Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-01-2002, 23:04
GoodforNothing
GoodforNothing is offline
ik geloof met heel mijn hart dat god bestaat.
Geloof is de zekerheid der dingen die men hoopt en het bewijs der dingen die men niet ziet.
Ik schrik ervan als ik zoveel jonge mensen hier zo bot zie doen over god. Net of ze god overal de schuld van geven!
Ik hoop dat zij die geloven standvastig zullen zijn in hun geloof en zich niet zullen afleiden door dingen om hun heen.

God bless you all!
Oud 25-01-2002, 14:40
Butterfly7
Butterfly7 is offline
Het is zo dat jongeren vaak nogal bot reageren op het geloof. Ik denk dat dit komt doordat ze niet begrijpen waar alle ellende op de wereld vandaan komt. Ze worden eigenlijk net geconfronteerd met ' de harde werkelijkheid.' Jongeren zijn over het algemeen nogal opstandig...
Ik blijf in God geloven, ook al ben ik nog zoveel mensen verloren. Er moet een reden voor zijn en met die gedachte kan ik doorleven. Het klinkt voor een ander misschien heel naief, maar ik zie het gewoon zo........
Met citaat reageren
Oud 25-01-2002, 14:41
soulless
soulless is offline
Citaat:
GoodforNothing schreef:
ik geloof met heel mijn hart dat god bestaat.
Geloof is de zekerheid der dingen die men hoopt en het bewijs der dingen die men niet ziet.
Ik schrik ervan als ik zoveel jonge mensen hier zo bot zie doen over god. Net of ze god overal de schuld van geven!
Ik hoop dat zij die geloven standvastig zullen zijn in hun geloof en zich niet zullen afleiden door dingen om hun heen.

God bless you all!
Donder op met je God. Ik wens niet door jouw hersenspinsels gezegend te worden. Wees eerlijk en vervloek me, dat zijn we toch allemaal al.

Oud 25-01-2002, 14:50
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
soulless schreef:
Donder op met je God. Ik wens niet door jouw hersenspinsels gezegend te worden. Wees eerlijk en vervloek me, dat zijn we toch allemaal al.
Ik begin toch echt te denken dat jij een moeilijke jeugd hebt gehad.

[Dit bericht is aangepast door Mujahideen (25-01-2002).]
Met citaat reageren
Oud 25-01-2002, 14:52
soulless
soulless is offline
Ik kan me niet afkeren van wat niet bestaat slimmerd.

Ik keer me af van de hordes die een kernloos geloof aanhangen zonder wat voor bewijs dan ook.
Oud 25-01-2002, 14:55
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
soulless schreef:
Ik kan me niet afkeren van wat niet bestaat slimmerd.

Ik keer me af van de hordes die een kernloos geloof aanhangen zonder wat voor bewijs dan ook.
Heb jij ooit maar dan ook ooit ECHT de moeite genomen om je erin te verdiepen????
Met citaat reageren
Oud 25-01-2002, 15:02
soulless
soulless is offline
Yup. Heb jij de link die ik poste en dat verhaal van Ben helemaal doorgelezen? Daz een stuk minder dan die onzin van jullie.

Ik vind als het op sprookjes neerkomt trouwens dat Anderssen en Grimm het leuker brengen, duz ik heb je boekjes niet meer dan 1 keer gelezen
Oud 25-01-2002, 15:41
NY
NY is offline
Ik geloof in de Sterren....
Oud 29-01-2002, 12:34
Gevederde
Gevederde is offline
ik geloof niet. k'zit wel op een chr. school, maar hoe meer ik erover hoor, hoe ongeloofwaardiger het gaat klinken. Geloven jullie nou echt dat Jezus op het water kon lopen en de zee terugweek voor de bevrijde joden uit Egypte?
Met citaat reageren
Oud 29-01-2002, 12:38
kosmos
kosmos is offline
Hier kan je eindeloos over discusseren en er valt voor allebei de kanten wel wat te zeggen. Er zal nooit te bewijzen zijn of God bestaat of niet. Daarom heet t ook geloven. Tja....sommige kiezen ervoor om dat te doen en andere niet. Ik persoonlijk kies voor een gulden middenweg....en die vind IK het beste.
Oud 30-01-2002, 15:05
Schrama
Schrama is offline
'K geloof wel dat er iets is, iets machtigers ofzo. Ik bedoel, alles is helemaal op elkaar op elkaar afgestemd. Alles vult elkaar perfect aan. Je kunt mij niet wijsmaken dat, dat allemaal gewoon toevalligers is. Dat we hier allemaal op aarde zijn, gewoon omdat er ooit (zomaar) een oerknal was. En dat we hier zomaar wat rondbaggeren. Overal is toch een rede voor? Er moet dus, volgens mij, wel iets zijn, dat iets noem ik God. Sommigen noemen God dus een sprookje, een verzinsel. Van mij hoeft niet iedereen in God te geloven. Maar laat mensen wel in hun waarde.

Liefs, Rain
Oud 30-01-2002, 18:02
Q
Q is offline
Citaat:
SiDEkiCK schreef:
ik geloof niet in god..
mijn mening is dat god is verzonnen om mensen gerust te stellen, wat op zich not a bad thing is
Eindelijk iemand die het met mijn stelling eens is!!!
Met citaat reageren
Oud 04-02-2002, 20:37
knivesout
knivesout is offline
Ik geloof in God. Ik kan me maar moeilijk voorstellen dat het ontstaan van de mens(en de ziel) gewoon puur toeval is.
Oud 08-02-2002, 13:56
Razor - Blade
Razor - Blade is offline
nee, 100% niet, waar zou god goed voor zijn? hoop? hoop voor wat?

Ik denk als hij daadwerkelijk bestond dat het niet zo'n zooite was in de wereld.. oorlogen, mensen die niks te eten hebben, mensen met [b[te[/b]veel geld en die andere slecht behandelen, mensen die keuzes voor ons maken..

GOD die beslist wie naar de hemel gaat en wie naar de hel gaat. Als hij zelf nieteens fatsoenlijk zijn werk kan doen, hoe kan hij ons oordelen?

Geloof heeft wat mijn betreft alleen maar oorlogen gebracht en ander leed,,,het is een sprookje die bedoeld was om de mens zoet te houden en hoop te geven en mensen te steunen in periode van verdriet, maar het heeft zich uitgepakt tot haat, meningsverschil en vele doden.

Met citaat reageren
Oud 08-02-2002, 15:01
freak-of-society
freak-of-society is offline
om een lang verhaal kort te maken...ik geloof niet in god.....waarom niet...omdat ik niet geloof in sommige fantasiên van mensen....
Met citaat reageren
Oud 09-02-2002, 19:28
Verwijderd
Ik geloof wel in God. Ik ben zelf helemaal niet Christelijk opgevoed of wat dan ook. Er is me niks aangedrongen ofzo. Maar ik geloof in God. Waarom weet ik niet, ik ben ook de enige thuis die in God gelooft. Ik ga als enige zondag weleens naar de kerk.

Ik heb zo'n idee, ik heb meerdere malen zelfmoord poging gedaan. Ik ben 2 keer in coma geraakt, en er steeds weer uitgekomen. Dan is er toch een hogere macht, want alleen had ik dat niet gekunt omdat ik geestelijk en lichamelijk redelijk zwak was, op dat moment. Ik ben gewoon levensmoe. Ik geloof dat God mij nog een kans heb gegeven, om er iets van te maken. En dat ben ik ook wel van plan, al lukt het soms niet, omdat ik gewoon steeds weer naar beneden gegooid word. Ik probeer me vast te houden en niet verder de diepte in te gaan, maar ik zak steeds verder en verder.

Ik geloof dus wel in God. Maar ben niet echt religieus, en ik bid ook niet voor het eten ofzo. Ik bid weleens voor dingen, of voor mensen. Of voor Bas
Met citaat reageren
Oud 14-02-2002, 13:32
Severus
Severus is offline
Ik geloof niet in God, wel geloof ik dat er iets tussen hemel en aarde is.

Ripper
Oud 17-02-2002, 17:43
Butterfly7
Butterfly7 is offline
Citaat:
testout.com schreef:
Ik geloof wel in God. Ik ben zelf helemaal niet Christelijk opgevoed of wat dan ook. Er is me niks aangedrongen ofzo. Maar ik geloof in God. Waarom weet ik niet, ik ben ook de enige thuis die in God gelooft. Ik ga als enige zondag weleens naar de kerk.

Ik heb zo'n idee, ik heb meerdere malen zelfmoord poging gedaan. Ik ben 2 keer in coma geraakt, en er steeds weer uitgekomen. Dan is er toch een hogere macht, want alleen had ik dat niet gekunt omdat ik geestelijk en lichamelijk redelijk zwak was, op dat moment. Ik ben gewoon levensmoe. Ik geloof dat God mij nog een kans heb gegeven, om er iets van te maken. En dat ben ik ook wel van plan, al lukt het soms niet, omdat ik gewoon steeds weer naar beneden gegooid word. Ik probeer me vast te houden en niet verder de diepte in te gaan, maar ik zak steeds verder en verder.

Ik geloof dus wel in God. Maar ben niet echt religieus, en ik bid ook niet voor het eten ofzo. Ik bid weleens voor dingen, of voor mensen. Of voor Bas
Kzie t ook wel zo. K kan soms echt helemaal nie meer, maar toch kom ik er door 'iets' steeds weer bovenop. Ik bid elke dag, niet aleen voor mezelf, ook voor anderen. Als k t nie meer zie zitten heb k t gevoel dat iemand me begrijpt...
Met citaat reageren
Oud 18-02-2002, 16:51
Janicha
Janicha is offline
Citaat:
linkin park roeleert schreef:
ik geloof absolutly, weet eigenlijk wel heel zeker dat God bestaat, en ik ben dr echt heel blij en thankfull voor..
Helemaal mee eens... ik geloof ook zeker!
Oud 18-02-2002, 17:18
kosmos
kosmos is offline
Tja.....geloof is nogal hypocriet vind ik.
Oud 18-02-2002, 18:14
Butterfly7
Butterfly7 is offline
hoezo dat???
Met citaat reageren
Oud 18-02-2002, 21:41
Darkest Angel
Darkest Angel is offline
nope, ik niet....
Oud 19-02-2002, 11:24
Verwijderd
ik, maar niet dmv een bepaald geloof. Ik geloof gewoon dat God bestaat. punt.
Met citaat reageren
Oud 19-02-2002, 17:45
kosmos
kosmos is offline
omdat de kerk altijd alles terugdraait.
Oud 19-02-2002, 17:55
micha
micha is offline
Citaat:
kosmos schreef:
omdat de kerk altijd alles terugdraait.

maar dan vind ik het vergaand om te zeggen dat het geloof hypocriet is, zeg dan dat jouw ervaring is dat de kerken hypocriet zijn.
Oud 19-02-2002, 17:58
kosmos
kosmos is offline
Citaat:
micha schreef:
maar dan vind ik het vergaand om te zeggen dat het geloof hypocriet is, zeg dan dat jouw ervaring is dat de kerken hypocriet zijn.
Ik dacht dat de kerk het geloof bepaalde??
Oud 19-02-2002, 21:26
micha
micha is offline
Citaat:
kosmos schreef:
Ik dacht dat de kerk het geloof bepaalde??

b-tje kortzichtige opmerking IMHO. Het geloof word uitgelegd in de Bijbel, en ja de kerk is ook niet perfect dus die heeft het ook wellis fout. Als je de Bijbel volgt, dan weet je hoe je moet leven. En de kerk is gewoon de ontmoetingsplaats voor gelovigen, waar zij uit de Bijbel horen. En ja, soms (of wat vaker, als jij het wilt) heeft de kerk het ook fout.
Oud 20-02-2002, 16:59
kosmos
kosmos is offline
Citaat:
micha schreef:
b-tje kortzichtige opmerking IMHO. Het geloof word uitgelegd in de Bijbel, en ja de kerk is ook niet perfect dus die heeft het ook wellis fout. Als je de Bijbel volgt, dan weet je hoe je moet leven. En de kerk is gewoon de ontmoetingsplaats voor gelovigen, waar zij uit de Bijbel horen. En ja, soms (of wat vaker, als jij het wilt) heeft de kerk het ook fout.
Tja....bijbel is ook niet alles hoor. Denk je nou echt dat dat boek voldoende bewijs levert voor het bestaan van God. Het is leuk dat het een levenswijze aanduidt hoor, alleen denk ik dat als je volgens een bepaald iets leeft als de bijbel je niet echt ruimdenkend bent. Want dan vind je dus dat de Joden, Moslims, Hindoestanen etc etc heidenen zijn, omdat ze er een ander geloof op na houden. En bovendien betwijfel ik of je de bijbel wel begrijpt. Als je hem zou begrijpen zou je denk ik eerder zeggen dat je niet volgens een godsdienst zou moeten leven.

Oud 20-02-2002, 17:00
kosmos
kosmos is offline
Wat is dat trouwens toch met die IHMO??
Oud 20-02-2002, 19:43
micha
micha is offline
Citaat:
kosmos schreef:
Wat is dat trouwens toch met die IHMO??

IMHO = In My Humble Opinion = in mijn nederige mening, dus niet discusieerbaar ofzow.

Verder, vind ik het een beetje zwart-wit gezegd over de moslims, joden etc.
Ik geloof alleen dat mijn geloof het ware geloof is. Maar ik heb wel respect voor hun. En zij zullen het zelfde zeggen.
waarom zou ik niet volgens een godsdienst leven als ik de Bijbel begrijp?
Oud 21-02-2002, 15:25
Butterfly7
Butterfly7 is offline
Iedereen interpreteert alles zoals hij of zij het WIL interpreteren. Als iedereen gewoon zijn eigen geloof mocht behouden enzo, waren er nu veel minder onrusten in de wereld. Das wel jammer.
Je kunt de bijbel bekijken zoals je t zelf wilt. De 1 ziet er een boodschap in, de ander vind t n stom boek, maar gelooft wel. Iedereen doet dat op zn eigen manier...
Laat iedereen dan ook in zn waarde...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten