Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-09-2002, 10:47
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
bonefish schreef:
het vershil tussen mens en dier is dat de mens zijn leef omgeving (in korte tijd, zuurstof is ook lucht'vervuiling' ) het meest radicaal veranderd heeft.
er zijn nog wel meer verschillen hoor . maar dat van culturele verandering ipv natuurlijke mept je evolutieideetje wel omver
Oud 24-09-2002, 10:52
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
scimmia schreef:
waarom zou je een kind zoiets aandoen, waarom zou je een iets dat nog niet eens bestaat tot een bestaan vol van afhankelijkheid verdoemen??

waarom je iemand een leven wilt geven?

Over de blijheid van een pedofiel:
Het maakt dus niet uit of de persoon het wel of niet leuk vind. De mongool is "stom" en weet niet beter. Als hij of zij "slim" zou zijn, zou hij of zij beseffen dat 'ie een last voor de maatschappij zou zijn

dus de enige maatstaf is het nut voor de maatschappij. als mensen realiseren dat ze niet nuttig zijn in economisch opzicht plegen ze namelijk zelfmoord. persoonlijk geluk doet er niet toe.

Nou, hier ben ik het niet mee eens. Als je zwanger wordt, kan je het laten onderzoeken. Ik vind dat als het gezond is én je het een goede toekomst kan bieden, je het pas zou mogen houden.
Lieve iedereen, ik weet dat dit gemeen, wreed en cru klinkt, maar beste mensen, maar wat is er in vredesnaam verkeerd aan rationeel nadenken voordat je aan een kind begint?

je moet sowieso goed nadenken voordat je een kind krijgt. zei ik al .

Stel jezelf gewoon deze vragen:
Is het gezond?
Kan ik het een goede toekomst bieden?
Kan ik het een veilige op laten groeien?
Is dat verkeerd? Dat is toch pas liefde, een kind nemen als je pas weet wanneer je er goed voor kan zorgen?
ik zie niet in waarom iemand niet een kind met syndroom van down een goede toekomst kan bieden als hij of zij ook een ander kind kan opvoeden.
Oud 24-09-2002, 11:50
UnknoWn EntiTy
UnknoWn EntiTy is offline
Er zijn dus zat voorbeelden te bedenken waarbij het kind wel gelukkig is (zie mijn eerdere post).
De mogelijkheid dat een kindje met Down een gelukkig en zelfs een beejte productief (alsof dat zo belangrijk is ) leven leid is dus aanwezig.
De kans dat het kind een ongelukkig, eenzaam en pijnlijk leven leidt is echter ook aanwezig.

Dit is bij ieder normaal kind echter ook zo, alleen de kansen liggen iets anders.

Dus, mijns insziens heb je eht recht niet om zo'n kind verplicht te doden, aangezien de mogelijkheid dat het wel gelukkig wordt, zeer zeker bestaat. Anders kan je ook wel kindjes met een ander afwijkinkje (verschrompeld voetje ofzo) gaan lopen aborteren, en is het einde zoek.

Wat je zelf doet met je eigen kindje is natuurlijk aan jezelf; maar dwingen anderen (mij b.v.) asjeblieft niet.
Oud 24-09-2002, 13:38
notbonefish
notbonefish is offline
Citaat:
Joostje schreef:
er zijn nog wel meer verschillen hoor . maar dat van culturele verandering ipv natuurlijke mept je evolutieideetje wel omver
dieren hebben ook 'culturele' veranderingen, waarbij hun omgangs gewoonten en leefgewoonten veranderen, dus dat gaat niet zo op.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2002, 13:40
notbonefish
notbonefish is offline
Citaat:
Joostje schreef:
ik zie niet in waarom iemand niet een kind met syndroom van down een goede toekomst kan bieden als hij of zij ook een ander kind kan opvoeden.
het heeft meer zorg nodig dan een gewoon kind, en als je sterft moet iemand anders ervoor zorgen.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2002, 13:41
notbonefish
notbonefish is offline
Citaat:
UnknoWn EntiTy schreef:
Wat je zelf doet met je eigen kindje is natuurlijk aan jezelf; maar dwingen anderen (mij b.v.) asjeblieft niet.
idd.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2002, 13:42
Vlooienband
Vlooienband is offline
Citaat:
Joostje schreef:
normale kids groeien op.
Dit soort gevallen niet.
Oud 24-09-2002, 15:01
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
bonefish schreef:
dieren hebben ook 'culturele' veranderingen, waarbij hun omgangs gewoonten en leefgewoonten veranderen, dus dat gaat niet zo op.
cultuur is typisch menselijk...
Oud 24-09-2002, 15:01
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
bonefish schreef:
het heeft meer zorg nodig dan een gewoon kind, en als je sterft moet iemand anders ervoor zorgen.
dan steek je er dus meer zorg in
Oud 24-09-2002, 15:02
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
scimmia schreef:
normale kids groeien op.
Dit soort gevallen niet.
gevallen
verder heeft het er weinig mee te maken.
Oud 24-09-2002, 16:18
Vlooienband
Vlooienband is offline
Citaat:
Joostje schreef:
gevallen
verder heeft het er weinig mee te maken.
Je geeft geen argumentatie. Je mekkert mijn commentaar alleen maar af.
Geef eens een goede reden waarom je het niet zou verplichten.

En het heeft er alles mee te maken. Als je eens wat meer tijd in het lezen van mijn posts stak, in plaats van te rollogen
Dus nogmaals: Elk mongloïde kind heeft zijn hele leven zorg nodig. Aangezien de ouders normaliter eerder sterven, gaat het kind dan op de maatschappij leunen. Dat is slecht.
Oud 24-09-2002, 17:43
UnknoWn EntiTy
Citaat:
scimmia schreef:
dat heb ik allang gedaan in verschillende posts, dus dat hoeft hij niet meer te doen

reageer je nog ff op de laatste?
Oud 24-09-2002, 17:43
UnknoWn EntiTy
Citaat:
scimmia schreef:

En het heeft er alles mee te maken. Als je eens wat meer tijd in het lezen van mijn posts stak, in plaats van te rollogen
Dus nogmaals: Elk mongloïde kind heeft zijn hele leven zorg nodig. Aangezien de ouders normaliter eerder sterven, gaat het kind dan op de maatschappij leunen. Dat is slecht.
Jah.... aangezien ouderen op een gegeven moment dementeren, gaan ze op de maatschappij leunen. Dat is slecht. Afschieten die hap.
Oud 24-09-2002, 22:21
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
scimmia schreef:

nee, normale kids groeien op is een sterk argument . een sterke reden om het niet te verplichten is
1) sommige mensne zijn in principe tegen abortie
2) het is een inbreuk op de bewegingsvrijheid van mensen
3) ook mongoloide kinderen verdienen een leven
maarja, die laatste is subjectief

voor de maatschappij is het inderdaad economisch slecht dat er mongoloide kinderen worden geboren, maar ik vind dat hier individueel geluk boven geld gaat. ook subjectief
Oud 25-09-2002, 08:46
Vlooienband
Vlooienband is offline
Citaat:
UnknoWn EntiTy schreef:
Er zijn dus zat voorbeelden te bedenken waarbij het kind wel gelukkig is (zie mijn eerdere post).
De mogelijkheid dat een kindje met Down een gelukkig en zelfs een beejte productief (alsof dat zo belangrijk is ) leven leid is dus aanwezig.
De kans dat het kind een ongelukkig, eenzaam en pijnlijk leven leidt is echter ook aanwezig.

Dit is bij ieder normaal kind echter ook zo, alleen de kansen liggen iets anders.

Dus, mijns insziens heb je eht recht niet om zo'n kind verplicht te doden, aangezien de mogelijkheid dat het wel gelukkig wordt, zeer zeker bestaat. Anders kan je ook wel kindjes met een ander afwijkinkje (verschrompeld voetje ofzo) gaan lopen aborteren, en is het einde zoek.

De kansen zijn niet een beetje anders, maar een hele hoop. Het kind zal niet normaal kunnen functioneren, het zal niet mee kunnen draaien in de maatschappij.
En btw, ik ga het weer zeggen: Het kind zal, als de ouders overleden zijn, gaan leunen op de maatschapij. Dat gaat geld kosten.
Oud 25-09-2002, 08:47
Vlooienband
Vlooienband is offline
Citaat:
UnknoWn EntiTy schreef:
Jah.... aangezien ouderen op een gegeven moment dementeren, gaan ze op de maatschappij leunen. Dat is slecht. Afschieten die hap.
iedereen wordt oud, daar kan je niks aan doen.
Maar aan foetussen die mongolen zullen worden wel.
Oud 25-09-2002, 08:49
autodropje
autodropje is offline
Citaat:
scimmia schreef:
iedereen wordt oud, daar kan je niks aan doen.
Maar aan foetussen die mongolen zullen worden wel.
Wat kun je dan doen aan foetussen die mongolen worden? Ik bedoel vernietigen kun je met ouderen ook.
Oud 25-09-2002, 09:47
Verwijderd
Citaat:
scimmia schreef:
De kansen zijn niet een beetje anders, maar een hele hoop. Het kind zal niet normaal kunnen functioneren, het zal niet mee kunnen draaien in de maatschappij.
eens
Citaat:
En btw, ik ga het weer zeggen: Het kind zal, als de ouders overleden zijn, gaan leunen op de maatschapij. Dat gaat geld kosten.
Maar hier niet mee eens: er zijn zoveel mensen die leunen op de maatschappij of de maatschappij geld kosten. Mongolen, gehandicapten, bejaarden, mensen met een uitkering, mensen die ernsitge ziektes hebben...enz...
Moeten we dan tegen hun zeggen: Sorry, je bent heel aardig hoor, maar je moet dood want je kost ons alleen maar geld.
Met citaat reageren
Oud 25-09-2002, 10:47
Vlooienband
Vlooienband is offline
Citaat:
autodropje schreef:
Wat kun je dan doen aan foetussen die mongolen worden? Ik bedoel vernietigen kun je met ouderen ook.
Maar dat is onmenselijk, gemeen en illegaal. Als het slechts een foetus betreft, kan je dat zonder wrok opruimen.
Een foutus voelt niks.
Oud 25-09-2002, 13:35
autodropje
autodropje is offline
Citaat:
scimmia schreef:
Maar dat is onmenselijk, gemeen en illegaal. Als het slechts een foetus betreft, kan je dat zonder wrok opruimen.
Een foutus voelt niks.
dat vind jij, anderen vinden het weer onmenselijk gemeen en illegaal om foetussen te vernietigen. En ik betwijfel of een demente bejaarde meer merkt dan een foetus. (ik laat hierbij in het midden of ik het er zelf mee eens ben of niet)
Oud 25-09-2002, 14:41
UnknoWn EntiTy
Citaat:
scimmia schreef:
Een foutus voelt niks.
onmenselijk, gemeen, en gelukkig illegaal is het doden van foetussen die uit zullen groeien tot levende wezens met net zoveel rechten als jij en ik, enkel en alleen om geld te besparen.

Bovendien is dat zwaar fascistisch.
De waarde van een mensenleven is niet uit te drukken in geld, en niemand heeft het recht dat toch te doen.
Oud 25-09-2002, 19:18
twiety
twiety is offline
Wat mij betreft gaat het hier gewoon om zelfbeschikking. En zolang het het lijf van de vrouw betreft (en dus ook alles wat erin zit), heeft die vrouw wat mij betreft het recht om daarmee te doen wat ze wil.
Met citaat reageren
Oud 25-09-2002, 23:27
marlies
marlies is offline
Citaat:
scimmia schreef:
Een pedofiel is ook heel blij als hij een kind verkracht

Dit vind ik geen vergelijking! Dit is echt heel grof.
Mijn nicht heeft ook het syndroom van Down en woont in een gezinsvervangend tehuis en die vind het leven WEL leuk.
Ze is altijd zo vrolijk en onbezorgd. Wij normale mensen dat ze niet oud zal worden enz. maar zij zelf weet dat niet.
Oud 26-09-2002, 06:38
UnknoWn EntiTy
Citaat:
twiety schreef:
Wat mij betreft gaat het hier gewoon om zelfbeschikking. En zolang het het lijf van de vrouw betreft (en dus ook alles wat erin zit), heeft die vrouw wat mij betreft het recht om daarmee te doen wat ze wil.

(offtopic: en Volkert niet? )
Oud 26-09-2002, 19:43
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
UnknoWn EntiTy schreef:

dassun man
Oud 26-09-2002, 19:49
UnknoWn EntiTy
Citaat:
Joostje schreef:
dassun man
Oud 02-10-2002, 17:53
The Dancing Demon
The Dancing Demon is offline
Ik vind dit een goede zaak.
Ik vind dan ook dat in ernstige gevallen abortus de beste oplossing zou zijn. Ik bedoel: Probeer jij je eens in te denken in het leven van iemand met het syndroom van Down. Zou jij zo willen leven? Ik niet
Met citaat reageren
Oud 02-10-2002, 18:06
twiety
twiety is offline
Citaat:
UnknoWn EntiTy schreef:

Hehe, nee die niet wat betreft zelfmoord. Maar als hij zichzelf wat gaat martelen, ach ... is een hongerstaking ook eigenlijk... zolang dat dus maar niet tever gaat.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2002, 19:54
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
The Dancing Demon schreef:
Ik vind dit een goede zaak.
Ik vind dan ook dat in ernstige gevallen abortus de beste oplossing zou zijn. Ik bedoel: Probeer jij je eens in te denken in het leven van iemand met het syndroom van Down. Zou jij zo willen leven? Ik niet
ik zou een "gezond" leven ook prefereren boven een leven met constante verkoudheid, zoals nu. en toch wil ik niet dood.
Oud 09-10-2002, 10:46
BARON
BARON is offline
Citaat:
UnknoWn EntiTy schreef:
onmenselijk, gemeen, en gelukkig illegaal is het doden van foetussen die uit zullen groeien tot levende wezens met net zoveel rechten als jij en ik, enkel en alleen om geld te besparen.

Bovendien is dat zwaar fascistisch.
De waarde van een mensenleven is niet uit te drukken in geld, en niemand heeft het recht dat toch te doen.
Een foetus is helemaal niks, dus dit is echt onzin wat je zegt. Als je zo redeneert zou een spermacel dus ook gevoel hebben
Met citaat reageren
Oud 09-10-2002, 10:48
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
BARON schreef:
Een foetus is helemaal niks, dus dit is echt onzin wat je zegt. Als je zo redeneert zou een spermacel dus ook gevoel hebben
en vanaf wanneer heeft een foetus dan wel gevoel en hoe denk je dat te kunnen meten?
Oud 09-10-2002, 10:51
Verwijderd
Citaat:
Joostje schreef:
en vanaf wanneer heeft een foetus dan wel gevoel en hoe denk je dat te kunnen meten?
De goed geformuleerde kernvraag.
Maar wie heeft het antwoord?
Met citaat reageren
Oud 10-10-2002, 16:09
Sade
Sade is offline
Zeker NIET aborteren. Dat is onmenselijk. Mensen die beweren dat mensen met het down-syndroom een slechtere kwaliteit van leven hebben, weten niet waar ze het over hebben
Oud 11-10-2002, 15:12
BARON
BARON is offline
Citaat:
GND86 schreef:
Zeker NIET aborteren. Dat is onmenselijk. Mensen die beweren dat mensen met het down-syndroom een slechtere kwaliteit van leven hebben, weten niet waar ze het over hebben
Nou, wordt jij dan maar een mongooltje
Met citaat reageren
Oud 11-10-2002, 16:09
UnknoWn EntiTy
Citaat:
BARON schreef:
waar zeg ik dan dat een foetus gevoel heeft, en wie heeft het over spermacellen?

volgens mij klopt je redenering niet helemaal, iig niet met betrekking tot mijn stukje.

een foetus is hoe je het ook wend of keert iig wel een toekomstig mens.
Oud 11-10-2002, 17:31
BARON
BARON is offline
Citaat:
UnknoWn EntiTy schreef:
waar zeg ik dan dat een foetus gevoel heeft, en wie heeft het over spermacellen?

jij vindt dat alles wat een toekomstig mens wordt rechten heeft; een spermacel wordt ook een mens en heeft dus ook rechten volgens jouw domme redenatie

volgens mij klopt je redenering niet helemaal, iig niet met betrekking tot mijn stukje.

leg dat maar eens uit dan...

een foetus is hoe je het ook wend of keert iig wel een toekomstig mens.
ben je soms gereformeerd?
Met citaat reageren
Oud 11-10-2002, 20:04
Joostje
Joostje is offline
every sperm is sacred
every sperm is great
whenever a sperm is wasted
god gets quite irate

[/en nutteloze reactie]
Oud 11-10-2002, 20:47
utopian me
utopian me is offline
niet dat ik iets tegen mensen met het down-syndroom heb, kende er 2 en die vond ik hardstikke lief en was ik ook heus wel lief tegen, maar zelf zou ik absoluut abortus plegen. ten eerste zie ik het echt niet zitten om zo lang iemand te moeten verzorgen, ookal zou het nog zo'n lief kindje zijn. ten tweede idd wanneer ik doodga dat de maatschappij dan voor iets moet zorgen dat ik op de wereld heb gezet.
en hoe hard het misschien ook mag klinken, ik voel meer bij het eten van een hamburger dan dat ik hoor dat iemand abortus zou plegen/heeft gepleegd of ik die keuze zou maken.. en als dat uiteindelijk misschien niet zo is is dat alleen omdat het dichterbij is.
bejaarden hebben meegedaan aan de wisselwerking in de maatschappij. en wanneer er iemand is die ziek is geworden terwijl diegene leefde en nooit heeft kunnen werken, tja, die heeft al een leven (wanneer het mijn kind zou zijn, een leven buiten 'mij') en dat kun je niet afpakken en moet je dus verzorgen.
tja, verplicht... nee, daar ben ik weer niet voor want omdat er mensen zo tegen abortus zijn zouden zij alleen maar ongelukkig zijn en dat is nou ook weer niet de bedoeling, daar gaat het juist om. het is natuurlijk wel zo dat iedereen heel goed moet nadenken voordat ie een kind krijgt, hoe dan ook...
Oud 11-10-2002, 21:46
UnknoWn EntiTy
Citaat:
BARON schreef:
jij vindt dat alles wat een toekomstig mens wordt rechten heeft; een spermacel wordt ook een mens en heeft dus ook rechten volgens jouw domme redenatie
Heb je nooit sex of biologie gehad?
slechts 1 op de vele miljoenen spermacellen word een mens.

En ik vind wel dat een foetus beschermenswaardig is ja.
Citaat:
leg dat maar eens uit dan...
Er staat o.a. nergens dat ik denk dat een foetus gevoel heeft. En bovendien ging het over verplícht aborteren, niet over vrijwillig aborteren. Dat is nl. absoluut niet fascistisch, maar een zaak van vrije keuze. Voortaan ff lezen voor je blaat.
Citaat:

ben je soms gereformeerd?
Nee. Zie ook niet echt in wat dat te maken heeft met mijn standpunt dat ik tegen het verplicht aborteren van mensen met het Down-syndroom ben.
Oud 12-10-2002, 11:13
Verwijderd
Ik vind het een goed idee van die test. Ik denk dat ik (als ik natuurlijk een vrouw was geweest ) 't kindje weg zou laten halen, omdat het een hele opoffering van je eigen leven is als je een kindje met het syndroom van down krijgt. Ook vind ik het gewoon zielig voor het kindje zelf. Vaak hebben mensen met het syndroom van down goed door dat ze anders zijn en dat maakt ze vaak zeer depressief en je wilt gewoon niet dat je kind dat moet doormaken....Als mijn vriendin/vrouw een kindje zou krijgen met het syndroom van down en zij wil het graag houden, zou ik dat respecteren....
Met citaat reageren
Oud 12-10-2002, 14:34
Verwijderd
Citaat:
UnknoWn EntiTy schreef:
Heb je nooit sex of biologie gehad?
slechts 1 op de vele miljoenen spermacellen word een mens.

En ik vind wel dat een foetus beschermenswaardig is ja.

je zal maar juist die ene spermacel in dat condoom opvangen
overigens, wat vind je van het slachten van dieren, sommige dieren hebben meer denkvermogen dan sommige kinderen met het syndroom van down, denk je daar niet over na als je een spareribje eet? En planten, niemand heeft ooit bewezen dat ze gevoel hebben of kunnen denken, maar niemand heeft ook ooit het tegendeel bewezen.....

Er staat o.a. nergens dat ik denk dat een foetus gevoel heeft. En bovendien ging het over verplícht aborteren, niet over vrijwillig aborteren. Dat is nl. absoluut niet fascistisch, maar een zaak van vrije keuze. Voortaan ff lezen voor je blaat.

tsja als je niet denkt dat een foetus gevoel heeft, waarom doe je dan zo moeilijk, je eet wel je broodje croquet in de pauze

Nee. Zie ook niet echt in wat dat te maken heeft met mijn standpunt dat ik tegen het verplicht aborteren van mensen met het Down-syndroom ben.
leg dat dan nog maar eens uit, want ik zie niet meer in waarom je überhaubt tegen dat aborteren bent.....
Met citaat reageren
Oud 12-10-2002, 23:23
UnknoWn EntiTy
Citaat:
FEYENOORDvakX schreef:
leg dat dan nog maar eens uit, want ik zie niet meer in waarom je überhaubt tegen dat aborteren bent.....
voor de 748.945e keer, ik ben helemaal niet tegen aborteren.
ik ben tegen verplicht

VERPLICHT

(gezien?)

aborteren.
Oud 12-10-2002, 23:54
Verwijderd
Citaat:
UnknoWn EntiTy schreef:
voor de 748.945e keer, ik ben helemaal niet tegen aborteren.
ik ben tegen verplicht

VERPLICHT

(gezien?)

aborteren.
waars mn bril ah beter.

hmm tsja, verplichten is ook niet haalbaar, je kan hooguit meer kosten van zo'n kind bij de ouders leggen.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2002, 11:05
pseudoniem
pseudoniem is offline
Citaat:
jellerd schreef:
Ik vind het een goed idee van die test. Ik denk dat ik (als ik natuurlijk een vrouw was geweest ) 't kindje weg zou laten halen, omdat het een hele opoffering van je eigen leven is als je een kindje met het syndroom van down krijgt. Ook vind ik het gewoon zielig voor het kindje zelf. Vaak hebben mensen met het syndroom van down goed door dat ze anders zijn en dat maakt ze vaak zeer depressief en je wilt gewoon niet dat je kind dat moet doormaken....Als mijn vriendin/vrouw een kindje zou krijgen met het syndroom van down en zij wil het graag houden, zou ik dat respecteren....
Wat een ontzettend zieke gedachte om te zeggen dat wij normaal zijn en dat wij het recht hebben om een kind met het syndroom van down het gevoel mogen geven dat het anders is.
Tenminste dat maak ik op uit het feit dat jij vind dat wij niet moeten veranderen, nee we moeten die kinderen gewoon uitmoorden... dan zijn we gelijk van dat probleem af dat ze in deze maatschappij als anders worden beschouwd.

En oh wat zal zo'n kind blij zijn met een papa die eigenlijk wil dat ik dood ben, omdat ik anders ben, en daardoor zo ontzettend zielig. Maarja, mama is zo dom dat ze me wil houden, maar papa is zo lief om daarvoor z'n leven op te offeren.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2002, 15:00
leonie0302
leonie0302 is offline
Ik vind dit ten eerste een onwijs goede stelling!
Als ik het goed begrepen hebt, brengt die test nog enige risico's met zich mee ook, en ik vraag me af of iemand dat er voor over heeft.
Ik denk dat discriminatie van mensen met syndroom van down, wel zeker is, wat is er zo mis aan die mensen? Kijk hoe gelukkig ze zijn, natuurlijk niet alle, maar ook niet alle 'normale' mensen zijn gelukkig. Ik vind het syndroom niet zodanig erg dat ik er een abortus voor laat plegen, er is toch een kans van leven? en ook nog een gelukkig leven? Het is wat anders als een kind als een kastplantje door het leven moet, maar deze kinderen hebben een goede kans op leven, en ik vind niet dat je je zwangerschap kan laten beeindigen doordat het niet gezond is, maar wel levensvatbaar. Gun dat kind zijn leven! en knok er samen voor om er een gelukkig leven voor dat kindje van te maken!
groetjes leonie
Met citaat reageren
Oud 13-10-2002, 15:08
Verwijderd
Citaat:
pseudoniem schreef:
Wat een ontzettend zieke gedachte om te zeggen dat wij normaal zijn en dat wij het recht hebben om een kind met het syndroom van down het gevoel mogen geven dat het anders is.
Tenminste dat maak ik op uit het feit dat jij vind dat wij niet moeten veranderen, nee we moeten die kinderen gewoon uitmoorden... dan zijn we gelijk van dat probleem af dat ze in deze maatschappij als anders worden beschouwd.

En oh wat zal zo'n kind blij zijn met een papa die eigenlijk wil dat ik dood ben, omdat ik anders ben, en daardoor zo ontzettend zielig. Maarja, mama is zo dom dat ze me wil houden, maar papa is zo lief om daarvoor z'n leven op te offeren.
Ik weet niet wat je aan het brabbelen bent, maar mij hoor je niet zeggen dat wij normaal zijn, maar ga anders ff ontkennen dat mensen met het syndroom van down anders zijn, ik heb niet gezegd negatief anders.....En jah sorry, ik denk idd dat ik betere dingen in mijn leven te doen heb dan een kindje opvoeden die niks zelfstandig kan..........en ik zei ook nog eens dat mensen met het syndroom van down zelf denken anders te zijn en dat ze dat depressief maakt...............je moet geen woorden verdraaien alleen omdat jouw stukje onzin tekst dan heel stoer lijkt en dat jij zown stoere mening hebt............Ik kan hele gave gesprekken met die mensen hebben en ze zijn harstikke lief over het algemeen, maar ik wil er gewoon niet mijn leven voor opofferen en ik denk toruwens ook niet dat jij kan zeggen dat je langs de deuren loopt met een collecte voor verstandelijk en lichamelijk gehandicapte kinderen(Nationaal fonds het gehandicapte kind), maar heej als jij denkt dat je zo goed bent voor de maatschappij door te zeggen dat jij dat allemaal wel ff zou doen, dan weet je niet wat j ezegt, want het is een hele verantwoordelijkheid en ik durf daar eerlijk voor uit te komen door te zeggen dat ik dat niet aan zou kunnen........en jah dat jij dat dan opvat dat ik ze wil uitmoorden ofsow....je bent niet goed bij je hoofd.
Met citaat reageren
Oud 16-10-2002, 09:28
Sade
Sade is offline
Citaat:
[/B]Nou, wordt jij dan maar een mongooltje [B]
Als jij meedoet...
Reageren

Regels voor berichten