![]() |
|
![]() |
Ik drink al sinds mijn 8e geen melk meer, ik lust t niet maar vooral omdat ik t niet zo goed vind als Nederland beweert.
Melk schijnt voor maar 20% nog een beetje goed te zijn en als je t zolang kookt gaan ook de goede bacterietjes ed weg, en tja, er zijn allerlei redenen, zie topicbeginner, maar t is ook niet superslecht of zo. Ik heb er destijds nog veel problemen mee gehad omdat ik er heilig in geloofde dat melk NIET gezond was en mensen het heel raar vonden dat ik het nooit dronk. Ik heb nog heel wat discussies en ruzies gehad over melk. Spreekbeurt gehouden ook nog. Ik denk er eigenlijk nooit meer aan, ik woon op mezelf, en mensen verwachten nu van mij dat ik cola en sinas drink inplaats van melk. Ook heel vervelend, maar daar weet iedereen tenminste van dat t slecht is dus daar hoef ik niet zo veel bij uit te leggen. Er komen steeds meer bewijzen, en het is nu al beter geaccepteerd dat ik er niet aan meedoe. Ik heb zelfs teveel kalk in mijn botten gehad, t zat zowat in mijn spieren, terwijl ik dus al jaren geen melk drink. Het is echt niet zo dat er nog zoveel goeds in zit en het schijnt ook dat al die kalk die erin zit niet goed opgenomen wordt in je lichaam door een ander stofje dat in melk zit. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Oja, en je wordt ook sneller verkouden door melk of je hebt er langer last van. Moet je eens proberen als je verkouden bent, geen melk drinken: kan je weer ademen. |
![]() |
||||
Citaat:
Het feit dat melk ongezond zou zijn is jou aangepraat. Er zijn evengoed mensen die geloven dat roken wel gezond is terwijl dat iedereen in de gezondheidszorg weet dat dat niet zo is. Dit is precies hetzelfde met melk, je kan er niet omheen, melk is gezond Citaat:
Dit is puur fysiologie van de mens. Citaat:
Als je geen melk lust hoef je niet te gaan verkondigen dat het ongezond is. |
![]() |
||
Citaat:
Wat de discussie over het al of niet slecht zijn van melk betreft: laten we het er maar op houden dat melk alleen slecht voor je is als je de pech hebt een allergie voor melk en melkprodukten te hebben en dat wetenschappers die menen aan te kunnen tonen dat melk slecht is niet per definitie gelijk hoeven te hebben. Wat mijzelf betreft: ik heb gelukkig geen allergie voor melk en melkprodukten, dus blijf ik het gebruiken, ongeacht het feit dat dit in de ogen van romy17 niet verstandig is. Overigens wil ik er, al is het misschien ten overvloede, even op wijzen dat het welzijn van de economie van meer factoren afhankelijk is dan melk alleen.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() En er zijn ook zat mensen zonder allergie (over het algemeen is het btw een intolerantie en geen allergie) die geen melk drinken. |
![]() |
||
Citaat:
[een tekort aan ijzer, vitamines en linolzuur (deze stoffen zijn onmisbaar voor de normale groei van de baby en bevinden zich in grotere hoeveelheden en concentraties in moedermelk) en teveel aan eiwitten en mineralen waaronder natrium (de nieren van de baby zijn nog onvoldoende ontwikkeld om dit te kunnen verwerken (na één jaar wel)] Flessenvoeding is geproduceerd uit koemelk (de concentraties zijn aangepast) Hierdoor is moedermelk beter dan flessenvoeding. Het voordeel van moedermelk voor allergiëen: lactoseintolerantie: de baby kan geen koemelk en geen moedermelk verdragen wegens lactose dat erin zit. Lactose (=melksuiker) is de voornaamste suiker in moedermelk, koemelk, geitenmelk, schapenmelk en paardenmelk. Lactose wordt normaal in de dunne darm afgebroken door het enzym lactase. Bij mensen met lactoseintolerantie is dit enzym niet of onvoldoende aanwezig. Hierbij zal moedermelk dus niet beschermen koemelkeiwitallergie: het afweersysteem maakt afweerstoffen tegen de eiwitten van koemelk. Het kind wordt hiermee geboren maar het gaat vanzelf over tussen 1 en 2 jaar. Deze allergische reacties kunnen vermeden worden door het zo lang mogelijk geven van moedermelk omdat daar geen koemelkeiwitten in zitten. In flessenvoeding zitten deze koemlekeiwitten wel. Flessenvoeding is dus in dit geval niet goed. Nog een verschil tussen lactoseintolerantie en koemlekeiwitallergie is dat bij koemlekeiwitallergie slechts een klein spoortje melk voldoende is om een allergische reactie uit te lokken. Bij lactoseintolerantie worden er vaak wel kleine hoeveelheden melk verdragen en sommige melkproducten die iemand met koemelkeiwitallergie beslist niet kan verdragen. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
dat je es n onderzoek hebt gevonden (zonder bronvermelding of wat dan ook) waarin staat dat melk slecht voor je is, terwijl er honderden zijn waarin staat dat het wél goed voor je is is sowiezo al een beetje raar dat jij om dat ene onderzoek geen melk drinkt vind ik helemaal goed, moet je zelf weten, maar als je er hier met mensen over praat moet je wel kunnen meepraten en niet blijven zeiken dat het slecht voor je is ik drink er in ieder geval geen druppel minder melk om ![]()
||
Citaat:
Het kind zal dus pas antistoffen maken tegen (in dit geval) koemelkeiwitten wanneer het met deze in contact komt. Moedermelk kan dit zo voorkomen omdat het geen koemelkeiwitten bevat, hierdoor komt het kind niet in contact met de koemelkeiwitten en kan bijgevolg geen antistoffen maken waardoor een allergische reactie uitblijft. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Dit komt omdat de darmen van baby's gedurende de eerste maanden gevoeliger zijn, als de baby dan contact komt met koemelkeiwitten is het mogelijk dat men voor de rest van zijn leven last heeft. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() Laatst gewijzigd op 31-10-2002 om 15:16. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |