Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-10-2002, 11:51
DJ Incompetent
DJ Incompetent is offline
en wederom deel ik de mening van Boogie...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-10-2002, 13:03
Verwijderd
Citaat:
Boogie schreef:
Ja, inclusief een chicane met curbstones (schrijf je dat zo?)
Nou als ze echt over de curbstones rijden hebben ze zo wel een lege band

Maar ik heb het gezien op tv (niet alles), vallen dat ze kunnen Maar ik moet zeggen als het op een sprint aankomt ik het meestal saai vind, ik hou van bergen waar je de echte mannen aan het werk ziet!
Met citaat reageren
Oud 14-10-2002, 15:00
Onze Zoon
Onze Zoon is offline
tegen die italiaanen was niet op te rijden, ook al kan je vroeg wegrijden, maar hun hebben zich gewoon goed aan de situatie aangepast netals de ausies en de duitsers
Oud 14-10-2002, 15:13
Tofke_H
Tofke_H is offline
Citaat:
Boogie schreef:
Dat van die Tour de France praat je wel een beetje na van wat ze bij Canvas zeiden maar goed
Waarom het wiel opnieuw uitvinden? Als ik met die uitspraak eens ben, mag ik hem toch gebruiken? Alleen ik verwoord het, wat andere niet doen.

Citaat:
Boogie schreef:
Een wereldkampioenschap is geen Tour de France. Een wereldkampioenschap is geen rittenwedstrijd. Een wereldkampioenschap is een eendagswedstrijd en zo'n vorm zou het ook moeten hebben, maar dat had het niet. Het leek gisteren net alsof je idd naar de eerste week van de Tour zat te kijken. Maar het was nota bene het WK!
Dus jij vindt dat een sprinter geen wereldkampioen mag worden, maar de wedstrijd moet gewonnen worden door een sterke man?
Tegen het "blok" van de Italianen, Duitsers,... was niets te doen. Als er in een der welke wedstrijd zo'n blokken zijn dan is er ongeveer altijd een "massaspurt". Alleen als er heel hoge bergen zijn, waar een sprinter niet over geraakt. Alhoewel dat Zabel er ook nogal redelijk overgeraakt.

Citaat:
Boogie schreef:
En als het echt regende en stormde, waren er misschien 20 over de finish gekomen. De 20 niet niet onderuit waren gegaan op dat spekgladde parcours.
Dat denk ik niet of ze moeten gestopt zijn omdat ze er "geen zin" meer in hadden. Die valpartij had op elke plaats kunnen gebeuren, en het was volgens mij nog op de gewone weg, dus het circuit heeft daar niets mee te maken.
Oud 14-10-2002, 15:29
Boogie
Boogie is offline
Citaat:
Tofke_H schreef:

Dus jij vindt dat een sprinter geen wereldkampioen mag worden, maar de wedstrijd moet gewonnen worden door een sterke man?
Inderdaad, waarom zou je eens in de zoveel jaar moeten afwijken van je vaste soort parcours van een WK? Een sprinter kan wel winnen, maar dan moet het een hele sterke sprinter zijn, die meer kan dan de hele dag achter zijn ploegmaats rijden. Iemand die bijvoorbeeld ook over een bergje kan. Zoals Oscar Freire, die al 2x wereldkampioen is en 1x 3e. Dus sprinters krijgen wel een kans.

Citaat:
Tofke_H schreef:

Dat denk ik niet of ze moeten gestopt zijn omdat ze er "geen zin" meer in hadden. Die valpartij had op elke plaats kunnen gebeuren, en het was volgens mij nog op de gewone weg, dus het circuit heeft daar niets mee te maken.
Misschien heeft dat niks met een circuit te maken (hoewel ik betwijfel of het asfalt van een autocircuit niet nadelig anders is dan een gewone weg), maar het feit blijft dat het te gevaarlijk was om de genoemde redenen, hebben we vaker ZO veel valpartijen gezien?
Oud 14-10-2002, 15:31
Boogie
Boogie is offline
Citaat:
jdiezrequejo schreef:
Nou als ze echt over de curbstones rijden hebben ze zo wel een lege band

