Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Overigens: ze worden alleen nog maar vervólgd, niet veroordeeld. Mensen moeten eens kijken wat er gebeurt zonder meteen te gaan blaten. |
![]() |
|
![]() |
Het is natuurlijk heel erg mooi dat die twee medewerkers hebben gepakt, maar ze hadden vervolgens deze man niet mogen mishandelen. Er was hier geen sprake van noodweer(exces) (met twee mensen moet je één man op normale manier staande weten te houden), dus is er geen reden voor dit overvloedige geweld.
Deze mensen hebben nu voor eigen rechter gespeeld en dat is een ondermijning voor de Nederlandse rechtstaat. Vandaar dat ik vind dat zij er wel moeten worden gewezen op dat dit niet kan, maar dat die dief een schadevergoeding krijgt vind ik te ver gaan. Hij was in beginsel fout en kan dan verwachten dat hij gepakt wordt. |
![]() |
|
ach, zon kutsukkel met een mes brengt die kasserre waarschijnlijk een levenslang trauma aan.
dus als die de tering ingetrapt wordt prima, de politie doet toch niks aan dit soort zaken.(ervaring spreekt) en bernart vind ik vet goed, dat hij die steun heeft gegevens net zoals albert heijn. die van justitie vind ik een plurus nerd eerst zeggen dat die die gasten in venlo een rotschop zou geven en nu ze woordjes weer intrekken.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
ik geef ze groot gelijk, het is tegenwoordig zo debiel dat je niet eens een inbreker in je eigen huis met grof geweld de grond in mag boren. Stom land, "Ja hij moet eerst aanvallen".
ik vind het goed fatsoen dat je een crimineel straft.
|
sneu om te zien dat bepaalde mensen dit incident goedkeuren...
apart dat een lid van het koninklijk huis zonder feitenkennis overmant door emoties een oordeel velt in het openbaar! onder het mom van "de overvaller overmeesteren" ff lekker je agressie en woede botvieren op hem, maakt van mensen geen held in mijn ogen. volgens de betere media was er sprake van aanhoudend gebruik van onnodig geweld (heeft ene Khalid uit Venlo zich hier vorige week, in iets extremere mate, ook niet schuldig aan gemaakt?) op dit forum zijn toch zo veel sp-stemmers die iedereen als gelijk beschouwen? dan staan die mensen toch ook wel voor de rechten van de overvaller? hopelijk laten die mensen in de realiteit hun zwakte niet kennen door bv in dit geval te redeneren op emotie ![]() ik vraag me af tot op welke hoogte de mensen die het gedrag van de AH werknemers goedkeuren zulk handelen toelaatbaar vinden. ik heb hier enkele reacties gelezen waarna bij mij de gedachte opbloeide dat het lucratief zou zijn om de verkiezingen in te gaan met punten als het opnieuw invoeren van lijfstraffen. ieder misstapje van een politieagent ten opzichte van een burger met betrekking tot geweld wordt veroordeeld maar burgers mogen zich hier blijkbaar wel schuldig aan maken? moe word ik er van! Laatst gewijzigd op 01-11-2002 om 16:31. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Er schijnt meer geweld te zijn gebruikt dan noodzakelijk. In dat geval denk ik dat vervolging wel terecht zou zijn. Als de AH-medewerkers echter hun geweld om hem te overmeesteren beperkt hebben gehouden en toen de dader overmeesterd was geen verder geweld hebben gebruikt vind ik vervolging onterecht.
|
![]() |
||
Citaat:
maarja duidelijkheid zal er pas zijn na de rechtszaak. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
In dit verhaal is dat groot gelul.. het gaat erom dat je godverdomme drieeneenhalfuur op een kut politie buro zit, voor jan lul, de politie doet er niets mee (dank aan politie Rotterdam) Ze vinden ze toch niet. Maar als jij als zijnde slachtoffer je dan even uitleeft mag dat niet, ik vind een gebroken neus nog mild, breek zijn poten maar rent ie volgende keer tenminste niet meer zo hard weg. en daarbij, weleens nagedacht hoe groot de impact van dat mes is op dat meisje achter de kassa ?
||
Citaat:
|
AMSTERDAM – Een van de twee AH-medewerkers die worden vervolgd voor het mishandelen van een gewapende overvaller, blijkt een strafblad te hebben. Dat meldt het Utrechts Nieuwsblad vrijdag. De 30-jarige man is enkele jaren geleden door de rechter veroordeeld wegens geweldpleging.
De man kreeg een voorwaardelijke straf en zit in zijn proeftijd. Ook wordt de AH-medewerker ervan verdacht op een parkeerwachter te zijn ingereden. Meerdere bronnen bij justitie zouden dit tegenover het Utrechts Nieuwsblad hebben bevestigd. De winkelbediendes van het AH-filiaal in de Amsterdamse Dapperbuurt zijn de kassadief achterna gerend en hebben hem overmeesterd. Over het gedrag van de winkelbediendes zijn vijf belastende verklaringen afgelegd. Daaruit blijkt dat de winkeldief ook na door de politie te zijn geboeid is getrapt. Een van de getuigen een Amerikaanse toerist die toevallig in het Oosterpark was en de aanhouding zag gebeuren. Ook twee agenten hebben belastende verklaringen afgelegd. Een agent zegt dat een AH-medewerker de reeds geboeide en zittende winkeldief tot tweemaal toe een trap gaf. Zo'n held is het dus achter af ook niet meer ![]()
|
Dit zal wel afgedaan worden als een domme, boerse uitspraak, maar persoonlijk had ik zo'n messentrekker heel wat harder toegetakeld. En dat moet ook kunnen. Natuurlijk moet niemand voor eigen rechter gaan spelen, maar een vechtpartijtje komt wel vaker voor. Laat ze 's nachts eens een rondje door bepaalde steegjes in Amsterdam wandelen, daar kunnen ze naar hartelust ruziezoekers oppakken. Waarom ze zich dan juist zo bekommeren om dit soort gevallen gaat me voorbij.
Ach ja, our authority was challenged, en dat kan natuurlijk niet hè. Kom nou.
||
Citaat:
misschien tijd dat jullie ook eens naar de betere media gaan kijken ipv het rtl4 nieuws en dan een beetje een grote smoel hebben. had er nog aan zitten denken te suggereren dat die 2 ook vast geen lieverdjes waren maar dat had vast weer teveel kritiek opgeroepen. mooi om te zien dat dit achteraf toch zo blijkt te zijn ![]() wat weten bepaalde mensen zich toch heerlijk belachelijk te maken ![]() ach blijkbaar is niet iedereen in staat 2 stappen vooruit te denken Laatst gewijzigd op 02-11-2002 om 09:44. |
![]() |
||
Citaat:
"Meneer wilt u weggaan?" denk het toch niet
||
Citaat:
Het is écht gewoon een kwestie van 'de goeien pakken', en nu slaan ze de plank helemaal mis.
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
|
Voor mij een beetje lastig om een mening over deze concrete casus te hebben/vormen, omdat ik idd niet alle feiten ken... Zelf denk ik dat het OM terughoudend moet zijn in het vervolgen van mensen die in een dergelijke situatie geweld hebben gebruikt. In zo'n geval moet de grens tussen geweld en excessief geweld hoger liggen; ga i.p.v. dit soort mensen weer inbrekers (en andere criminelen) op je prioriteiten-lijstje zetten! Voor de duidelijkheid: Ik zeg niet dat er geen grens moet zijn, maar wel dat die van mij erg hoog mag liggen. Als overigens blijkt dat die AH-medewerker(s) nog trappen hebben uitgedeeld nadat de verdachte in de boeien was geslagen is die grens wat mij betreft idd overschreden... Maar ik heb er alle vertrouwen in dat de rechter hier zorgvuldig over zal oordelen.
[Edit: Nog ff een link over het onderwerp...]
Laatst gewijzigd op 02-11-2002 om 16:45. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Wat overigens niet zegt dat ik alle politie optreden goed vind, maar zo maar simpel zeggen ze doen er niets aan vind ik te ver gaan.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maarja, de beste stuurlui hé ... ![]() |
![]() |
|
En wat precies ga ik ze vertellen? "Ja, Japie die heeft gisteren Pietje in elkaar gemept, en nou heeft Pietje een gebroken neus". Politie gaat naar Pietje en Pietje zegt dat het klopt, politie en Pietje gaan naar Japie en Japie beweert van niet. De Politie kijkt het eventjes aan en stuurt Pietje naar huis met de mededeling dat ze er niets aan kunnen doen, ze hebben immers niets gezien. Volgende dag komt Japie langs bij Pietje en rost 'm nog eens af.
Nare man en waaromniet?, dat werkt niet zo. Verder heb ik het ook niet over 'kutwouten', ze doen vast hun best en nee, ik weet het niet beter. Alleen ik bekijk de situatie niet als politieagent met alle plichten vandien, maar als normale cafébezoeker op vrijdag/zaterdagavond. En vrijwel iedereen heeft wel eens het een en ander meegemaakt op zo'n avond. Ik kan je verhalen gaan vertellen maar je weet vast en zeker zo ook wel wat ik bedoel.
|
![]() |
Mjah, ik heb dus eigenlijk zo ongeveer alleen positieve ervaringen... Maar dat is irrelevant, want ik ben niet representatief voor heel Nederland...
Maar als jij daarmee naar de politie stapt, dan zijn er toch 2 getuigen, of ander bewijs (hij is immers in elkaar geslagen...). Anyways, ik vind dat je het nu wel heel eenvoudig stelt.
|
Joostje schreef:
aangifte doen valt best mee hoor. En er word heus wel wat mee gedaan. (hoewel er nog steeds een hoog percentage onopgeloste misdaden is. Ik sprak uit ervaring, het valt niet mee. zeker niet als die zelfde ventjes de volgende dag gewoon weer langs lopen. en dan kan de politie ze niet vinden.... (zeggen ze) Joostje schreef: Dat mag inderdaad niet nee. Zo zou je al het geweld kunnen verexcuseren. Je moet ergens een grens leggen wat wel en niet mag kwa zelfverdediging en arrestatie. Blijvende schade is niet nodig. Als je echter voor hoge straffen bent, ben je natuurlijk wel vrij om op een partij te stemmen die voor hogere straffen is. Wel zo democratisch. Zo werkt democratie nu eenmaal. Ik ben zelf ook in principe wel voor het vrijlaten van nertsen, koeien, enz., financiele schade aanbrengen van bedrijven die dierenrechten op groffe wijzen schenden, enz. , maar ik doe dit niet omdat dit wettelijk verboden is. En nee ik geloof niet in anarchie omdat ik meen dat mensen altijd egoistisch zijn Verexcuseren is iets anders, ik leef me gewoon in die twee gasten bij de albert heijn. Eigen rechter spelen moet nooit mogen, maar ik vind dit iets anders, ik vind dit eerder zelfverdediging, en dat jou argument dat blijvend letsel altijd fout is: als je een vechtsport heb gedaan trpa je iemand makkelijk een gebroken neus bijvoorbeeld, dat in 1 trap. dus nog verdediging. Gezien de berovers agressiefer worden, vind ik dat een tegen aktie ook milder bestaft moet worden. anders lijken we weer een jaar terug in de tijd te vallen, het hypokreete paars tijdperk (om het zo te omschrijven.) oftewel het slachtoffer, wordt zwaarder gestraft dan de dader. Joostje schreef: Lijkt me behoorlijk groot, ik ben ook wel eens berooft toen ik achter de kassa stond (zonder geweld gelukkig). Maar het zal haar echt niet helpen als de dader een gebroken neus (of nog erger) oploopt. Neuh, dat helpt het slachtoffer niet nee, maar zorgt er wel voor dat die gozer wel tien keer nadenkt om terug te komen. nu komen ze nog expres terug om extra angst in te blazen om het maar zo te zeggen.
||
Citaat:
||
Citaat:
|
Joostje schreef:
ik spreek ook uit ervaring, en bij mij valt het wel mee. idd, je weet dus niet wat ervaring is voor iemand die wat zwaarders meemaakt, of heeft gemaakt,zoals ik. (ik haat de slachtofferrol maar ben het wel voor de wet) Joostje schreef: hoe kun je dit nou weer als zelfverdediging omschrijven? Ze achtervolgden iemand, mepten hem in elkaar, hielden hem vast en trapten hem daarna nog maar eens even. In die zin is zelfs het beleid van Bush zelfverdediging Als je weet dat die persoon anders toch terugkomt, en dan nog geweldadiger want zo gaat dat, o.a. in Amsterdam, is dat zelfverdediging. Joostje schreef: De overvaller heeft alleen iemand bedreigd. De AH'ers hebben iemand achtervolgt en in elkaar getrapt. Wie is er nou aggressiever? Daarnaast is er sprake geweest van excessief onnodig geweld en zelfs natrappen bij arrestatie. Wat nou alleen iemand bedreigt ? een mes onder je neus is niet alleen maar iemand bedreigt praat niet zo als je niet weet wat het is. (en dat blijkt) en dat ze hem achtervolgt en inelkaar geslagen hebben is terecht, en zal die overvaller ze dankbaar voor moeten zijn. dit soort sukkels zijn er teveel het probleem, hoe meer ze kunnen en hoe gevaarlijker ze worden Joostje schreef: Er dienen hier twee zaken, in de ene is de Albert Heijn, en eventueel het kassameisje, het slachtoffer, en de overvaller de dader. In de andere zaak is de overvaller het slachtoffer en de AH'ers de daders. De twee "zaken" hebben een direct verband, waardoor het zien van die twee zaken precies hetzelfde is als wat ik hierboven zei. Joostje schreef: en waarop baseer je deze voorspelling? Het is dagelijkse realiteit ipv een voorspelling, zoals jij het noemt.
|
Verwijderd
|
Joostje schreef:
hoe kun je dit nou weer als zelfverdediging omschrijven? Ze achtervolgden iemand, mepten hem in elkaar, hielden hem vast en trapten hem daarna nog maar eens even. In die zin is zelfs het beleid van Bush zelfverdediging mepten iemand in elkaar ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Jij kent de feiten dus niet! Hij was overmeesterd nadat hij zijn mes al had weggegooid en toen vervolgens de politie hem mee wou nemen trapte ze er nog ff op in...dat is toch helemaal nergens voor nodig... Steun voor deze omgekeerde wereld ![]() Want dit was dus echt wel een vorm van zinloos geweld ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
en mijn sympathie blijf bij de AH medewerkers die behalve het lef om de boef te vangen ook nog het lef hadden om hem gelijk te straffen, iets wat het OM niet doet..... |
Advertentie |
|
![]() |
|
|