![]() |
|
![]() |
ja ik weet hoe moeilijk dat soms is. En ook vaak het accepteren dat je ziek bent is vaak heel moeilijk. Teminste daar heb ik heel eg last van! M.E dat is ook niet niks, lijkt me.
Dat is toch chronisch? Hoe merk je dat je dat hebt? En kan het ook zijn dat er ook pfeiffer in je bloed zit? |
![]() |
|
![]() |
JO! ik heb pfeiffer..
Erg kut inderdaad.. Ik heb het nu een week of acht, maar eerst merkte ik er niks van.. Ik kreeg allemaal rare ziektes, en een heel raar slaapritme.. Ik kon zelfs hele nachten NIET slapen.. Nu heb ik daar nog steeds wel problemen mee, maar ik word steeds sneller moe, en veel actie kan ik niet meer ondernemen. Het vervelende vind ik ook dat je zo enorm moet opassen dat je het virus aan niemand overdraagd. De eerste weken wist ik nog niet dat ik het had en toen heb ik wel gewoon nog met een aantal jongens gezoend.. Daar voel ik me best lullig door..
|
ok, ff over pfeiffer.
pfeiffer is niet alleen overdraagbaar via glazen, zoenen, sigaretten, enz. maar ook gewoon 'door de lucht'. als een zusje/broertje pfeiffer heeft, kan jij het ook krijgen, al drink je nooit uit hetzelfde glas. maar je kan pas pfeiffer krijgen als je weerstand slecht is. idd als je ouders gaan scheiden ofzo en je hebt het daar moeilijk mee neemt je weerstand enorm af en kan je pfeiffer krijgen. of gewoon door een andere reden dat je weinig weerstand hebt. als je gewoon echt veel weerstand hebt en je zoent iemand die besmettelijk is, dan hoef je het dus ook niet te krijgen. de incubatietijd van pfeiffer is 6 weken. incubatietijd is de tijd dat je al besmet bent maar nog niet ziek. in die 6 weken ben je het meest besmettelijk. dat is dus lastig, want dan weet je nog niet dat je ziek bent, dus kun je het zo aan iemand anders doorgeven. daarna neemt je besmettelijkheid langzaam af, maar het is niet precies duidelijk hoe lang je nog besmettelijk bent. dit is in ieder geval niet meer dan 3 weken, maar hierover zijn niet alle wetenschappers het eens. veel kinderen krijgen zonder dat ze het weten pfeiffer. ook krijgen mensen het zonder te merken. als je één keer pfeiffer hebt gehad, krijg je het (in de meeste gevallen, een uitzondering daar gelaten) niet meer. wel zijn er broertjes/zusjes van pfeiffer die je nog wel kan krijgen en die dezelfde symptomen hebben. als je niet uitkijkt kan je idd ME krijgen. me is een chronisch vermoeidheidssyndroom. je kan geen bloed testen om te kijken of je het hebt, maar als je je zo voelt als een pfeifferpatient zich voelt en je hebt niets dat aantoonbaar is enzo, dan nemen ze aan dat je ME hebt. het is dus heel vaag en door heel veel mensen niet geaccepteerd enzo. je moet als je pfeiffer hebt vooral heel erg goed naar jezelf luisteren, naar wat je wel en niet kan. anders duurt het alleen maar langer en word je alleen maar moeier en heb je dus kans ME eraan over te houden. desnoods dus middagslaapjes doen enzo. de nasleep van pfeiffer kan jaren duren (zelfs wel 25 jaar). het moet in feite slijten. veel mensen hebben in een bepaald jaargetijde meer last van moeheid dan in andere jaargetijden. luister ook hier naar jezelf en verg tijdens de moeiere perioden niet al te veel van jezelf. de site die Unexplained al noemde ( http://ziekte-van-pfeiffer.tmfweb.nl ) is een goeie site met een forum speciaal over pfeiffer, daar kan je je vragen dus stellen. ik heb me daar beschikbaar gesteld voor een lijst met mensen die pfeiffer hebben gehad, zodat je met die mensen kunt praten. daar staat als het goed is m'n icq-nummer op, maar die kan je ook in m'n info vinden, net als m'n emailadres. ik heb me zelf erg in de ziekte van pfeiffer verdiept, ik heb het dus zelf ook gehad, gelijktijdig met het broertje/zusje cytomegalie. hierdoor was ik dus een te lange tijd moe en ben ik ook lang thuis geweest. ook heb ik er nog steeds last van en moet ik echt niet te laat naar bed gaan. maar het valt bij mij nu wel mee, beetje moe is niet zo erg, als ik laat naar bed ga, ga ik de volgende dag gewoon wat vroeger. maar iig kan je mij het meeste wel vragen. je kan me mailen (ekki@scholieren.com) of contacten via msn (ekkki@hotmail.com) of icq (81445553) als je daar behoefte aan hebt of als je iets wilt weten ofzo. ik hoop dat ik zo genoeg informatie heb gegeven. als je nog wat wil weten ofzo weet je hoe je me moet bereiken. groeten, ekki
|
oja, nog iets:
er zijn geen medicijnen tegen pfeiffer verkrijgbaar. je lichaam moet het helemaal zelf uitvechten. wel kan je natuurlijk iets nemen wat de weerstand verhoogt, zodat je lichaam harder kan 'vechten'. zo'n middel is bijvoorbeeld echinaforce, van A. Vogel en is in een gewone drogisterij als het goed is te krijgen. ook sommige alternatieve artsen zeggen toch pfeiffer te kunnen genezen, maar dit heeft dan vooral te maken met de weerstand die je opbouwt om te genezen. lijkt me dus geen dom idee om naar een alternatieve arts te gaan. bij mij heeft dat overigens niet geholpen. nou weet ik echt niets meer te vertellen ![]()
||
Citaat:
Je kunt idd voedingsublementen nemen waardoor je een hogere weerstand krijgt, en gezond eten en vooral postief blijven geloof ik... |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
voor de ziekte van Pfeiffer mag juist absoluut niets in genomen worden! Van die weerstand pillen bedoel ik daarmee! Mijn huisarts vertelde me dat laatst. Je onderdrukt daarmee de ziekte, waarna het in ernstige maten terug KAN komen! Want door van die pillen krijg je meer energie (soort oppeppertje) waardoor je je eigen werkelijke moeheid niet meer kent.
je kan het beste gewoon op je eigen krachten beter worden! Gewoon goed en gezond eten, en daarvan krijg je ook een goede weerstand van hoor! Ik slikte de eerste maanden ook van die weerstandpillen (mijn dokter had me daar immers niets over verteld en het leek me juist heel goed!) Maar je moet maar eens zomaar voor de lol proberen. Een week die pillen niet slikken, en dan voel je pas werkelijk hoe moe je bent. En zo moe is je lichaam!!!! Ik geloofde mijn huisarts niet, gewoon omdat ik me door die pillen juist hartstikke goed voelde, en bijna beter leek te worden. Tot dat ik er zomaar voor een week mee stopte! Dan merk je pas hoe slecht al die rotzooi voor je is. Na dat ik gestopt was ben ik in een enorm gat gevallen. En de dokter heeft gelijk, het KAN ik ernstige maten terug komen!!!!! Ook al staat het op alle sites wat dan ook. Ik zeg dit niet voor mijn lol, ben tenslotte het levende bewijs hiervan. En ik wil jullie daar graag voor behoeden! Sterkte!!! |
![]() |
|
wat voor energie-pilletjes had je dan?
echinaforce is van vsm, het is dus homeopatisch. het versterkt je weerstand en pept je niet op. het enige dat dat pilletje doet is zorgen dat je lichaam harder kan vechten. de eigenschap van homeopatische middelen is juist dat de ziekte oid die je hebt vaak eerst erger wordt. dat kan dus gebeuren. maar ik weet niet wat voor pilletjes oid jij hebt genomen. bovendien denk ik (alweer) dat meningen van artsen hierover verschillen. voor mij was het wel goed namelijk.
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
ik begrijp je reactie, maar ik denk nou eigenlijk dat iedereen anders op iets reageert en dus niet voor iedereen alles goed is (als je snapt wat ik bedoel). voor jou hielp het dus niet, maar voor een ander wel misschien. ik had trouwens een tijd geleden een meisje in m'n klas die zei dat ze pfeiffer had en binnen 2 weken genas door homeopathie. ik geloof haar niet, want ze ging gewoon een nacht lang opblijven (dat kan je niet als je pfeiffer hebt). maarja, ze zei dus dat 't kon. misschien wel, maar ik geloof het toch niet. pfeiffer moet je echt uitzieken en kan je volgens mij niet genezen.
||
Citaat:
![]() Je schijnt nu ook in het ziekenhuis een prik te kunnen halen met B12(dacht ik) waardoor je energie hebt. (lijkt me ook niet echt tactisch want je valt vast wel trg) Van die voedingsublementen krijg je geen energie; ze zorgen ervoor dat je alles wat je binnen moet krijgen op een dag ook binnen krijgt. Je moet het na een tijdje ook langzaam opbouwen, en het aanvullen met gezond eten. Het is dus niet zo dat je van de een op de andere dag kunt gaan stoppen; dan val je idd terug <lijkt me vrij logisch> |
![]() |
||
Citaat:
ik las 't niet goed sorry ![]() ik zal ff overnieuw lezen.
||
Citaat:
te veel meteen griep en de rest van de rompslomp. nouja, het is minder erg dan vorig jaar gelukkig. ik begin wat rustiger, dus ik ga dit jaar denk ik wel redden.
||
Citaat:
Ik zeg niet dat je geen probleem hebt, maar het zit tussen je oren. Depressie zorgt bijvoorbeeld ook voor vermoeidheid; zowel mentaal als fysiek - want geest en lichaam hangen samen.
|||
![]() |
Citaat:
Nou sorry hoor, maar hier ben ik het dus absoluut niet mee eens! Heb je zelf M.E?? Volgens mij is het juist bullshit dat het tussen je oren zit! Mensen zeggen ook wel dat dat ook bij Pfeiffer het geval is. Nou ik kan je zeggen dat het allemaal gelul is. je kiest er toch niet zelf voor om ziek te zijn?? Denk ff na man! M.E, pfeiffer of wat dank ook zit in je lichaam. Maar goed, Hoe verklaar jij dan de hevige pijn in je benen en nek?? Door je geest??? Nou ik ben benieuwd...... |
![]() |
|
idd, Unexplained, ME is niet alleen het moe-zijn, maar ook pijn hebben in spieren e.d.
er zijn veel dingen psychisch, maar ik denk dat de ziekte ME niet psychisch is, maar je 't wel kan krijgen door psychische 'dingen'. natuurlijk beweren sommige mensen dat ze supermoe zijn en is dat ook psychisch, maar ik denk dat ME echt NIET psychisch is.
||||||
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Kijk bijvoorbeeld naar mensen die yoga beheersen. Zij kunnen pijn wegnemen uit hun eigen lichaam. Zou het niet zo kunnen zijn dat je pijn ook kunt creëeren?
|
Het zit tussen me oren.... Toen de dokter de conclusie trok stond ik over al geweldig voor, ik had een super lieve vriend, lieve vrienden, school ging super geen problemen, behalve dat ik steeds moe was en heel veel spierpijn en gewrichtpijn had. Dus niks depressiefs!!
En daar moet ik bij zeggen dat mijn "gewone" dokter, dus niks zweverigs etcetc die conclusie trok. Vroeger was ik al heel vaak heel moe, en dan ging het goed en werd ik weer moe etc als ik bijv. een normale school week + sporten had, waar iedereen gezond kind tegen kon maar ik niet. En ik wil niet lullig doen hoor, maar een kind van 6 zonder mishandeling of problemen is niet depresief; ik niet in ieder geval!! Nu ben ik ook niet depresief ofzo, natuurlijk wel eens verdrietig etc maar das toch normaal als je 14 bent of wat?!!!! Dus dat tussen de oren zal wel weer mee vallen.. maar als jij er zo over denkt; doe dat.. Maar ik zal je zeggen het is best hard om te horen dat iemand het niet "gelooft" want ik ben dus wel 24/7 moe etc.. |
![]() |
||
Citaat:
Zoals ik al zei, ik zat toen helemaal lekker in me vel; nu nog steeds trouwens |
![]() |
|
![]() |
ik ben het helemaal met je eens...sleeping beauty! Volgens mij is zijn EQ iets te hoog voor ons! *haha* Maar ik vind het nog steeds enorme onzin wat ie zegt! Ik had dat ook net als jij, toen ik klein was was ik ook altijd moe. Ik weet niet eens wat het is om normaal de dingen te kunnen doen wat gezonde kinderen wel kunnen! Door mijn Pfeiffer is het wel allemaal erger geworden dat wel. Zeker wel! En ik geloof nooit dat je geest daar iets mee te maken heeft! Wie heeft er nou zin in om altijd maar moe en ziek te zijn?? Ik ben mijn vriend verloren, mede dankzij mijn Pfeiffer. Er zijn natuurlijk mensen die denken dat wij dat allemaal willen??? Ziek worden, moe zijn, en vriendjes verliezen?? *haha*
|
![]() |
||||||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
"90% van de menselijke neocortex wordt niet gebruikt. Ik ben zeer benieuwd welke functies die 90% hebben. De menselijke geest is een ZEER sterk iets - onderschat haar niet! Kijk bijvoorbeeld naar mensen die yoga beheersen. Zij kunnen pijn wegnemen uit hun eigen lichaam. Zou het niet zo kunnen zijn dat je pijn ook kunt creëeren?" Citaat:
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
|
Nee hoor, ik ben het niet met je eens want ik zit zelf toch echt al weer 9 maanden met vette vermoeidheid, maar ik denk niet dat ik jou dat duidelijk kan mken; zoals veel mensen het niet begrijpen. En daar probeer ik me bij neer te leggen omdat het sommige mensen niet uit te leggen valt, wat je ook zegt ze begrijpen het toch niet; of willen het niet begrijpen.
|
![]() |
||
Citaat:
Ik begrijp donders goed dat je vermoeid bent; ik ben zelf ook enkele maanden behoorlijk vermoeid geweest. Alleen jouw diagnose over de oorzaak ben ik het niet mee eens. Ik heb krachtige argumenten gegeven en zie weinig tegenargumenten van jou.
|
ja, ik denk dat er wel een stukje psychisch in zit. ik denk dat dit bij sommige mensen moeheid veroorzaakt. maar ik denk ook dat ME echt bestaat.
|
![]() |
ik heb geen pfeifer maar een schildklier die het niet doet. Dar wordt je ook super moe van. Ik heb nu wel medicijnen maar er zijn dagen dat 1 uurtje school voor mij al te veel is. Dit is niet iets dat over gaat. T blijft je hele leven.
||
Citaat:
|
![]() |
||||
Citaat:
Dit is een discussieforum. Jij geeft je mening, ik geef m'n mening, en als daar een gat tussen zit proberen we beide met argumenten onze stelling te bewijzen. "Wij weten allebei dat dat het onzin is wat ie lult", vind ik niet echt een argument. Beetje meer openminded zou geen kwaad kunnen in dit geval, sundy. Citaat:
Citaat:
Een geestelijke ziekte is gewoon een ziekte! Iemand met met een geestelijke ziekte is niet 'minder ziek' dan iemand met een lichaamlijke ziekte. Een geestelijke ziekte is geen aanstellerij! De meeste mensen kunnen zich niet voorstellen dat er een relatie bestaat tussen al dan niet onbewuste psychische problemen en lichamelijke functies. Toch is niets minder waar. Zo is een veelvoorkomend symptoom van de ziekte ME dat de patiënt niet of nauwelijks meer kan lopen. Dat is typisch een klacht die zowel voorkomt bij neurologische als bij psychische aandoeningen, zoals overspannenheid. In dat laatste geval heeft dit niets met aanstellerij te maken, wel met een verbluffend samenspel tussen lichaam en (een overbelaste) geest. OM te beginnen is het beter om van CVS - chronisch-vermoeidheidssyndroom - te spreken dan van ME. Die laatste benaming suggereert meer dan we weten. Letterlijk betekent myalgische encephalomyelitis 'spierpijn en ontsteking van de hersenen en het ruggemerg', terwijl dat juist niet aangetoond kan worden. Het woord 'syndroom' in CVS geeft aan dat de samenhang en de oorzaak van de klachten onbekend is. Zo hebben de Amerikaanse Centres for Disease Control and Prevention aangetoond dat zo'n 45 procent van de CVS-patiënten al voor aanvang van hun ziekte aan een identificeerbare psychiatrische stoornis leed. Meer dan de helft van alle patiënten vertoont bovendien symptomen van klinische depressie, wat echter ook een gevolg kan zijn van hun klachten. Hoe dan ook, of de depressiviteit nu een oorzaak of een gevolg van het syndroom is, zij vormt een groot probleem op zich en kan herstel ernstig belemmeren. De neiging is steeds om voor OF een psychologische OF voor een lichaamlijke oorzaak te kiezen. Waarom? Ik vermoed dat het een zeer sterk verband is tussen beide.
|
Ik kan het misschien ergens wel begrijpen wat jij zegt Maar toch geloof ik dat het dus niet bij iedereen zo is. Want als ik wat jij allemaal zzegt met mijn situatie vergelijk, klopt er niks van. Misschien is dat bij andere wel zo, maar ik was niet overspannen, neit depressief etcetcetc. Nog steeds niet trouwens.
moet ik ook toegeven dat mij vertelt was dat ik cronisch vermoeid was EN dat dat gewoon een andere naam voor ME was. En jij maakt onderscheid tussen deze twee dingen, als ik het goed begrijp, en dat wissik dus niet, dus ok; ik ben cronisch vermoeid... |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
ziekte van pfeiffer. xlisaa_w | 5 | 08-01-2013 14:17 | |
Lichaam & Gezondheid |
Ziekte van pfeiffer Charity's | 4 | 18-01-2012 08:20 | |
Lichaam & Gezondheid |
2e keer ziekte van pfeiffer? poetic_tragedy | 29 | 29-01-2007 21:13 | |