Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Ik ben helemaal niet boos, maar ik ben van mening dat jij onvoldoende van mijn relatie weet om een oordeel te kunnen geven en ik ben zelf niet iemand die allerlei details op internet gaat zetten. Dat doe ik niet over mijn relatie, maar ook niet over mijn woonplaats, mijn studie of mijn vriendinnen, gewoon omdat ik liever anoniem blijf. Het feit dat ik in het verleden een paar keer foto's heb gepost vond ik achteraf ook te ver gaan. Dat heeft niks te maken met 'in de doofpot stoppen', maar zoals ik al zei wil ik niet te veel van mezelf blootgeven (over niks) en ten tweede hebben de mensen om mij heen er niet om gevraagd of ik details over hen op internet wil zetten, ik heb ervoor gekozen om op een forum te gaan zitten en niet zij. Ik heb in het verleden een paar keer een probleem van mezelf gepost en dat had met een vriendin te maken die ik zo onherkenbaar wilde maken dat het bijna niet mogelijk was om het probleem duidelijk te maken. Verder zet ik heel soms wel eens wat dingen van vroeger neer, over mensen die ik nu nooit meer zie, maar dan probeer ik het ook zonder details en zo onherkenbaar mogelijk.
Dus ik stel voor dat we de discussie over mij sluiten, ik gaf mijzelf als voorbeeld en niet als aanleiding om erover door te zagen. Ik heb geen last van het leeftijdsverschil, ben in de laatste jaren stukken stabieler en zelfverzekerder geworden dan ooit en ben zelf heel goed in staat om over mijn eigen leven na te denken zonder dat ik daar stimulatie van een ander voor nodig heb. Ik ben geen type dat maar wat doet zonder erover na te denken. Laatst gewijzigd op 26-08-2002 om 12:54. |
![]() |
|
![]() |
Hmmm ik vind 18(bijna 19) en 13 opzich wel kunnen. Waarom niet
![]() Als jullie elkaar graag mogen is er toch nix aan de hand. Als haar ouders er geen problemen mee hebben al helemaal niet. het is jullie relatie...en al noemen mensen je een pedo en vinden ze het verkeerd. Heb er schijt aan!!! Als jij gelukkig bent met je meisje is er nix aan de hand!!! (en btw...ik ben 16 en lees ook nog de fancy ![]() ![]()
|
Verwijderd
|
Evolutionair gezien kan het, maatschappelijk wordt het al minder geaccepteerd...ik denk dat een hoop mensen een meisje van 13 nog te jong vinden om al 'fulltime' met jongens aan de slag te gaan, dwz een enigszins serieuze relatie mee aan te gaan. Zelf vind ik dat ook. Ik zou in ieder geval absoluut niet kunnen hebben met zo'n jong meisje, ik zou me voelen alsof ik een dochter had. Vadertje spelen kan je hele leven nog.
En dit is verder helemaal niet beledigend bedoeld, maar jongens die op hun 20e op het niveau van een 13-jarige (kunnen) zitten...sja ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Op zich trek ik me er weinig van aan wat anderen zeggen, maar het kan je wel behoorlijk dwars gaan zitten als je continu voor viespeuk of pedo wordt uitgemaakt. Haar ouders vinden het wel ok, zaten wel heel ff verbaasd te kijken dat we knus op de bank lagen, maar dat was meer omdat ze het niet verwacht hadden denk ik dan dat ze het niet goed vonden. Haar ouders zeiden achteraf dat ik een hele aardige leuke jongen was, dus wat dat betreft zit het wel goed. Ik kijk het wel aan, dr ouders vinden het ok, zij is blij, ik ben in de wolken. Komt wel goed, en zo niet, dan niet ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Ik post daar al 4x iets over, sjezus.... wordt ff wakker ofzo. Sorry als ik arrogant overkom maar dit is het zoveelste gezever daarover..... ik heb al lang gezegd dat ik het verkeerd had.... so beat it. |
![]() |
||
Citaat:
1) Heb nu pas alles gelezen, maar het viel me zo op over de Fancy...dus moest f snel een reactie plaatsen erover... 2) Overigens...m'n naam is niet Jezus 3) Ok.
Laatst gewijzigd op 27-08-2002 om 09:03. |
![]() |
|
Ik denk dat als je niet al te veel van haar verwacht, en haar ouders ook niet denken dat je uit bent van maar '1 ding'...dan zou het eventueel 'kunnen'.
Alhoewel ik het verschil nog steeds behoorlijk groot vind. Het is wel jammer voor haar mannelijke leeftijdsgenootjes, dat hun markt nu verpest wordt door een veel ouder iemand, een iemand die veel meer kans maakt met z'n grote BMW. Dan die jongetjes op hun BMX'jes. Nou ja, niet te letterlijk nemen die BMW ![]()
|
ik zal niet gaan zeggen pedo ofzo. maar toch vind ik het niet helemaal normaal..
Het is en blijft wel een meisje van 13, hoe ze zich ook gedraagt.. Ze leeft nog in een andere wereld dan jij, jullie hebben andere verwachtingen, andere ideeen enzovoorts.. Jullie kunnen niet ergens uitgaan, vrienden zullen misschien raar opkijken ed.. Ze is nog maar 13 en ze zal nog veel veranderen (puberteit) en is misschien nog niet toe aan een relatie zoals jij je die voorstelt.. En in je omgeving zullen er altijd mensen zijn die het raar zullen vinden en je wèl voor pedofiel uit zullen maken.. Maar goed, als jullie denken dat het kan werken, als jij denkt dat je echt kunt wachten tot zij klaar is voor alles.. Tja waarom niet, als jullie echt verliefd zijn enzo.. Haar ouders reageerden al redelijk positief toen je daar was, dus daar zal het niet aan liggen denk ik..
|
![]() |
Voor de zoveelste keer, de topicstarter vraagt toch zelf om meningen? Niemand zal hem de liefde ontzeggen en we kunnen het hem echt niet verbieden, maar het feit blijft dat zij in principe nog kind is en hij een bijna-volwassene en dat ze waarschijnlijk in een ander wereldje leven. Dat kan goed gaan en het kan niet goed gaan en je kunt niet tegenhouden dat mensen daar een mening over hebben die niet zo positief is.
Kennelijk wil hij juist van verschillende kanten die meningen horen, anders opent hij niet zo'n topic. Ik snap al die verontwaardiging niet over 'mensen die er een probleem van maken', als het al bij voorbaat vaststond dat iedereen het okee vindt of je wil niet horen dat mensen dat niet vinden dan moet je er niet naar vragen. |
![]() |
|
Hoihoi,
Een vriendin van mij kreeg ook wat met een jongen toen ze 13 was en hij was toen ook 18... Nu 5 jaar later zijn ze nog steeds bij elkaar en hardstikke gelukkig... dus waarom zou het niet kunnen?? Ik zie dat je het heel goed aanpakt... die jongen deed toen hetzelfde... toen ze met elkaar naar bed gingen was zij volgens mij 15 en hij dus 20... Klasse van die jongen!! Maar hij gaf/geeft gewoon heel veel om haar... En heeft nog steeds alles voor haar over, omdat hij gewoon nog steeds verliefd is... En zo moet het gewoon zijn... dan maakt leeftijd echt niets uit... ![]() ![]() Veel geluk samen!! Greetz...
||
Citaat:
dit zijn wel bemoedigende woorden, ik heb ook echt serieus het idee dat dit wel gaat werken, ze geeft zelf al aan dat we samen moeten kijken wat we wel en niet doen, waarop ik antwoorde dat ze er klaar voor moet zijn en een goed gevoel bij moet hebben. De acceptatie van haar ouders doen me echt goed, ze zijn het er mee eens en laten ons lekker min of meer onze gang gaan. Wat ik ook belangrijk vindt, en dat zei ik vandaag ook tegen haar, is dat ze lekker haar eigen leven kan lijden met de dingen die zij graag doet, zonder dat ik een al te grote claim op haar leg. Ze antwoorde hierop lekker bijdehand dat ze toch wel deed wat ze zelf wilde, ben ik wel blij om. Ik ga er gewoon alles aan doen om te zorgen dat dit gaat werken, ze vult me gewoon aan, ik ben supergelukkig, tot over mn oren verliefd, ik heb alles voor haar over.... en we gaan er voor. Thnx voor je reply |
![]() |
|
![]() |
Hey VWK,
ik ga stond er vroeger ook nogal afkeurend naar gericht als iemand met zo een verhaal afkwam! Maar nu ik het zelf meemaak, denk ik er volledig anders over! Ik heb nu iemand leren kennen die 24 is,terwijl ikzelf nog 16 ben! Hij heeft me gevraagd om eerst met m'n ouders te praten over het "hij en ik"! Ik was bang om m'n moeder hierover te vertellen! Ik heb het dan eindelijk gezegt, en de reactie was "raar" ik had het volledig anders voorgesteld! M'n moeder gaf haar mening, en zei dat ik m'n studies niet mocht vergeten enzo! Maar zei ook dat het onze beslissing was! Haar ouders vinden het precies ook helemaal geen probleem dat jullie samen zouden zijn! En jullie beide ook niet! Dus ik zou niet weten wat het probleem is! Je weet dat je met een meisje van 13 "voorzichtig" moet omgaan! Op dat seksueel vlak enzo! Ik denk dat er helemaal geen reden is waarom je je druk moet maken! GENIET ervan! Dat ga ik namelijk ook doen! Greetings Lieve
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() ik vind het ook niet normaal |
![]() |
|
![]() |
13 is net te jong denk ik voor iemand van 18. Heb hiervoor het met iemand van 14 gehad die later 15 werd (ja dat worden ze allemaal, maar dit gebeurde in de relatie zelf) en dat vond ik net kunnen, alhoewel er toch nog altijd vreemd op word gereageerd.
Of ze zich nou ouwerlijker gedragen of niet. Hun beslissingen nemen ze toch vaak wat anders dan iemand van 18. Ze zijn denk ik wat impulsiever. Vooral over het uitmaken denken ze toch wat makkelijker en ze hechten wat minder waarde aan een relatie dan iemand van 18 (over het algemeen dan denk ik). 15 en 20 zou eerder gaan. |
![]() |
|
![]() |
Nou vwk, ik vind dat je er hartstikke goed mee omgaat. Zit klein beetje in hetzelfde dillema als jij, zie mijn topic: Heeft iemand dit ook?, in liefde en relatie, bij mij is hij alleen 7 jaar ouder. (ik 15,hij 22). Heb het er met haar over, vraag haar wat ze voor jou voelt en of dat serieus is, of gewoon een scharreltje. En wees donders voorzichtig, want meisjes van 13 zitten nog volop in de puberteit, zijn hoogstwaarschijnlijk hartstikke onzeker en blijven daar nog wel even in. Ik zou er in elk geval met haar over praten en vragen wat haar ouders ervan vinden. In mijn geval vinden mijn ouders het oke, indien ik maar voorzichtig ben. Mijn moeder heeft zelf 2 jaar een relatie gehad toen ze 14 was met een jongen van 21, dat ging ook goed, dus het KAN wel.
|
![]() |
|
1,2,3 of 4 reacties wil niet zeggen dat het ook altijd goed gaat.
Het kan wel bemoedigend werken, maar je kent hun situaties niet, net als dat wij de jouwe niet kennen. Of eigenlijk, die van jullie. Het lijkt mij heel erg moeilijk om een meisje van 13 te onderhouden als je zelf 18 bent. Ik bedoel, zij zit net in de pubertijd, en wordt voor het eerst verliefd. De verliefdheid gaat voorbij, en meteen is dat een reden om de relatie die er uit zou kunnen volgen te beeïndigen. "Ik maak het uit, want ik ben niet meer verliefd op je" En vervolgens wordt ze weer verliefd op de volgende 'pipo'. Maar nou ja, ik zou het nooit zo snel hebben gedaan als ik 18 zou wezen, en zij 13. Ik bedoel, als jullie dan echt voor elkaar bestemd zijn dan kun je het over 5 jaar ofzo eens proberen.
||
Citaat:
En we hebben het hier al een maand of 4 over..... dus echt impulsief is het niet. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Natuurlijk hoeft het niet perse goed te gaan, maar het risicio dat het foutgaat heb je bij elke relatie..
Natuurlijk, het leeftijdsverschil is best groot, maar waarom zou je het niet proberen. Anders blijf je maar rondlopen met een What-if gevoel en dat is erger dan wanneer het stukloopt, je hebt het dan in ieder geval geprobeerd. Dit forum is niet bestemd om jou een keuze op te leggen, dit is om meningen te horen.. Jouw eigen keuze moet je niet van het forum af laten hangen. Jij weet zelf het beste hoe het tussen jullie gaat, of het goed werkt emn jij kent haar het beste en jezelf ![]() ![]() ![]() Ga er gewoon voor ![]() |
![]() |
||
Citaat:
2) Dus dan kun je ook wel 5 jaar wachten? ![]()
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
Een vriend van mijn vriend is 22...hij heeft een vriendin van nu 18, ze hebben nu iets van 4 jaar oid met elkaar, geloof ik. Zei was toen dus 14 en hij 18. 't verschil is wel iets minder groot, maar 't gaat even om het principe.
![]() ![]() (P.S. Ik ben 38 ( ![]() ![]() ![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde à la 'Tiswah' Promillage | 499 | 12-11-2007 18:22 | |
Werk, Geld & Recht |
Probleem met telefoon en internet Mestkever | 53 | 26-01-2007 13:20 | |
Algemene schoolzaken |
Arrest 13 mrt 1987 synclinorium | 6 | 07-11-2005 17:14 | |
De Kantine |
Als je een politieke partij zou maken III Needle_damage | 427 | 03-11-2003 22:11 | |
Muziek |
Welke bands allemaal in jou playlist? MazeMouse | 64 | 13-12-2002 19:25 |