Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-11-2002, 19:10
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Alicia Silverstone schreef:
ik zou niet weten wie ik door m'n onzekerheid kwets
Het gaat nu niet om wie, maar om het feit dat het gebeurt...

Door je onzekerheid creeer jij de meest vergezochte theorieen om maar de conclusie maar te voorkomen dat iemand jou toch mooi/leuk vindt. Hierbij doel ik op je theorie dat jongens op je vallen omdat je aardig bent en ze andere meisjes niet kunnen krijgen. (Ik heb geen zin het nu op te zoeken hoe het letterlijk was). Dat is natuurlijk complete waanzin. Je moet eens eerlijk tegen jezelf zijn...

Door die jongens dan maar te weren kwets je ze, omdat jij onzeker bent, omdat jij die theorie probeert te volgen, omdat jij waarschijnlijk ook overjaloers bent ed en daardoor emotioneel/boos op ze reageert waardoor alles uiteindelijk kapot gaat...
Oud 20-11-2002, 19:22
Verwijderd
Citaat:
Myself! schreef:
Mwah, het komt omdat er bij vrouwen, veel meer als bij mannen, aandacht wordt besteed aan het uiterlijk. Het is gewoon een ongeschreven wet dat vrouwen maatje 34 moeten hebben, vrij grote borsten, graat mager en dat lelijk zijn uitgesloten is.
Ik ken die wet niet...gelukkig niet. Ik denk dat de meeste jongens die wet (gelukkig) ook niet kennen, zeker niet de jongens die echt om een meisje geven. Ik denk dat meisjes zich zelf wetten voorleggen die voor anderen niet bestaan, maar goed, dat is mijn idee.
Met citaat reageren
Oud 20-11-2002, 20:19
anonieme_teddybeer
anonieme_teddybeer is offline
Dit hele topic slaat op stront

ik ben van mening dat iedereen die zegt dat hij lelijk/dik enz (negatieve dingen over zichzelf uit) gewoon graag wil horen dat hij/zij dat niet is.

voorbeeld:

Meisje A zegt: ik ben lelijk, ze wil gewoon graag horen zat ze het niet is
Oud 20-11-2002, 20:24
Verwijderd
Citaat:
anonieme_teddybeer schreef:
Dit hele topic slaat op stront

ik ben van mening dat iedereen die zegt dat hij lelijk/dik enz (negatieve dingen over zichzelf uit) gewoon graag wil horen dat hij/zij dat niet is.

En omdat jij dat vindt is meteen de hele topic onzin? Zoals je hebt kunnen lezen zijn er ook mensen die er anders over denken. Dus is er een discussie over mogelijk en is de hele topic geen onzin en slaat het dus ook niet op stront.
Met citaat reageren
Oud 20-11-2002, 20:33
Verwijderd
Citaat:
anonieme_teddybeer schreef:
Meisje A zegt: ik ben lelijk, ze wil gewoon graag horen zat ze het niet is
In sommige gevallen misschien, maar niet in alle. Overigens werkt daarbij de provocatieve therapie. Problematisch is enkel dat je jezelf ervoor moet opofferen (het komt erop neer dat je zegt dat ze inderdaad superlelijk is, waardoor ze zichzelf gaat verdedigen .. help je haar mee, maar ze mag je dan niet meer )
Met citaat reageren
Oud 20-11-2002, 20:51
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
******** schreef:
In sommige gevallen misschien, maar niet in alle. Overigens werkt daarbij de provocatieve therapie. Problematisch is enkel dat je jezelf ervoor moet opofferen (het komt erop neer dat je zegt dat ze inderdaad superlelijk is, waardoor ze zichzelf gaat verdedigen .. help je haar mee, maar ze mag je dan niet meer )
"Hoe vind ik géén vriendin", door Marc.
Met citaat reageren
Oud 20-11-2002, 21:03
Verwijderd
Citaat:
Fleet Admiral schreef:
"Hoe vind ik géén vriendin", door Marc.
Met citaat reageren
Oud 20-11-2002, 21:04
Unexplained
Unexplained is offline
Citaat:
******** schreef:
Ik gok dat je bezig bent in het boekje dat ik je gegeven heb met de titel "als je zegt wat je denkt"
Oud 20-11-2002, 21:36
~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
Pfff ik merk bij veel vrouwen dat ze zichzelf echt niet zo lelijk vinden, maar het wel zo laten uitschijnen om reactie uit te lokken: "Maar neen je bent wél mooi"; ... Dus om op complimentjes te azen...(Al zijn er natuurlijk ook wel vrouwen die zichzelf afzichtelijk vinden.)

Ikzelf vind mezelf niet superfantastich mooi, maar zeker ook niet lelijk. Dat zou ik vreselijk vinden, ik heb vrede met m'n uiterlijk...
Met citaat reageren
Oud 20-11-2002, 23:37
Verwijderd
Citaat:
~Sjeherazade~ schreef:
Pfff ik merk bij veel vrouwen dat ze zichzelf echt niet zo lelijk vinden, maar het wel zo laten uitschijnen om reactie uit te lokken: "Maar neen je bent wél mooi"; ... Dus om op complimentjes te azen...(Al zijn er natuurlijk ook wel vrouwen die zichzelf afzichtelijk vinden.)

Ikzelf vind mezelf niet superfantastich mooi, maar zeker ook niet lelijk. Dat zou ik vreselijk vinden, ik heb vrede met m'n uiterlijk...
metjouw kan ik praten, zullen we trouwen?
Met citaat reageren
Oud 21-11-2002, 07:45
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef:
Het gaat nu niet om wie, maar om het feit dat het gebeurt...

Door je onzekerheid creeer jij de meest vergezochte theorieen om maar de conclusie maar te voorkomen dat iemand jou toch mooi/leuk vindt. Hierbij doel ik op je theorie dat jongens op je vallen omdat je aardig bent en ze andere meisjes niet kunnen krijgen. (Ik heb geen zin het nu op te zoeken hoe het letterlijk was). Dat is natuurlijk complete waanzin. Je moet eens eerlijk tegen jezelf zijn...

Door die jongens dan maar te weren kwets je ze, omdat jij onzeker bent, omdat jij die theorie probeert te volgen, omdat jij waarschijnlijk ook overjaloers bent ed en daardoor emotioneel/boos op ze reageert waardoor alles uiteindelijk kapot gaat...
Dat topic over die jongens die denken dat ze me leuk vinden...
Ik heb niet zelf ff bedacht dat ze me niet echt leuk vonden. Het is echt niet "complete waanzin". Het is vaak genoeg gebeurd.

Uiteindelijk kwetsen zij mij meer dan ik hen. Niet omdat ik die theorie volg, maar omdat het gaat volgens het verhaal dat ik in die topic opschreef.
Het gaat meestal kapot omdat ze me gewoon laten stikken als ze niet meer "verliefd" zijn, dan gaan ze op zoek naar iemand anders of hebben die al gevonden en dan verdwijnen ze weer..

Het is juist niet zo dat er door wie dan ook overjaloers of emotioneel gereageerd wordt waardoor alles kapot gaat...
Meestal verwatert het contact gewoon wanneer ze een leuker meisje tegenkomen.
Met citaat reageren
Oud 21-11-2002, 08:04
Verwijderd
Citaat:
Alicia Silverstone schreef:
Het gaat meestal kapot omdat ze me gewoon laten stikken als ze niet meer "verliefd" zijn, dan gaan ze op zoek naar iemand anders of hebben die al gevonden en dan verdwijnen ze weer..
Maar zegt dat iets over jou dan? Het gebeurt iedereen. Zo gaat het nou eenmaal vaak bij mensen. Ze vinden iemand voor even leuk en dan zien ze een ander die ze ook leuk of zelfs leuker vinden en dan zijn ze weg.

Dat betekent niet dat jij niet leuk genoeg bent, maar zegt iets over die jongens.

Citaat:
Het is juist niet zo dat er door wie dan ook overjaloers of emotioneel gereageerd wordt waardoor alles kapot gaat...
Ik vrees wel dat het je in nieuwe relaties belemmert. Door je ervaringen verwacht je al dat hetzelfde steeds weer zal gebeuren en daarmee saboteer je jezelf. Soms lijkt het wel alsof je je best doet om je vermoedens te bevestigen.

"hij vindt me toch niet leuk, hij is alleen wanhopig" en dan bij elke mogelijkheid die zich voordoet "zie je nou wel, ik had toch gelijk".
Met citaat reageren
Oud 21-11-2002, 12:10
Roos
Roos is offline
OMG dat is inderdaad zoo vervelend... vrouwen die alleen maar lopen te klagen dat ze zo lelijk zijn. Ikbedoel: als je dat echt vindt, DOE er dan wat aan, ga op een sport, naar de kapper,whatever.

Ze zeggen het natuurlijkom complimentjes uit te lokken, ookal is dat onbewust. Door zoiets te roepen,hoop je maar dat er iemand zegt "dat is niet waar", waardoor je je beter voelt.

Overigens vind ik mezelf niet lelijk.. zie er heel normaal uit.
Oud 21-11-2002, 12:53
~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
Citaat:
suicidal eendje schreef:
metjouw kan ik praten, zullen we trouwen?
heee vanwaar de rolleyes??!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten