Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-10-2002, 19:43
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
S@nder schreef:
ok,

Moslims moeten wat beter integreren. En dan vooral ff kappen met die hoofddoekjes, vrouwen gelijk behandelen en de kindertjes goed opvoeden.

Voor de rest heb ik er niets op tegen.

Maar ik vind het wat minder als we over een tijdje inderdaad meer moskeeën hebben dan kerken. De Nederlandse cultuur moet wel behouden blijven en niet onder de voet gelopen worden door de moslims.
Tja, ga dan mensen bekeren ofzo . Ik zie trouwens niet in waarom de islam niet samen kan gaan met nederlandse cultuur, waar ik btw niet erg trots op ben .
Oud 19-10-2002, 23:31
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
de ballonnenman schreef:

Duurzaam Nederland bedoelt die misschien ??? Daar bestond de hele top van de lijst uit bijna alleen buitenlanders (moslims???), anders zou ik het ook niet weten.
Ik heb m'n kandidatenlijst niet bij me, dus ik weet het niet zeker, maar volgens mij stond Duurzaam Nederland daar niet op.

Citaat:
S@nder schreef:
ok,

Moslims moeten wat beter integreren. En dan vooral ff kappen met die hoofddoekjes, vrouwen gelijk behandelen en de kindertjes goed opvoeden.
Er zijn ook zat Moslima's die uitvrije wil een hoofddoekje dragen. Lijkt me geen probleem. Er natuurlijk zijn er ook een hoop autochtonen die hun vrouwen niet gelijk behandelen en hun kinderen slecht opvoeden. Moeten we die ook dwingen dat beter te doen? En zo ja, hoe?

Citaat:
S@nder schreef:
Maar ik vind het wat minder als we over een tijdje inderdaad meer moskeeën hebben dan kerken. De Nederlandse cultuur moet wel behouden blijven en niet onder de voet gelopen worden door de moslims.
Dat eerste is zeker onzin. Hoeveel moskee's staan er nu in Nederland? 100 ŕ 200? Er hoeveel kerken? Duizenden? Er praktisch ieder dorp staat er minstens eentje.
En of de 'Nederlandse cultuur' onder d voet zal worden gelopen? Och, valt wel mee denk ik. We moeten wel wat beter rekening met elkaar gaan houden, maar verder loopt het wel los.
Oud 20-10-2002, 12:40
Verwijderd
Citaat:
En of de 'Nederlandse cultuur' onder d voet zal worden gelopen? Och, valt wel mee denk ik. We moeten wel wat beter rekening met elkaar gaan houden, maar verder loopt het wel los.

Ik denk dat dat het probleem is bij veel autochtone Nederlanders. Die wonen hier al sinds jaar en dag en willen daarom geen rekening heoven te houden met de wil van andere culturen. Andere culturen moeten zich aanpassen aan de Nederlandse, niet omgekeerd.
En in de toekomst, ALS de islam echt groot zou worden in Nederland, dan zou dat wel eens tot grote problemen kunnen leiden, maar dit is nog niet echt aan de orde.
Met citaat reageren
Oud 20-10-2002, 16:12
Wolf Hood
Wolf Hood is offline
Citaat:
S@nder schreef:
ok,

Kappen met die hoofddoekjes??? Dat zit in het Islam hoor, als je je niet vergist. Hoofddoekjes in het islam afdoen is hetzelfde als varkenvlees eten, dus reken daar maar niet op, ze zullen je eerder gaan uitlachen.
Met citaat reageren
Oud 20-10-2002, 17:50
Joostje
Joostje is offline
naja, hoofddoekjes zijn niet echt verplicht door de koran enzo, maar ik zie nou niet echt het probleem als mensen die dingen op willen zetten. moeten ze vooral doen dan . Net alsof alle nederlanders alle klompen uit moeten doen of die totaal belachelijke oranje kleding
Oud 20-10-2002, 18:19
Wolf Hood
Wolf Hood is offline
Sorry hoor maar het is wel verplicht als ik me niet vergis.
Met citaat reageren
Oud 20-10-2002, 18:48
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Wolf Hood schreef:
enn wijs mij maar de regel aan in de Koran
Oud 20-10-2002, 20:53
UnknoWn EntiTy
UnknoWn EntiTy is offline
Citaat:
Wolf Hood schreef:
Conservatieve imams/moslims vinden vaak van wel, en wat modernere vaak van niet. Enigzins te vergelijken met een rok bij Christenen. Veel moslimmeisjes dragen het echter gewoon vrijwillig, in tegenstelling tot de rok bij wat vrijere Christenen.
Oud 21-10-2002, 18:02
mocrodealer
mocrodealer is offline
eeh luister
en dan als het een groot geloof wordt .als het andere mensen er geen last van hebben dan is er geen probleem
en die sukkel die hier boven zegt voor elke moskee een kerk gaan we voor elke buitelander die hier in nederland komt een nederlander ergens in het buitenlander zetten
Oud 21-10-2002, 18:11
Verwijderd
Citaat:
Joostje schreef:
enn wijs mij maar de regel aan in de Koran
gaan we weer discusseren over de interpretaties van de koran.....

de imams interpreteren de koran zo en daarnaar luisteren de mensen, dus is het verplicht. gesnopen?

en al die mensen die niet trots zijn op de Nederlandse cultuur, jullie zijn juist het voorbeeld van mensen met een Nederlandse cultuur. De kracht van de Nederlandse cultuur is nl. dat we in staat zijn onze cultuur weg te cijferen en daardoor die kunnen hervormen naar gelang er nieuwe, betere denkbeelden ontstaan.

zie, jullie zijn zeer Nederlands
Met citaat reageren
Oud 21-10-2002, 18:19
Verwijderd
Citaat:
mocrodealer schreef:
eeh luister
en dan als het een groot geloof wordt .als het andere mensen er geen last van hebben dan is er geen probleem

Als de islam een groot geloof wordt, dan hebben de autoctone Nederlanders daar wel last van, omdat de islamitische gemeenschap dan veel meer macht krijgt en dus meer dingen in Nederland kan gaan bepalen. En ze zullen dan ook islamitisch-getinte plannen uitvoeren, waar de Nederlandsche autochtonen het helemaal niet mee eens zijn, omdat zij niks met de islam hebben en al eeuwen in een ander soort samenleving wonen.

Citaat:
en die sukkel die hier boven zegt voor elke moskee een kerk gaan we voor elke buitelander die hier in nederland komt een nederlander ergens in het buitenlander zetten
ja, als we dat zouden doen dan zou er waarschijnlijk geen turk ofzo meer het land binnenkomen, omdat er bijna geen Nederlanders zijn die in Turkije willen wonen.
Met citaat reageren
Oud 22-10-2002, 15:00
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
alwaysgood schreef:
ik vind het volgende:
Voor elke moskee die de moslims hier bouwen, moet er een kerk komen in bv. Afghanistan of een ander moslimland. Dit zou eerlijk zijn. Want nu is het christendom en jodendom streng verboden in die islamitische landen en is het haast zeker dat je wordt vermoordt, als je dit geloof in het openbaar verkondigt. Daarom vind ik dat ze in die landen eerst een wet moeten opstellen voor vrijheid van godsdienst, net zoals wij hier. En dan voor elke moskee in Europa een kerk in een islamitisch land.
Mag ik je eraan herinneren dat in 9 van de 10 moslimlanden de Christenen en Joden zonder belemmeringen hun geloof mogen behouden en beoefenen? Wist je dat bijv. Irak een christelijke vice-president heeft? Wist je dat Irak meer Christenen heeft dan dat er moslims in Nederland zijn?
Jouw voorstel is btw absurd. Uitleggen is , denk ik, niet nodig. Als je een beetje nadenkt, weet je ook waarom.
Met citaat reageren
Oud 22-10-2002, 15:12
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
FEYENOORDvakX schreef:
gaan we weer discusseren over de interpretaties van de koran.....

de imams interpreteren de koran zo en daarnaar luisteren de mensen, dus is het verplicht. gesnopen?

dan is het nog steeds niet verplicht. er bestaat nog altijd een band tussen God/ Allah en individuele personen. (volgens hun geloven dan). Net zoals dat er katholieke homo's bestaan, enz.

en al die mensen die niet trots zijn op de Nederlandse cultuur, jullie zijn juist het voorbeeld van mensen met een Nederlandse cultuur. De kracht van de Nederlandse cultuur is nl. dat we in staat zijn onze cultuur weg te cijferen en daardoor die kunnen hervormen naar gelang er nieuwe, betere denkbeelden ontstaan.

zie, jullie zijn zeer Nederlands
de nederlandse cultuur bestaat uit het wegcijferen van de nederlandse cultuur? maar waaruit bestaat dan die nederlandse cultuur die word weggecijfert?
Oud 22-10-2002, 15:40
Sommetje
Sommetje is offline
Citaat:
cin-D schreef:
Tsja.. van mij mogen ze ook hun eigen geloof hebben en die moskeeen zijn op zich ook geen probleem,
maar juist mede door het geloof onderscheiden zij zich van de Nederlanders en dat hindert dus wel degelijk.
Doordat zij hun cultuur sterk aanhouden en wij door moskeen te bouwen hun er eigenlijk een handje mee helpen blijven zij een groep vormen zeg maar...
Als je een moslim bent, plaats je jezelf daarmee echt niet buiten de maatschappij (doe ik ook niet). En wat is er erg aan als je een beetje anders bent. Eenheidsworst lijkt me niets. Ik zie het probleem niet.
Oud 22-10-2002, 19:35
blacky
blacky is offline
Zo lang zij mensen die niet Islamitisch zijn niet op gaan leggen wat zij wel en niet mogen doen interesseert het me geen hol. Van mij mogen ze best het grootste geloof in Nederland worden. Zolang zij mij maar niet vertellen wat ik moet doen zal ik hun dat ook niet zeggen en leeft iedereen gewoon vrolijk naast elkaar. heb toch geen last van die gasten en het zijn ook maar gewoon mensen. Als een Christelijk geloof het grootste in het land is maakt toch ook niemand daar een probleem van, alleen neemt het aantal christelijk gelovige jongeren in Nederland nog al af....dus ja dan kan het heel goed dat de islam de grootste godsdienst van Nederland wordt....zo boeie...nee.
Oud 22-10-2002, 22:23
Verwijderd
Citaat:
Joostje schreef:
de nederlandse cultuur bestaat uit het wegcijferen van de nederlandse cultuur? maar waaruit bestaat dan die nederlandse cultuur die word weggecijfert?
dat zeggen nou al die Nederlanders op het forum, van dat er helemaal geen Nederlandse cultuur is. daarmee zijn ze dus een typisch voorbeeld van de Nederlandse cultuur

maar misschien heb je meer bedenktijd nodig.....
Met citaat reageren
Oud 23-10-2002, 09:49
MissCzechMeOut
MissCzechMeOut is offline
Ik vind het opzich niet zo erg hoor.
Het probleem hier in nederland (niet alleen nl) is dat teveel mensen een verkeerde opvatting hebben van de islam.
Door de media bijvoorbeeld, ze komen zo slecht in beeld terwijl het helemaal niet waar is, hoofddoekjes zijn bijvoorbeeld niet verplicht, dat ligt aan de vrouw of zij het wil dragen of niet, en het geld voor veel meerdere dingen, mensen denken soms dat de meest vreselijke dingen in de koran staan maar dat is niet zo, mensen maken er alleen hun eigen koran van, want geloof mij, ik woon in a'dam ik ken genoeg moslims en ze zeggen allemaal hetzelfde n.l. dat het geloof verkeerd wordt opgevat, ik denk dat daar gewoon iets aan gedaan moet worden, want ze zeggen wel altijd kut moslims en hun geloof maar hun geloof is gewoon normaal en niks mis mee, er wordt alleen misbruik van gemaakt.
Reageren

Regels voor berichten