Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-11-2002, 15:55
dystopia
dystopia is offline
Een stuk of 15 mensen in Den Haag werden opgepakt door de politie wegens 'wildstaken'. Ze hadden geen vergunning. Naderhand zijn ze naar A'dam uitgeweken.
Oud 12-11-2002, 17:28
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Joostje schreef:
k
ben trouwens mn mobiel weer eens kwijt
Ik merkte het!

Nouja, in ieder geval waren er zo'n 10.000 studenten (en andere mededemonstranten) volgens de Amsterdamse politie (en zij schatten het meestal juist).

En in Groningen schijnen er zo'n 1.000 mensen te zijn geweest.

Laatst gewijzigd op 12-11-2002 om 17:33.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2002, 19:59
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Rollo Tomasi schreef:
Oei, da's tegelijk met de persvoorstelling van Harry Potter: Chamber of Secrets.

Tja, prioriteiten, hè?
Mag je daarheen???? Vertel dan even hoe het was.

Ik kom zelf niet naar die staking. Ben het er wel volledig mee eens, maar ik moest naar school en kon het echt niet missen vandaag.
Oud 12-11-2002, 20:20
autodropje
autodropje is offline
Citaat:
ieke schreef:

Ik kom zelf niet naar die staking. Ben het er wel volledig mee eens, maar ik moest naar school en kon het echt niet missen vandaag.
idem dito (alleen kan ik school wel missen, maar mag ik het niet )
Oud 12-11-2002, 20:30
waaromniet?
waaromniet? is offline
Ik heb het idee dat het de moeite wel waard was

Alleen jammer dat er niemand was die de VVD en LPF vertegenwoordigde, zo kon je het "lijsttrekkersdebat" niet echt een debat noemen...
Oud 12-11-2002, 20:55
heldin
heldin is offline
ik vond het heel leuk moeten we nog es doen
Met citaat reageren
Oud 12-11-2002, 21:00
Gatara
Gatara is offline
ben nu wel erg benieuwd wie jullie waren in die 10.000 mensen misschien heb ik wel naast jullie gelopen zonder dat ik het wist!
Met citaat reageren
Oud 12-11-2002, 21:37
heldin
heldin is offline
Citaat:
Gatara schreef:
ben nu wel erg benieuwd wie jullie waren in die 10.000 mensen misschien heb ik wel naast jullie gelopen zonder dat ik het wist!
ik was die ene
Met citaat reageren
Oud 12-11-2002, 22:48
McMotion
McMotion is offline
jammer dat het gepraat zo slecht hoorbaar was op het begin (als je niet vooraan stond iig) en dat iedereen van die klepgebaren begon te maken.. zonder te luisteren of te weten wat er precies werd gezegd... lekker makkelijk he, verwijten maken en dan niet luisteren naar tegenargumenten; jezus.. 't leek wel of het daar volstond met forumbazen... en mensen zo kleineren die de moeite nemen zich te verantwoorden in plaats van gewoon weg te blijven vind ik ook niet echt een teken van stijl.. maargoed voor de rest was het wel een leuk dagje moet ik zeggen
Oud 12-11-2002, 23:08
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
McMotion schreef:
jammer dat het gepraat zo slecht hoorbaar was op het begin (als je niet vooraan stond iig)

Dan stond je teveel naar "rechts" (van het podium). Daar stond ik eerst ook. Ben toen meer naar links gegaan (en zelfs wat naar achter. Daar hadden ze een paar extra boxen.

Citaat:

en dat iedereen van die klepgebaren begon te maken.. zonder te luisteren of te weten wat er precies werd gezegd...

Het was toch goed te horen, vond ik. Maar misschien namen de anderen die het niet hoorden maar aan van de anderen dat er een reden was.

Citaat:

lekker makkelijk he, verwijten maken en dan niet luisteren naar tegenargumenten; jezus.. 't leek wel of het daar volstond met forumbazen... en mensen zo kleineren die de moeite nemen zich te verantwoorden in plaats van gewoon weg te blijven vind ik ook niet echt een teken van stijl.. maargoed voor de rest was het wel een leuk dagje moet ik zeggen
Nou... dat heet een demonstratie
het is geen debat, hoor

Overigens was er zo'n 7 a 8 jaar geleden ook eens een studentendemonstratie. Op het liedje van Ciske de Rat werd toen gezongen:
"Ritzen, krijg nu helemaal de kolere, waar moeten wij nu van studeren?
(... vergeten...)
ik voel me zo verdomd alleen (gelaten)......"

nouja.. de eerste twee regels waren ook nu wel van toepassing
als je ritzen even wegknipt.

Laatst gewijzigd op 12-11-2002 om 23:14.
Met citaat reageren
Oud 13-11-2002, 01:19
Verwijderd
Citaat:
mijsje schreef:
ik was die ene
Met citaat reageren
Oud 13-11-2002, 08:24
heldin
heldin is offline
Citaat:
McMotion schreef:
jammer dat het gepraat zo slecht hoorbaar was op het begin (als je niet vooraan stond iig) en dat iedereen van die klepgebaren begon te maken.. zonder te luisteren of te weten wat er precies werd gezegd... lekker makkelijk he, verwijten maken en dan niet luisteren naar tegenargumenten; jezus.. 't leek wel of het daar volstond met forumbazen... en mensen zo kleineren die de moeite nemen zich te verantwoorden in plaats van gewoon weg te blijven vind ik ook niet echt een teken van stijl.. maargoed voor de rest was het wel een leuk dagje moet ik zeggen
ik ben het helemaal met je eens, maar waar ik stond begonnen ze met die klepgebaren ( ) en dat was omdat er niks te horen was van wat Nijs te vertellen had. De sprekers daarvoor waren wel te verstaan.
Met citaat reageren
Oud 13-11-2002, 08:31
McMotion
McMotion is offline
hehe ja idd.. volgens mij deed die vrouw steeds de microfoon uit voordat ze em doorgaf ofzo
Oud 13-11-2002, 09:03
Gatara
Gatara is offline
mijsje, waar stond jij dan?

Oo en even wat positief nieuws van de Tweede Kamer:
http://www.rtl.nl/financien/rtlz/nie..._studenten.xml

Tweede Kamer voor huursubsidie studenten

Een meerderheid van de Tweede Kamer heeft zich uitgesproken voor een huursubsidieregeling voor onzelfstandige woonruimte voor studenten.

Studenten
Hiermee zou de woningnood onder studenten kunnen worden verlicht. Kamerlid Van Gent van GroenLinks pleit al anderhalf jaar voor een subsidieregeling voor studenten, waarmee het voor woningcorporaties aantrekkelijker wordt om nieuwe woningen voor studenten te bouwen.

Kamermeerderheid
Nu richten zij zich vooral op zelfstandige woonruimte, waarvoor wel huursubsidie is. Dinsdag bleken ook CDA en LPF te voelen voor een dergelijke regeling, waardoor een ruime Kamermeerderheid ontstond. Als een motie van het CDA het niet haalt, zal Van Gent de subsidie erdoor proberen te krijgen met een initiatiefwetsvoorstel. Dat ligt al klaar.

Verheugd
Van Gent is zeer verheugd over de Kamermeerderheid. Iedereen, studenten, corporaties en gemeenten, was het er volgens haar al over eens, alleen de Kamer hield het tot dusver altijd tegen.
---------------------------

Fijn dat die woningnood dan eens eindelijk aangepakt wordt.....

ik zou ook wel eigen een huuursubsidie willen krijgen Nu is mijn huur even hoog als mijn stufi met het gevolg dat ik dus of moet lenen, of mijn ouders lief moet aankijken voor het betalen van mijn boeken en collegegeld. Nou is dat laatste gelukt, maar er zijn genoeg ouders die dat niet aan kunnen. En ik ken helaas al genoeg studenten die een studieschuld hebben van ong. 40.000 gulden (!)

Lekker zeg.....

Overigens werk ik ernaast om eten enzo te kopen.
Met citaat reageren
Oud 13-11-2002, 10:38
heldin
heldin is offline
Citaat:
Gatara schreef:
mijsje, waar stond jij dan?

ik stond recht voor het podium, net achter dat irritante randje waar iedereen op stond waardoor ik net niks kon zien net voor een hele tros blauwe balonnen en een vlag van UvA en links voor een groep die schreeuwden: 'Nijs' 'Hoerrr', 'Nijs' 'Hoerrr'
oow vlak bij mij was zo'n tafel van uhmm, ik weet niet meer hoe het heet

jaja, das duidelijk
Met citaat reageren
Oud 13-11-2002, 10:41
Joostje
Joostje is offline
ik stond voor het rondje lopen net achter die boxen daar rechts en daarna dichtbij het podium rechts . Geslaagde demo.-> volgende week demonstreren in den haag voor het recht op demonstreren... Zie wel of ik dan ga, lijktme wel demoeite waard...
Oud 13-11-2002, 20:04
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
ieke schreef:
Mag je daarheen???? Vertel dan even hoe het was.
De moeite waard.
Begin volgende week staat de recensie waarschijnlijk online.

Citaat:
McMotion schreef:
't leek wel of het daar volstond met forumbazen...
Zover ik weet zijn er geen forumbazen heen geweest. Ik heb een alibi!
Oud 13-11-2002, 21:06
heldin
heldin is offline
Citaat:
Rollo Tomasi schreef:
pfff er waren echt veel te weinig mensen
Met citaat reageren
Oud 14-11-2002, 12:56
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
Rollo Tomasi schreef:
.

Oud 14-11-2002, 13:46
Verwijderd
Ik ben erheen geweest. Er was, vond ik, vrij weinig te doen. Een groot podium met daarop wat gasten die te weinig vermogen hadden op hun apparatuur, zodat het achteraan nauwelijks te verstaan was. Ik stond maar een beetje te zwaaien met m'n SP-blaadjes terwijl ik in een Whopper hapte en een sigaret rookte. Bwah. Had m'n tijd beter kunnen besteden, maar gelukkig las ik vandaag in de krant dat de plannen van Nijs van alle kanten onder vuur liggen in de Kamer
Met citaat reageren
Oud 14-11-2002, 16:11
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
nare man schreef:
Ik ben erheen geweest. Er was, vond ik, vrij weinig te doen. Een groot podium met daarop wat gasten die te weinig vermogen hadden op hun apparatuur, zodat het achteraan nauwelijks te verstaan was. Ik stond maar een beetje te zwaaien met m'n SP-blaadjes terwijl ik in een Whopper hapte en een sigaret rookte. Bwah. Had m'n tijd beter kunnen besteden, maar gelukkig las ik vandaag in de krant dat de plannen van Nijs van alle kanten onder vuur liggen in de Kamer
Een WHOPPER?
Ik stond er met mijn boterhammen. Snel van mijn werk meegeplukt (betaald, hoor )
Fast food sucks

Maar anyway, hoe had jij je die demonstratie voorgesteld?
Met citaat reageren
Oud 14-11-2002, 16:45
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef:
Maar anyway, hoe had jij je die demonstratie voorgesteld?
Mja, ik weet niet, dacht dat het meer een manifestatie zou zijn, meer rellen

Ik zag ook geen dranghekken om op te pakken
Met citaat reageren
Oud 14-11-2002, 18:10
Joostje
Joostje is offline
had je met die whopper moeten gaan gooien
Oud 14-11-2002, 18:23
Gatara
Gatara is offline
Kun je je mening dan niet verkondigen zonder te rellen?
Moet je eenmaal dingen kapot maken om te zeggen wat je wilt?(waar jezelf overigens de dupe van wordt, want wie moet die kapotgemaakte winkelruiten/straatmeubilair e.d. betalen? Juist ja, de belastingbetaler. Terwijl die belastingbetaler NET dat geld had kunnen laten besteden aan onderwijs, bv.)

Gelukkig heeft deze demonstratie laten blijken dat het met "een feest" OOK kan.

(en mentaal sta je ook sterker, want
a. ze respecteren je meer;
b. je laat je niet uitdagen tot primitief gedrag;
c. je standpunten staan sterker omdat je serieus overkomt door NIET te gaan rellen.)
Met citaat reageren
Oud 14-11-2002, 19:41
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Rollo Tomasi schreef:
De moeite waard.
Begin volgende week staat de recensie waarschijnlijk online.
Leuk. Die ga ik dan zeker lezen. (ga ook naar de film)
Reageren

Regels voor berichten