Maar ik heb het gezien op tv (niet alles), vallen dat ze kunnen Maar ik moet zeggen als het op een sprint aankomt ik het meestal saai vind, ik hou van bergen waar je de echte mannen aan het werk ziet!
Ze reden niet lek hoor. Ze reden echt over curbstones. Dat zijn toch die rood-witte dingen in de bochten waarover de auto's afsnijden? Dat zijn toch gewoon egale metalen (?) platen? Waarom zouden ze daar dan lek rijden? Het grote nadeel aan die dingen is dat ze bij regenval spekglad worden en levensgevaarlijk voor fietsen met die dunne bandjes.
Oud 14-10-2002, 16:18
Bram
Bram is offline
Ik vind dat alleen mar klagen over het parcours een beetje te makkelijk gezocht is. ook dankzij de laffe en soms vreemde houdingen van enkele ploegen is het tot een sprint gekomen. Zoals Dierickxsens zei: 'de helft van Europa reed voor Italie'.
En gelijk heeft ie: waarom rijden de Polen in godsnaam in dienst voor de sprinters??
En ik moet zeggen dat de Nederlanders ook al ni te veel hebben geprobeerd. De Belgen zijn bijna de enigen die iets probeerden te forceren tegen het sterke Italiaanse blok, maar alleen sta je natuurlijk niet sterk. Toch chapeau aan Museeuw, Van Peteghem voor de aanvallen, anders was de koers nog veel saaier geweest !
Oud 14-10-2002, 16:22
Bram
Bram is offline
PS flem kheb me signatuur aangepast
Oud 14-10-2002, 16:24
vreselijke fout
vreselijke fout is offline
Citaat:
Bram schreef:
Ik vind dat alleen mar klagen over het parcours een beetje te makkelijk gezocht is. ook dankzij de laffe en soms vreemde houdingen van enkele ploegen is het tot een sprint gekomen. Zoals Dierickxsens zei: 'de helft van Europa reed voor Italie'.
En gelijk heeft ie: waarom rijden de Polen in godsnaam in dienst voor de sprinters??
En ik moet zeggen dat de Nederlanders ook al ni te veel hebben geprobeerd. De Belgen zijn bijna de enigen die iets probeerden te forceren tegen het sterke Italiaanse blok, maar alleen sta je natuurlijk niet sterk. Toch chapeau aan Museeuw, Van Peteghem voor de aanvallen, anders was de koers nog veel saaier geweest !

de Nederlanders zijn vaker gedemareerd dan de Belgen hoor. Ik denk dat die Polen ook wel meedelen in de winst ofzo. Ze krijgen er in ieder geval wel iets voor terug.
Oud 14-10-2002, 16:34
Boogie
Boogie is offline
Citaat:
Bram schreef:
Maar hoe komt het dat de helft van Europa niks probeerde? Omdat er geen mogelijkheid toe was en er was geen hoop dat hewt iets opbracht. En dat heb je wél als je een fatsoenlijk parcours hebt.

Welke ploeg vond jij laf en vreemd? Ik neem aan ploegen die Italië hielpen? Of vond jij de houding van de Nederlanders en de Belgen laf? Toch niet van de Duitser, Spanjaarden, Australiërs en de Italianen zelf, want het was logisch dat die hun koers afstemden op hun sprinter.
Oud 14-10-2002, 17:05
Verwijderd
Citaat:
Boogie schreef:
Ze reden niet lek hoor. Ze reden echt over curbstones. Dat zijn toch die rood-witte dingen in de bochten waarover de auto's afsnijden? Dat zijn toch gewoon egale metalen (?) platen? Waarom zouden ze daar dan lek rijden? Het grote nadeel aan die dingen is dat ze bij regenval spekglad worden en levensgevaarlijk voor fietsen met die dunne bandjes.
Egaal een echte curbstone niet

maaar je hebt ook wel egale curbstnes, dus zal dat daar op zolder wel zijn

offtopic
Met citaat reageren
Oud 14-10-2002, 18:04
Bram
Bram is offline
Boogie, de polen bvb hadden geen enkele reden om voor de sprint te gaan.
En vreselijke fout, dat de nederlanders vaker gedemarreerd hebben dan de belgen, kan ik niet beamen hoor.In de beslissende ronden hebben oa Museeuw en V. Peteghem er nog voor gegaan, doch tevergeefs. Nu ja in de print zelf was Cipo wel oppermachtig.
Oud 14-10-2002, 18:07
Boogie
Boogie is offline
Citaat:
Bram schreef:
Boogie, de polen bvb hadden geen enkele reden om voor de sprint te gaan.
Dat weet ik, die zijn gewoon betaald door de Italianen
Oud 14-10-2002, 21:42
scara
scara is offline
Citaat:
Boogie schreef:
Dat weet ik, die zijn gewoon betaald door de Italianen
ik hoop het voor die polen dat ze ervoor betaald werden
Oud 14-10-2002, 21:52
Boogie
Boogie is offline
Citaat:
scara schreef:
ik hoop het voor die polen dat ze ervoor betaald werden
Ze zullen het toch niet (vergeef me de uitdrukking) voor Jan Lul doen?
Oud 14-10-2002, 21:54
DJ Incompetent
DJ Incompetent is offline
Tofke_H, dat de sprinters ook een kans moeten krijgen? mwah, het wk is (hoop ik) bedoeld voor de allerbeste en compleetste renners, en daar reken ik de sprinters niet toe. Je gaat toch ook niet de hele tour de france een keertje helemaal vlak doen, zodat een sprinter die ook is kan winnen? de zabels, mcewens, cippolinis etc. moeten maar gewoon wat sterker worden en niet zich de hele dag verstoppen in t peloton en de laatste kilometer kunnen knallen. Dat is een specialiteit, ok, maar als ze echt tot de grootsten willen worden gerekend moeten ze gewoon completer worden, zoals freire bijvoorbeeld.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten