Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-11-2002, 17:23
Alet
Alet is offline
Citaat:
rosi schreef:
Moet nog ff kijken.. ketting wordt moeilijk want mijn jurk heeft een halter, dus dan valt die ketting eroverheen...
Maar ja ik heb nog eenmaandje dus ik zoek t wel uit...
Dan zou ik geen ketting doen, ter compensatie kun je wellicht opvallende oorbellen kopen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-11-2002, 17:40
Esmée
Esmée is offline
Zou ik ook niet doen idd, sowieso niet bij halter.

Ik heb vrij veel diamantjes op de jurk zelf dus ik moet het bescheiden houden verder... heb een heeeeeel fijn zilveren kettinkje met klein diamantje eraan, en kleine zilveren oorknopjes.. naja stola komt er nog bij in dezelfde stof als de jurk, en tasje heb ik al...
Oud 17-11-2002, 23:05
Denise84
Denise84 is offline
ik heb vandaag een galajurk 'ontworpen'. Ik heb op internet plaatjes gekeken van gala- en trouwjurken en daarvan ideetjes opgedaan en jurken 'gecombineerd'.
Over accessoires heb ik nog niet nagedacht. Schoenen heb ik al, mits ik de jurk in het zwart laat maken. Over de kleur moet ik dus ook nog even denken.
Oud 18-11-2002, 11:46
Alet
Alet is offline
Ik heb trouwens een strapless gala jurk van zijde in gebroken wit, het lijfje is strak en de rok loop wijd uit, met achter een xtra plooi. Ik draag hierbij alleen een parelketting.
Ik ben nog op zoek naar afmakende schoenen...
Met citaat reageren
Oud 18-11-2002, 15:38
Esmée
Esmée is offline
Citaat:
Alet schreef:
Ik heb trouwens een strapless gala jurk van zijde in gebroken wit, het lijfje is strak en de rok loop wijd uit, met achter een xtra plooi. Ik draag hierbij alleen een parelketting.
Oeeeeh dat klinkt echt heeeel erg mooi Moet je hele bescheiden schoentjes bij doen.
Oud 18-11-2002, 18:42
Roos
Roos is offline
Citaat:
Alet schreef:
Dan zou ik geen ketting doen, ter compensatie kun je wellicht opvallende oorbellen kopen.
Ja dat was ook mijn idee.. had 't een beetje krom geformuleerd

Ik heb echt al gala-kriebels...vind het echt super leuk om iedereen zo te zien op z'n mooist. En om lekker te tutten vooraf
Oud 18-11-2002, 19:16
Esmée
Esmée is offline
Ik heb er ook enorm zin in alleen ik blijf onrustig tot ik alles helemaal perfect voor elkaar heb

Wat gaat iedereen met z'n haar doen (jaja eindeloze vragen in deze draad )
Oud 18-11-2002, 20:15
Roos
Roos is offline
Citaat:
Esmée schreef:
Ik heb er ook enorm zin in alleen ik blijf onrustig tot ik alles helemaal perfect voor elkaar heb

Wat gaat iedereen met z'n haar doen (jaja eindeloze vragen in deze draad )
Aahh bij mij komt het ook weer helemaal op.

Ik ga het opsteken.. heb van mezelf vrij veel krullen als ik ze een beetje kneed met mousse. Dan losjes opsteken met wat schuifspeldjes. Is wel mooi omdat mn jurk een (halve) blote rug heeft. En staat dan leuk bij die oorbellen.

Ik laat het ook wel eens bij de kapper doen, maar ik kan het eigenlijk net zo goed zelf.

Laatst gewijzigd op 18-11-2002 om 20:18.
Met citaat reageren
Oud 18-11-2002, 20:40
Wilmy
Wilmy is offline
Hallootjes!!! Ik heb in December een gala, en ik wilde eigenlijk zo'n jurk huren ofzo! Weet iemand hoeveel zoiets kost?? Ben namelijk niet echt creatief met maken ofzo!!

xxxxxxxxxxx
Oud 18-11-2002, 21:12
Esmée
Esmée is offline
Een jurk huren? Je kunt er net zo goed 1 kopen, neem je gewoon een niet zo dure. Als je een wat goedkopere wil moet je gewoon bij winkels als de H&M en zo kijken, hebben ze ook wel jurken hangen, bij bijna alle winkels in deze tijd wel eigenlijk. Vind je vanzelf wel iets van jouw prijsklasse want de prijzen van jurken willen nog wel eens behoorlijk uiteenlopen

Ik ben ook uit m'n kapsel kan het alleen niet uitleggen Alleen schoenen nog > wie helpt mee denken wat voor schoenen kunnen bij een zalmachtige jurk?
Oud 18-11-2002, 23:24
Denise84
Denise84 is offline
Citaat:
Alet schreef:
lijkt qua vorm op die ik ook in gedachte heb

zoiets als dit, de jurk iets minder wijd en de plooi achter?

Laatst gewijzigd op 18-11-2002 om 23:51.
Met citaat reageren
Oud 18-11-2002, 23:45
Denise84
Denise84 is offline
en wat vinden jullie van dit als achterkant van het lijfje?

Ik vind het zelf wel apart, wat ik opzich graag wil (niet te standaard!), maar toch twijfel ik nog.

En dit?

Wel mooi maar iets tè?

Laatst gewijzigd op 19-11-2002 om 00:08.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2002, 00:12
Verwijderd
HALLOOOOOO tis geen bruid topic hoor!!
Met citaat reageren
Oud 19-11-2002, 01:55
maar
maar is offline
Oeh, een galatopic, hoe heb ik dat over het hoofd kunnen zien! Ik heb al een galafeestje achter de rug, gewoon met school; niet veel bijzonders op zich, maar wel een heerlijk sfeertje met al die mooie mensen etc. Ik had een zwarte strapless jurk bestaande uit zeg maar een zwarte onderjurk en daaroverheen een zwarte stof die doorscheen, met een soort bloemen (? nee geen bloemen, gewoon dingen..) die niet doorschenen. Ja, dit klinkt verkeerd, het was in ieder geval een hele mooie jurk . Mijn haar had ik laten opsteken door een vriendinnetje, al het haar uit mijn gezicht, scheiding en achter met mousse en speldjes vastgezet. Nagels en make-up professioneel laten doen voor de lol, doe ik normaal zelf. Zwarte schoentjes, redelijk simpel gehouden. Zwarte stola in de stof van de onderjurk en sieraden ook redelijk simpel en zwart gehouden.

Over het algemeen vind ik van die strapless topjes met een bijpassende rok eronder ook heel mooi, en jurken zonder open rug, iets origineler vaak, met een boothalsvariant bijv. ook Ik draag overigens lang niet altijd zwart, koop ook niet steeds een nieuwe jurk hoor, we hebben echt heel veel van die formele feestjes hier met school; maar we circuleren wat jurken onder een groepje meisjes, werkt prima voor dit soort gelegenheden.

Van Denise vind ik trouwens de eerste jurk het mooist geloof ik, die tweede het minst
Met citaat reageren
Oud 19-11-2002, 08:08
Gwen.
Gwen. is offline
Citaat:
Denise84 schreef:

En dit?

Wel mooi maar iets tè?
Ik vind die achterkant het mooist. Well, als je een mooie rug heb die het kan hebben natuurlijk
Oud 19-11-2002, 20:19
Verwijderd
hallo ik maak al 5 jaar lang kleding en dus ook galakleding ik kan ook voor jou ontwerpen/patroonteken als je dat wilt moet je me maar mailen ik kan hem ook compleet leveren. voor 60 euro heb je al een complete gaaljurk+ handschoenen ik heb het op het moment vrij druk dus als je nog een glaa jurk wilt moet je me snel mailen xxxx
Met citaat reageren
Oud 19-11-2002, 20:30
Esmée
Esmée is offline
al vanaf je 11de dus? das knap
Oud 19-11-2002, 21:00
Verwijderd

deze rooie fluwelen jurk met chineze draken en 2 spliten had ik ooit ergens gekocht voor 85 piek erg mooie jurk alleen ik had m zeg maar bijna ene jaar voor ik m droeg gekocht dus hij was ietsiebietsie te kort

en ik heb nog een fluwele halter jurk met 1 split en open rug voor 110 piek en ook nog een blauwe heel mooi model geen idee waarvan maar die was best wel duur maar ik vond m mooi, zit zeg maar om 1 schouder en schuine afloop en hele hoge split ( aaaaaaart... vind m lelijk )

heb ook nog wel foto's van die laatste 2

edit: alle 3 ooit aangeschaft voor stijldansen --> afdansen, gala's en trophy's
Met citaat reageren
Oud 25-11-2002, 13:18
Alet
Alet is offline
Citaat:
Denise84 schreef:
lijkt qua vorm op die ik ook in gedachte heb

zoiets als dit, de jurk iets minder wijd en de plooi achter?
http://picserver.student.utwente.nl/...e.php?id=28255
Ja en dan gebroken wit.

Ik steek mijn haar glad op, in zo'n rol die je naar binnen 'klapt' (ben de benaming even kwijt) met voor een zijscheiding.
Of ik toupeer mijn haar voor en maak er zo'n bolletje van (ben echt geweldig in mijn woordkeuze vandaag ), en steek het vervolgens op...

Ik heb 19 dec mijn eerste gala, heb er echt superveel zin in
Met citaat reageren
Oud 25-11-2002, 13:46
Roos
Roos is offline
Grace-kelly-rol bedoel je Alet?

Ik heb er echt suuperrr veel zin in
Moet nog steeds ff kijken wat voor sieraden ik om doe.
Oud 25-11-2002, 14:54
mensje85
mensje85 is offline
Wat voor soort schoenen dragen jullie onder een jurk?
Ik bedoel dan bijv. laarzen met of zonder hakken of...
Zelf kan ik niet op hakken lopen en ben dus op zoek naar een alternatief..
Met citaat reageren
Oud 25-11-2002, 15:14
Roos
Roos is offline
Geen laarzen.. dat is niet zo elegant.
Open schoentjes vind ik het mooist, met een bandje om je enkel ofzo. Die heb je ook zonder hakken trouwens
Oud 25-11-2002, 15:53
plonkie
plonkie is offline
Na de feestdagen zijn al die jurken afgeprijsd. Ik heb ook een paar jurken en die waren hartstikke goedkoop. Want met de feestdagen hebben mensen ze aan. En na de feestdagen zijn ze heel goedkoop, in de uitverkoop. Ik heb mijn jurken gekocht bij H&M, in de uitverkoop.

Want als je een jurk wil maken, kost dat stof en versiering en tijd.
Oud 25-11-2002, 16:07
Rebirth Of Cool
Rebirth Of Cool is offline
Gala is cool,

ik vind een lange strakke jurk mooi, moet wel bij je figuur passen.
Ook strak van boven en erg wijd van onder is cool!!
nou ja succes er mee.
Oud 25-11-2002, 16:33
SugarBox
SugarBox is offline
Ik heb met de kerst keuze uit 2 gala's : op mn oude school of op mn huidige school.. Ik weet nog niet waar ik heen ga..
Maar ik wil iig een heeeeeel mooie jurk gaan maken Iets rozigs, zo'n suikerspin-idee ofzo
Oud 25-11-2002, 18:53
martijn1985
martijn1985 is offline
Citaat:
martijn1985 schreef:
Ik heb 1 gala met de eindexamenklas. Binnenkort ga ik kijken naar kleding. Ik ga óf in pak óf in rokkostuum. Moet ik nog ff zien.
Nou...tis dus een rokkostuum geworden. Twas niet helemaal wat ik van te voren verwachtte, maar hijs wel erg mooi staat ook wel goed...Heb wel zin aan dat gala
Oud 25-11-2002, 19:01
Alet
Alet is offline
Citaat:
rosi schreef:
Grace-kelly-rol bedoel je Alet?
Ja precies

is ook moeilijk
Met citaat reageren
Oud 25-11-2002, 22:14
Esmée
Esmée is offline
Ik heb weer een nieuwe jurk

Beetje goud/koper-kleurig, nee niet ordi , heeele dunne bandjes, boven strak en loopt heel wijd uit, beetje zijde-achtige glansstof. Heb er een donkerbruine helemaal bewerkte stola bij, staat echt heel mooi al zeg ik het zelf, vriendinnen en vooral vriendje vonden m ook super p Nu nog iets van opengewerkte schoentjes erbij vinden..
Oud 25-11-2002, 22:58
Verwijderd
Citaat:
Esmée schreef:
Ik heb weer een nieuwe jurk

Beetje goud/koper-kleurig, nee niet ordi , heeele dunne bandjes, boven strak en loopt heel wijd uit, beetje zijde-achtige glansstof. Heb er een donkerbruine helemaal bewerkte stola bij, staat echt heel mooi al zeg ik het zelf, vriendinnen en vooral vriendje vonden m ook super p Nu nog iets van opengewerkte schoentjes erbij vinden..

heej meis nog gefeliciteerd ( de laatste 2 minuten nog )!!
Met citaat reageren
Oud 26-11-2002, 12:40
Esmée
Esmée is offline
Citaat:
Mortischa schreef:
heej meis nog gefeliciteerd ( de laatste 2 minuten nog )!!
oeeeh nog net op tijd dank je
Oud 26-11-2002, 16:10
RuffThugg
RuffThugg is offline
Ik heb de 19e een gala van school.

Ik moet nog even kijken, maar het komt toch wel op 3delig zwart neer, denk ik.

Voor jurken, pff.....daar heb ik niet zo veel verstand van.
Met citaat reageren
Oud 27-11-2002, 18:46
sunflouwer
sunflouwer is offline
ik wou er eerst ook een zelf maken, maar ik denk dat ik het toch niet kan zoals ik het in mijn hoofd heb.

Nu krijg ik voor mijn verjaardag waarschijnlijk een jurk, maar als we geen mooie vinden mag ik eentje lenen van de tante van mijn vriend.
Zijn verkoopt en verhuurt bruidsjurken en avondkleding
Oud 29-11-2002, 06:21
Verwijderd
Ik kan waarschijnlijk een supermooie jurk lenen van een vriendin van me. Mijn jurk van vorig jaar heb ik ook uitgeleend aan iemand anders.
Als die jurk niet past, ga ik een nieuwe kopen, alleen het lukt me nooit om een mooie jurk te vinden waar niet iedereen mee rondloopt

Mijn haar laat ik doen bij een kapster bij mij in de straat. Ze doet het al 3 jaar bij mij, en het zit altijd leuk.

Schoenen heb ik al:
1 paar zwarte leren met een beetje spits toelopende neus, een bandje om de enkel en een open hiel, met een redelijk hakje er onder

en 1 paar met een iets hogere hak, zwart lakleer, en een paar bandjes gekruist over m'n wreef. Verder zijn ze dicht, ook bij de hiel.

Licht eraan wat voor jurk het wordt...

Laatst gewijzigd op 29-11-2002 om 06:23.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2002, 09:48
druiveke
druiveke is offline
welke schoenen doe je onder een galakleed?

men kleed komt niet tot op de grond....

fototjes?
Met citaat reageren
Oud 01-12-2002, 14:37
WolterB
WolterB is offline
ik ben gistere gaan kijken voor gala kleren.

heb een smoking gehuurd en een wit overhemd gekocht
ik herkende mezelf amper toen ik in de speigel keek om te kijken hoe het me stond

nu alleen nog zoeken naar schoenen eronder
Oud 01-12-2002, 23:14
coecie
coecie is offline
gala's zijn leuk!!!!!
ik heb nu iets van 5 jurken, ik bekeek ze vanmiddag, en ik kwam tot de conclusie dat ze bijna allemaal hetzelfde zijn (nou ja, ze zijn allemaal hetzelfde) en dan met kleine veranderingen...
ach ja, wat kan ik zeggen, mijn smaak blijft hetzelfde?

in ieder geval ik heb dus: strapless zwarte rechte jurken, die allemaal heeel mooi zijn en die overal altijd geschikt en goed voor zijn, en zonder frutsels der aan, dus tijdloos (waarom heb ik er dan toch 5? ?)
Oud 02-12-2002, 06:44
Verwijderd
ik heb een nieuwe! Heel mooi, al zeg ik het zelf

een bordeauxrode, beetje satijn-achtig. Als het licht erop valt, ligt er een beetje een zwarte gloed overheen.
Hij heeft hele dunne bandjes over de schouders lopen, met een mooi decollete (wel beschaafd). Hij is gewoon recht, maar helemaal onderaan loopt 'ie een beetje wijder uit.

Ik draag er dan zwarte satijnen handschoenen bij (staat heel mooi bij de zwarte gloed die over de jurk heen ligt)

Zwarte leren schoentjes, lopen een beetje in een punt, met een beschaafd hakje eronder, en een bandje over de enkel

Geen kettinkje om, omdat de jurk echt de eye-cather moet zijn

Make-up: naturel houden, eveneens omdat de jurk al redelijk opvalt
Met citaat reageren
Oud 02-12-2002, 08:32
Blair Witch
Blair Witch is offline
Ik ga lekker (weer) in un gothic jurk en vet zwarte ogen......
Oud 03-12-2002, 14:54
Verwijderd
als we deze kerst een gala hebben, wat ik niet ech zeker weet dan gaat mijn ma een jurk voor me maken. zoals je op die footo's hier zag, met een blote rug met wat touwjes.. en verder blijdtie gewoon strak.. en donkerblouw, glanzend, met lila paarse roosjes aan bandjes over mijn schouder..
Met citaat reageren
Oud 10-12-2002, 13:50
Verwijderd
Citaat:
Esmée schreef:
Ik kan geen schoenen vinden
Heb een zalmachtige/rozige jurk (ja we gaan eens apart doen) maar echt enorm kut om daar schoenen bij te zoeken zeg..
Tasje is wel gelukt overigens en een stola wordt gemaakt van dezelfde stof

Oh ja nog een vraag wat doen jullie qua accessoires?

Bij invito hebben ze roze punt-sandaaltjes zonder hakje (ik weet niet hoe lang je bent?), met een bandje die je tot onder je knie moet wikkelen. Vond ik zelf erg leuk voor een gala.

Schoenen in de kleur van je tasje is natuurlijk altijd leuk, maar daar was je zelf vast ook al opgekomen.

Ik heb zelf alleen nog maar de ketting. Een blauwe Otazu, erg opvallend dus ik moet de rest bescheiden houden. Tips?
Met citaat reageren
Oud 10-12-2002, 14:09
Verwijderd
Citaat:
lareno schreef:
ik heb een nieuwe! Heel mooi, al zeg ik het zelf

een bordeauxrode, beetje satijn-achtig. Als het licht erop valt, ligt er een beetje een zwarte gloed overheen.
Hij heeft hele dunne bandjes over de schouders lopen, met een mooi decollete (wel beschaafd). Hij is gewoon recht, maar helemaal onderaan loopt 'ie een beetje wijder uit.

Ik draag er dan zwarte satijnen handschoenen bij (staat heel mooi bij de zwarte gloed die over de jurk heen ligt)

Klinkt mooi

Ik heb eig geen galajurk, heb eig nooit een gala waar ik heen zou willen...hmmjah en om er zomaar 1 te kopen, is ook zo nutteloos
Met citaat reageren
Oud 10-12-2002, 17:20
Verwijderd
bah de kapster kan niet als ik gala heb. Gelukkig ben ik op de dag van het gala al om 10 uur uit, dus kan ik vrijwel de hele dag met krulspelden rondlopen
Ik laat de krullen dan los hangen. Vanmiddag heb ik een haarbandje gekocht, dat bestaat uit twee kettinkjes van doorzichtige strass-steentjes. Staat volgens mij heel mooi bij die losse krullen.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2002, 14:15
*Fallen_Tear*
*Fallen_Tear* is offline
Oh ja, de haarproblemen. Hulp nodig van creatieve zielen

Ik heb dus niet zulk lang haar, ongeveer tot op m'n kaak, het is ook niet overal even lang :/ omdat ik het van kort naar lang laat groeien. Heeft iemand een leuk idee wat ik er mee kan doen ?

Danke schön
Oud 13-12-2002, 14:59
Esmée
Esmée is offline
Weet niet wat voor soort jurk en zo je hebt, en of jou dit leuk lijkt, maar wat bij jouw lengte wel mooi staat vaak is als je een zijscheiding maakt, en dan de 'grote' helft schuin over je voorhoofd, achter je oor, andere kant ook achter je oor btw, en dan met wax o.i.d. heel glad maken. Staat heel sjiek

Ik heb vanavond de eerste Moet alleen nog beslissen wanneer ik welke jurk aan ga doen :/ (ja luxeprobleempje he)

btw Noé: schoenen zijn al gelukt bij die jurk!
Oud 13-12-2002, 17:57
Roozie
Roozie is offline
Citaat:
Esmée schreef:
Weet niet wat voor soort jurk en zo je hebt, en of jou dit leuk lijkt, maar wat bij jouw lengte wel mooi staat vaak is als je een zijscheiding maakt, en dan de 'grote' helft schuin over je voorhoofd, achter je oor, andere kant ook achter je oor btw, en dan met wax o.i.d. heel glad maken. Staat heel sjiek

Ik heb vanavond de eerste Moet alleen nog beslissen wanneer ik welke jurk aan ga doen :/ (ja luxeprobleempje he)

Kerstgala!?

Ik heb morgen gala!
Oud 13-12-2002, 18:35
Verwijderd
Citaat:
Esmée schreef:

Met citaat reageren
Oud 14-12-2002, 19:09
DaKonium
DaKonium is offline
ik ga gewoon niet.

kon kiezen tussen een gave manowar en een zuigende avond met rotmuziek en apepakkies.
ja, das niet moeilijk dan
Met citaat reageren
Oud 17-12-2002, 19:38
Verwijderd
ik heb vrijdag kerstbal van dansles! vet gaav. ook in gala i looovvee gala
Met citaat reageren
Oud 18-12-2002, 14:32
WolterB
WolterB is offline
vanavond is het zover, GALA!

k heb alles al in huis (t is een smoking geworden ) en ben nu, wel een beetje te laat, mijn schoenen aan het inlopen
Oud 18-12-2002, 14:45
Denise84
Denise84 is offline
de vrouw die mijn jurk zou maken, kan niet meer En nu moet ik heel snel iemand vinden die mijn jurk voor nieuwjaar kan maken, wordt moeilijk ben ik bang..
Reageren

Regels voor berichten