Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
|
Er zijn dus zat voorbeelden te bedenken waarbij het kind wel gelukkig is (zie mijn eerdere post).
De mogelijkheid dat een kindje met Down een gelukkig en zelfs een beejte productief (alsof dat zo belangrijk is ![]() De kans dat het kind een ongelukkig, eenzaam en pijnlijk leven leidt is echter ook aanwezig. Dit is bij ieder normaal kind echter ook zo, alleen de kansen liggen iets anders. Dus, mijns insziens heb je eht recht niet om zo'n kind verplicht te doden, aangezien de mogelijkheid dat het wel gelukkig wordt, zeer zeker bestaat. Anders kan je ook wel kindjes met een ander afwijkinkje (verschrompeld voetje ofzo) gaan lopen aborteren, en is het einde zoek. Wat je zelf doet met je eigen kindje is natuurlijk aan jezelf; maar dwingen anderen (mij b.v.) asjeblieft niet.
||
Citaat:
Geef eens een goede reden waarom je het niet zou verplichten. En het heeft er alles mee te maken. Als je eens wat meer tijd in het lezen van mijn posts stak, in plaats van te rollogen ![]() Dus nogmaals: Elk mongloïde kind heeft zijn hele leven zorg nodig. Aangezien de ouders normaliter eerder sterven, gaat het kind dan op de maatschappij leunen. Dat is slecht.
||
Citaat:
![]() reageer je nog ff op de laatste?
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() 1) sommige mensne zijn in principe tegen abortie 2) het is een inbreuk op de bewegingsvrijheid van mensen 3) ook mongoloide kinderen verdienen een leven maarja, die laatste is subjectief ![]() voor de maatschappij is het inderdaad economisch slecht dat er mongoloide kinderen worden geboren, maar ik vind dat hier individueel geluk boven geld gaat. ook subjectief ![]()
||
Citaat:
En btw, ik ga het weer zeggen: Het kind zal, als de ouders overleden zijn, gaan leunen op de maatschapij. Dat gaat geld kosten.
||
Citaat:
Maar aan foetussen die mongolen zullen worden wel.
||
Citaat:
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Moeten we dan tegen hun zeggen: Sorry, je bent heel aardig hoor, maar je moet dood want je kost ons alleen maar geld. |
![]() |
||
Citaat:
Een foutus voelt niks.
||
Citaat:
||
Citaat:
Bovendien is dat zwaar fascistisch. De waarde van een mensenleven is niet uit te drukken in geld, en niemand heeft het recht dat toch te doen.
||
Citaat:
Mijn nicht heeft ook het syndroom van Down en woont in een gezinsvervangend tehuis en die vind het leven WEL leuk. Ze is altijd zo vrolijk en onbezorgd. Wij normale mensen dat ze niet oud zal worden enz. maar zij zelf weet dat niet.
||
Citaat:
![]() (offtopic: en Volkert niet? ![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
volgens mij klopt je redenering niet helemaal, iig niet met betrekking tot mijn stukje. een foetus is hoe je het ook wend of keert iig wel een toekomstig mens.
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|
![]() |
niet dat ik iets tegen mensen met het down-syndroom heb, kende er 2 en die vond ik hardstikke lief en was ik ook heus wel lief tegen, maar zelf zou ik absoluut abortus plegen. ten eerste zie ik het echt niet zitten om zo lang iemand te moeten verzorgen, ookal zou het nog zo'n lief kindje zijn. ten tweede idd wanneer ik doodga dat de maatschappij dan voor iets moet zorgen dat ik op de wereld heb gezet.
en hoe hard het misschien ook mag klinken, ik voel meer bij het eten van een hamburger dan dat ik hoor dat iemand abortus zou plegen/heeft gepleegd of ik die keuze zou maken.. en als dat uiteindelijk misschien niet zo is is dat alleen omdat het dichterbij is. bejaarden hebben meegedaan aan de wisselwerking in de maatschappij. en wanneer er iemand is die ziek is geworden terwijl diegene leefde en nooit heeft kunnen werken, tja, die heeft al een leven (wanneer het mijn kind zou zijn, een leven buiten 'mij') en dat kun je niet afpakken en moet je dus verzorgen. tja, verplicht... nee, daar ben ik weer niet voor want omdat er mensen zo tegen abortus zijn zouden zij alleen maar ongelukkig zijn en dat is nou ook weer niet de bedoeling, daar gaat het juist om. het is natuurlijk wel zo dat iedereen heel goed moet nadenken voordat ie een kind krijgt, hoe dan ook...
||||
Citaat:
![]() slechts 1 op de vele miljoenen spermacellen word een mens. En ik vind wel dat een foetus beschermenswaardig is ja. Citaat:
Citaat:
|
Verwijderd
|
Ik vind het een goed idee van die test. Ik denk dat ik (als ik natuurlijk een vrouw was geweest
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
ik ben tegen verplicht VERPLICHT (gezien?) aborteren.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() ![]() hmm tsja, verplichten is ook niet haalbaar, je kan hooguit meer kosten van zo'n kind bij de ouders leggen. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Tenminste dat maak ik op uit het feit dat jij vind dat wij niet moeten veranderen, nee we moeten die kinderen gewoon uitmoorden... dan zijn we gelijk van dat probleem af dat ze in deze maatschappij als anders worden beschouwd. En oh wat zal zo'n kind blij zijn met een papa die eigenlijk wil dat ik dood ben, omdat ik anders ben, en daardoor zo ontzettend zielig. Maarja, mama is zo dom dat ze me wil houden, maar papa is zo lief om daarvoor z'n leven op te offeren. |
![]() |
|
![]() |
Ik vind dit ten eerste een onwijs goede stelling!
Als ik het goed begrepen hebt, brengt die test nog enige risico's met zich mee ook, en ik vraag me af of iemand dat er voor over heeft. Ik denk dat discriminatie van mensen met syndroom van down, wel zeker is, wat is er zo mis aan die mensen? Kijk hoe gelukkig ze zijn, natuurlijk niet alle, maar ook niet alle 'normale' mensen zijn gelukkig. Ik vind het syndroom niet zodanig erg dat ik er een abortus voor laat plegen, er is toch een kans van leven? en ook nog een gelukkig leven? Het is wat anders als een kind als een kastplantje door het leven moet, maar deze kinderen hebben een goede kans op leven, en ik vind niet dat je je zwangerschap kan laten beeindigen doordat het niet gezond is, maar wel levensvatbaar. Gun dat kind zijn leven! en knok er samen voor om er een gelukkig leven voor dat kindje van te maken! groetjes leonie |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
|