Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-10-2002, 01:17
K-Cobain
K-Cobain is offline
Ik schrijf vanaf mijn 11e/12e serieus tekstjes (vooral gedichten) en in een dagboek.
Nu nog steeds. Ik ga steeds door, hoewel ik heel vaak denk: "Wat heeft dit nou voor zin? Ben ik morgen gelukkiger als ik vanavond in mijn dagboek schrijf?"
Maar tog ben ik steeds doorgegaan, ik heb anders het idee dat ik mijn dagboek laat zitten
En wat ik erin schrijf: ik schrijf bijna alles, alleen 1 bepaald onderwerp niet (dat ga ik ook niet vertellen). Verder echt alles, de scheiding, ruzies, wat ik echt van mijn moeder vind en mijn zus en vooral mijn gevoelens.
Verschrikkelijk zijn mijn dagboeken. En ik hoor vaak dat het mensen helpt om in een dagboek te schrijven of teksten/gedichten te schrijven. Nou, mooi dus niet bij mij. Ik doe het allemaal nog. Vooral de laatste tijd (muziek)teksten in het Engels (ook al ben ik niet echt goed in Engels).
Niks werkt, toch vreemd als ik me bedenk wat er allemaal voor erge dingen in staan...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-10-2002, 13:38
FireCracker
FireCracker is offline
ik schrijf er van alles is, en ook lang niet elke dag hoor, soms zitten er wel ene paar maanden tussen. maar soms heb ik gewoon zoiets als ik wat heb gedaan ofzo, dat ik dan denk :"dit ga ik in mijn dagboek schrijven" nou ja en dat doe ik dan dus.. (duh) soms schrijf ik er hele verhalen in (een pagina of 10) en soms maar ene half bladzijdedje (?) hele onbenullige dingen, over verliefdheid enzo, maar vooral dingen die ik aan niemand wil vertellen, maar het toch kwijt wil, en van mijn dagboek weet ik zeker dat ik niet uitgelachen wordt, of dat het niet doorverteld wordt, nou ja, daarom schrijf ik dus in mijn dagboek
Oud 24-10-2002, 20:33
heavinly
heavinly is offline
Ik schrijf vrijwel elke avond in mn dagboek en dit lucht heel erg op voor mij, ik kan als ik kwaad ben gewoon opschrijven waarom ik kwaad ben en ik kan ook gerust schrijven en dat ik daarbij ga zitten huilen (dit vind ik echt heel raar, maar het gebeurt me), omdat ik dan nog een keer opschrijf wat er in mn hoofd omgaat ofzo. Maar goed, meestal als ik dan geschreven heb, dan voel ik me een heel stuk beter. Ikvind het ook heel erg leuk om later terug te lezen wat ik 'vroeger' mee heb gemaakt (en de manier waarop ik schreef haha, als ik dat terug lees van toen ik 13 was).
Met citaat reageren
Oud 25-10-2002, 12:28
Black Reina
Black Reina is offline
kschrijf vanaf m'n 7e al in een dagboek (ondertussen heb k dr al tussen de 10 en 15 ongeveer) k was ook altijd bang dat iemand ze zou lezen. maar naderhand ging k veel diepere dingen opschrijven. en als er erge dingen zijn gebeurt schrijf k ze ook niet gelijk op, pas later. kheb een tijd gehad, dat als k oude dagboeken weer ging lezen dat k dan agressie aanvallen kreeg zow zijn er dus menige dagboeken uitmekaar gescheurd (diek vervolgens weer aanmekaar heb geplakt)
schrijf er in hoe k me voel, wat er allemaal is gebeurt, en als k me verveel kan k eg heel veel bladzijdes aanmekaar schrijven over dom gelul enzow. gedichten schrijf k er ook in, tekeningen, plaatjes, fotows plak k dr in. maar nog steeds vin k t moeilijk om dingen terug te lezen bang dat k weer zo'n agressie aanval krijg, vinnet maar raar
Met citaat reageren
Oud 25-10-2002, 15:37
K-Cobain
K-Cobain is offline
Citaat:
Black Reina schreef:
kschrijf vanaf m'n 7e al in een dagboek (ondertussen heb k dr al tussen de 10 en 15 ongeveer) k was ook altijd bang dat iemand ze zou lezen. maar naderhand ging k veel diepere dingen opschrijven. en als er erge dingen zijn gebeurt schrijf k ze ook niet gelijk op, pas later. kheb een tijd gehad, dat als k oude dagboeken weer ging lezen dat k dan agressie aanvallen kreeg zow zijn er dus menige dagboeken uitmekaar gescheurd (diek vervolgens weer aanmekaar heb geplakt)
schrijf er in hoe k me voel, wat er allemaal is gebeurt, en als k me verveel kan k eg heel veel bladzijdes aanmekaar schrijven over dom gelul enzow. gedichten schrijf k er ook in, tekeningen, plaatjes, fotows plak k dr in. maar nog steeds vin k t moeilijk om dingen terug te lezen bang dat k weer zo'n agressie aanval krijg, vinnet maar raar
Ow... daar heb ik nog nooit van gehoord! Word je dan kwaad als je het leest?

Maar bij mij ist zeg maar net zoals bij jou idd een soort uhm... allerlei-boek Vooral veel graffiti-bandnamen enzo en zelfs bioskaartjes of bonnen van cd's
Met citaat reageren
Oud 25-10-2002, 15:56
vrolijkevlinder
vrolijkevlinder is offline
Dan weet ik meer over mezelf.
Kan ik mijn gevoelens kwijt.
Kan ik mijn creativiteit kwijt. (gedichtjes, tekeningen)
Onthouden op welke manier ik iets beleefd heb.
Weten wie ik was.
(zo'n 2 week geleden denk je niet hetzelfde over iets dan nu en dan ga je denken, waarom je dat gedacht had enzo)
Goeie zelfstudie...
Oud 26-10-2002, 20:32
Black Reina
Black Reina is offline
Citaat:
K-Cobain schreef:
Ow... daar heb ik nog nooit van gehoord! Word je dan kwaad als je het leest?

Maar bij mij ist zeg maar net zoals bij jou idd een soort uhm... allerlei-boek Vooral veel graffiti-bandnamen enzo en zelfs bioskaartjes of bonnen van cd's

jah kweet niet hoe ik het voor elkaar krijg tis me nog steeds een raadsel misschien om de dingen die erin staan.. maar k blijf voorlopig maar ff van ouwe dagboeken af
Met citaat reageren
Oud 26-10-2002, 22:02
sublime
sublime is offline
Citaat:
Black Reina schreef:
lees ook niet graag oude dagboeken terug; wordt er meestal zwaar depressief van, zovan "hoe heb ik ooit......" niet echt leuk...
Met citaat reageren
Oud 29-10-2002, 02:13
Mira
Mira is offline
Ja ook ik hou een dagboek bij. Al een paar jaar, ik denk dat er al een aantal volle op mn boekenplank staan. Ook voor mij is het een uitlaatklep en ik vind het gewoon erg leuk om het later terug te lezen. Zeker nu ik hier in Mexico zit als uitwisselingsstudent. Ik hou hier elke dag bij wat ik gedaan heb zodat ik als ik 80 ben nog weet ik wat ik hier allemaal uitgespookt heb.
Verder is het soms wel es een opluchting om gewoon fijn Nederlands te kunnen schrijven en te denken in plaats van Spaans of Engels.
Oud 29-10-2002, 13:56
Mad^Athlete
Mad^Athlete is offline
Nou ja schrijf . . . ik teken er meer in, domme figuurtjes en dan pagina's lang. Gewoon mijn gevoelens uiten . . . me wat beter voelen ( in ieder geval een poging tot )
En ja af en toe ook een stuk schrijven hoe ik me op dat moment voel, of iets beleefd heb. Het is de ideale gesprekspartner, je kan alles aan hem/haar/het kwijt, zonder dat je commentaar krijgt
Oud 29-10-2002, 19:32
Daffie
Daffie is offline
ik heb ook een dagboek en ik weet zeker dat mn ouders die nooit te lezen krijgen aangezien opt dagboek een slotje zit, het dagboek in een doos met slotje zit en die doos weer in een kastje staat wat op slot kan

ik schrijf de laatste tijd best veel, maar echt moeilijke dingen kan ik er op een bepaalde manier niet inzetten, misschien ist dan gewoon te moeilijk voor jezelf om je gedachten en gevoelens onder ogen te zien. ook kan ik in woorden nooit zo echt goed uitdrukken wat ik nou eigenlijk voel...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten