Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-01-2001, 16:15
Ik vond grieks ook het tofst, maar ik heb het niet gekozen omdat niemand het koos. Niet omdat ik een meeloper ben, maar omdat ik anders alleen met de niet zo aardige lerares zit. Niet super dus. Bij ons deden er ook maar 5 latijn. Niet super druk dus. Waarschijnlijk kwam dat door de lerares. Op zich heb ik er wel spijt van, dat ik het laten vallen heb. Ik stond er een 9,2 voor en voor latijn een 8,9. Maar ja, c'est la vie.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-01-2001, 19:11
de max van een taal!! inderdaad veel interessanter dan Latijn, wel moeilijker( of denk ik dat maar?)

(p.s. ik ben een Belg dus wat is het gymnasium?
Met citaat reageren
Oud 15-01-2001, 19:15
Onbekende
Onbekende is offline
Citaat:
aaron schreef:

(p.s. ik ben een Belg dus wat is het gymnasium?
Een schooltype.
In Nederland zijn de schooltypen van laag naar hoog:
vmbo
havo
VWO: dat bestaat uit atheneum en gymnasium.
Gymnasium heeft Grieks en Latijn, atheneum niet.
Oud 21-01-2001, 21:36
Sikamikanico
Sikamikanico is offline
Citaat:
-xx-ies von moi schreef:
Ik vond grieks ook het tofst, maar ik heb het niet gekozen omdat niemand het koos. Niet omdat ik een meeloper ben, maar omdat ik anders alleen met de niet zo aardige lerares zit. Niet super dus. Bij ons deden er ook maar 5 latijn. Niet super druk dus. Waarschijnlijk kwam dat door de lerares. Op zich heb ik er wel spijt van, dat ik het laten vallen heb. Ik stond er een 9,2 voor en voor latijn een 8,9. Maar ja, c'est la vie.
Dat is inderdaad erg jammer, maar ik denk dat bijna iedereen in jouw geval hetzelfde had gedaan. Het is ook jammer dat een docent er blijkbaar (te) veel invloed op heeft of iemand het kiest of niet. Bij ons is dit trouwens ook zo.

Oud 31-01-2001, 16:34
J@sper, ben jij echt diezelfde jasper die ik ken??? (hoop het niet )

Diepzinnig rules
Met citaat reageren
Oud 02-02-2001, 16:25
Sikamikanico
Sikamikanico is offline
Citaat:
Diepzinnig schreef:
J@sper, ben jij echt diezelfde jasper die ik ken??? (hoop het niet )

Diepzinnig rules

Jawel, ik ben de jasper die jij kent, je collega van diepzinnig, weetje toch wel??
Oud 03-02-2001, 13:49
Johan
Johan is offline
ik heb het een maand gehad, valt wel mee maar die *@#hgh°)jn spiritussen toch!
Oud 04-02-2001, 13:09
Kimm
Kimm is offline
Grieks en latijn zijn allebei geweldig!!!! Ik zit in 5 VWO en wij hebben net iets van 6 blz Homerus gelezen omdat we anders te weinig tijd hebben en dat vind ik helemaal niet leuk!!!!!!!! Stomme Tweede Fase!
Kim
Met citaat reageren
Oud 06-02-2001, 22:32
MariaM
MariaM is offline
Citaat:
Ellun schreef:
Wij hebben vanaf de tweede Grieks, en we volgen gewoon de methode Pallas, en daar komt nu pas de conjuctivus voorbij.
Voor de rest behandelden we ook cultuur, misschien hebben jullie alleen maar grammatica gehad, of misschien meoten jullie nog een ander deel grammatica wat wij al gehad hebben

Ook ik heb vanaf de 2e pallas. Er komt nog behoorlijk wat bij, maar verder lees je wel hele mooie stukken (komedies, Odysee etc.)(ik zit nu in 5 n&g)

Met citaat reageren
Oud 06-02-2001, 22:34
MariaM
MariaM is offline
Citaat:
Serenity schreef:
Nou, lieve jonge beginnelingen, maak je borst maar nat. Ik doe dit jaar eindexamen, dus wat the fuck about die coniunctivus!? Jullie zijn net begonnen!!
zeker weten!

Met citaat reageren
Oud 12-02-2001, 14:02
mensen jullie zijn niet goed wijs grieks en latijn zijn allebei zwaar klote ik heb nu grieks en sta er met moeite een 5 voor hoe kom je in hemelsnaam aan een 9.2!!!!!!
Met citaat reageren
Oud 18-02-2001, 21:31
Ben zelf bijna klaar met Grieks, tenminste ik ga haast examen doen. Na de coniunctivus zijn er nog heel at lastige zaken, hoor. Let bijvoorbeeld maar eens op de taaleigenschappen van verschillende auteurs. Verder vind ik dat je, als je Grieks kiest, veel origineler bezig bent dan met Latijn. Latijn is namelijk veel meer staatszaken, en Grieks daarentegen houdt zich veel meer bezig met geschiedschrijving (Herodotus) of gedichten (Homerus). Vergeet trouwens ook niet dat je later, ongeacht welk vak je kiest, te maken krijgt met niet zozeer de vertaling van de tekst, maar veel meer met de inhoud, die in simpele teksten (Xenophon, Homerus) nog wel te volgen is, maar in bijvoorbeeld de grotvergelijking van Plato veel lastiger is.
In elk geval allemaal veel succes en hoop dat jullie allemaal slagen over 1/2/3 jaar.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2001, 14:09
OHJEAH
OHJEAH is offline
GRIEKS ZUIGT!!!!!!!!

Zo, dat moet er ff uit.
(gelukkig heb ik LA)

Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten