Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-03-2002, 20:21
Silindistani
Silindistani is offline
Citaat:
JimmyO schreef:
Heb ik nu op een juiste manier geantwoord?
Tis mij in ieder geval een stuk duidelijker wat het standpunt is

Het was niet mijn bedoeling om je op je geloof aan te vallen.

Maar als je alleen naar de hemel gaat als je in Jesus gelooft, dan is dat toch een beetje vreemd? Het gaat toch om de zonden die je hebt begaan. Mensen die in jesus geloven hebben ook spijt van de zondes die zij hebben gedaan (de meeste), zelfs al geloven ze niet in hem. En een goed niet-christelijk leven leiden lijkt mij ook wel wat waard.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-03-2002, 10:18
jimmyO
jimmyO is offline
[quote]jimmyO schreef:
Citaat:
Jezus' bestaan is het meest aangetoonde gebeurtenis in de geschiedenis.
Dat trek ik ff terug. Dat is idd niet zo. Excuses.

Oud 18-03-2002, 14:02
justmeandmyself
justmeandmyself is offline
ik wil best christenen in hun waarde laten maar dat kan niet als zij geen andere geloven respecteren, het is god god en nog eens god en alles wat anders is is heidens (lees 'nevelen van avalon' maar eens) ik heb het idee dat het christendom gebaseert is op angst en kwaad, als je niet goed doet ga je naar de hel, nou, dat is aardig. eigenlijk is God ook slecht, dat hij mensen naar de hel stuurt, als hij al bestaat.
ik denk ook dat mensen god hebben geschapen en niet andersom, alleen om een verklaring te hebben voor het onverklaarbare, neem dingen toch zoals ze zijn, doe niet zo moeilijk!!!!
Oud 18-03-2002, 16:10
~**FrAncEs**~~
~**FrAncEs**~~ is offline
hmmmmzzz vind wel dat mensen natuurlijk recht hebben op een eigen mening, al vind ik die niet altijd helemaal goed onderbouwd..christenen zijn geen slechte mensen,tenminste niet als ze échte christenen zijn.het is helemaal geen slecht geloof, er staan geen dingen in de bijbel die andere mensen zouden kunnen schaden..maar goed, zolang ze idd niet doorslaan en kerken in de fik gaan steken..maar ik vind het wel zonde, het liefst zou ik natuurlijk willen dat de hele wereld Christelijk zou zijn..
Oud 18-03-2002, 19:19
jimmyO
jimmyO is offline
Citaat:
Silindistani schreef:
Tis mij in ieder geval een stuk duidelijker wat het standpunt is

Het was niet mijn bedoeling om je op je geloof aan te vallen.

Maar als je alleen naar de hemel gaat als je in Jesus gelooft, dan is dat toch een beetje vreemd? Het gaat toch om de zonden die je hebt begaan. Mensen die in jesus geloven hebben ook spijt van de zondes die zij hebben gedaan (de meeste), zelfs al geloven ze niet in hem. En een goed niet-christelijk leven leiden lijkt mij ook wel wat waard.

Ja, maar als je berouw hebt van je zonden, dan moet je ook vergeving hebben. Die vergeving kan je alleen krijgen bij Jezus. Maar dat is dus wat IK geloof...

Reageren

Regels voor berichten