Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-01-2002, 14:56
Hannibal
Hannibal is offline
Ach, dat vind ik zo'n 'de maatschappij dat ben jij'gezeik
Goed van het meisje hoor, maar nu wordt het weer zo'n nationale held.
Helden zijn dom, daarom zijn ze zo dapper
Oud 16-01-2002, 17:45
Edwin uit Kaasstad
Edwin uit Kaasstad is offline
Hallo,

Alle respect voor iedereens mening hier maar ik vind het echt heel erg slap gelul allemaal.
Misschien heb ik iets meer recht van spreken ik heb in deze situatie gestaan, en das niet stoer of leuk.
Wat mij opvalt is dat iedereen maar meteen supermen wil gaan spelen ook al zijn die gastjes 15 hier in gouda lopen die neukers met een mes hoor.
denk na zoals ik het lees stond zij op afstand.. dus waarom die moederneukende mobiele telefoon niet gebruiken.(1-1-2)
Dr tussenspringen 5 gasten 1 meisje moedig maar niet slim.
Groepjes moet je altijd voor uitkijken als jij alleen bent je kent ze niet dus dat ze meisjes minder snel zouden slaan kan onzin zijn.(in somige culturen is de vrouw niks bijv.)
Maar wat het meest domme is als je de mogelijkheid hebt om te bellen c.q. afstand te nemen om dan de aanval.

Groeten

Edwin
Oud 17-01-2002, 10:28
Nieuwe Nationale Partij
Avatar van Nieuwe Nationale Partij
Nieuwe Nationale Partij is offline
Ik wou dat we meer dappere Nederlanders hadden, net zoals het meisje van 15 jaar!
Met citaat reageren
Oud 17-01-2002, 10:38
Nieuwe Nationale Partij
Avatar van Nieuwe Nationale Partij
Nieuwe Nationale Partij is offline
En ik hoor net ook nog eens dat het om een "getint meisje" gaat. En dat er "militairen" leuk zaten toe te kijken. Hulde aan dat meisje, en een schande voor die militairen, dat ze niet meehielpen.
Met citaat reageren
Oud 17-01-2002, 11:30
ExTeRmInAtOr2
ExTeRmInAtOr2 is offline
Als inderdaad bijna alle mensen gaan helpen dan heb je over een tijdje helemaal geen geweld meer op straat!!!
Oud 17-01-2002, 11:47
Silent Enigma
Silent Enigma is offline
Citaat:
ExTeRmInAtOr2 schreef:
Als inderdaad bijna alle mensen gaan helpen dan heb je over een tijdje helemaal geen geweld meer op straat!!!

dat is toch wel heel erg sociaal nie waar?
Met citaat reageren
Oud 17-01-2002, 12:10
soulless
soulless is offline
Kheb geen mobiel, lekker puh!

Duz kzal er wel tussen moeten springen, en als iedereen nou gewoon direkt reageert heb je geen enkel probleem meer.

Maar ja, alle poepzakken lopen door om hun eigen hachje te redden, zielig hoor.
Oud 17-01-2002, 12:18
Verwijderd
Ik vind het echt heel dapper van dat meisje dat ze dat doet!! Zo hoort het ook!!!
Zelf zou ik het niet durven, want ik ben veel te bang om eden dreun te krijgen.. maar ik zou de politie bellen ofzow
Met citaat reageren
Oud 17-01-2002, 14:06
Tampert
Tampert is offline
edwin:

aanname 1: ze had een mobiele telefoon. Die aanname vind ik meer dan fout. Okee, het was een station en op stations staan altijd telefooncellen, maar toch weet ik niet zeker of ze wel de mogelijkheid had 112 te bellen.
2. het was dom. Daar heb je helemaal gelijk in, maar ik denk dat je op zo'n moment impulsief handelt en pas achteraf denkt.
Oud 17-01-2002, 14:08
soulless
soulless is offline
Nix dom. Doorlopen is dom. Dat snap je wel als het volgende keer JOU gebeurt.
Oud 17-01-2002, 14:46
Dutchy15
Dutchy15 is offline
Citaat:
soulless schreef:
Nix dom. Doorlopen is dom. Dat snap je wel als het volgende keer JOU gebeurt.
idd..
Met citaat reageren
Oud 17-01-2002, 15:50
B.G.G.O
B.G.G.O is offline
Citaat:
miep schreef:
ja en dan heb je kans dat je zelf ook dood geslagen wordt

en iemand anders mag wel doodgeslagen worden zeker. Als je in zoon trein zit, en iedereen zou gewoon te hulp schieten zoals het hoort, is het snel afgelopen met van die knurften die denken dat ze stoer zijn door iemand in elkaar te slaan. Dan durven ze nie meer. Wa dit meisje deed is stukken beter dan wat er geadviseerd wordt: signalement onthouden en 112 bellen. Dan zijn die lui allang weg, en die vinden ze bijna nie meer terug.
Oud 18-01-2002, 08:40
dopehead
dopehead is offline
Citaat:
Dutchy15 schreef:
Meisje (15) schiet vechtende conducteurs te hulp

Daarop volgde een vechtpartij, waarbij de conducteurs tegen de grond werden geslagen.

YEEEEH dit is relaaxt fuck de SPOPOS de eeuwige vijanden van ons,de trein bombers en ze verpesten het altijd als je relaaxt op de yard trein wil gaan verfen dus eindelijkworden ze geslagen.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2002, 08:43
dopehead
dopehead is offline
Citaat:
Silent Enigma schreef:

dat is toch wel heel erg sociaal nie waar?

dan zou je veel moeilijker graffiti kunnen schrijven op straat gewoon bombe dan bedoel ik omdat de mensen je meestal nix durfen te zeggen en dan wel ne verder ben ik blij zoals het nu is aleen moet nog meer criminaliteit komen. als je je neus niet in andermans zaken stopt is alles relaaxt toch?
als die conducteurs nix zouden zeggen zou er ook nix gebeuren.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2002, 12:12
Silent Enigma
Silent Enigma is offline
Citaat:
dopehead schreef:
dan zou je veel moeilijker graffiti kunnen schrijven op straat gewoon bombe dan bedoel ik omdat de mensen je meestal nix durfen te zeggen en dan wel ne verder ben ik blij zoals het nu is aleen moet nog meer criminaliteit komen. als je je neus niet in andermans zaken stopt is alles relaaxt toch?

ik begrijp er geen woord van
Met citaat reageren
Oud 18-01-2002, 13:57
Verwijderd
ik zag d'r gister bij B&W Café! Ik vind 't wel dapper van d'r, maar vind dat je dat soort dingen beter niet kunt doen, omdat je niet weet wie je tegenover je hebt! Ze kunnen ook messen en andere gevaarlijke hulpmiddelen bij zich hebben! Zou d'r echt nooit tussen springen, je moet eerst aan je eigen veiligheid denken! Dan aan die van iemand anders! En wat boeit het dat dat meisje een getinte huid had, Nieuwe Nationale partij????? Dat heeft er echt totaal niks mee te maken! Vind dat een beetje rasistisch! Als het een blank meisje was geweest had je toch ook niet gezegd, het was een balnk meisje, leve dit blanke meisje! Kortom spring niet tussen vechtende mensen, want je weet niet met wie je te maken hebt, maar bel 1-1-2, daar red je levens mee!
Met citaat reageren
Oud 18-01-2002, 15:31
Verwijderd
Citaat:
jellerd schreef:
ik zag d'r gister bij B&W Café! Ik vind 't wel dapper van d'r, maar vind dat je dat soort dingen beter niet kunt doen, omdat je niet weet wie je tegenover je hebt! Ze kunnen ook messen en andere gevaarlijke hulpmiddelen bij zich hebben! Zou d'r echt nooit tussen springen, je moet eerst aan je eigen veiligheid denken! Dan aan die van iemand anders! En wat boeit het dat dat meisje een getinte huid had, Nieuwe Nationale partij????? Dat heeft er echt totaal niks mee te maken! Vind dat een beetje rasistisch! Als het een blank meisje was geweest had je toch ook niet gezegd, het was een balnk meisje, leve dit blanke meisje! Kortom spring niet tussen vechtende mensen, want je weet niet met wie je te maken hebt, maar bel 1-1-2, daar red je levens mee!

Nou, het feit dat het meisje getint was speelde in zoverre mee in dat ze ook pas ingreep toen iemand van de omstanders iets zei van: weer die buitenlanders enzow (jongens waren dat schijnbaar?)Tegen die opmerking kon ze niet echt.
Zelf was ze eerder ook slachtoffer van een soortgelijk incident. (dat had verder niks met buitenlanders of zoiets dergelijks te maken voor de goede duidelijkheid.

maar goed. Ik vind ook dat mensen er wat tegen moeten doen als zoiets gebeurd al loont het vaak niet. het rechtssysteemm in Nederland is tegenwoordig zo dat je als je ingrijpt dat je een grote kans loopt zelf aangeklaagd te worden en misschien nog een grotere straf te krijgen. En vaak is het zoiets van dat mensen pas iets doen als anderen ook iets doen. Daarom doen omstanders vaak ook niets. En iedereen spreekt nu zijn schande uit over dit incident, waarin niemand ingrijpt maar ik vraag me af wie er wel in zou grijpen...(ja er zijn mensen die wel realistisch zijn, zie eerdere reacties)

Met citaat reageren
Oud 18-01-2002, 21:08
RuffThugg
RuffThugg is offline
Citaat:
dopehead schreef:

Dus als ik je goed begrijp, ja dat is een beetje moeilijk door jouw taalgebruik en typografie, ben je voor meer criminaliteit en dat die conducteurs gewoon beter hun mond dicht kunnen houden want dan zal er ook nix gebeuren.

Is dat wat je bedoelt???
Met citaat reageren
Oud 19-01-2002, 01:17
Edwin uit Kaasstad
Edwin uit Kaasstad is offline
Citaat:
Tampert schreef:
edwin:

aanname 1: ze had een mobiele telefoon. Die aanname vind ik meer dan fout. Okee, het was een station en op stations staan altijd telefooncellen, maar toch weet ik niet zeker of ze wel de mogelijkheid had 112 te bellen.
2. het was dom. Daar heb je helemaal gelijk in, maar ik denk dat je op zo'n moment impulsief handelt en pas achteraf denkt.

1.daar heb je gelijk in was zo enzo niet zo doordachte reaktie.
ik heb hier zelf veel ervaring mee al mijn vriendinnen hebben een gsm is dat niet zo zorg ik dat ze dr een krijgen.
Mijn idee is altijd dat je voorjezelf moet zorgen dat je altijd de middelen hebt om jezelf en anderen zonder te kunnen redden.
ik reageerde teveel vanuit dat standpunt of gewoonte voor mij is dat heel normaal.

2.een ding ik zeg niet slim niet dom klein verschil(miereneuker idd)
dat weet ik zeker(dat je dan inpulsief reageert) ik ben vroeger(tot een half jaar terug)ook regelmatig bedreigt opgewacht ect. ik heb ook vrij regelmatig een mes onder mijn neus gehad.
Vaak heb ik ook klappen uitgedeelt(6 jaar tkd).
Maar dat betekent niet dat ik het slim vind dat dat meisje dat deed moedig wat ik al gezegd had, maar ook overbodig als ze geen gsm had c.q. heeft waarom niet ? kosten geen roggel versterken de veiligheid voorjezelf en anderen enorm.
maargoed, das meer mijn persoonlijke opvatting hier over wat dus natuurlijk ook mijn mening vormt.

en soulless

Stoer klink je wel(zeg niet dat je dat bent of wil zijn enkel hoe je overkomt) Maar stel, we gaan allemaal overal tussenspringen en die gasten eens flink op hun muil rammen heerlijk.(klinkt gek maar het geeft even een gevoel van opluchting meestal)
Denk je dat dat wat oplost ?
ik denk van niet ik denk dat het alleen maar gaat escaleren en das deels praktijkervaring.(sorry ga ik niet verder op in)

dit was mijn mening

Respect voor iedereen door iedereen samen, staan we nie alleen

Groeten

Edwin

Oud 19-01-2002, 15:21
Tampert
Tampert is offline
Citaat:
Edwin uit Kaasstad schreef:

1.daar heb je gelijk in was zo enzo niet zo doordachte reaktie.
ik heb hier zelf veel ervaring mee al mijn vriendinnen hebben een gsm is dat niet zo zorg ik dat ze dr een krijgen.
Mijn idee is altijd dat je voorjezelf moet zorgen dat je altijd de middelen hebt om jezelf en anderen zonder te kunnen redden.
ik reageerde teveel vanuit dat standpunt of gewoonte voor mij is dat heel normaal.

2.een ding ik zeg niet slim niet dom klein verschil(miereneuker idd)
dat weet ik zeker(dat je dan inpulsief reageert) ik ben vroeger(tot een half jaar terug)ook regelmatig bedreigt opgewacht ect. ik heb ook vrij regelmatig een mes onder mijn neus gehad.
Vaak heb ik ook klappen uitgedeelt(6 jaar tkd).
Maar dat betekent niet dat ik het slim vind dat dat meisje dat deed moedig wat ik al gezegd had, maar ook overbodig als ze geen gsm had c.q. heeft waarom niet ? kosten geen roggel versterken de veiligheid voorjezelf en anderen enorm.
maargoed, das meer mijn persoonlijke opvatting hier over wat dus natuurlijk ook mijn mening vormt.
1. Ik ken genoeg mensen die tegen het hebben van GSM's zijn, dit is nog best een vrij respectabel grote groep. Ik weet dus ook niet zeker of je in die telfort-cellen wel gratis 1-1-2 kunt bellen... Verder ben ik het wel met het punt dat je maakt eens.
2. ik snapo je punt wilde daar alleen maar als aanvulling op zeggen dat het gewoon moeilijk is om een ondoordachte actie te bestempelen met slim of niet slim.

Citaat:

Respect voor iedereen door iedereen samen, staan we nie alleen
Reageren

Regels voor berichten