Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
[Dit bericht is aangepast door Mujahideen (25-01-2002).] |
![]() |
|
![]() |
Yup. Heb jij de link die ik poste en dat verhaal van Ben helemaal doorgelezen? Daz een stuk minder dan die onzin van jullie.
Ik vind als het op sprookjes neerkomt trouwens dat Anderssen en Grimm het leuker brengen, duz ik heb je boekjes niet meer dan 1 keer gelezen ![]()
|
![]() |
Hier kan je eindeloos over discusseren en er valt voor allebei de kanten wel wat te zeggen. Er zal nooit te bewijzen zijn of God bestaat of niet. Daarom heet t ook geloven. Tja....sommige kiezen ervoor om dat te doen en andere niet. Ik persoonlijk kies voor een gulden middenweg....en die vind IK het beste.
|
![]() |
'K geloof wel dat er iets is, iets machtigers ofzo. Ik bedoel, alles is helemaal op elkaar op elkaar afgestemd. Alles vult elkaar perfect aan. Je kunt mij niet wijsmaken dat, dat allemaal gewoon toevalligers is. Dat we hier allemaal op aarde zijn, gewoon omdat er ooit (zomaar) een oerknal was. En dat we hier zomaar wat rondbaggeren. Overal is toch een rede voor? Er moet dus, volgens mij, wel iets zijn, dat iets noem ik God. Sommigen noemen God dus een sprookje, een verzinsel. Van mij hoeft niet iedereen in God te geloven. Maar laat mensen wel in hun waarde.
Liefs, Rain
|
nee, 100% niet, waar zou god goed voor zijn? hoop? hoop voor wat?
Ik denk als hij daadwerkelijk bestond dat het niet zo'n zooite was in de wereld.. oorlogen, mensen die niks te eten hebben, mensen met [b[te[/b]veel geld en die andere slecht behandelen, mensen die keuzes voor ons maken.. GOD die beslist wie naar de hemel gaat en wie naar de hel gaat. Als hij zelf nieteens fatsoenlijk zijn werk kan doen, hoe kan hij ons oordelen? Geloof heeft wat mijn betreft alleen maar oorlogen gebracht en ander leed,,,het is een sprookje die bedoeld was om de mens zoet te houden en hoop te geven en mensen te steunen in periode van verdriet, maar het heeft zich uitgepakt tot haat, meningsverschil en vele doden. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik geloof wel in God. Ik ben zelf helemaal niet Christelijk opgevoed of wat dan ook. Er is me niks aangedrongen ofzo. Maar ik geloof in God. Waarom weet ik niet, ik ben ook de enige thuis die in God gelooft. Ik ga als enige zondag weleens naar de kerk.
Ik heb zo'n idee, ik heb meerdere malen zelfmoord poging gedaan. Ik ben 2 keer in coma geraakt, en er steeds weer uitgekomen. Dan is er toch een hogere macht, want alleen had ik dat niet gekunt omdat ik geestelijk en lichamelijk redelijk zwak was, op dat moment. Ik ben gewoon levensmoe. Ik geloof dat God mij nog een kans heb gegeven, om er iets van te maken. En dat ben ik ook wel van plan, al lukt het soms niet, omdat ik gewoon steeds weer naar beneden gegooid word. Ik probeer me vast te houden en niet verder de diepte in te gaan, maar ik zak steeds verder en verder. Ik geloof dus wel in God. Maar ben niet echt religieus, en ik bid ook niet voor het eten ofzo. Ik bid weleens voor dingen, of voor mensen. Of voor Bas |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Verder, vind ik het een beetje zwart-wit gezegd over de moslims, joden etc. Ik geloof alleen dat mijn geloof het ware geloof is. Maar ik heb wel respect voor hun. En zij zullen het zelfde zeggen. waarom zou ik niet volgens een godsdienst leven als ik de Bijbel begrijp?
|
![]() |
Iedereen interpreteert alles zoals hij of zij het WIL interpreteren. Als iedereen gewoon zijn eigen geloof mocht behouden enzo, waren er nu veel minder onrusten in de wereld. Das wel jammer.
Je kunt de bijbel bekijken zoals je t zelf wilt. De 1 ziet er een boodschap in, de ander vind t n stom boek, maar gelooft wel. Iedereen doet dat op zn eigen manier... Laat iedereen dan ook in zn waarde... |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
god? GOD!! kimberly-18 | 173 | 04-02-2006 19:54 | |
god? kimberly-18 | 22 | 15-01-2006 01:16 | |
Waarom is iemand christelijk, cq. hangt iemand het geloof aan? Prime Evil | 46 | 15-10-2003 15:48 | |
Wetenschappers bevestigen de Tekenen van God. Iqra | 94 | 30-07-2003 21:36 | |
Wie gelooft er en wie geloofter niet grapjas | 1 | 18-03-2003 17:48 | |
Wie of wat is God? Troenk | 72 | 13-07-2002 10:58 |