte toebrengen is wat anders omdat dat gewoon 'out of the blue' komt, er is geen enkele reden om dat te doen, in het geval van een blauwtje is het alternatief liegen over je gevoelens om de ander te sparen en jezelf opofferen, waarom zou je dat moeten doen? Het lijkt me wel een erg grote inbreuk op je privacy en je vrijheid. 4) Nee, maar er zijn wel meer dingen die niet 'het einde van de wereld zijn, maar ook niet leuk', als je daar niet mee om kunt gaan wordt het tijd dat je gewoon volwassen wordt, je kunt niet je hele leven alle frustratie uit de weg gaan. Volgens mij zijn ouders van jonge kinderen van tegenwoordig veel te veel bezig met alle frustratie voor hun kind uit de weg te halen, waardoor mensen niet meer leren met teleurstellingen om te gaan. 5) Nogmaals, een afwijzing betekent 'ik wil met jou geen relatie'. Om welke reden dan ook. Als iemand, ondanks het ontbreken van verliefdheid, toch een relatie wil dan zou diegene dat wel zelf aangeven, maar er is natuurlijk geen 'moeten' bij. Als die verliefde persoon dat wél normaal vindt dan zoekt hij toch zelf iemand die hem wel wil en dan zet híj zichzelf ertoe om een relatie met diegene aan te gaan? Waarom zou een ander zich moeten opofferen? Alles draait niet om de levenskwaliteit van die ene persoon. Sorry, maar ik blijf je stelling enorme onzin vinden. |
![]() |
||
Citaat:
2) Ja, daarom moet er iets komen dat de druk kleiner maakt, en de leed daardoor minder wordt. Maar, ik zei al, hoe dat precies in z'n werk zou moeten gaan weet ik niet precies. Misschien herprogrammering van de hersenen? ![]() 3) Je weet dat het verliefde persoon pijn zal hebben als jij zegt dat je niet graag bij die gene wilt zijn, dus is het wel moedwillig. Nou ja, misschien in-direct. 4) Het is wel goed dat je met teleurstellingen om kan gaan, het is daarom misschien ook 'noodzakelijk' dat ze op je pad komen. Je kunt kinderen moeilijk behoeden van iedereen en alles dat het leven misschien een opsodermieter zou kunnen geven. 5) Ik denk niet dat je het moet zien als een opoffering, maar als het geven van een eerlijke kans. Kijk, klikt het niet, ok, dat is heel jammer voor die andere. Maar klikt het wel, dan zijn er weer twee vrijgezellen minder.
|
![]() |
Als iemand niet verliefd is, maar die ander wel leuk genoeg vindt om hem of haar beter te leren kennen dan komt diegene zelf wel met dat idee. Ik denk dat dat al heus wel gebeurt in de wereld en dat niet iedereen al aan het begin van de relatie verliefd was. Maar als iemand gewoon echt, echt niet wil, en dat komt ook voor, dan gaat het hele feestje gewoon niet door.
Overigens vind ik wel dat als je iemand afwijst, je dat op een nette manier doet en niet bot of door diegene belachelijk te maken of het aan iedereen door te vertellen. Dat zijn dingen die ik vroeger ook heb meegemaakt en het feit dat dat zo nodig op zo'n lullige manier moest gebeuren vond ik erger dan het feit dat die verliefdheid niet wederzijds was. Strafbaar kun je het niet maken, maar ik vind het op zijn minst wel van basale fatsoensnormen getuigen als je het kunt opbrengen om iemand normaal af te wijzen. |
![]() |
||
Citaat:
2) Hm, ja, maar stel dat het strafdbaar zou kunnen zijn. Waar ligt de grens tussen een normale manier van uitmaken, en de grove manier van uitmaken?
||
Citaat:
2) O? Noem er eens 10?
||
![]() |
Citaat:
1 Als je weinig met stress te maken hebt leef je langer. Een leraar die te veel huiswerk opgeeft mag aangeklaagd worden voor poging tot moord. 2 Als je veel in beweging bent leef je langer. Als je van je moeder niet op een sport mag kan ze aangeklaagd worden wegens poging tot moord. 3 Als je gelukkig bent leef je langer. Als je beste vriendin plotseling niet meer naar je omkijkt en je wordt daar unhappy van wordt mag ze aangeklaagd worden wegens poging tot moord. 4 Als je gelukkig bent leef je langer. Als je ouders gaan scheiden en je wordt daar unhappy van mag je ze aanklagen wegens poging tot moord. 5 Als je gelukkig bent leef je langer. Als iemand een kwetsende opmerking maakt waar je unhappy van wordt mag diegene aangeklaagd worden wegens poging tot moord. 6 Als je gelukkig bent leef je langer. Als je baas je ontslaat mag je hem aanklagen wegens poging tot moord. 7 Als je gezond eet leef je langer. Alle snoepwinkels in Nederland mogen aangeklaagd worden wegens poging tot moord. 8 Als je tevreden met jezelf bent leef je langer. De vriendin die zegt dat je haar niet zit mag aangeklaagd worden wegens poging tot moord. 9 Als je geen alcohol drinkt leef je langer. Degene die zaterdag een rondje geeft mag aangeklaagd worden wegens poging tot moord. 10 Als je vaak buiten komt leef je langer. Als je moeder wil dat je naar huis komt mag je haar aanklagen wegens poging tot moord. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
1) Eerder je ouders dan, zij sturen je naar school, of eigenlijk de wet, want zij bepalen dat je zoveel jaar van het onderwijs moet 'genieten' ![]() 2) Voor sporten hoef je geen toestemming van je ouders te hebben volgens mij, tenminste, als je het zelf betaald is het toch ok. 3 t/m 6) allemaal "Als je gelukkig bent leef je langer." Alleen 3 en 5 zouden ok zijn voor een discussie, de rest is niet. 7) Je kiest zelf om te snoepen, klaag dan jezelf aan wegens zelfmoord ![]() 8) Lijkt verdacht veel op 5 ![]() 9) Nee, want weer, je kiest er zellf voor, je hoeft niet persé mee te doen met dát rondje. 10) Maar, ook weer niet, want als je buiten blijft tot 3 uur 's nachts kan je iets ergers overkomen waardoor je sneller dood kan zijn. De kans is groter dat er op straat iets gebeurd dan bij mama thuis. ![]() 11) Nee ![]()
||
Citaat:
|
![]() |
|
|