Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Maar zoals ik eigenlijk ook al naar voren heb laten komen in een van mijn veel te lange verwoordingen, kun je de "ware" ook zien als een geloof en bij deze kan je er daardoor dus ook een eigen betekenis aan vast koppelen.
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Dat er dus niet op hun gereageerd word en wel op jou mag je dus zien als een compliment ![]() ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() een complimentje ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Nee ven zonder gekheid: ik was ook 13, maar onderhand 16 en nog steeds bij dezelfde... januari 3 jaar! Krummeltje - die dit verhaal al tig keer verteld heeft. ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
ik dnek niet dat je t zo kunt beredeneren |
![]() |
||
Citaat:
ok ,, wat moet je hier nu mee aan ![]() als je het gewoon nuchter en eerlijk bekijkt , bestaat de ware niet .. niemand is zo perfect dat je bijv. altijd vrolijk bent bij elkaar ,, nooit ruzie maakt , ect. niks is perfect , en zeker de liefde niet .. dat is alles behalve perfect en zul je veel moeten nemen en geven wil je goed kunnen liefhebben en gehouden van worden . dus ja ,, de ware . m,n vriendin is hopelijk ook "de ware" voor me , maar dan meer in de zin van dat ik hoop dat we heel ons leven gelukkig bij elkaar blijven . maar zoals ik hierboven zei , ook zij is niet perfect , en ik zal ook dingen moeten "pikken" van haar die voor haar heel belangrijk zijn .. doe je dit niet , dan zal het toch foutgaan op den duur . ik denk dat je pas kan zeggen of iemand de ware voor je is als je heel je leven al bij elkaar bent geweest en dat op een goede manier hebt gedaan ,, goede liefde dus ,, altijd eerlijk tegen elkaar bent geweest , geen bedrog , en veel begrip en steun aan elkaar hebt gehad . dus als je een jaar of 70/80 bent , en nog steeds bij de partner bent die je als je ware zag , dan moet je deze topic nog maar eens posten om te vertellen dat het toch echt de ware was , of niet ... ![]() Laatst gewijzigd op 01-10-2002 om 14:00. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
Genesis |
![]() |
||
Citaat:
Genesis |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
de uitzondering bevestigd de regel ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Hehehe... kijk, je hoeft niet in "het lot" te geloven... maar waar geloof ij dan wel in? Ik geloof in ieder geval niet in sommige wel heel erg toevalligheden.(alhoewel die algemene formule misschien wat is overdreven ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik hou namelijk zielsveel van hem. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Gezien je instelling maak je niet veel kans om überhaupt deel te nemen aan de evolutie. ![]()
||
Citaat:
![]() ![]() ![]()
|
volgens mij bestaat de ware wel...
ik heb hem denk ik ook al gevonden, voor ik mijn huidige vriend leerde kennen geloofde ik nooit in de ware, maar sinds ik hem ken, geloof ik daar wel in. Ik denk dus dat het iets is wat je pas kan weten als het je overkomen is...
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik vind je echter niet naïef.. als je dat nu denkt, denk je dat nu, en hoop ik voor je dat je wens/hoop uitkomt |
![]() |
||
Citaat:
Niet dat ik dat ook werkelijk van plan ben ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
xxx |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Is de ware niet iemand voor wie JIJ alles over hebt.... Iemand voor wie je op de een of andere manier zo veel voelt, dat het missen van die persoon haast ondragelijk is.
Moeilijk uit te leggen eigenlijk. Maar dit korte verhaaltje betekent dat er niet 1 ware is, maar dat er meer kunnen zijn (niet tegelijk natuurlijk). Het klinkt wel vreemd, maar toch denk ik dat dat het antwoord is.
|
m'n vriendin is de ware. Ik braak als ik denk aan een ander. Ik kan me niet voorstellen dat er een ander persoon is waar ik meer om geef, beter mee kan praten en beter mee kan omgaan. Ongetwijfeld is er nog wel zo'n persoon maar dat boeit me niet. Ik heb esther en zo blijft het.
Ik geloof ook niet in 1 ware. Kom op, zoveel mensen, slechts 1 ware? |
![]() |
|
arg
wat ik hermee probeerde duidelijk te maken is dat de CONVENTIONELE OPVATTING VAN DE WARE als in: perfect voor mij ( wat is perfectie en is perfectie in de zin wel zo leuk in een relatie?) moet worden verworpen omdat het hetzelfde is als geloven in God. liefde bestaat en je hoeft daarom niet te GELOVEN. het bestaat. De ware bestaat dus ook, maar niet als een mythisch wezen, maar IN JEZELF. Jij bepaalt wie dat is, en daarom ligt de keuze bij jou, NIET bij een hogere macht die besloten heeft jullie geboren t elaten worden om vervolgens een boterbriefje te ondertekenen
|
Hmzz duidelijk dat mensen het idee van "de ware" verschillende opvatten..
Ik zie het niet als 1 persoon die perfect is en speciaal voor mij geboren, want niemand is perfect en het kan altijd nog beter.. Maar de ware voor mij is iemand waar ik genoegen mee neem, waarbij ik het idee heb dat ik met hem samen oud kan worden..
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|
![]() |
Ik geloof wel in de ware. Ik ben er zelfs heilig van overtuigd dat ik mijn ware heb gevonden! De ware is voor mij iemand die in mijn ogen perfect is. Als je weet dat je nooit meer een ander wil, je voelt gewoon dat dit degene is bij wie je altijd wil blijven. Je weet gewoon of hij het is of niet. Zo'n intens gelukkig gevoel heb ik er bij 1... En dat zal altijd zo blijven! Geef me niet de preek van "Je bent pas 16!" ofzo.. Die ken ik al! Ik voel het zo, daar is niets aan te veranderen.
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Maar, als hij de wáre is, dan zou hij je nooit zoveel pijn (hoeven/mogen) doen. Jij kunt wel denken/'weten' dat hij de ware is, maar is dat andersom ook zo?
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Maar, je kunt wel de hele tijd achter 1 persoon aan blijven lopen omdat je denkt dat hij zó goed bij je past. Maar als het niet wederzijds is, dan is het verspilde tijd. Die tijd kun je toch veel beter besteden (door bijvoorbeeld (leuke) kleding te kopen ![]()
|||
![]() |
Citaat:
Ja, daar heb je ook helemaal gelijk in... Citaat:
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
Laat de ware binnenkomen Liwin | 8 | 04-11-2007 18:27 | |
Verhalen & Gedichten |
[Columnwedstrijd] Als de ware werkelijkheid, idealisme Verwijderd | 0 | 09-06-2005 15:03 | |
Verhalen & Gedichten |
De ware klootzak deel 3 klootzak2001 | 2 | 19-10-2002 21:28 | |
Verhalen & Gedichten |
De Ware Klootzak klootzak2001 | 3 | 03-07-2002 10:29 | |
Liefde & Relatie |
De ware bestaat niet, omdat... Roos | 19 | 03-06-2002 13:46 | |
Liefde & Relatie |
wie zoekt de ware coecie | 5 | 31-01-2002 22:10 |