![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
wat boeit het eigenlijk of ze nou aan sex doen/denken of niet? zolang ze 100% weet wat de gevolgen zijn en waarvoor het is. Gewoon goed informeren en dan zullen ze heus niet zo vroeg aan sex doen (en al doen ze het, dan zullen ze dan veilig doen)
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Mjah ik kan me niet voorstellen dat iemand van 11 al aan sex denkt.. laat staan de gedachtes uitvoert.. vind 'k een beetje zieke gedachte eigenlijk, sinds de meeste kinderen van 11 nog niet eens in hun puberteit zijn.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
Ik vind dat het werkwoord "horen" in dit verband behoorlijk ongepast is. Hoezo 'hoort' iets niet? Geen moraal mag bestaan zonder dat daarvoor argumenten aan te dragen zijn, anders is die wat mij betreft null and void.
||
Citaat:
beïnvloeden doe je tog door middel van informatie? en als ze zo slecht te informeren zijn, hoezo dan wel makkelijk te beïnvloeden? ![]() magoed, kinderen rond die leeftijd kunnen het snelst leren, dus als er een goede voorlichting geweest is zie ik er geen problemen in. ik vind het echt jammer dat de "volwassenen" de kinderen altijd met een raar verhaaltje opkomen omdat ze denken dat de kinderen nog te jong zijn om het te begrijpen. Zo zijn er al vele doden gevallen. bah
|
![]() |
Het is maar net wat je onder 'denken' verstaat, volgens mij is daar namelijk nogal verwarring over in dit topic. Ik vind dat het prima is dat 11-jarigen aan sex denken * Dit hoort bij de ontwikkeling van een kind naar een puber.
Wat ik niet helemaal begrijp is wat je met dit topic probeert te zeggen. Hoe kan jij de gedachtes van anderen afkeuren, of bepalen waar mensen wel over 'horen' te denken. Met de opmerking dat deze ontwikkeling steeds eerder plaatsvindt,ben ik het ook niet eens. Het valt je misschien nu steeds meer op omdat je zelf ouder bent, en er zo meer op gaat letten. Ik vind het een beetje 'die goede oude tijd-praatjes'. Volgens mij werd er 50 jaar geleden net zo goed over sex gedacht door 11-jarigen. Maar toen ging alles veel stiekemer, er rustte een taboe op. Dat 11-jarigen met autootjes en barbies moeten spelen vind ik ook een raar argument. Het ene sluit het andere nog niet uit. Natuurlijk zijn dit nog kinderen, maar het is helemaal niet vreemd dat seksuele gevoelens op beginnen te komen en dat ze over seks gaan fantaseren. Dat betekent niet dat als dit opkomt, ze niet meer 's middags met hun autootjes spelen. *'Denken' is in mijn ogen hetzelfde als 'ik zou het wel willen'. Als je over sex fantasteert is daar naar mijn mening geen verschil. Allebei kunnen ze geen kwaad. Ik zou me pas zorgen gaan maken als een 11-jarige ook echt sex heeft
|
oke, op school hebben wij dit net behandelt: de sexuele identiteit en de drang ernaar begint in de laatste klassen van de basisschool....
11-jarigen vallen daar dus ook onder, sterker nog, ik geloof dat het zelfs vanaf je 8e of 9e begint. Er is dus niets vreemds aan.... (hoeveel jongens doen op die leeftijd al aan zelfbevrediging... een flink aantal geloof ik...zelfs meisjes, btw)
||
Citaat:
![]() Topic: ik vind het nog niet echt voor die klein mannen die sex dingen ze snappen het nog niet.Sommige wel en sommige niet. Hangt van de persoon af als ze beginnen te stoefen enzo dan denk ik wat is dat voor een snotjong, hij kent nog niet eens iets van sex. Maar anders mischien wel.
Laatst gewijzigd op 05-12-2002 om 18:43. |
![]() |
||
Citaat:
|
Ik weet niet zeker of ik er op die leeftijd al echt aan gedacht had, aan kussen ofzo wel, was ik wel benieuwd naar, maar weet niet juist wanneer ik echt aan sex of iets gelijkaardigs begon te denken?
![]() alvast denken op zich vind ik nog wel te doen voor kinderen van die leeftijd... ik denk dat dat trouwens vaak al sneller begint, ik merk dikwijls als ik ga babysitten dat jongetjes van 4-5 jaar al geïntresseerd zijn in het 'vrouwelijk' lichaam, al meer dan 1 keer gebeurd dat ze probeerden onder mijn t-shirt te kijken of 'per ongeluk' mijn borsten aanraakten, is natuurlijk nog niet hetzelfde als denken aan seks... maar blijkbaar toch een soort van instinct ofzo Alvast als ze het echt al 'doen' als ze 11 zijn, vind ik het echt wel goor, is gewoon veel te jong, het kan niet dat je op die leeftijd al op de hoogte bent van de risico's, en je beseft ook niet wat je juist doet en dat is toch wel zonde...
|
ze mogen er best aan denken vind ik doen er wel veel toch? alleen ze moeten zich wel rustig houden en er nog ff mee wachten tot ze er echt klaar voor zijn... een 11-jarige heeft nog niet echt t lichaam om sex te hebben denk ik.. maar ook die leeftijd verschilt natuurlijk per persoon... maar het is natuurlijk nooit verkeerd dat een een 11-jarige al wat weet over de bloemetjes en de bijtjes
![]() |
![]() |
|
ff rectificatie: Ik heb serieus ff nagedacht en het blijkt dat ik op m'n 11e al wel over sex dacht
![]() 't lijkt zo ver weg... Maar nee idd, dus het is eigenlijk wel normaal... Maar om het zo te horen? Dan krijg ik altijd een beeld van kleine kinderen voor m'n ogen...
||
Citaat:
|
[QUOTE]anonieme_teddybeer schreef:
[B] en dat over de puberteit dat is gelul want met je 11de zit je echt nog niet in de puberteit op je 11e zit je al wel in de puberteit, dan begint ie juist net, en het is echt niet raar dat je op je 11e aan sex denkt. kijk eens naar de kleutertjes die doktertje spelen.... ![]()
|
Verwijderd
|
op je elfde is het op zich normaal om aan sex te denken, lijkt mij... je begint je dan toch lichamelijk te ontwikkelen enzo
biologisch gezien ben je klaar om aan sex te doen vanaf het moment dat je vruchtbaar bent, dus als meisjes ongesteld zijn geworden (gemiddeld jaar of 13) en jongens zaadlozingen hebben als ze klaarkomen (jaar of 14), dat je er 16/17/18 voor moet zijn is een door de samenleving gecreëerd beeld... iedereen vindt het, dus jij vindt het ook... en ik vind het natuurlijk stiekum ook, al klopt het biologisch gezien niet. |
![]() |
|
Het is een stelling die kant noch wal raakt.
Het is geen kwestie van of het hoort of niet. Feit is namelijk dat er bijna niemand van 11 is die niet aan seks denkt. En eraan denken betekent uiteraard je ermee bezig willen houden. Veel zullen op die leeftijd de gedachte aan vrijen met een ander nog erg vreemd, waarschijnlijk wat beangstigend en als ver-van-hun-bed (letterlijk ![]() Ikzelf viel in de eerste categorie. M'n vriendje van nu 14 klaagde op z'n 12de dat ie baalde dat ie altijd maar alleen in z'n bed moest stappen (dus niet eens echt een verlangen naar seks, maar een verdergaand verlangen naar warmte; iets wat ik zelf pas sinds een aantal jaar sterk ervaar) en klemde zich stevig om z'n kussen met een erectie, omdat ie geen andere manier wist om met z'n verlangens om te gaan (masturbatie had ie nog niet ontdenkt/geleerd). Hij wilde gewoon met een meisje vrijen (niet zozeer neuken, dat vond ie te ver gaan en had ie ook niet zozeer een verlangen naar, maar de contouren van een vagina ontdekken zag ie wel degelijk zitten; met z'n mond dan wel. gepijpt worden stond ook op z'n verlanglijstje). En hij wilde het liever gisteren dan vandaag. Dit zorgde niet voor grote problemen; hij speelde ondertussen wel gewoon Pokemon en knikkerde op straat in de buurt. Hij ervaarde alleen regelmatig de frustraties van op dat moment onbereikbaar verlangen. Mensen van 11 denken aan seks. Dat is de meest normale zaak van de wereld. Als er nu ook nog eens niet van die halve garen waren die denken dat de wereld vergaat als iemand van 11 aan seks denkt, zou het helemaal geen probleem zijn. Haal seks uit het enorme taboe waar het nog altijd in zit en je haalt voor het allergrootste gedeelte de gevaren eruit. De gevaren zijn er sowieso. De enige manier om met die gevaren om te gaan is de boel bespreekbaar maken.
Laatst gewijzigd op 08-12-2002 om 21:24. |
![]() |
|
Verwijderd
|
van mij moge ze op hun elfde al best aan sex denken hoor, zolang ze het maar niet doen, want ze zijn echt nog niet volgroeit..
ik dacht jeetje.. op mijn 8e of jonger al aan sex... hmm nee wist geloof ik niet dat het sex was maar 'k deed er wel al aan, met mezelf dan uiteraard |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
want ehm, die gedachten komen eerder door hormonen denk ik ¬_¬' maar het is idd al heel erg in om voor je 12e te zijn wezen krikken. wel stoer hoor ![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Seksualiteit |
Jongeren beginnen te vroeg aan seks amz | 64 | 08-04-2004 12:44 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
De hemel als 'eindstation'? wondersbestaan | 151 | 23-03-2004 09:35 | |
Algemene schoolzaken |
Leraar-anekdotes-citaten ArieP | 37 | 29-07-2003 22:21 | |