Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-04-2002, 10:34
D@mien
D@mien is offline
Citaat:
Kupu schreef:
Tegen welke prijs?
Een handjevol kippen?
Oud 20-04-2002, 18:28
Kupu
Kupu is offline
Citaat:
D@mien schreef:

Een handjevol kippen?
heel veel handen vol kippen, samen met andere dieren als hazen, konijnen, vogels en hun eieren.

En nog even over de natuurlijke vijand van vossen. De enige natuurlijke vijand die ze hadden was de hondsdolheid, rabiës. Die is in grote delen van Europa vrijwel geheel uitgeroeid. Daarom vermenigvuldigen vossen zich nu zo snel. Maar het herintroduceren van rabiës is net zo'n slecht idee als het introduceren van lynxen of wolven. Waarom lijkt mij wel logisch.
Oud 21-04-2002, 09:38
kees17
kees17 is offline
Waar woon jij in friesland kupu?
Ik loop nu stage bij het fryske gea, ook in de alde feanen Er zijn inderdaad veelste veel nijlganzen(eigelijk is 1 al veelste veel). We zagen inderdaad al nijlganzen met jongen al voor 1 april toen we bezig waren met de rietoost. En dat zijn zeker niet de laaste jongen van dit jaar. Je kan de nijlganzen wel vangen en terug naar egypte brengen, maar dat kost veel geld dan kan je ze beter schieten en opeten of naar de polier brengen (biologisch kan het niet)

Je kan ook lezen dat tampert een stadsmens is, wat we er mee te maken hebben dat de muskusrat de sloot kant vernielt?
je kan anders geen vee meer weiden dicht bij de slootkant, als ze in z'n gang stappen breken ze hun poten, je raakt er redelijk snel met de trekker of andere machine in vast. door het gegraaf kunnen ze dijken en dammen lek maken, dus polders kunnen onderwater stromen. ze kunnen ook ziektes overbrengen, zoals ziekte van welsch, en ook de vossenlint worm.

het heeft ook een nadeel dat er geen vossen zijn op de wadden eiland, er zijn veel konijnen met de konijnenziekte dat komt omdat er een te grote populatie van deze dieren zijn, maar dat probleem kan je oplossen met bejaging. (en niet vossen uit zetten op dat eiland, want dan breng je er een plaag heen, en trouwens het is verboden om dieren uit te zetten.

Maar damien vind je het dan niet zielig voor die kippen???
Met citaat reageren
Oud 21-04-2002, 11:50
Kupu
Kupu is offline
Citaat:
kees17 schreef:
Waar woon jij in friesland kupu?
Burgum, paar kilometer daar vandaan
Oud 23-04-2002, 19:57
eztah
eztah is offline
Citaat:
kees17 schreef:

Nou is bos wel mooi maar als nederland helemaal bebost zou zijn dan heb je hier alleen maar bosplanten en diersoorten. maar dat willen ze niet dus maaien ze bv hooiland en voeren ze het maaisel af in de vorm van hooi. Zo kunnen dieren die th zijnuis in hooilanden ook voort blijven bestaan.

>>Dat geeft dus aan dat Nederland een land is waar bos hoort te zijn. Anders zou er wel een ander soort landschap ontstaan als je er geen reet meer aan deed.

en neem eens een kijkje op de site van de nederlandse jagers vereneging, WWW.KNJV.NL
want zoals ik de meeste van jullie hoor hebben jullie helemaal geen verstand van de jaagt.

>>Ik kan het tenminste schrijven: Jacht. flauwheid

Vinden het allemaal zielig om dieren dood te maken, maar hebben wel huis dieren, nou hoe erg is dat?

>>Huisdieren slacht je over het algemeen niet af, ik laat mijn hond niet opdrijven in het bos om hem in een hinderlaag van slechtschietende klootzakken te drijven, ik schiet mijn hond niet aan zodat ie met kapotte poten verder moet struinen, ik laat mijn parkiet niet naar buiten vliegen en richt er een geweer op om het bosje veren vol te pompen met hagel, ik laat mijn kippen niet opvliegen om ze weer uit de lucht te knallen, ik zet geen muizenval om mijn muisjes hun ruggegraat te breken, ik schiet geen kogel door de kop van mij kat zodra hij voor het eten weer door het kattenluikje naar binnen komt.

Ja, jacht = gelijk aan het houden van huisdieren

Met citaat reageren
Oud 23-04-2002, 20:35
Kupu
Kupu is offline
Citaat:
Eztah schreef:>>Dat geeft dus aan dat Nederland een land is waar bos hoort te zijn. Anders zou er wel een ander soort landschap ontstaan als je er geen reet meer aan deed.

Nee dat geeft het niet aan. Ik hoop dat je wel inziet, dat zonder menselijk ingrijpen de helft van Nederland wad-achtig landschap zou zijn geweest. Ik heb op het wad nog nooit een boom zien staan hoor! Jij wel? En als je dat gebied nou even niet meerekent, dan zou er nog een groot gebied half verstuifd zijn. Nederland zou vrij gevarieerd zijn qua landschap: duinen, bos, kwelders, rivierlandschap, veenlandschap, grasvlakten. Dus die conclusie van jou deugt van geen kant.

>>Huisdieren slacht je over het algemeen niet af, ik laat mijn hond niet opdrijven in het bos om hem in een hinderlaag van slechtschietende klootzakken te drijven, ik schiet mijn hond niet aan zodat ie met kapotte poten verder moet struinen, ik laat mijn parkiet niet naar buiten vliegen en richt er een geweer op om het bosje veren vol te pompen met hagel, ik laat mijn kippen niet opvliegen om ze weer uit de lucht te knallen, ik zet geen muizenval om mijn muisjes hun ruggegraat te breken, ik schiet geen kogel door de kop van mij kat zodra hij voor het eten weer door het kattenluikje naar binnen komt.

Ook al zo iets raars ik ben vaak meegeweest te jagen en ik heb nog nooit zoiets gedaan, nog nooit zoiets zien gebeuren, en er ook nog nooit van gehoord dat zoiets ooit gebeurd is
Overigens adviseer ik je om es een keer wat meer kennis op te doen over hoe het eraan toegaat bij de jacht. Volgens mij heb je nogal sterk door de dierenbescherming getekende beelden van vieze aggresieve mannetjes die op alles schieten wat maar zou kunnen bewegen.

Ja, jacht = gelijk aan het houden van huisdieren
leg uit...
Oud 24-04-2002, 21:29
punkbastard!!!
punkbastard!!! is offline
Citaat:
Kupu schreef:

maar het gaat er ook neit om HOE het eraan toe gaat met de jacht maar DAT er gejaagd wordt..en dan neit eens uit levensbelang ofzo maar omdat de mens vindst dat er teveel vosjes zijn op het moment..en hoe komt dat? omdat die mooie jacht een paar jaar geleden te veel konijnen heeft afgeslacht en waarom dat? omdat ze aan de akkers knaagden en in de slatuinen de sla aanvroten..ja vind je het gek dat ze dan afgeslacht worden ik sta ook elke dag met een shotgun bij de albert heyn om alle mensen die eten kopen af te schieten
Oud 25-04-2002, 18:11
Kupu
Kupu is offline
Citaat:
punkbastard!!! schreef:
maar het gaat er ook neit om HOE het eraan toe gaat met de jacht maar DAT er gejaagd wordt..en dan neit eens uit levensbelang ofzo maar omdat de mens vindst dat er teveel vosjes zijn op het moment..en hoe komt dat? omdat die mooie jacht een paar jaar geleden te veel konijnen heeft afgeslacht en waarom dat? omdat ze aan de akkers knaagden en in de slatuinen de sla aanvraten..ja vind je het gek dat ze dan afgeslacht worden
Sorry maar hier ontgaat het verband me totaal! Hoezo zouden er teveel vossen zijn omdat er de afgelopen jaren konijnen zijn doodgeschoten. Minder konijnen zou zelfs tot gevolg hebben dat er ook minder vossen zijn. Vossen eten vlees, niet sla of zo en konijnen eten voornamelijk gras en jonge planten. En ze knagen niet aan akkers, das nogal modderig he

Overigens is dit vette crap want de afgelopen jaren zijn er in verhouding veel minder konijnen als andere jaren door VHS en mixomatose

Citaat:
ik sta ook elke dag met een shotgun bij de albert heyn om alle mensen die eten kopen af te schieten
dit is het niet eens waard om op in te gaan

Al met al is die hele reactie van jou heeeeel veeeeeeeeel rolleyes waard. Sorry hoor, maar dan discussieer ik liever met personen als Damien of Drama, die heeft nog wat verstand van zaken en komen met terzake doende argumenten.
Oud 25-04-2002, 19:43
kees17
kees17 is offline
Citaat:
Kupu schreef:

Burgum, paar kilometer daar vandaan
Ik zelf woon in Garyp

Nee eztah huisdieren slacht je niet af maar je sluit ze wel op bv een konijn in een konijnen hok( zo hij dat leuk vinden?).
Organisaties zoals de dierenbescherming zitten wel te zeuren over de ligboxstallen en hoe slecht het vee het wel heeft, maar zelf hebben ze wel 10 katten in het huis te stinken.
Ok mischien is het wel goed dat de dierenbescherming er is er een boer is die het vee echt verwaarloost, maar wat ze zeggen over de jacht is gewoon waarloos. Dat laaste stukje dat eztah schreef dat is bij meeste mensen (vooral mensen in de stad die niet vaak op het platteland zijn) het beeld van de jacht, alle dieren maar dood schieten en het liefst de eenden zo volpompen met lood dat ze zinken. Wat kupu al zegt de mensen weten te weinig van de jacht.
Ik ga ook mee te drijven en het is leuk werk om te doen.
Een jager schiet niet alles konijnen of hazen dood, want dan heeft hij het ander jaar niks meer te schieten. En als er weinig fazanten in zijn jacht gebied zit gaat hij gewoon niet op fazanten jacht
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten