Registreer FAQ Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-10-2002, 20:41
eztah
Avatar van eztah
eztah is offline
Citaat:
Vincent Vega schreef:
Uit diverse onderzoeken blijkt dat de meerderheid van de Nederlanders achter de monarchie staat.
Maar wanneer je dan aan die Nederlanders vraagt wat hUn voordelen aan de monarchie zijn, heeft er haast niemand een redelijk antwoord "Ach, het is leuk om naar te kijken..."
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-10-2002, 21:17
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
eztah schreef:
Maar wanneer je dan aan die Nederlanders vraagt wat hUn voordelen aan de monarchie zijn, heeft er haast niemand een redelijk antwoord "Ach, het is leuk om naar te kijken..."
tja, niemand heeft ook ooit gezengd dat democratie de beste staatsvorm is
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 22-10-2002, 15:41
Sommetje
Sommetje is offline
Afschaffen. Het is niet democratisch.
__________________
wie begrepen wil worden, geve geen uitleg
Met citaat reageren
Oud 22-10-2002, 15:41
Sommetje
Sommetje is offline
Citaat:
eztah schreef:
Maar wanneer je dan aan die Nederlanders vraagt wat hUn voordelen aan de monarchie zijn, heeft er haast niemand een redelijk antwoord "Ach, het is leuk om naar te kijken..."
En dat kost mooi wel handenvol geld.
__________________
wie begrepen wil worden, geve geen uitleg
Met citaat reageren
Oud 22-10-2002, 15:44
Sommetje
Sommetje is offline
Citaat:
Joostje schreef:
het aidsprobleem zou veel meer geld worden opgebracht)

maar helaas, het volk is dom & voor het koningshuis
Ja, dat heb ik nooit begrepen. Kan iemand me uitleggen wat de "lol" van het koningshuis is.
__________________
wie begrepen wil worden, geve geen uitleg
Met citaat reageren
Oud 22-10-2002, 19:31
blacky
Avatar van blacky
blacky is offline
Nou laat het koningshuis maar lekker blijven. Heb er geen problemen mee hoor. beter dan dat je straks een of andere dictator aan de macht hebt in je land.
__________________
Geen knoop aan vast te touwen.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2002, 09:55
MissCzechMeOut
Avatar van MissCzechMeOut
MissCzechMeOut is offline
Iedereen loopt hier te zeuren over hoeveel geld het allemaal wel niet kost, maar hebben jullie wel eens naar het programma over de balk gekeken, en wat daar wel niet voor geld onnodig wordt
"weggegooid"
__________________
Všude dobře doma nejlíp
Met citaat reageren
Oud 23-10-2002, 12:27
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Tweety2k schreef:
Iedereen loopt hier te zeuren over hoeveel geld het allemaal wel niet kost, maar hebben jullie wel eens naar het programma over de balk gekeken, en wat daar wel niet voor geld onnodig wordt
"weggegooid"
eerlijk gezegd nooit gezien nee, maar is het relevant om te zeggen ze gooien ergen anders ook geld over de balk dus het mag ook bij het koningshuis?
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 23-10-2002, 14:16
$@nd€r $@l@m@nd€r
$@nd€r $@l@m@nd€r is offline
Citaat:
Tweety2k schreef:
Iedereen loopt hier te zeuren over hoeveel geld het allemaal wel niet kost, maar hebben jullie wel eens naar het programma over de balk gekeken, en wat daar wel niet voor geld onnodig wordt
"weggegooid"
Dit is wel een argument van hoge klasse.

Saddam vermoordt zijn eigen mensen, dan hoeft Balkenende dat toch ook niet te doen?

Geef nou maar gewoon toe, hoe pro-monarchie jij ook bent, je kan niet met een goed argument komen.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2002, 14:53
MissCzechMeOut
Avatar van MissCzechMeOut
MissCzechMeOut is offline
Citaat:
S@nder schreef:
Dit is wel een argument van hoge klasse.

Saddam vermoordt zijn eigen mensen, dan hoeft Balkenende dat toch ook niet te doen?

Geef nou maar gewoon toe, hoe pro-monarchie jij ook bent, je kan niet met een goed argument komen.
zo pro monarchie ben ik ten eerste niet, maar je loopt nu op mij te kaffen dat ik geen argumentatie kan geven maar jou vergelijking met saddam en balkenende slaat echt van kut op Dirk.
Monarchie vind ik gewoon bij Nederland horen, en als het geld niet daarheen gaat gaat het wel naar iets anders onzinnigs.
__________________
Všude dobře doma nejlíp
Met citaat reageren
Oud 23-10-2002, 17:25
JFK
Avatar van JFK
JFK is offline
Citaat:
Sommetje schreef:
En dat kost mooi wel handenvol geld.

Merk jij er iets van dat dat geld weg is??? ik in ieder geval niet...
En al schaf je het koningshuis af, je blijft evenveel betalen hoor!!
Ik heb erg veel respect voor de Koningklijke familie, die mensen leven in een glazen kooi, in alles wat ze doen worden ze gevolgd door de media... Neem nou die begrafenis: Live op tv, minimaal 8 dagen lang niets anders op tv dan Claus! Je moet t maar willen... en dat mag van mij best goed beloond worden!
Met citaat reageren
Oud 23-10-2002, 18:33
eztah
Avatar van eztah
eztah is offline
Citaat:
JFK schreef:
Merk jij er iets van dat dat geld weg is??? ik in ieder geval niet...
>>>Nee, natuulijk niet . Zo gaat dat al jaren en jarenlang
En al schaf je het koningshuis af, je blijft evenveel betalen hoor!!
>>>Dat weet je niet. Ook al betaal ik toch , dan gaat het tenminste niet naar een nieuwe jurk voor Maxima

Ik heb erg veel respect voor de Koningklijke familie, die mensen leven in een glazen kooi, in alles wat ze doen worden ze gevolgd door de media... Neem nou die begrafenis: Live op tv, minimaal 8 dagen lang niets anders op tv dan Claus! Je moet t maar willen... en dat mag van mij best goed beloond worden!
>>>Tuurlijk, daar moeten ze voor beloond worden. Om een begrafenis live op tv uit te zenden. Kom dan met echte argumenten..
Met citaat reageren
Oud 23-10-2002, 19:52
JFK
Avatar van JFK
JFK is offline
Citaat:
eztah schreef:

JFK schreef:
Merk jij er iets van dat dat geld weg is??? ik in ieder geval niet...
>>>Nee, natuulijk niet . Zo gaat dat al jaren en jarenlang
En al schaf je het koningshuis af, je blijft evenveel betalen hoor!!
>>>Dat weet je niet. Ook al betaal ik toch , dan gaat het tenminste niet naar een nieuwe jurk voor Maxima

Ik heb erg veel respect voor de Koningklijke familie, die mensen leven in een glazen kooi, in alles wat ze doen worden ze gevolgd door de media... Neem nou die begrafenis: Live op tv, minimaal 8 dagen lang niets anders op tv dan Claus! Je moet t maar willen... en dat mag van mij best goed beloond worden!
>>>Tuurlijk, daar moeten ze voor beloond worden. Om een begrafenis live op tv uit te zenden. Kom dan met echte argumenten..
Nee geen nieuwe jurk voor Maxima, dan gaat het waarschijnlijk wel naar iets anders onzinnigs! En die begrafenis was een alleen maar een voorbeeld het had ook iets anders kunnen zijn!! Ik bedoel alleen te zeggen dat die mensen eigenlijk geen privč leven hebben... Zou jij dat willen? Ik nog voor geen honderd Miljoen!! Het Koningshuis past gewoon bij Nederland....
Met citaat reageren
Oud 23-10-2002, 20:42
eztah
Avatar van eztah
eztah is offline
Citaat:
JFK schreef:
Nee geen nieuwe jurk voor Maxima, dan gaat het waarschijnlijk wel naar iets anders onzinnigs! En die begrafenis was een alleen maar een voorbeeld het had ook iets anders kunnen zijn!! Ik bedoel alleen te zeggen dat die mensen eigenlijk geen privč leven hebben... Zou jij dat willen? Ik nog voor geen honderd Miljoen!! Het Koningshuis past gewoon bij Nederland....
En nu haal je je eigen verhaal onderuit
Met citaat reageren
Oud 23-10-2002, 21:36
Verwijderd
Er zijn een aantal argumenten aan te voeren voor het behouden van het koningshuis.

- Een gekozen president als staatshoofd kost minstens zoveel geld, ook allemaal ten laste van het Rijk. Het argument 'het is duur' gaat dus niet op, want álle vertegenwoordigende staatsorganen kosten veel geld.

- Het koningshuis heeft een betere representatieve functie dan een president.

- De Koning heeft als niet-democratisch gekozen orgaan een beetje afzwakkende invloed op de macht van het volk en dat kan, gezien de gebeurtenissen van 15 mei, zeker geen kwaad.
Met citaat reageren
Oud 24-10-2002, 15:45
Sommetje
Sommetje is offline
Citaat:
JFK schreef:
Merk jij er iets van dat dat geld weg is??? ik in ieder geval niet...
En al schaf je het koningshuis af, je blijft evenveel betalen hoor!!
Ik heb erg veel respect voor de Koningklijke familie, die mensen leven in een glazen kooi, in alles wat ze doen worden ze gevolgd door de media... Neem nou die begrafenis: Live op tv, minimaal 8 dagen lang niets anders op tv dan Claus! Je moet t maar willen... en dat mag van mij best goed beloond worden!
Die mensen hebben helemaal niets te willen en dat is het trieste.
__________________
wie begrepen wil worden, geve geen uitleg
Met citaat reageren
Oud 24-10-2002, 15:47
Sommetje
Sommetje is offline
Citaat:
Tweety2k schreef:
zo pro monarchie ben ik ten eerste niet, maar je loopt nu op mij te kaffen dat ik geen argumentatie kan geven maar jou vergelijking met saddam en balkenende slaat echt van kut op Dirk.
Monarchie vind ik gewoon bij Nederland horen, en als het geld niet daarheen gaat gaat het wel naar iets anders onzinnigs.
Nou, wat een hoge dunk heb jij van ons land als je denkt dat het geld alleen maar onzinnige dingen kan gaan.
__________________
wie begrepen wil worden, geve geen uitleg
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Debat koningshuis
Verwijderd
4 29-01-2012 19:06
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Afschaffen van het Koningshuis
Gatara
181 24-09-2009 10:18
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde a la 'tiswah'
Verwijderd
488 20-08-2005 23:14
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Monarchie!
Thomas
51 01-01-2003 02:57
Verhalen & Gedichten [betoog] De uitvaart, de pers en mijn oma
Quintus
18 18-10-2002 16:02


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:57.