Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-09-2002, 16:29
Optima
Optima is offline
Citaat:
Genesis schreef:
'De Ware' bestaat domweg niet. Er lopen een paar miljard mensen op deze aarde, verspreid over weet ik hoeveel landen, provincies en dorpen/steden. En de ware woont 2 straten verderop?

dream on

Er bestaat wel zoiets als liefde, daar geloof ik wel in, maar niet in 'de ware'

Genesis
LEES HET TOPIC

ik zeg dat de ware iemand is waar je genoegen mee neemt, in berust, idd samen mee oud wordt degene waar je voor kiest en het je niet meer WAARD is naar anderen te zoeken.

het is misschien naif, maar het gaat om het geloof in de ander...

niet om de genetisch samengestelde codes en sociale afstemmingen
Oud 30-09-2002, 16:35
Pletterprater
Pletterprater is offline
Citaat:
Optima schreef:
LEES HET TOPIC

ik zeg dat de ware iemand is waar je genoegen mee neemt, in berust, idd samen mee oud wordt degene waar je voor kiest en het je niet meer WAARD is naar anderen te zoeken.

Wat jij hier beschrijft, kan meer gelezen worden als degene waar je van houd of wilt gaan houden. De "ware" wordt door veel ogen gelezen als de persoon die als beste bij je past van de hele wereld ("de" is enkelvoud)

Maar zoals ik eigenlijk ook al naar voren heb laten komen in een van mijn veel te lange verwoordingen, kun je de "ware" ook zien als een geloof en bij deze kan je er daardoor dus ook een eigen betekenis aan vast koppelen.
Oud 30-09-2002, 20:30
QQQ
QQQ is offline
mijn vriendje is de ware!
Met citaat reageren
Oud 30-09-2002, 20:56
Pletterprater
Pletterprater is offline
Citaat:
QQQ schreef:
Heb jij dit forum gevolgt, QQQ???
Oud 30-09-2002, 21:07
Verwijderd
Citaat:
QQQ schreef:
Wat een toeval dat jíj hem dan net hebt
Met citaat reageren
Oud 30-09-2002, 21:18
luvgirl
luvgirl is offline
haha ik weet wel zeker dat ik de ware heb!!!
Oud 30-09-2002, 21:30
Verwijderd
Citaat:
QQQ schreef:
Citaat:
luvgirl schreef:
haha ik weet wel zeker dat ik de ware heb!!!
'k vraag me af waarom ik een hele discussie krijg als ik denk dat ik hem heb gevonden... en waarom deze mensen gewoon kunnen zeggen dat ze hem hebben gevonden..

Met citaat reageren
Oud 30-09-2002, 21:33
Pletterprater
Pletterprater is offline
Citaat:
StefanLovertje schreef:
'k vraag me af waarom ik een hele discussie krijg als ik denk dat ik hem heb gevonden... en waarom deze mensen gewoon kunnen zeggen dat ze hem hebben gevonden..

Omdat deze mensen dit topic niet serieus nemen en daarom nemen wij hun niet serieus... die mensen zijn het eigenlijk niet waard om op te reageren... ze hebben nog niet eens gelezen waar het precies over ging en flatsen er gewoon neer, dat ze de ware hebben. In jouw berichten kwam tenminste naar voren dat je de moeite nam te lezen waar het allemaal over gaat.

Dat er dus niet op hun gereageerd word en wel op jou mag je dus zien als een compliment ... als het ware
Oud 30-09-2002, 21:39
Verwijderd
Citaat:
Pletterprater schreef:
Omdat deze mensen dit topic niet serieus nemen en daarom nemen wij hun niet serieus... die mensen zijn het eigenlijk niet waard om op te reageren... ze hebben nog niet eens gelezen waar het precies over ging en flatsen er gewoon neer, dat ze de ware hebben. In jouw berichten kwam tenminste naar voren dat je de moeite nam te lezen waar het allemaal over gaat.

Dat er dus niet op hun gereageerd word en wel op jou mag je dus zien als een compliment ... als het ware
oh geweldig
een complimentje
Met citaat reageren
Oud 01-10-2002, 07:30
Verwijderd
Citaat:
StefanLovertje schreef:

wij zullen mensen wel eens laten zien wat trouw betekend door op jonge leeftijd verkering te hebben en dat je hele leven te behoude
Ik doe mee...
Nee ven zonder gekheid: ik was ook 13, maar onderhand 16 en nog steeds bij dezelfde... januari 3 jaar!

Krummeltje
- die dit verhaal al tig keer verteld heeft.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2002, 09:42
Verwijderd
nee, t sloeg niet op mij maar op optima:

Citaat:
ik ken mijn vriend nu ongeveer 2 jaar, en eigenlijk zie ik naast hem niemand in mijn leven.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2002, 12:02
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef:
Was jouw lichaam volgroeit op je 14e? Ik geloof er geen zak van dat jij toen al uit de pubertijd was, je zit er nu nog steeds in... Want je bent niet volwassen...

gezeGD
mijn lichaam was op mijn 14e t zelfde als toen ik 17 werdt, maar een paar maanden later werdt t nog vrouwelijker, dus volgroeid kun je nooit zijn, meestal pas na je 24e maar dat is niet de pubertijd, op je 24e ben je wel redelijk volwassen,tenminste dat zou je toch verwachten?

ik dnek niet dat je t zo kunt beredeneren
Met citaat reageren
Oud 01-10-2002, 13:58
David
David is offline
Citaat:
Optima schreef:
Wanneer beschuw je je vriend(in) als ' de ware' ?

ik ken mijn vriend nu ongeveer 2 jaar, en eigenlijk zie ik naast hem niemand in mijn leven. Ik wil niet verder zoeken naar partners...

misschien is ' de ware' diegene waar je in berust.....
tja ,

ok ,, wat moet je hier nu mee aan ,

als je het gewoon nuchter en eerlijk bekijkt , bestaat de ware niet .. niemand is zo perfect dat je bijv. altijd vrolijk bent bij elkaar ,, nooit ruzie maakt , ect.

niks is perfect , en zeker de liefde niet .. dat is alles behalve perfect en zul je veel moeten nemen en geven wil je goed kunnen liefhebben en gehouden van worden .

dus ja ,, de ware . m,n vriendin is hopelijk ook "de ware" voor me ,
maar dan meer in de zin van dat ik hoop dat we heel ons leven gelukkig bij elkaar blijven .

maar zoals ik hierboven zei , ook zij is niet perfect , en ik zal ook dingen moeten "pikken" van haar die voor haar heel belangrijk zijn .. doe je dit niet , dan zal het toch foutgaan op den duur .

ik denk dat je pas kan zeggen of iemand de ware voor je is als je heel je leven al bij elkaar bent geweest en dat op een goede manier hebt gedaan ,, goede liefde dus ,, altijd eerlijk tegen elkaar bent geweest , geen bedrog , en veel begrip en steun aan elkaar hebt gehad .

dus als je een jaar of 70/80 bent , en nog steeds bij de partner bent die je als je ware zag , dan moet je deze topic nog maar eens posten om te vertellen dat het toch echt de ware was , of niet ...

Laatst gewijzigd op 01-10-2002 om 14:00.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2002, 20:53
David
David is offline
is iemand het een beetje eens met mijn verhaal

aangezien er niet meer gereageerd werd
Met citaat reageren
Oud 01-10-2002, 20:57
Pletterprater
Pletterprater is offline
Citaat:
David schreef:
is iemand het een beetje eens met mijn verhaal

aangezien er niet meer gereageerd werd
Als je het topic helemaal had doorgelezen, kwam je er waarschijnlijk al achter, dat ik er iets anders over denk. Maar dit is niet erg, want zoals een van mijn teksten binnen dit topic ook al aangeeft, is het geloven in de ware wat het is... een geloof. En iedereen kan hier een andere invulling aangeven... ware het niet dat het hier om de "ware" gaat wat schijnt te verwijzen naar die persoon, waarvan er maar 1 op de wereld is... je weet dan dus ook nooit zeker, of jij wel die persoon gevonden hebt, zelfs niet als je 70 f 80 bent en nog ssteeds bij dezelfde bent. Misschien at je het weet in je laatste uurtjes, misschien dat je het weet als je dood bent... misschien.
Oud 02-10-2002, 13:47
Genesis
Genesis is offline
Citaat:
Optima schreef:
LEES HET TOPIC

hoeveel mensen lopen er dan op deze aarde rond die jij 'de ware' zou kunnen noemen?? ik geloof er domweg niet in. Je kan het heel goed met iemand vinden, met diegene trouwen, samen sterven.. Dan heb je het gewoon goed getroffen en niet meer dan dat.

Genesis
Met citaat reageren
Oud 02-10-2002, 13:50
Genesis
Genesis is offline
Citaat:
Pletterprater schreef:
Een feit als de "ware" zou volgens bepaalde theoriën wel kunnen bestaan. Het zou zelfs kunnen zijn, dat het lot (standpunt van theorie) ervoor zorgt, dat de "ware" zich dichtbij je bevind. Wat in ieder geval zeker is, is dat het lot je op mysterieuse wijze tot je partner kan brengen. Waarom anders denk je dat het gezegde "je vind niemand als je zoekt en vind hem/haar als je even niet oplet" toch vaak schijnt te kloppen.
Het lot wilt niet voorspellend optreden, je kunt het lot ook niet altijd naar je hand zetten, vooral niet in gevallen van ware liefde, dat overkomt je gewoon...

Weet dat dit een theorie achter de gedachte kan zijn, net als dat de bijbel een theorie is over dat er een geheeloverziende Godheid is die alles heeft gecreëerd. Misschien zou je zelfs het verband willen leggen tussen God en het lot... God als lotschepper, of wil je liever het verband leggen met het lot en een andere Godsdienst. Het geloof in de ware is... een geloof. Je kunt niet zeggen dat het bestaat of niet bestaat, je kunt wel zeggen dat je er wel of niet in gelooft.

Dit is pletterprater, wederom plaat ik mensen te pretter
Als ik het goed begrijp is deze theorie gebaseerd op 'het lot'? ik denk dat ik eerder geloof in 'de ware' dan in 'het lot' Die staan beide erg ver richting de laatste plaats van dingen die ik begin te geloven..

Genesis
Met citaat reageren
Oud 02-10-2002, 16:51
Verwijderd
Citaat:
Krummeltje schreef:
Ik doe mee...
Nee ven zonder gekheid: ik was ook 13, maar onderhand 16 en nog steeds bij dezelfde... januari 3 jaar!

Krummeltje
- die dit verhaal al tig keer verteld heeft.
en DUS is hij de ware? en DUS blijf je je hele leven bij hem?

de uitzondering bevestigd de regel
Met citaat reageren
Oud 02-10-2002, 18:51
Pletterprater
Pletterprater is offline
Citaat:
Genesis schreef:
Als ik het goed begrijp is deze theorie gebaseerd op 'het lot'? ik denk dat ik eerder geloof in 'de ware' dan in 'het lot' Die staan beide erg ver richting de laatste plaats van dingen die ik begin te geloven..

Genesis
Dan is jouw geloof het niet geloven in "de ware" en "het lot". Voor mij geldt dat ik gedeeltelijk wel geloof in het lot... sommige gebeurtenissen zijn anders TE toevallig... En... ik geloof dat er een wiskundige formule achter elke feit staat, elke beweging die zich gaat voortzetten en zelfs elke ontwikkeling in de evolutie of bedenksels van nieuwe machines. Er moet gewoon een overkoepelende formule voor zijn... deze formule zal alleen nooit door een mens opgeschreven of herkend worden, daarvoor is hij gewoon weg veelste complex.

Hehehe... kijk, je hoeft niet in "het lot" te geloven... maar waar geloof ij dan wel in?

Ik geloof in ieder geval niet in sommige wel heel erg toevalligheden.(alhoewel die algemene formule misschien wat is overdreven )
Oud 02-10-2002, 19:04
Mephisto
Mephisto is offline
Ik ben evolutionair ingesteld: zo veel mogelijk je genen doorgeven. Oftewel: nooit bij 1 persoon blijven plakken.
Oud 03-10-2002, 07:59
Verwijderd
Citaat:
Mephisto schreef:
Ik ben evolutionair ingesteld: zo veel mogelijk je genen doorgeven.
Hallo, er is ook nog zoiets als een overbevolkingsprobleem!
Met citaat reageren
Oud 03-10-2002, 08:01
Verwijderd
Citaat:
Dusjcrib schreef:
en DUS is hij de ware? en DUS blijf je je hele leven bij hem?

de uitzondering bevestigd de regel
Nee, ik weet niet meer of ik geloof in de ware. Misschien wel dat er mensen zijn waar je je hele leven mee kunt doorbrengen. Ik weet dat de helft van het forum me naïef vind als ik zeg dat ik denk dat ik de rest van mijn leven bij mijn vriend blijf, maar ik denk van wel.

Ik hou namelijk zielsveel van hem.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2002, 10:40
Unexplained
Unexplained is offline
Citaat:
Mephisto schreef:
Ik ben evolutionair ingesteld: zo veel mogelijk je genen doorgeven. Oftewel: nooit bij 1 persoon blijven plakken.
Je vergeet dat bij evolutie de personen die zich het meest aan kunnen passen (de steksten) overleven en tot iets beters uitgroeien.

Gezien je instelling maak je niet veel kans om überhaupt deel te nemen aan de evolutie.
Oud 03-10-2002, 10:47
Eaglewing
Eaglewing is offline
De ware?! Ik weet het niet, veel mensen hebben de ware gevonden maar gaan een x aantal jaren uitelkaar...
Met citaat reageren
Oud 03-10-2002, 10:51
Iotje
Iotje is offline
Citaat:
Unexplained schreef:
Je vergeet dat bij evolutie de personen die zich het meest aan kunnen passen (de steksten) overleven en tot iets beters uitgroeien.

Gezien je instelling maak je niet veel kans om überhaupt deel te nemen aan de evolutie.
Oud 03-10-2002, 16:04
sunflouwer
sunflouwer is offline
volgens mij bestaat de ware wel...
ik heb hem denk ik ook al gevonden,

voor ik mijn huidige vriend leerde kennen geloofde ik nooit in de ware, maar sinds ik hem ken, geloof ik daar wel in.
Ik denk dus dat het iets is wat je pas kan weten als het je overkomen is...
Oud 03-10-2002, 20:28
Verwijderd
Citaat:
Krummeltje schreef:
Nee, ik weet niet meer of ik geloof in de ware. Misschien wel dat er mensen zijn waar je je hele leven mee kunt doorbrengen. Ik weet dat de helft van het forum me naïef vind als ik zeg dat ik denk dat ik de rest van mijn leven bij mijn vriend blijf, maar ik denk van wel.

Ik hou namelijk zielsveel van hem.
Mijn ouders hielden ook zielsveel van elkaar, ik hield ook zielsveel van mn ex.. enz enz enz.. zegt niks..

Ik vind je echter niet naïef.. als je dat nu denkt, denk je dat nu, en hoop ik voor je dat je wens/hoop uitkomt
Met citaat reageren
Oud 03-10-2002, 20:50
Mephisto
Mephisto is offline
Citaat:
Unexplained schreef:

Evolutionair gezien ben ik succesvol als ik bijvoorbeeld 100 vrouwen verkracht en er van die 100 60 een kind van mij krijgen.

Niet dat ik dat ook werkelijk van plan ben , maar het is een theoretische redenering.
Oud 03-10-2002, 21:08
Verwijderd
Citaat:
Unexplained schreef:

dat is nu toch niet meer waar hoor. zelfs de zwaksten kunnen zich voortplanten en hun ("slechte") genen doorgeven, waardoor fouten op de chromosomen altijd zullen blijven bestaan... *lang leve de wetenschap*

xxx
Met citaat reageren
Oud 04-10-2002, 12:06
Verwijderd
Citaat:
Mephisto schreef:
Evolutionair gezien ben ik succesvol als ik bijvoorbeeld 100 vrouwen verkracht en er van die 100 60 een kind van mij krijgen.

Niet dat ik dat ook werkelijk van plan ben , maar het is een theoretische redenering.
Een falende, aangezien de meerderheid tot abortus zal overgaan.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2002, 13:53
Mephisto
Mephisto is offline
Citaat:
******** schreef:
Een falende, aangezien de meerderheid tot abortus zal overgaan.
Niet als ik dat in een ontwikkelingsland doe
Oud 09-10-2002, 08:07
Verwijderd
ja, de ware... wie is nou eik de ware???
Met citaat reageren
Oud 09-10-2002, 09:24
Unexplained
Unexplained is offline
Citaat:
mloezjuh schreef:
ja, de ware... wie is nou eik de ware???
Dat ben ik natuurlijk
Oud 09-10-2002, 10:50
Verwijderd
Citaat:
Unexplained schreef:
Dat ben ik natuurlijk
Met citaat reageren
Oud 09-10-2002, 13:46
wortelQ
wortelQ is offline
Is de ware niet iemand voor wie JIJ alles over hebt.... Iemand voor wie je op de een of andere manier zo veel voelt, dat het missen van die persoon haast ondragelijk is.
Moeilijk uit te leggen eigenlijk. Maar dit korte verhaaltje betekent dat er niet 1 ware is, maar dat er meer kunnen zijn (niet tegelijk natuurlijk).

Het klinkt wel vreemd, maar toch denk ik dat dat het antwoord is.
Oud 10-10-2002, 14:17
Shah of Blah
Shah of Blah is offline
ik geloof niet in dat er een ware IS

maar wel dat iemand het voor je kan WORDEN

na een lange tijd
Oud 10-10-2002, 15:10
drama
drama is offline
m'n vriendin is de ware. Ik braak als ik denk aan een ander. Ik kan me niet voorstellen dat er een ander persoon is waar ik meer om geef, beter mee kan praten en beter mee kan omgaan. Ongetwijfeld is er nog wel zo'n persoon maar dat boeit me niet. Ik heb esther en zo blijft het.

Ik geloof ook niet in 1 ware. Kom op, zoveel mensen, slechts 1 ware?
Met citaat reageren
Oud 11-10-2002, 14:21
Optima
Optima is offline
arg

wat ik hermee probeerde duidelijk te maken is dat de CONVENTIONELE OPVATTING VAN DE WARE als in: perfect voor mij ( wat is perfectie en is perfectie in de zin wel zo leuk in een relatie?) moet worden verworpen omdat het hetzelfde is als geloven in God. liefde bestaat en je hoeft daarom niet te GELOVEN. het bestaat.

De ware bestaat dus ook, maar niet als een mythisch wezen, maar IN JEZELF. Jij bepaalt wie dat is, en daarom ligt de keuze bij jou, NIET bij een hogere macht die besloten heeft jullie geboren t elaten worden om vervolgens een boterbriefje te ondertekenen
Oud 11-10-2002, 15:15
PardonMe
PardonMe is offline
Hmzz duidelijk dat mensen het idee van "de ware" verschillende opvatten..
Ik zie het niet als 1 persoon die perfect is en speciaal voor mij geboren, want niemand is perfect en het kan altijd nog beter.. Maar de ware voor mij is iemand waar ik genoegen mee neem, waarbij ik het idee heb dat ik met hem samen oud kan worden..
Oud 20-10-2002, 22:06
romytjuh
romytjuh is offline
Daar spreek ik niet van
Oud 21-10-2002, 13:18
Tactic
Tactic is offline
Ik geloof niet in de ware, maar wel in iemand die 'goed' bij me past.

Er zullen altijd dingen zijn waar je je aan ergert, maar hier en daar een meningsverschilletje is niet erg, da's alleen maar gezond! Besides, het goedmaken is ook leuk
Met citaat reageren
Oud 22-10-2002, 11:54
D1984
D1984 is offline
Citaat:
Vampiria schreef:
Ja, ik denk dat 'de ware' idd degene is waar je op berust. Op het moment dat je al maaaanden -of zelfs jaren- zoiets hebt van: 'Ik hoef nooit meer een ander', dan denk ik dat je goed zit.
Dat had ik dus 20 maanden... helaas was het opeens over... dacht ook dat ze de ware was haha ... life sux
Met citaat reageren
Oud 22-10-2002, 11:58
moenbase
moenbase is offline
Nadat je toch wel het 1 en ander samen hebt opgebouwd. En je later op je sterfbed ligt met je vrouw aan je hand...
Oud 22-10-2002, 12:08
Piccola
Piccola is offline
Ik geloof wel in de ware. Ik ben er zelfs heilig van overtuigd dat ik mijn ware heb gevonden! De ware is voor mij iemand die in mijn ogen perfect is. Als je weet dat je nooit meer een ander wil, je voelt gewoon dat dit degene is bij wie je altijd wil blijven. Je weet gewoon of hij het is of niet. Zo'n intens gelukkig gevoel heb ik er bij 1... En dat zal altijd zo blijven! Geef me niet de preek van "Je bent pas 16!" ofzo.. Die ken ik al! Ik voel het zo, daar is niets aan te veranderen.
Met citaat reageren
Oud 22-10-2002, 12:16
moenbase
moenbase is offline
Citaat:
Piccola schreef:
Ik geloof wel in de ware. Ik ben er zelfs heilig van overtuigd dat ik mijn ware heb gevonden! De ware is voor mij iemand die in mijn ogen perfect is. Als je weet dat je nooit meer een ander wil, je voelt gewoon dat dit degene is bij wie je altijd wil blijven. Je weet gewoon of hij het is of niet. Zo'n intens gelukkig gevoel heb ik er bij 1... En dat zal altijd zo blijven! Geef me niet de preek van "Je bent pas 16!" ofzo.. Die ken ik al! Ik voel het zo, daar is niets aan te veranderen.
Je bent pas 16

Maar, als hij de wáre is, dan zou hij je nooit zoveel pijn (hoeven/mogen) doen.
Jij kunt wel denken/'weten' dat hij de ware is, maar is dat andersom ook zo?
Oud 22-10-2002, 12:23
Piccola
Piccola is offline
Citaat:
moenbase schreef:
Jij kunt wel denken/'weten' dat hij de ware is, maar is dat andersom ook zo?
Hij heeft mij al die jaren gezegd dat ik ook de ware voor hem ben... De liefde van zijn leven, het belangrijkste van de wereld... Daarom begrijp ik het ook niet! Waarom heeft hij dat gevoel ineens niet meer? Ik heb hem dat gevraagd, maar hij geeft geen antwoord... Ben ik nou zo naief...?!
Met citaat reageren
Oud 22-10-2002, 12:29
moenbase
moenbase is offline
Citaat:
Piccola schreef:
Hij heeft mij al die jaren gezegd dat ik ook de ware voor hem ben... De liefde van zijn leven, het belangrijkste van de wereld... Daarom begrijp ik het ook niet! Waarom heeft hij dat gevoel ineens niet meer? Ik heb hem dat gevraagd, maar hij geeft geen antwoord... Ben ik nou zo naief...?!
Op dát moment meende hij het ook vast wel. Doch, het blijven woorden, die voor hem misschien minder inhoud heeft, en minder 'letterlijk' genomen zouden 'moeten' worden. 't klinkt allemaal heel gemakkelijk hoe ik het zeg...
Maar, je kunt wel de hele tijd achter 1 persoon aan blijven lopen omdat je denkt dat hij zó goed bij je past. Maar als het niet wederzijds is, dan is het verspilde tijd. Die tijd kun je toch veel beter besteden (door bijvoorbeeld (leuke) kleding te kopen ).
Oud 22-10-2002, 14:32
Piccola
Piccola is offline
Citaat:
moenbase schreef:
Maar, je kunt wel de hele tijd achter 1 persoon aan blijven lopen omdat je denkt dat hij zó goed bij je past. Maar als het niet wederzijds is, dan is het verspilde tijd.

Ja, daar heb je ook helemaal gelijk in...
Citaat:
Die tijd kun je toch veel beter besteden (door bijvoorbeeld (leuke) kleding te kopen ).
Met citaat reageren
Oud 22-10-2002, 14:49
moenbase
moenbase is offline
Citaat:
Piccola schreef:

1) Ja, daar heb je ook helemaal gelijk in...

2) [/B]

1) 't gaat erom dat jij dat ook moet beseffen

2) Als je eens zin hebt om te shoppen haha
Oud 24-10-2002, 09:59
Janicha
Janicha is offline
Ik denk dat je aan het eind van je leven pas kunt zeggen of je partner de `ware` was. Van te voren weet je het immers nooit.
Reageren

Regels voor berichten