![]() |
|
@ Miep:
Heel veel suc6 ermee, ik hoop dat het lukt.. @ Quisto: Het lukt wel hoor ![]() Suc6 ermee.. *zucht* Ik word hier gewoon moe van :\ Nu weeg ik 46 kg, nog 1 kg en ik ben er ![]() Maar of dat nou veel verschil maakt.. Ik ben bang dat het er nog steeds hetzelfde uitziet, dat ik verder moet gaan, ik wil helemaal niet verder.. ![]() Om me heen krijg ik steeds meer te horen dat ik er nogal dun uitzie, maar waarom zie ik dat zelf niet? ![]() Mja..
||
Citaat:
![]() ik stop pas met lijnen als ik zelf zie dat ik dun ben denk ik maar ik moet nog 10 kilo ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Nouja, misschien dat je me niet gelooft, maar ik vind dat jij er heel mooi uitziet, echt niet dik! |
![]() |
|
![]() |
Ik wil ook afvallen maar ik werk elke zaterdag in een snoepwinkel
![]() Het is wel leuk werk, maar je komt wel steeds in de verleiding, en het is gewoon onmogelijk om niet wat te pakken ![]() maargoed, ik ga gewoon gezond eten door de week, dan kan ik heus wel zaterdags zondigen ![]()
|
Ik snap iets niet.
Mensen hier zeggen dat ze afvallen door alleen drie maaltijden per dag te eten. Maar als je sochtends een maaltijd eet (8.00 uur) en smiddags (12.00) En sávonds (18.30) Hoe hou je het dan in vredesnaam vol om tussen twaalf en zes niks te eten. Dat is 6 uur! dat kan een normaal mens toch niet volhouden?
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
![]() ![]() Citaat:
rond ong 14u, en dan mn avondeten rond 19u.. Had eerst wel honger ed, ben er nu min of meer aan gewend denk ik..
||
Citaat:
Dus dan eet ik tussendoor niks, ik zorg gewoon dat ik niet in de snoeptrommel kijk of langs de snoepafdeling in de supermarkt loop. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
Laat ik ook weer eens op dieet gaan. Niet dat ik ook maar iets af zal vallen maargoed
![]() Nou ik snoep gewoon niet en ik ga proberen niet meer (veel) icethee te drinken. Water vind ik echt smerig, dus lukt me toch niet om dat te gaan drinken, maar wel bijvoorbeeld vruchtensap ofzo. *sjugt* En nou hopen dat ik het volhou ![]()
|
![]() |
Ik wil eigenlijk ook wel weer een beetje afvallen, maar het is nu vakatnie en dan lukt het niet helemaal om niet te snoepen enzo. Maar ja ik pas wel een klein beetje op met eten.
Wel vreemd, als ik het idee heb dat ik aangekomen ben en ik ag op de weegschaal staan weeg ik altijd minder, als ik het idee heb dat ik afgevallen ben dan weeg ik altijd meer... vandaar de conclusie ik ga maar niet meer teveel op de weegschaal staan! Sterkte iedereen!
||
Citaat:
![]() ![]() *wilde dat ze zo langzamerhand ook van snoep af kon blijven :\*
||
Citaat:
tis slecht om honger te hebben dan ga je jojo-en, ookal heb je maar 5 min hobnger, je lichaam slaat het voedsel gelijk op. lezen jullie allemaal de methode van montiag maar eens...... dan mag je dus ook geeen vetten en kooolydraten combineren. das pas kut!! maarja.. leo: bedantk voor je reactie, misschien ga ik ook wel naar een dietiste.. alleen lukt het echt niet meer!! liefs miep
||
Citaat:
![]() Mjah ik heb mijn vriendje opdracht gegeven om me elke dag te vragen of ik gesnoept heb. Dan durf ik straks niemeer te snoepen ![]()
|
Honger hebben is inderdaad slecht. Je lichaam maakt dan een stof aan waardoor je zodra je dan wel weer eet er meer van aankomt. Je kan dus het best zodra je een beetje honger hebt een boterham of een appel eten. Dat is beter dan niks tussen door eten en dan heel veel honger hebben...
||
![]() |
Citaat:
![]()
|
Ik had laatst iets raars.
Op zondagochtend gaf de weegschaal 56 kilo aan, en op maandagochtend opeens 58. De weegschaal is heel betrouwbaar dus daar kan het niet aan liggen. Ik heb ook die zondag niet extreem ongezond gegeten of zo. Die zondag had ik wel veel soep gegeten, namelijk 4 koppen, en bij het avondeten twee borden, volges me vader was die soep best zout. Nu vraag ik me af of het van die zout kan komen dat ik aangekomen ben. Hou ik dan meer vocht vast of zo? en kan ik dan echt twee kilo vocht vasthouden?
||
Citaat:
Ik heb dat ook weleens, maar dat komt omdat ik soms wat vaak weeg.. Maar hoeveel weeg je nu dan? Misn hield je idd vocht vast, en is je gewicht nu weer normaal..
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
Ik heb nog een paar tipjes voor lekkere tussendoortjes, de meesten ken je misschien al maarja:
-wortels of komkommerschijfjes -schaaltje magere yoghurt (waar je eventueel muesli of wat siroop bij kunt doen, maar niet teveel!) -bruine boterham of cracker (maar geen beschuit, das nie echt gezond) met 20+ kaas van bijv. Slankie. -sultana, liga of bolletje landoogst zijn ook lekker.
|
Hallo allemaal ik ga ook maar eens meedoen
![]() Betamethason, misschien een late reactie maar moet het toch even gezegd hebben: Ten eerste is het echt slecht voor je gemoed om je zo vaak op een dag te wegen, ten tweede is het ook nog onbetrouwbaar. Natuurlijk kom je niet een halve kilo aan van musli en een appel maar op het moment dat je je weer gaat wegen zit dat allemaal nog wel in je lichaam. Het is normaal dat je aan het eind van de dag meer weegt. Het kan ook weleens zijn dat je vocht vasthoud, bijvoorbeeld omdat je zout hebt gegeten of omdat je bijna ongesteld moet worden. Als je weet dat je normaal hebt gegeten, hoef je je dan echt geen zorgen te maken, ga jezelf niet gek maken. Ik weet dat het wegen 'verslavend' kan zijn maar je moet echt proberen jezelf in de hand te houden want het is makkelijk geobsedeerd te worden en daar moet je echt voor uitkijken. Als je je toch elke dag wil wegen is voor het ontbijt (waar jij niet aan doet, shame on you ![]() Verder is suiker (zeker qua calorieën) veel minder erg dan (vooral dierlijk) vet. Natuurlijk moet je het met mate gebruiken maar het is bijvoorbeeld helemaal niet erg om een boterham of cracker met vruchtenjam te eten. Wat ik de laatste dagen doe en wat mij ook wel helpt; ik drink veel thee. Normaal hou ik daar ook niet zo van maar heb nu een lekker smaakje. Zo krijg je ongemerkt heel wat water binnen (drink verder ook wel water maar sommige mensen houden er echt niet van) en omdat het lekker warm is helpt het vind ik wel om een beetje een vol gevoel te hebben. Ok, en vanaf nu ga ik me ook verstandig gedragen. Ik weet eigenlijk allemaal wel hoe het moet, maar heb op een of andere manier niet (meer) de discipline. Ik denk dat dit topic wat dat betreft echt een goede hulp kan zijn, ook omdat je elkaar een beetje kunt steunen enzo. Ik kom iig snel weer!
|
Oh nog een vraagje: hoe ziet voor jullie een 'perfecte' eetdag eruit? Dus zonder zondigen, zeg maar een streven.
Voor mij: - groot glas water - 2 krackers met tomaat en kaas/jam - glas grapefruitsap - appel - 2 boterhammen met tomaat/kaas - glas karnemelk - appel - avondeten - veel water Hmm best weinig. Dit heb ik ook al een heeele tijd niet zo gedaan moet ik zeggen ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar goed, mijn dag (meestal): -6-8 boterhammen met suikervrije kersenjam (jam ![]() -avondeten -water/thee -soms iets anders tussendoor |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() En komen die boterhammen met jam je onderhand niet de keel uit ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() Ik ben btw ook vegetarisch, en heb helemaal geen behoefte meer aan vlees. Hoop dat t met snoep en slechte dingen op dezelfde manier werkt!
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() 't eten mis ik over het algemeen niet zo super (je kunt zelf ook best aardig wat maken, al smaakt het niet altijd even lekker ![]() ![]() Laatst gewijzigd op 24-10-2002 om 15:06. |
![]() |
|||
Citaat:
![]() Ze is bang dat ik doorsla, wil het voorkomen, terwijl ik het toch wel id hand heb.. Ze wil persé dat ik weer aankom, volgens haar ben ik te licht, veel dunner geworden *blaat* :\ Maar goed, k word nu min of meer gedwongen iig 3 maaltijden per dag te eten, dus ook ontbijt ![]() K word er wel een btje gek van, niet wegen, alsof ik er geen controle over heb, terwijl ik weet dat ik haast niet dikker kan zijn geworden.. K ga iig vragen of ik dan voor het ontbijt wel kan wegen ![]() Citaat:
- lunch (een boterham en fruit) - paar glazen water - avondeten Mja, en zo min mogelijk tussendoortjes, wat meestal wel goed lukt ![]()
|
![]() |
[QUOTE]stout! schreef:
Oh nog een vraagje: hoe ziet voor jullie een 'perfecte' eetdag eruit? -ontbijt (cruesli met yogurt of 1 boterham en cracker) -3 boterhammen -2 (kleine) koekjes -1 of 2 stuks fruit -avondeten -2 (kleine) koekjes Als ik op deze manier eet, heb ik voor het avondeten nogal honger (het is misschien ook te weinig brood). Door zo te eten probeer ik af te vallen. Het is me anderhalf jaar geleden ook zo gelukt. Ik woog eerst steeds 57/58 kilo (1.75 m), maar de laatste tijd heb ik er niet meer zo veel op gelet, en nu weeg ik iets van 62/63 kilo. Het is misschien niet teveel, maar ik vind mezelf met dit gewicht gewoon net iets te 'dik'. Ik wil gewoon weer naar de 59/60 kilo. Ik eet deze week dus weer op deze manier, alleen het kost me nu wel meer moeite dan eerst, omdat ik nu gewend ben aan veel snoep enzo ![]() Dit is misschien niet echt een boeiende post, maar ik had ff zin het te vertellen ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
Ontbijt: 2 donkerbruine boterhammen met appelstroop + 2 glazen karnemelk
Lunch: 3 donkerbruine boterhammen met 40+ kaas (minder lust ik niet) met een flesje Spa Blauw (o.i.i.d.r.) Tussendoor: 1 appel + snoepies (maakt niet uit wat..) + sapjes + limonade Avondeten: wat de pot schaft..ik ga niet ongezellig doen en zeggen dat ik dat vette eten niet wil eten omdat ik zonodig wat gewicht wil kwijtraken.. Na het avondeten: wat te drinken (ik drink niet tijdens het eten zelf..) en als ik nog trek heb neem ik gewoon nog iets lekkers ofzo..Iets waar ik van geniet.. Je moet jezelf niet dingen gaan verbieden vind ik hoor..Ik houd dat toch niet vol..Desalniettemin val ik toch nog af.. |
![]() |
|
![]() |
MIjn perfecte eetdag:
ontbijt: kiwi 2 boterhammen met smeerkaas of jam glas melk glas water tussendoortje: 2 appels of wortels lunch: 2 tot 4 boterhammen met smeerkaas, jam of boter en vlees 1 tot 2 glazen melk glas water avondeten: gewoon wat de pot schaft, geen jus veel sla, glas water erbij en magere yoghurt als toetje. verder de hele dag door nog veel water en zo ben ik er heel tevreden mee ![]()
||
Citaat:
Wat weeg je nu dan? Waarom wil je zo graag nog afvallen, want je weet toch dat je een supermooi figuur had. k Weet niet wat voor figuur je nu hebt, k hoop dat je niet al te dun bent, want ik vind je enorm mooi op die foto... Misschien moet je je niet meer zo op je gewicht concentreren... ? *knuv*
|
ik heb niet deze hele topic doorgelezen, maar ik heb even een vraagje...
ik wil dus eigenlijk wel n beetje afvallen, maar welke dingen moet je nou egt laten staan?? ik bedoel, geen sjokoola en pinda's eten, dat ligt wel voor de hand... maar ik bedoelde eigenlijk dingen waarvan iedereen denkt dat het geen kwaad kan, terwijl je er juist wl snel van aan kopmt... snappez-vous? bvd, grz MiZz Ik
|
Hmm het enige wat me nu te binnen schiet is dat veel mensen geneigd zijn te denken dat chips ed minder erg zijn dan snoep, omdat t 'hartig' is. T is echter veeeel slechter. Je mag best af en toe een snoepje, dat valt qua calorieën echt wel mee.
Je moet vooral erg oppassen met vet.
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
Het Grote Voeding en Gezondheids-topic #48 Mara | 500 | 30-04-2005 16:11 | |
Lichaam & Gezondheid |
Het Grote Voeding en Gezondheids-topic #41 Verwijderd | 500 | 01-04-2005 08:17 | |
Lichaam & Gezondheid |
hoeveel calorieen nodig? Buskruitje | 23 | 28-01-2005 18:23 | |
Lichaam & Gezondheid |
Het grote lijntopic #7! Snufje | 237 | 19-01-2003 19:41 | |
Lichaam & Gezondheid |
afvallen marla | 6 | 24-10-2002 10:11 | |
Lichaam & Gezondheid |
Het grote lijntopic #6! D-sire | 1 | 23-09-2002 23:50 |