Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-10-2002, 14:46
Carpe Diem
Carpe Diem is offline
Citaat:
waaromniet? schreef:
Ligt het nou aan mij, of blijkt uit dat artikel dat ze eigenlijk nog niets weten

Ze weten nu in elk geval dat het witte busje zijn "handelsmerk" is. Door de afbeelding is het voor de mensen ook wat makkeljiker te herkennen en zal het oppakken van de dader ook spoediger verlopen.
Oud 14-10-2002, 14:52
BARON
BARON is offline
dit is vast weer zo'n godsdienstfanaat; bijna alle aanslagen, van welke soort dan ook, hebben hier mee te maken
Met citaat reageren
Oud 14-10-2002, 14:58
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
Isobuster schreef:
Ze weten nu in elk geval dat het witte busje zijn "handelsmerk" is. Door de afbeelding is het voor de mensen ook wat makkeljiker te herkennen en zal het oppakken van de dader ook spoediger verlopen.

Zal ik dan nog maar een keer het artikel quoten waar jij naar verwees?

Citaat:
Volgens criminologen voldoen duizenden bestelbusjes aan de beschrijving en is het bovendien verrevan zeker dat de sluipmoordenaar wel in zo'n busjes rijdt.
Oud 14-10-2002, 15:03
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
BARON schreef:
dit is vast weer zo'n godsdienstfanaat; bijna alle aanslagen, van welke soort dan ook, hebben hier mee te maken
Oud 14-10-2002, 15:56
MVVSupporter
MVVSupporter is offline
Ik hoop dat die achterlijk zieke gast gepakt wordt...

Belachelijk dat hij zichzelf 'God' noemt, waar haalt hij het lef vandaan!?
Oud 14-10-2002, 16:07
Verwijderd
Citaat:
MVVSupporter schreef:

Ik doe dat ook regelmatig. Ik weet niet waar hij het lef vandaan haalt, ik haal het uit de waarheid.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2002, 16:11
Carpe Diem
Carpe Diem is offline
Citaat:
MVVSupporter schreef:

Idd..
Oud 14-10-2002, 21:14
Sithan
Sithan is offline
Deze persoon zal pas 'gepakt' worden als hij dat zelf wil, hij weet te goed hoe je je sporen uitwist en met de politie een spelletje kan spelen, dat blijkt wel weer.
Maar als het echt een aandachtbeluste figuur is dan geeft ie zich op een gegeven moment wel over, is ie dat niet dan zal t vanzelf wel weer ophouden...de vraag is alleen na hoeveel doden
Oud 14-10-2002, 21:38
TefnachT
TefnachT is offline
Citaat:
MVVSupporter schreef:

Mischien is het god wel? Als je al de verhalen in de bijbel gelooft dan kan je hierin ook wel gaan geloven.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2002, 22:03
UnknoWn EntiTy
UnknoWn EntiTy is offline
Citaat:
TefnachT schreef:
Mischien is het god wel? Als je al de verhalen in de bijbel gelooft dan kan je hierin ook wel gaan geloven.
Oud 15-10-2002, 07:48
twiety
twiety is offline
http://nu.nl/news.jsp?n=66339&c=22

Sluipschutter slaat opnieuw toe

Uitgegeven: 15 oktober 2002 07:31

WASHINGTON - De sluipschutter die in twaalf dagen tijd in en rond Washington acht mensen heeft gedood en twee heeft verwond, heeft maandag mogelijk opnieuw toegeslagen. De politie onderzoekt of een schietpartij in Fairfax County in de staat Virginia verband houdt met de reeks moorden.

Een nog onbekende vrouw werd maandag neergeschoten terwijl ze achter een winkelwagentje liep op de parkeerplaats van een bouwwinkel in Falls Church, ten westen van Washington. De vrouw werd door één kogel in het hoofd geraakt en stierf ter plekke.

De politie kwam meteen massaal in actie en begon een hernieuwde jacht op de dader. Zij sloot een aantal belangrijke snelwegen af, evenals enkele bruggen. De politie zou de achtervolging hebben ingezet op een witte bestelauto, die in de buurt van de aanslag is gezien. Ook bij eerdere aanslagen werd de bestelauto gesignaleerd.

De vorige keer dat de sluipschutter iemand neerschoot, was vrijdag bij een pompstation in Virginia. De nog onbekende dader vuurt steeds één schot af op mensen die bezig zijn met alledaagse dingen, zoals benzine tanken, naar school gaan of het gras maaien.
Oud 15-10-2002, 12:44
twiety
twiety is offline
http://nu.nl/news.jsp?n=66526&c=20

Ex-marinier opgepakt in zoektocht naar sluipschutter

Uitgegeven: 15 oktober 2002 13:06
Laatst gewijzigd: 15 oktober 2002 13:10

WASHINGTON - De politie in Baltimore heeft in verband met de reeks moorden door een sluipschutter een ex-marinier verhoord, die tijdens een huiselijke ruzie door zijn vriendin was neergeschoten. Amerikaanse media meldden dinsdag dat de man na verhoor is vrijgelaten.

De Amerikaanse televisiezender ABC meldde dat de man gewond werd gevonden in zijn witte bestelauto, die voldeed aan de omschrijving van de bestelauto die bij verschillende van de schietpartijen van de gevreesde sluipschutter is gezien. Zijn vriendin had hem neergeschoten tijdens een huiselijke ruzie. Daarna was de man voor behandeling overgebracht naar een ziekenhuis in Baltimore.

Scanners en plattegronden

De politie vond scanners en plattegronden in de bestelauto, meldde ABC. In zijn appartement werd een handboek voor sluipschutters en zes vuurwapens gevonden. Daaronder bevond zich ook het soort wapen waarmee de sluipschutter acht willekeurige mensen heeft gedood tijdens hun alledaagse bezigheden. Ballistisch onderzoek heeft echter aangetoond dat het niet hetzelfde wapen is.

De man is een 38-jarige ex-marinier zonder strafblad. De Amerikaanse kranten New York Times en Washington Times meldden dinsdag op gezag van de politie dat de man werd vrijgelaten, ongeveer op het tijdstip dat een vrouw maandag werd doodgeschoten in de buurt van een winkel in Falls Church, ten westen van Washington. Zijn vriendin blijft in hechtenis.

Volgens ABC en The New York Times is de politie nog meer verdachten op het spoor. Daarbij zou het onder meer gaan om drie andere mannen met emotionele problemen, die de beschikking hebben over een witte bestelbus en een passie voor het verzamelen van vuurwapens.
Oud 15-10-2002, 13:01
Dutchian
Dutchian is offline
Washington <--> Virginia
Staten liggen aan de west en oostkust van amerika. Of 'hij' is leuk heen en weer bezig, of misschien is er wel een copycat ofzo?
Oud 15-10-2002, 13:55
Anonymous John
Anonymous John is offline
Citaat:
Dutchian schreef:
Washington <--> Virginia
Staten liggen aan de west en oostkust van amerika. Of 'hij' is leuk heen en weer bezig, of misschien is er wel een copycat ofzo?
Ik neem aan dat ze dan Washington DC bedoelen.
Oud 15-10-2002, 15:03
Boogie
Boogie is offline
Nummer 9 is inmiddels ook doodgeschoten
Oud 15-10-2002, 15:03
Boogie
Boogie is offline
Citaat:
Anonymous John schreef:
Ik neem aan dat ze dan Washington DC bedoelen.
Dat doen ze ook, de stad Washington.
Oud 15-10-2002, 21:39
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
twiety schreef:
http://nu.nl/news.jsp?n=66526&c=20

Ex-marinier opgepakt in zoektocht naar sluipschutter

Uitgegeven: 15 oktober 2002 13:06
Laatst gewijzigd: 15 oktober 2002 13:10

WASHINGTON - De politie in Baltimore heeft in verband met de reeks moorden door een sluipschutter een ex-marinier verhoord, die tijdens een huiselijke ruzie door zijn vriendin was neergeschoten. Amerikaanse media meldden dinsdag dat de man na verhoor is vrijgelaten.

De Amerikaanse televisiezender ABC meldde dat de man gewond werd gevonden in zijn witte bestelauto, die voldeed aan de omschrijving van de bestelauto die bij verschillende van de schietpartijen van de gevreesde sluipschutter is gezien. Zijn vriendin had hem neergeschoten tijdens een huiselijke ruzie. Daarna was de man voor behandeling overgebracht naar een ziekenhuis in Baltimore.

Scanners en plattegronden

De politie vond scanners en plattegronden in de bestelauto, meldde ABC. In zijn appartement werd een handboek voor sluipschutters en zes vuurwapens gevonden. Daaronder bevond zich ook het soort wapen waarmee de sluipschutter acht willekeurige mensen heeft gedood tijdens hun alledaagse bezigheden. Ballistisch onderzoek heeft echter aangetoond dat het niet hetzelfde wapen is.

De man is een 38-jarige ex-marinier zonder strafblad. De Amerikaanse kranten New York Times en Washington Times meldden dinsdag op gezag van de politie dat de man werd vrijgelaten, ongeveer op het tijdstip dat een vrouw maandag werd doodgeschoten in de buurt van een winkel in Falls Church, ten westen van Washington. Zijn vriendin blijft in hechtenis.

Volgens ABC en The New York Times is de politie nog meer verdachten op het spoor. Daarbij zou het onder meer gaan om drie andere mannen met emotionele problemen, die de beschikking hebben over een witte bestelbus en een passie voor het verzamelen van vuurwapens.
"Een kat in het nauw maakt rare sprongen?"
Oud 16-10-2002, 09:35
Isa
Isa is offline
Citaat:
MVVSupporter schreef:

hallucinaties ofzo.
Met citaat reageren
Oud 16-10-2002, 10:04
twiety
twiety is offline
http://nu.nl/news.jsp?n=66774&c=22

Mysterieuze sluipschutter lijkt brutaler te worden

Uitgegeven: 16 oktober 2002 09:15
Laatst gewijzigd: 16 oktober 2002 09:21

WASHINGTON - De sluipschutter die Washington en omgeving al twee weken in zijn greep houdt, lijkt brutaler en misschien ook nonchalanter te worden. Bij zijn laatste moord, maandagavond op een 47-jarige vrouw die in een parkeergarage boodschappen in haar auto aan het laden was, kwam hij volgens de politie veel dichter bij zijn slachtoffer dan tot dusver.

Hij schoot volgens getuigen van een afstand van nog geen vijftig meter en van binnen de parkeergarage op de vrouw, terwijl hij bij zijn eerdere moorden en pogingen daartoe vanaf een afstand van soms wel 150 meter en vanaf een beschutte plaats toesloeg, waardoor hij steeds ongezien kon wegkomen. De politie weet zeker dat de dader van deze negende moord dezelfde is als die van de eerdere acht en de twee pogingen daartoe. Dat is gebleken uit het onderzoek van de kogels.

Tactiek

De wijziging van tactiek kan de schutter opbreken, denkt de politie. Bij de laatste aanslag, in Fairfax County, heeft een aantal getuigen de man gezien. Volgens The Washington Post heeft minstens een persoon gezien hoe de schutter het vuur opende op de 47-jarige Linda Franklin en hoe hij er daarna vandoor ging in een witte of crèmekleurige bestelwagen. Tot dusver hadden getuigen alleen maar een schot gehoord waarna ze in een flits iemand hadden zien vluchten.

Compositietekening

De verklaringen van de getuigen van de laatste moord hebben de autoriteiten de hoop gegeven dat er over niet al te lange tijd een compositietekening van de verdachte kan worden gemaakt. Nu is het nog te vroeg. Wel zou al duidelijk zijn dat het gaat om een man met een donker uiterlijk.

Kenteken

Volgens The Washington Times heeft een aantal getuigen ook een deel van het kenteken van de auto van de schutter gezien. Dat heeft echter nog niets concreets opgeleverd. Veelbelovender was dat getuigen de politie wel een duidelijke omschrijving van de auto zelf hebben kunnen geven.

Hoe het mogelijk is dat de schutter na zijn daad opnieuw is ontsnapt, is de politie een raadsel. De politie was zeer snel ter plaatse en de ruime omgeving van de plaats van het delict was vrij kort na de moord geheel afgegrendeld. Toch is de bestelwagen niet gevonden.

Leger

Nu wordt het leger ingezet bij de speurtocht. Het Pentagon heeft dinsdag toegezegd bewakingsvliegtuigen in te zetten om de nog altijd onbekende dader te vinden. Volgens een 19e-eeuwse wet mag het Amerikaanse leger zich niet bemoeien met de opsporing van verdachten. Daarom gaan militairen de toestellen vliegen en de bewakingsapparatuur bedienen, maar gaan medewerkers van de federale opsporingsdienst FBI mee om de route te bepalen en om te communiceren met de plaatselijke politie.

Inmiddels hebben de politie en de FBI naar schatting 2000 mensen ingezet om de sluipschutter te achterhalen. Naast de gewone agenten zijn ook medewerkers ingezet van de geheime dienst, die normaal gesproken vooral is belast met de bescherming van de president, rechercheurs van de posterijen, de marechaussee, de verkeerspolitie en de zogeheten parkpolitie.

Bush

President Bush zei maandag 'ziek' te worden van de aanhoudende moorden, die hij omschreef als een "vorm van terrorisme". De eerste slachtoffers vielen op 2 en 3 oktober. Sindsdien is de regio rond Washington in de ban van de moorden. Scholen laten leerlingen in de pauzes binnenblijven en ook veel bedrijven hebben voorzorgsmaatregelen genomen. Veel mensen gaan alleen nog naar buiten als het echt nodig is. The Washington Times publiceerde een lijst met aanwijzingen voor bescherming tegen sluipschutteraanslagen.
Oud 16-10-2002, 13:08
Manus J. van Alles
Manus J. van Alles is offline
Da's mooi, nog even en ze hebben hem misschien te pakken...Kennen ze trouwens de doostraf in D.C?
Oud 16-10-2002, 22:20
cin-D
cin-D is offline
Citaat:
nare man schreef:
Echt wel leip

Als ik angst wilde zaaien zou ik het ook zo doen...die domme Amerikanen...ze beseffen niet dat er gemiddeld 2,5 vuurwapen per persoon in hun land is, dat dus de kans gewoon 100% is dat iemand die je op straat tegenkomt een gun bij zich heeft, en hier zijn ze bang voor? Ik vind die kerel echt meesterlijk
Ja hij is zeker meesterlijk!

Damn de mens wordt steeds zieker

Laatst gewijzigd op 16-10-2002 om 22:34.
Met citaat reageren
Oud 20-10-2002, 16:03
Wolf Hood
Wolf Hood is offline
Dat is het allestomste tactiek dat er bestaat wat die sluipschutter doet. In plaats van dat hij steeds naar andere STATEN gaat blijft hij in hetzelfde staat, ze zullen hem NOOIT krijgen, want met een sniper kun je maximaal ongeveer 4 KILOMETER ver zoomen, dus hij kan gewoon relax in een hotel gaan en van zijn raam ongezien iemand dood knallen, met een demper als hij slim is maar dat is niet.
Met citaat reageren
Oud 20-10-2002, 16:58
Yamyam
Yamyam is offline
Ik ben God?
Die sluipschutter is dus echt pschyopatisch gestoord, die moet in de psychiatrische inrichting, niet in de gevangenis.
Met citaat reageren
Oud 20-10-2002, 17:55
Verwijderd
De stupiditeit.

Over de post van Wolf Hood:

Hij is dus echt dom want hij heeft een slechte tactiek, maar hij is echt slim want hij heeft een goede tactiek, maar hij is pas slim als hij een demper gebruikt, maar hij is dom?

Owkee...

Over de post van Yamyam:

Er is zit zeker wat mentaal scheef in het hoofd van die moordenaar. Aan de hand van je post krijg ik de indruk dat dat met jou, hoewel op een minder fatale manier, ook het geval is.
Met citaat reageren
Oud 20-10-2002, 18:14
Wolf Hood
Wolf Hood is offline
Citaat:
KontraDix schreef:
De stupiditeit.

Hij is dus echt dom want hij heeft een slechte tactiek, maar hij is echt slim want hij heeft een goede tactiek, maar hij is pas slim als hij een demper gebruikt, maar hij is dom?
Hij is dus dom, want hij gebruikt een sniper zonder demper. Waar slaat dat nou op, hij zit ergens verstopt maar de mensen die daar zijn horen hem niet? Iets klopt daar niet.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2002, 01:27
Nate
Nate is offline
Dat is de thrill. Die vent heeft de tijd van z'n leven; hij schiet steeds met hetzelfde geweer, gebruikt dezelfde kogels, dezelfde methodes, rijdt steeds in hetzelfde busje; en toch wordt 'ie maar niet gepakt. Hij lacht z'n kloten eraf. Dan pakt 'ie ook nog een cliché tarotkaart met standaardboodschap erbij. Kijk, het moorden keur ik niet goed, maar hij maakt er in elk geval iets moois van.

Misschien is 't trouwens wel een vrouw.
Oud 21-10-2002, 01:28
Nate
Nate is offline
Citaat:
KontraDix schreef:
De stupiditeit.

Owkee...

Over de post van Yamyam:

Er is zit zeker wat mentaal scheef in het hoofd van die moordenaar. Aan de hand van je post krijg ik de indruk dat dat met jou, hoewel op een minder fatale manier, ook het geval is.
Weet je dat je trouwens een erg lekkere pudding als avatar hebt?
Oud 21-10-2002, 01:33
Nate
Nate is offline
En dan nu nog een kleine update, voor wie het gemist heeft:

Police back to square one in latest sniper killing

FALLS CHURCH, Virginia (CNN) -- Police returned to the scene of the sniper shooting death of 47-year-old Linda Franklin in Falls Church, Virginia, because a man claiming to be a witness to the killing was misleading authorities.
It was the latest development in a string of Washington-area shootings that have left nine people dead and two others wounded since October 2.
As the announcement was made discounting the promising leads, police were back at the scene -- at a parking garage near a Home Depot home improvement store -- searching for new clues.
The revelation has called into question the police theory that the sniper shot Franklin from a position in the garage and were mapping out the entire area on Friday, CNN's Bob Franken reported.
The so-called witness told police Monday he saw a man with a gun and watched him leave in a cream-colored van with a broken tail light. But after police extensively questioned the man, his account turned out to be false.
Authorities said they expect charges to be brought against the man, whose name has not been released, for giving false information to police.
A source close to the investigation told CNN that the man who had claimed to have seen the shooting was actually in the store at the time it occurred. Franklin was shot outside the store as she loaded purchases into her vehicle. Investigators were suspicious of his account because the man could give great details about the rifle and little about the supposed escape van.
His description of the van -- a Chevrolet Astro with a roof rack and the left taillight burned out -- was broadcast to law enforcement across the region and led to the shutdown of most major thoroughfares around the nation's capital as authorities searched for the van. After questioning the man further, they determined that the van did not exist.
With Monday's key witness discredited, authorities said the following details reported on the Home Depot shooting are no longer valid:
That the sniper was only 30 yards away when the shot was fired
That the sniper is a male and had olive skin color
That a cream-colored van was used in the escape
That the sniper used an AK-74 rifle, stepped out of a van, put the gun to his shoulder and then fired
That a partial license plate number was reported

"I would totally get away from all of the statements that were supposedly emanating from witnesses in the Fairfax County case," Fairfax County Police Lt. Amy Lubas said.
Fairfax County Police Chief Tom Manger told reporters Thursday "the information provided by one of the witnesses at the scene of the shooting in the Home Depot describing a cream-colored van with a malfunctioning taillight is not credible. In addition, there have been several media reports related to the description of a specific weapon and the suspect. That information, as well, is not reliable.
"We continue to follow up on leads from other witnesses that we have at the scene."
The Montgomery County Police Department, which is heading the manhunt, is still relying on composite pictures of a white Ford Econoline van and white Chevrolet Astro, both with ladder racks. The vehicles were spotted at Friday's shooting in Fredericksburg, Virginia, in which a man was killed. The department also released composite photos last week of a white box truck spotted at other scenes.
"All of the information about the white box truck, the composites that we put out about the vans from Spotsylvania County -- all of that is still relevant information, very important information to our investigation," said Montgomery County Police Chief Charles Moose.
Schools in the region continue to operate on heightened security and many have canceled weekend outdoor student and public activities.
Leaders of the investigation continue to urge people to call the hot line, 1-888-324-9800, or use the FBI Web site, www.FBI.gov, to leave tip information. A $500,000 reward has been posted for information leading to the arrest and conviction of the sniper or snipers.
With the sniper investigation now in its third week, the only "common denominator" in all reports is that the shooter is a male.
Monday's shooting made Fairfax County the sixth locale in and around Washington, D.C. where the sniper has struck. Other shootings took place in Montgomery and Prince George's counties in Maryland, in Spotsylvania and Prince William counties in Virginia and in Washington.

Source: CNN

Ofwel een groot deel van de getuigenissen valt niet meer op te bouwen en is Mr./Ms. Sluipschutter toch niet zo onvoorzichtig geweest als ze dachten. Of zijn de mensen gewoon niet oplettend genoeg geweest. Maarja, die $xx,xxx reward is 't liegen natuurlijk wel waard voor sommigen.
Oud 21-10-2002, 15:15
angel4
angel4 is offline
mensen kijk op cnn

ze hebben iemand gepakt en ze slepeneen wit busje mee
Oud 21-10-2002, 15:21
Carpe Diem
Carpe Diem is offline
Citaat:
angel4 schreef:
mensen kijk op cnn

ze hebben iemand gepakt en ze slepeneen wit busje mee
Is ie dan opgepakt?
Ik ga wel effe checken

Het staat in elk geval niet op het internet of in het nieuws
Oud 21-10-2002, 15:24
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
Isobuster schreef:

Het staat in elk geval niet op het internet of in het nieuws
http://www.cnn.com/2002/US/South/10/...ngs/index.html
Oud 21-10-2002, 15:30
freaki
freaki is offline
zouwe ze `m dan eindelijk te pakken hebben?
Oud 21-10-2002, 15:34
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
freaki schreef:
zouwe ze `m dan eindelijk te pakken hebben?
Geen idee. Wel een anti-climax, dit.
Oud 21-10-2002, 15:36
Joostje
Joostje is offline
staat nergens dat het een moslim oid is.

Ik vond het al zo vergezocht van Al Quaeda die sluipschutters opleid.... Elke zichzelf respecterende militante organisatie leid sluipschutters op lijkt me.
Oud 21-10-2002, 15:41
Carpe Diem
Carpe Diem is offline
Ik denk eerlijk gezegd niet dat dat de dader is
Oud 21-10-2002, 16:01
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
Isobuster schreef:
Waarom denk jij dat?
Oud 21-10-2002, 16:05
freaki
freaki is offline
Citaat:
Isobuster schreef:
waarom niet?, ze pakken echt niet iemand op omdat ie toevallig een wit busje heeft.... kdenk dat ze `r wel redenen voor hebben om `m op te pakken
Oud 21-10-2002, 16:24
angel4
angel4 is offline
Citaat:
freaki schreef:
waarom niet?, ze pakken echt niet iemand op omdat ie toevallig een wit busje heeft.... kdenk dat ze `r wel redenen voor hebben om `m op te pakken

nou het is wel amerika hoor
als ze daar geen dader kunnen vinden
kiezen ze er wel een
Oud 21-10-2002, 16:41
REIE
REIE is offline
Van http://www.omroep.nl/nos/nieuws/inde...niper.html</a> :

Twee arrestaties in jacht op sluipschutter 21-10-2002
Verslag NOS-Journaal De Amerikaanse politie heeft twee arrestaties verricht in de jacht op de sluipschutter, die in en rond Washington actief is. In Richmond, Virginia werd bij een tankstation de eigenaar van een wit busje opgepakt. De arrestant is een 37-jarige man. Hij had zijn busje, een wit-grijze Plymouth Voyager, geparkeerd bij een telefooncel bij een benzinestation.

De politie was al langer op zoek naar een wit busje, dat was gesignaleerd op enkele plaatsen waarop de schutter heeft toegeslagen. De tweede arrestatie vond "in dezelfde buurt" plaats, zegt de politie.

De arrestatie volgt op de oproep die politiechef Moose gisteravond op de televisie deed aan degene die een boodschap achterliet op de plaats waar zaterdag het vermoedelijk twaalfde slachtoffer van de sniper werd neergeschoten. Op het briefje stond een telefoonnummer.

"Je hebt ons een nummer gegeven en we willen met je praten. Bel het nummer dat je hebt achtergelaten", zo zei Moose, die het onderzoek naar de moorden leidt. Moose wilde verder niet ingaan op de brief. Volgens een bron bij de politie bevat de boodschap waardevolle informatie, meldt CNN.

Het is niet bekend of de achtergelaten boodschap van de dader afkomstig en evenmin of de gearresteerde het nummer belde. Moose trad vandaag opnieuw naar buiten met een verklaring over de boodschap: "We gaan reageren op de booschap die we hebben ontvangen. We zullen later reageren. We zijn op dit moment een reactie aan het voorbereiden."

Herkend
De Franse politie heeft bekendgemaakt dat ex-studenten van de militaire academie in Parijs een 25-jarige officier in opleiding hebben herkend in de montagetekening die op de Franse televisie is getoond. De man keerde in september niet terug van een reis naar Canada en de Verenigde Staten. Hij stond te boek als een goede leerling. De politie heeft aangifte gedaan bij Interpol, dat geen commentaar wil geven.

Het slachtoffer van zaterdag werd neergeschoten op de parkeerplaats van een restaurant in Ashaland, Virginia, ongeveer 145 kiometer ten zuiden van Washington. Zijn toestand is kritiek. Hoewel er nog geen bewijzen voor zijn, gaat de politie ervan uit dat de aanslag het werk is van de sluipschutter die sinds drie weken angst zaait in en rond Washington.

De sluipschutter sloeg nog niet eerder toe in het weekeinde. Zijn laatste slachtoffer was een 47-jarige vrouw die afgelopen dinsdag op een parkeerplaats in Fairfax County, eveneens in Virginia, werd doodgeschoten terwijl ze boodschappen inlaadde.

Hoe komt het dat ik hoop dat de sluipschutter niet wordt gevonden, maar wel dat-ie definitief stopt?

REIE

Laatst gewijzigd op 21-10-2002 om 16:47.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2002, 16:51
freaki
freaki is offline
Citaat:
angel4 schreef:
nou het is wel amerika hoor
als ze daar geen dader kunnen vinden
kiezen ze er wel een
Nou das NIET amerika.. das Irak ofzoo... in amerika doen ze alles om de dader te pakken en pakken ze niet willekeurige mensen op en wijzen ze aan als dader.....
Oud 21-10-2002, 17:19
Femme-Fatale
Femme-Fatale is offline
Citaat:
Nate schreef:
Dat is de thrill. Die vent heeft de tijd van z'n leven; hij schiet steeds met hetzelfde geweer, gebruikt dezelfde kogels, dezelfde methodes, rijdt steeds in hetzelfde busje; en toch wordt 'ie maar niet gepakt. Hij lacht z'n kloten eraf. Dan pakt 'ie ook nog een cliché tarotkaart met standaardboodschap erbij. Kijk, het moorden keur ik niet goed, maar hij maakt er in elk geval iets moois van.

Misschien is 't trouwens wel een vrouw.
Ja hij/zij neemt niet eens de moeite om zijn wapen, busje of iets dergelijk te veranderen en nog wordt hij/zij niet gepakt.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2002, 17:48
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Gerucht 1: niet de schutter, maar slechts de getaway driver is opgepakt.

Gerucht 2: de man zou er Hispanic uitzien, en dus niet Arabisch.
Oud 21-10-2002, 19:11
REIE
REIE is offline
Citaat:
charmedkiz schreef:
Ja hij/zij neemt niet eens de moeite om zijn wapen, busje of iets dergelijk te veranderen en nog wordt hij/zij niet gepakt.
Zie, hij is inderdaad God!

Ik heb net nog op nl3 een praatprogramma erover gezien. Allemaal vermoeiend vaag gespeculeer over de sluipschutter. Toch vind ik het fascinerend, het is zo anders dan de doorsnee moord.

REIE
Oud 22-10-2002, 00:08
Verwijderd
mijn gok:
een afgewezen en daardoor doorgedraaide sniper, die hiermee wil laten zien dat hij WEL bij de SWAT of het leger hoort
het kan niet dat een uitzonderlijk goede schutter als deze niet wordt opgemerkt door SWAT o.i.d.
Met citaat reageren
Oud 22-10-2002, 00:11
Verwijderd
Citaat:
freaki schreef:
Nou das NIET amerika.. das Irak ofzoo... in amerika doen ze alles om de dader te pakken en pakken ze niet willekeurige mensen op en wijzen ze aan als dader.....
Als je nou kijkt naar de situatie van de Amerikaanse overheid, zie je dat het volk niet echt vertrouwen heeft. Daarom moeten ze vertrouwen scheppen, en dit zou een actie zijn om dat te scheppen. Maar voorlopig zijn het geen verdachten (de aangehouden mannen). Dus nog niks is gezegd.
Met citaat reageren
Oud 22-10-2002, 09:20
Verwijderd
btw dat het leger helpt bij een politie onderzoek is ongelooflijk eng. Dat mag niet eens volgens de grondwet.
Met citaat reageren
Oud 22-10-2002, 10:05
Kez
Kez is offline
Het is dus niet de sluipschutter die ze opgepakt hebben...

Citaat:
WASHINGTON De twee mannen die maandag in Richmond,Virginia,waren aangehouden in verband met het onderzoek naar de sluipschutter,lijken daar niets mee te maken te hebben.De twee,een Mexicaan en een Guatemalteek,zijn overgedragen aan de immigratie- en naturalisatiedienst. Op een persconferentie werd een oproep gedaan aan iemand die al eerder via een speciale lijn contact met de politie had opgenomen.Omdat hij onverstaanbaar was,wil de politie hem opnieuw spreken. Inmiddels is vastgesteld dat de man die zaterdag werd getroffen,inderdaad het twaalfde slachtoffer van de 'sniper' is.Hij ligt nog in het ziekenhuis.
Bron NOS TT
Oud 22-10-2002, 13:57
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
bonelesschicken schreef:
btw dat het leger helpt bij een politie onderzoek is ongelooflijk eng. Dat mag niet eens volgens de grondwet.
Ik denk dat de mensen die constant in angst leven afgeschoten te worden dat bijzonder weinig kan schelen.
Met citaat reageren
Oud 22-10-2002, 14:00
Verwijderd
Citaat:
Chimera schreef:
Ik denk dat de mensen die constant in angst leven afgeschoten te worden dat bijzonder weinig kan schelen.
Ik denk dat de meeste Amerikanen überhaupt geen enkel idee hebben van de positie en functie van grondrechten in de maatschappij, en dat het zo ook bijzonder weinig kan schelen.
Met citaat reageren
Oud 22-10-2002, 14:23
MissCzechMeOut
MissCzechMeOut is offline
Amerika, de grote afrekenaar, de zogenaamde wereld lijder, bush die alles en iedereen aanvalt.
Zo zie je maar weer dat hij niet eens voor orde in zijn eigen land kan zorgen. Zoveel man op zo'n zaak, het leger en de fbi en ze hebben nog niks, een iemand kan toch niet slimmer zijn (of misschien toch wel) dan zoveel man bij elkaar.

Ik vind het natuurlijk verder wel erg dat het gebeurd maar amerika moest zich schamen.
Reageren

Regels voor berichten