Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-08-2002, 12:52
a new noise
a new noise is offline
Citaat:
UnUsual schreef:

dacht ik, woow ik krijg een heuze knuf!
maar ach, neej, het was niet voor mij bedoeld
ook voor jou dan
Oud 27-08-2002, 18:29
^RiOtrIoT^
^RiOtrIoT^ is offline
Citaat:
a new noise schreef:

*knuf voor lieke*
Ooow danke Rutje..
Oud 27-08-2002, 18:43
yvonnaah
yvonnaah is offline
*wordt gek van al die onderwerpuh over "hokjes" en "alternatief" enz!! jagg!*
Met citaat reageren
Oud 30-08-2002, 17:05
punxnotdead
punxnotdead is offline
Citaat:
liefferd schreef:
*wordt gek van al die onderwerpuh over "hokjes" en "alternatief" enz!! jagg!*
dan lees je ze tog niet
Oud 30-08-2002, 20:43
Jules
Jules is offline
Tsja .. "alto" .. volgens mij zijn de enige Alto's de mensen die écht niet in hokjes denken, en dus geen anderen gaan afzeiken dat ze Breezers drinken of om het hardst roepen dat ze niet in hokjes gestopt willen worden terwijl ze dat zelf gewoon wel doen.

Alternatief ben je in je hoofd

Ik loop in Overseas broeken, oke, ik drink af en toe een Breezer mee met de rest, oke, ik luister nog maar 2,5 jaar naar punk&zo, dus ik zal wel een wannabee zijn, maar ik denk maar in 2 hokjes: aardige mensen en niet-aardige mensen. Klaar.
Oud 30-08-2002, 20:57
Mysterons
Mysterons is offline
damn ik weet het echt niet, ik vind het wel grappig om er echt overna te gaan denken, maar er is geen echte reden voor, er is geen echte alto, geen echte wannabee, geen echte mainstream.
Oud 30-08-2002, 21:07
Verwijderd
Ik denk dat het iets te maken heeft met anders te willen zijn, duidelijk jezelf. Heb zelf ook die neigingen, hoewel ik er meestal niet aan toegeef

Mh... Vandaag kwam ik met een vriendin de konmar uitlopen en liep recht tegen vier 'dozen' (speciale subcultuur: geblondeerd haar, overdadige make-up, net-niet of net-wel kleding (kak, natuurlijk) en een IQ van 3) aan die euh, ruzie? hadden met twee 'alto' jongens. Die het niet met die benaming eens waren. (zwarte T-shirts met bandnamen, wijde broek, hanekam, ander gewoon zwart T-shirt en wijde broek).

Doos 1: *vol verachting* Alto's!
Alto 1: Wij zijn geen alto's.
Hanekam: Weet je wel eens wat alto betekend?
Doos 2: *ook vol verachting* Natuurlijk. Al-ter-na-tie-ve-ling.
Hanekam: Inderdaad. Dus als er nu nog drie zoals ons gekleed bij waren, dan waren jullie de alto's.
Doos 1: Eeeeecht niet, ik ben hardstikke normaal hoor!!
Dozen: *mopper mopper* Noemen ons alto's... Gek!! Wij zijn heeeel normaal... blablabla

Hanekam en Alto doen nog een poging om het uit te leggen, maar ze begrijpen het idee niet helemaal.

Wij: *lach*
Hanekam: Kijk, ZIJ snappen het!

Maar anyway, die lui waren dus wanhopig moeite aan het doen normaal te zijn *snapt niet waarom iemand precies zo als de rest wil zijn*, terwijl die 'alto's' juist graag anders willen zijn.

Mh... dit is nog steeds een onnuttige post, ik heb hier gewoon niks over te melden
Met citaat reageren
Oud 30-08-2002, 22:16
kaleidoscope
kaleidoscope is offline
Ik weet wel zeker dat ik arroganter ben dan Esmée

En ik denk dat het in elke subcultuur precies hetzelfde verhaaltje is maar dan net een tikkeltje anders,binnen elke groep word er aan trends gedaan,bij elke groep heb je zo de wannabe's en de popi jopies.
Wat de laatste tijd heel erg onder alto's heerst is doen alsof je fel tegen de term wannabe's bent'' wannabe's bestaan niet' ,zo openminded mogelijk proberen over te komen...maar het ligt er zo dik bovenop.

[edit]

Ik denk dat als je dus forummers door elkaar zou gaan husselen,dat je er zo een paar mensen tussen uit zou kunnen pikken waarvan je aan het karakter kunnen zien wat voor stijl diegene heeft..maar dat zijn er dan ook maar echt een paar.

Laatst gewijzigd op 30-08-2002 om 22:30.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2002, 00:48
Vice
Vice is offline
Maar alternatievelingen zien niet het zelfde eruit. Denken niet het zelfde en luisteren ook niet naar de zelfde muziek. Dus het is ook geen subcultuur.

Wat me wel opvalt is dat de meeste"alto's" naar rock (en muziek in die richting) luisteren en als je dan zegt dat alternatievelingen ook naar bijvoorbeeld dance kunnen luisteren, je heel dom aankijken.
Oud 31-08-2002, 08:45
Verwijderd
Citaat:
konflict schreef:
Waarom wordt 'alternativiteit' zo in verband gebracht met je afzetten? Ik zet me nergens tegen af, maar omdat ik naar andere muziek luister dan 90% van de massa, me wat anders kleed (en dan nog niet eens extreem ofzo) dan 90% van de massa en andere hobby's heb dan 90% van de massa, durf ik mezelf best alternatief te noemen. Je bent niet alternatief wanneer je zo koel deathmetal gaat luisteren waar je ouders bij zijn omdat zij daar een schijthekel aan hebben, maar gewoon omdat nu eenmaal de meerderheid van de Nederlandse jeugd van andere dingen houdt dan jijzelf.
is niet iederéén wel anders dan die andere 90 %?
stel de wereld bestaat voor 10 % uit alto's, voor 10 % uit kakkers, voor 10 % uit massakonijnen, voor 10 % uit r&b/hiphop-mensjes, voor 10% uit kinderen, voor 10% uit kleutertjes, voor 10% uit bejaarden, voor 10 % uit zakenmensen, voor 10 % uit kunstenaars, enzovoort...
Met citaat reageren
Oud 31-08-2002, 10:12
kaleidoscope
kaleidoscope is offline
Citaat:
Vice schreef:
Maar alternatievelingen zien niet het zelfde eruit. Denken niet het zelfde en luisteren ook niet naar de zelfde muziek. Dus het is ook geen subcultuur.
Vreemdgenoeg dragen vrijwel alle alto meisjes verknipte panty's,bandshirtjes,haarbanden,kralenkettingen,spikebandjes,wijde broeken,strak (band)shirtje.
En alle jongens skateschoenenen,skatebroeken,bandshirt,haar door de war of spikes.
Er zitten kleine verschillen tussen maar vrijwel alles lijkt op elkaar.
Muzieksmaken verschillen ook nie zo erg.
En natuurlijk denken ze niet allemaal hetzelfde,maar wel in dezelfde soort patronen,verklaar jij anders maar eens waarom veel altos vegetarier is,blowt,automutileren etc.
Citaat:
Wat me wel opvalt is dat de meeste"alto's" naar rock (en muziek in die richting) luisteren en als je dan zegt dat alternatievelingen ook naar bijvoorbeeld dance kunnen luisteren, je heel dom aankijken. [/B]
En dan nog durven ze vol te houden hoe openminded ze zijn..

Laatst gewijzigd op 31-08-2002 om 10:16.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2002, 10:54
kleine wicca
kleine wicca is offline
alternatief?

ik denk dat je dan gewoon aantrekt wat je wil en niet naar muziek luistert die op dat moment in is.
hoe je er dan precies uitziet kan verschillend zijn.
ik loop ook niet met de mode mee denk aan: superwije broeken met te lange pijpen, en van die puntenhalsbanden.
er zijn veel mensen die alto's weird vinden enzo.
die kijken dan helemaal op je neer, maar ik denk dat het aan die mensen zelf ligt.
alto's zijn niet weird en de mensen die dat wel vinden zijn gewoon niet zelfverzekerd genoeg om te doen wat ze willen.

doej, ut zussie van kleine wicca (bijna 13)
Oud 31-08-2002, 10:55
kaleidoscope
kaleidoscope is offline
Citaat:
kleine wicca schreef:

doej, ut zussie van kleine wicca (bijna 13)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten