Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Onzin
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-04-2019, 10:51
Verwijderd
Citaat:
Als verkeersveiligheid zo eenvoudig te managen was dan waren er niet enkele tienduizenden incidenten per jaar.
Alsnog eenvoudiger dan biologische ritmes managen van het individu.

Citaat:
Echt te lang geleden om er nu nog iets mee te kunnen, de wereld is veranderd. Laat ze maar eens een grootschalig onderzoek doen.
Quatsch. Gans die zomertijd is om economische redenen ingevoerd zonder dat daar verder reden voor was.

Citaat:
Precies! Dat roep ik dus al de hele tijd, dat het biologische effect verwaarloosbaar is als je compenseert voor de transitie, of heb je nooit gehoord van de principes uitslapen en dat je wekker de ene dag een uur vroeger gaat dan de andere?
Dit maakt dat je het voor de kat z'n kut quotte maat.

Citaat:
Ik ben serieus en ik weet heel erg goed bij welke tijdzone NL zou moeten horen maar het is natuurlijk een praktische onmogelijkheid om ons van Duitsland te isoleren op deze manier.
Dus je wéét dat het X hoort te zijn maar je breekt een lans voor Y omdat... Ja, wat precies? Persoonlijke voorkeur? Landgrenzen? Wat een draak van een redenering. Dan kunnen we alle tijdzones beter afschaffen, om "isolering" te voorkomen

Nogmaals: gaat heen met je zomertijdwaanzin.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-04-2019, 11:05
Verwijderd
Citaat:
Alsnog eenvoudiger dan biologische ritmes managen van het individu.
Is niet te managen in wat voor vorm dan ook, dus gewoon afblijven.

Citaat:
Quatsch. Gans die zomertijd is om economische redenen ingevoerd zonder dat daar verder reden voor was.
Dat is grote nonsens, er is weldegelijk een goede reden voor en dat is niet eens zozeer het totale energieverbruik, maar de piekbelasting op het net.

Citaat:
Dit maakt dat je het voor de kat z'n kut quotte maat.
Nee, eigenwijs varken.

Citaat:
Dus je wéét dat het X hoort te zijn maar je breekt een lans voor Y omdat... Ja, wat precies? Persoonlijke voorkeur? Landgrenzen? Wat een draak van een redenering. Dan kunnen we alle tijdzones beter afschaffen, om "isolering" te voorkomen
Ja ik weet wat het technisch hoort te zijn en dat is ongeveer GMT+20m. Wil je dat liever invoeren? Meest ideale? ALLE grenzen zijn arbitrair. Het is veel verstandiger om mensen zelf te laten beslissen wanneer ze willen gaan werken en opstaan. Probleem opgelost.

Citaat:
Nogmaals: gaat heen met je zomertijdwaanzin.
Neen. Je hebt nog steeds geen enkel steekhoudend argument meer aangevoerd dan "BUT MAH BAHJALAGIKAWL RYTHM" en ik heb geen recent modern onderzoek gezien. Dismissed.
Met citaat reageren
Oud 01-04-2019, 11:25
Verwijderd
Citaat:
Is niet te managen in wat voor vorm dan ook, dus gewoon afblijven.
Exact en ondertussen proberen we zo min mogelijk af te wijken van wat de biologische klok zegt. Dat betekent: ophoeren met je permanente zomertijd.

Citaat:
Dat is grote nonsens, er is weldegelijk een goede reden voor en dat is niet eens zozeer het totale energieverbruik, maar de piekbelasting op het net.
De oliecrisis van 1973, die tot een golf van energiebesparende maatregelen leidde, was voor veel Europese landen aanleiding om opnieuw de zomertijd in te voeren. Spanje en Albanië begonnen hier in 1974 mee. In 1975 volgden Griekenland en Cyprus. Frankrijk volgde in 1976, Nederland, België, Luxemburg, Portugal en Polen in 1977, Tsjecho-Slowakije, Bulgarije en Roemenië in 1979. West-Duitsland wachtte nog tot 1980, totdat hierover een afspraak met de Oost-Duitsland was gemaakt. Ook Oostenrijk, Denemarken, Hongarije, Noorwegen en Zweden sloten zich toen aan. In 1981 volgden de Sovjet-Unie, Finland, Zwitserland en Liechtenstein, en in 1983 Joegoslavië. In 1985 sloot Andorra zich aan, als laatste land in Europa.

Kan jij 'ns laten zien waar het geleuter rondom piekbelasting vandaan komt als hoofdreden voor DST?

Citaat:
Nee, eigenwijs varken.
Jawel. Het ging om de schadelijke effecten van permanente zomertijd en níet om de schadelijke effecten van de switch.

Citaat:
Ja ik weet wat het technisch hoort te zijn en dat is ongeveer GMT+20m. Wil je dat liever invoeren? Meest ideale? ALLE grenzen zijn arbitrair. Het is veel verstandiger om mensen zelf te laten beslissen wanneer ze willen gaan werken en opstaan. Probleem opgelost.
Wat een kutargument deadlock, kom op zeg Wintertijd levert de enige reasonable licht/donker-verhouding conform de norm. Dat weet jij verdomme net zo goed als ik.

Hier; een mooi plaatje:

Citaat:
Neen. Je hebt nog steeds geen enkel steekhoudend argument meer aangevoerd dan "BUT MAH BAHJALAGIKAWL RYTHM" en ik heb geen recent modern onderzoek gezien. Dismissed.
Nogmaals; we weten allebei dat wij in een verkeerde tijdzone zitten en dat de verdeling gebaseerd op graden ten opzichte van het middaguur helemaal geen vergezochte of verkeerde methodiek is. Wij zitten om een volstrekt absurde reden domweg in de verkeerde zone, wat een uur nadeel oplevert ten opzichte van deze verdeling. Daar komt dan nóg een uur additionele afwijking bij omdat jij een krankzinnige fetisj voor zomertijd hebt waardoor de afwijking naar twee uur gaat.

Je bent niet goed bij je hoofd als je bovenstaand plaatje ten aanzien van de wintertijd niet redelijk en biologisch een stuk meer te billijken vindt dan permanente zomertijd. Voorts is jouw "experimentje" al uitgevoerd in Rusland en daar is men er na een paar jaar op teruggekomen; iets wat fucking logisch is. Tenzij je een volstrekt irrationele persoonlijke voorkeur hebt die jij wil opdringen aan het leeuwendeel van de bevolking. In dat geval; kom er gewoon voor uit en ga pleiten voor een fout die ook wij terug gaan draaien mocht het er van komen (en dat komt het hoor, ik maak mij daar geen illusies over na bijvoorbeeld Brexit).
Met citaat reageren
Oud 01-04-2019, 12:32
Verwijderd
Citaat:
Exact en ondertussen proberen we zo min mogelijk af te wijken van wat de biologische klok zegt. Dat betekent: ophoeren met je permanente zomertijd.
Again, jouw feestje, jouw mening en "BUT MAH BAHJALAGIKAWL RYTHM". Geldt net zo goed voor mij, maar jij hebt niet voor mij te bepalen wat beter is.

Citaat:
De oliecrisis van 1973, die tot een golf van energiebesparende maatregelen leidde, was voor veel Europese landen aanleiding om opnieuw de zomertijd in te voeren. Spanje en Albanië begonnen hier in 1974 mee. In 1975 volgden Griekenland en Cyprus. Frankrijk volgde in 1976, Nederland, België, Luxemburg, Portugal en Polen in 1977, Tsjecho-Slowakije, Bulgarije en Roemenië in 1979. West-Duitsland wachtte nog tot 1980, totdat hierover een afspraak met de Oost-Duitsland was gemaakt. Ook Oostenrijk, Denemarken, Hongarije, Noorwegen en Zweden sloten zich toen aan. In 1981 volgden de Sovjet-Unie, Finland, Zwitserland en Liechtenstein, en in 1983 Joegoslavië. In 1985 sloot Andorra zich aan, als laatste land in Europa.

Kan jij 'ns laten zien waar het geleuter rondom piekbelasting vandaan komt als hoofdreden voor DST?
https://np.reddit.com/r/explainlikei...icial/cd7nkd6/

Citaat:
Jawel. Het ging om de schadelijke effecten van permanente zomertijd en níet om de schadelijke effecten van de switch.
En die heb je nog steeds niet aangetoond met modern onderzoek, alleen met 50/60 jaar oude meuk waarvan ik me afvraag of die wel correct is.

Citaat:
Wat een kutargument deadlock, kom op zeg Wintertijd levert de enige reasonable licht/donker-verhouding conform de norm.
Welke norm? Wie bepaalt die norm?

Citaat:
Dat weet jij verdomme net zo goed als ik.
In tegendeel. Niet iedereen heeft hetzelfde bioritme, ze lopen zelfs sterk uiteen van persoon tot persoon, dus het is de enige logische oplossing. Er wordt niet voor niets al jaren geroepen dat school één tot zelfs anderhalf a twee uur later moet beginnen.

Citaat:
Hier; een mooi plaatje:
[afbeelding]
Kan ik niets mee, komt niet overeen met mijn werkelijkheid of die van veel mensen om me heen.
Traditionele 9-17 werkdag Kom nou Ik ben bij ons in de organisatie de enige die niet om 7:30 begint en vanaf 16:00 (nej 15:55) zit ik heerlijk alleen. Om nog maar te zwijgen van werknemers in de bouw.

9-17 Het is echt uitermate lachwekkend dat dat als de gouden standaard gepakt wordt.

Citaat:
Nogmaals; we weten allebei dat wij in een verkeerde tijdzone zitten
Klopt, we horen in die van Wit-Rusland.

Het blijft er nog steeds op neerkomen: Jij wil iets, ik wil iets niet. Jij beweert krampachtig zonder verder hard bewijs dat het goed zou zijn voor je bioritme als om 12:00 precies de zon midden aan de hemel staat, terwijl je dan volgens mij binnen 2000 kilometer van de evenaar moet gaan wonen omdat lengende en kortende dagen sowieso een gare invloed hebben op je bioritme, en ik beweer dat als je dan toch het "argument" gaat gebruiken dat het van negatieve invloed is op de volksgezondheid, dat langer licht beter is voor de volksgezondheid omdat het andere effecten heeft en daar heb ik cijfers bij gegeven.

Je houdt krampachtig vast aan een niet bewezen iets, en dat soort idiote grafieken over een fucking werkdag, wat teh FUCK heeft dat ermee te maken?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten