Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Seksualiteit
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-11-2002, 18:18
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
Drizzt schreef:
Van Dale:

masˇturˇ´beˇren (onov.ww.)

1 zichzelf seksueel bevredigen => onaneren

Sexwoordenboek:

"Masturberen is jezelf bevredigen."

Naar mijn mening spreek je gewoon over 'vingeren' of 'aftrekken' als een ander het bij je doet. Masturberen is toch echt iets wat je bij jezelf doet. Vraag me ook af hoe je aan een andere definitie komt.

Maar goed, dit is niet helemaal on-topic meer.
Masturberen is iets wat je inderdaad bij jezelf kunt doen, maar er wordt ook wel eens gesproken over door iemand anders gemasturbeerd worden, vandaar dat ik aan die definitie kom. Zoals ik al opmerkte bestaat er in dat verband een onderscheid tussen zelf masturberen (wat inderdaad op jezelf met de hand bevredigen neerkomt) en gemasturbeerd worden door iemand andedrs, wat dus neerkomt op door iemand anders met de hand bevredigd worden. Overigens is het woord onaneren een onjuiste benaming. Deze naam is afgeleid van de bijbelse figuur Onan die geen kind bij de weduwe van zijn broer wou verwekken volgens een uit die tijd geldende wet, waarop hij zich voor hij een zaadlozing kreeg uit haar terugtrok zodat zijn zaad op de grond terecht kwam. Volgens het verhaal zou hij daarom door God zijn gedood omdat hij zijn zaad had verspild, maar dit heeft dus niets met (zelf) masturberen te maken.
Oud 10-11-2002, 11:30
xCoyotex
xCoyotex is offline
Ik vinger mezelf (bijna) iedere dag... haha ben ik een uitzondering ??
Met citaat reageren
Oud 10-11-2002, 16:15
xCoyotex
xCoyotex is offline
ja dus whahaha
Met citaat reageren
Oud 10-11-2002, 16:18
MrfUbU
MrfUbU is offline
Elke dag Een meisje elke dag zichzelf vingeren WOW
Met citaat reageren
Oud 10-11-2002, 17:25
xCoyotex
xCoyotex is offline
Oei, is dat zo raar ?
Met citaat reageren
Oud 10-11-2002, 17:58
Herrie
Herrie is offline
Citaat:
xCoyotex schreef:
Oei, is dat zo raar ?
Volgens mij niet... M'n vriendin is ook om de haverklap zo nat als boter... K zal het eens aan d'r vragen Ze houdt er in ieder geval van om met d'r eigen lichaam te spelen
Met citaat reageren
Oud 10-11-2002, 18:15
Verwijderd
Citaat:
mathfreak schreef:
Masturberen is iets wat je inderdaad bij jezelf kunt doen, maar er wordt ook wel eens gesproken over door iemand anders gemasturbeerd worden, vandaar dat ik aan die definitie kom. Zoals ik al opmerkte bestaat er in dat verband een onderscheid tussen zelf masturberen (wat inderdaad op jezelf met de hand bevredigen neerkomt) en gemasturbeerd worden door iemand andedrs, wat dus neerkomt op door iemand anders met de hand bevredigd worden. Overigens is het woord onaneren een onjuiste benaming. Deze naam is afgeleid van de bijbelse figuur Onan die geen kind bij de weduwe van zijn broer wou verwekken volgens een uit die tijd geldende wet, waarop hij zich voor hij een zaadlozing kreeg uit haar terugtrok zodat zijn zaad op de grond terecht kwam. Volgens het verhaal zou hij daarom door God zijn gedood omdat hij zijn zaad had verspild, maar dit heeft dus niets met (zelf) masturberen te maken.
Sorry hoor, maar masturbatie is echt jezelf sexueel bevredigen, niet door iemand anders.. Onanie beperkt zich tot het masturberen van mannen... En dat onaneren af is geleid van Onan en dat hij dus min of meer niet aan onanie deed, is nogal irrelevant he...
Masturbatie is puur alleen jezelf sexueel bevredigen, punt.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2002, 20:34
Ilsje
Ilsje is offline
Citaat:
mayolovestupac schreef:
het zal wel aan mij liggen maar ik doe het nooit nie echt behoefte aan volgens mij
Maar volgens je profiel ben je ook pas 6 dus dat zegt genoeg Toen dee ik het ook nog nie
Met citaat reageren
Oud 10-11-2002, 20:41
Verwijderd
Citaat:
Ilsje schreef:
Maar volgens je profiel ben je ook pas 6 dus dat zegt genoeg Toen dee ik het ook nog nie

*zegt maar nix*
Met citaat reageren
Oud 11-11-2002, 17:49
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
Andijvie schreef:
Sorry hoor, maar masturbatie is echt jezelf sexueel bevredigen, niet door iemand anders.. Onanie beperkt zich tot het masturberen van mannen... En dat onaneren af is geleid van Onan en dat hij dus min of meer niet aan onanie deed, is nogal irrelevant he...
Masturbatie is puur alleen jezelf sexueel bevredigen, punt.
Laten we als compromis afspreken dat we er blijkbaar ieder een eigen standpunt over het begrip masturberen op na houden en dat we een verdere discussie daarover verder achterwege zullen laten, en dat we ieder het standpunt van de ander proberen te respecteren, ook al komen ze dan niet overeen.
Overigens vind ik mijn opmerking over de afleiding van het woord onanie wel degelijk relevant omdat het niets met masturberen te maken heeft en dus foutief gebruikt wordt, maar dat zal ik verder ook maar laten rusten.

Laatst gewijzigd op 11-11-2002 om 19:01.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2002, 18:11
ashley17
ashley17 is offline
Ik doe het gewoon wanneer ik er zin in heb en meestal is dat 1Xper week voor de rest zorgt mijn vriendje er wel voor da ik de nodige frustraties kwijtgeraak

greetz and hugs ashley
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten