Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Mmkay, ik ben dus een maand geleden naar Rome en Florence geweest. Rome was echt geweldig, we hebben superveel gelopen en gezien en het was vrij mooi weer
![]() Volgens veel mensen moet Florence de mooiste stad van de wereld zijn, maar die ervaring heb ik niet zo. Het was wel een mooie stad met veel interessante elementen, maar het haalt het niet bij Rome. Villa Hadrianus in Tivoli was trouwens geweldig ![]() ![]()
||
Citaat:
|
![]() |
|
Ik ben zaterdag teruggekomen uit Rome... nou het was echt in 1 woord super!!! Ik heb echt een geweldige week gehad.. hele leuke groep (we gingen met een andere school uit Nederland, dus we wisten eerst helemaal niet wie dat waren, maar gelukkig was die school echt gaaf!!), gezellige sfeer en Rome is natuurlijk een geweldige stad. Nog even een tip voor 's avonds: moet je naar de Spaanse trappen gaan... hartstikke gezellig want daar zijn allemaal jongeren (waaronder ook veel Nederlanders), soms is er muziek... moet je echt 's op een avond naartoe gaan!! Verder wens ik iedereen heel veel plezier die nog naar Rome toegaat!! Groetjes, Lis@nne
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik ben er dus geweest van 19 april tot en met 27 april... nou het was echt in een woord geweldig! Als je Parijs al mooi vindt.. dan vindt je Rome echt schitterend! Een supermooie stad. Heb ook heel veel gezien van de stad door middel van de metro. Ik ben naar Ostia, Tarquinia, Napels, Trevifontein, Colloseum, Forum Romanum, Spaanse trappen, een of ander badhuis, Pantheon, catacomben, winkels, originele pizzaria's (errug belangrijk he!) en naar Pompei geweest. De eerste twee dagen zijn we naar het strand geweest, we zaten toen buiten Rome... was natuurlijk heel gaaf want het was superlekker weer.. denk aan 28 graden! We zijn er wel met de bus heen gegaan en hoewel ik van te voren heel erg tegen de busreis opzag bleek deze toch gigantisch mee te vallen!! Alleen slapen in de bus werkt niet echt.. heb daar ongeveer 2 uurtjes geslapen! Nog een tip voor 's avonds: ga naar de Spaanse trappen! Supergezellig daarzo.. de spaanse trappen zijn heel veel trappen versierd met heel veel bloembakken (romantisch dus!) waar 's avonds allemaal jongeren komen. Er wordt muziek gemaakt.. we hebben daar zelfs het Nederlandse volkslied gezongen!! Super gewoon!!
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Zo, gisteravond om half elf weer thuisgekomen, twas echt supergaaf!!! We zijn uiteindelijk neit naar de Spaanse trappen geweest, we mochten wel een paar avonden in groepjes in Rome rondlopen (Piazza Navona, Trevi-fontein...). Daar waren ook veel Nederlandse jongeren, uit Amsterdam, Den Haag en Ede. Ontzettend genoten, van alle musea en alle monumenten en gebouwen, maar natuurlijk ook de Vesuvius en Capri!
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
Wie kan er LATIJNS praten | 89 | 08-12-2004 22:37 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
Rome FIEloSOOF | 63 | 01-06-2004 11:40 | |
De Kantine |