Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-01-2002, 13:02
Rimmer_Dall
Rimmer_Dall is offline
Citaat:
drama schreef:
Waar ik ECHT voor sta is de volledige afschaffing van de monarchie.
Het was net nog alleen die 'provocerende kermis erom heen'. Dan over de monarchie (ik heb trouwens met veel genoegen je frustratiebeschrijvingen gelezen). Nogmaals, het maakt me geen lor uit of je voor of tegen de monarchie bent. Ik vind het alleen triest dat mensen zo nodig feesten willen verpesten, om hun zin te krijgen, terwijl dat op elke andere dag net zo goed kan. Feest desnoods niet mee, als je denkt dat dat zin heeft, maar verpest het nu eens niet voor de rest. Want hoe ondemocratisch jij het koningshuis ook mag vinden, op dit moment is het merendeel van de Nederlandse bevolking nog steeds VOOR het koningshuis. Als je het niet voor W & M wil doen, doe het dan tenminste voor al die andere mensen die gewoon willen feesten.

Citaat:
drama schreef:
O ja, ik ben voor de rest een best gelukkige knul...
Goed dat je dit erbij zet, ik begon daar namelijk sterk aan te twijfelen.

[Dit bericht is aangepast door Rimmer_Dall (27-01-2002).]
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-01-2002, 13:05
Rimmer_Dall
Rimmer_Dall is offline
Citaat:
Tampert schreef:
Van mij mag er wel gedemonstreerdworden. Dat is een zeer belangrijk recht in onze samenleving. Zelfs op die dag mag je van mij best je ongenoegen uiten.
Het MAG misschien wel, maar dan kom je niet bepaald sociaal over.

Met citaat reageren
Oud 27-01-2002, 16:08
Tampert
Tampert is offline
Citaat:
Rimmer_Dall schreef:
Citaat:
Tampert schreef:
Van mij mag er wel gedemonstreerdworden. Dat is een zeer belangrijk recht in onze samenleving. Zelfs op die dag mag je van mij best je ongenoegen uiten.

ach. Om nou te zeggen dat WA en Max bepaald sociaal ovrkomen...

Als je ergens tegen bent moet je zeker gebruik maken van je grondrecht om te demonstreren. Net als ik op die dag gebruik ga maken van mijn grondrecht om zo ver mogelijk weg van Amsterdam te geraken.
Oud 27-01-2002, 16:20
The Wanderer
The Wanderer is offline
Citaat:
Tweety2k schreef:
ja sorry, ik weet niet wat ik heb, maar ik word godverdomme schijt ziek van dat tering gedoe, helemaal erg was de kennismaking, en nog erger die vreselijke mensen die staan te zwaaien met kutvlaggetjes en maxima willen zien.
aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah

idd, net alsof al die aanhangers geen eigen leven hebben ofzo.

Oud 27-01-2002, 16:26
Rimmer_Dall
Rimmer_Dall is offline
Citaat:
Tampert schreef:
Als je ergens tegen bent moet je zeker gebruik maken van je grondrecht om te demonstreren.
Wat ik nu steeds probeer te zeggen, is dat het best is dat je demonstreert, alleen NIET op die dag.

Met citaat reageren
Oud 27-01-2002, 16:29
Verwijderd
Ik denk dat de mensen die zo'n huwelijksdag willen verpesten, zelf geen haar beter zijn. Ik gun ze gewoon een gelukkig huwelijk! En het is heel vervelend voor onze prins dat hij nu net in een koninklijke familie is geboren, maar hij mag blij zijn dat maxima daar niet op af geknapt is. Wat maxima allemaal wel niet heeft moeten doorstaan, en dan ook nog eens haar huwelijk verpesten? Ik vind niet dat je dat kunt maken! Misschien brengt zij eindelijk wel een beetje leven in de brouwerij! daar moet je blij mee zijn.

En het is logisch dat zo'n familie een voorbeeld van heel nederland is ons geld kost, dat is in elk lang (waar een monarchie is dan) hetzelfde. Laten we gewoon hopen dat maxima minder saai word dan beatrix, dan hebben we er nog wat aan!

En verder wil ik ze alvast van harte feliciteren!
Met citaat reageren
Oud 27-01-2002, 16:32
drama
drama is offline
Citaat:
bigmoi schreef:
Ik denk dat de mensen die zo'n huwelijksdag willen verpesten, zelf geen haar beter zijn. Ik gun ze gewoon een gelukkig huwelijk! En het is heel vervelend voor onze prins dat hij nu net in een koninklijke familie is geboren, maar hij mag blij zijn dat maxima daar niet op af geknapt is. Wat maxima allemaal wel niet heeft moeten doorstaan, en dan ook nog eens haar huwelijk verpesten? Ik vind niet dat je dat kunt maken! Misschien brengt zij eindelijk wel een beetje leven in de brouwerij! daar moet je blij mee zijn.

>>Als meneer willem het hele koninklijke gezeik niet moet, dan geeft ie de troon op, klaar. En je mist het hele punt, het interesseert me niet wat voor leuk mens maxima misschien wel is; daarmee acceptewer ik de monarchie nog steeds niet.

En het is logisch dat zo'n familie een voorbeeld van heel nederland is ons geld kost, dat is in elk lang (waar een monarchie is dan) hetzelfde.

>>Traditie traditie, schijt erop. En het is helemaal niet logisch dat ze zoveel geld krijgen.

Laten we gewoon hopen dat maxima minder saai word dan beatrix, dan hebben we er nog wat aan!

>>Ja, miljoenenamusement

Oud 27-01-2002, 21:02
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
Rimmer_Dall schreef:
Al dit gepraat over rellen e.d. heeft geen beste invloed op je, beste waaromniet?. Iedereen begint ineens veel agressiever te praten . Sorry, ik wist niet dat je hier zo kwaad om zou worden. Dit had ik ook maar van een andere post in deze thread. Weet ik veel of het de gelukkigste dag van hun leven zal worden, maar dat hoeft ook helemaal niet. Ik heb zo'n vermoeden dat het de bedoeling is dat het een heel gelukkige dag wordt.
Och ik ben verre van gefrustreerd of agressief. Word alleen een beetje moe van die correcte vrolijke lading. Huwelijk (vooral voor hen) lijkt me vreselijk.

En verder, tja, als je niet op argumenten ingaat, kan ik aannemen dat je ze accepteert?
Oud 27-01-2002, 21:05
Rufus
Rufus is offline
tuurlijk
Oud 28-01-2002, 01:10
drama
drama is offline
Citaat:
Rimmer_Dall schreef:

Een stad enkele dagen deels onleefbaar maken voor een huwelijk getuigt ook niet echt van sociaal gedrag...

En dan doel ik op het feit dat complete straten twee dagen van te voren niet meer toegankelijk zijn voor publiek en bewoners een pasje moete hebben om hun huis weer in te kunnen.

Rot toch op.
Oud 28-01-2002, 01:14
drama
drama is offline
Citaat:
Rimmer_Dall schreef:

Wat ik nu steeds probeer te zeggen, is dat het best is dat je demonstreert, alleen NIET op die dag.

Waarom NIET op die dag, omdat mensen willen feesten? Nou, ik laat ze lekker feesten hoor. Toe maar, brul maar hersenloos mee met het Oranjelegioen. Prima, vooral doen. Maar laat mij dan op mijn manier feesten.

En, als toekomstig staatshoofd moet je er maar aan wennen dat niet iedereen gehoorzaam achter je oranje ass aanwaggelt.
Oud 28-01-2002, 12:01
devonn
devonn is offline
Why not? Heeft iemand aan mij gevraagd of ze mogen trouwen??
Met citaat reageren
Oud 28-01-2002, 13:47
Marnin
Marnin is offline
Wat was de kroonprins toch royaal in het tv gesprek met witteman &co
:

"Ja het is ons huwelijk en we gedogen het dat er media registratie is"

of woorden van die strekking
Met citaat reageren
Oud 28-01-2002, 13:52
Rimmer_Dall
Rimmer_Dall is offline
Citaat:
waaromniet? schreef:
En verder, tja, als je niet op argumenten ingaat, kan ik aannemen dat je ze accepteert?
Nu niet de rollen om gaan draaien. Ik ben op elk (serieus) argument ingegaan. Jij daarentegen gaat alleen op één van mijn minst belangrijke zinnen in en zegt verder niets over de kern van mijn posts, ook deze keer weer niet.

Citaat:
drama schreef:
Een stad enkele dagen deels onleefbaar maken voor een huwelijk getuigt ook niet echt van sociaal gedrag...

En dan doel ik op het feit dat complete straten twee dagen van te voren niet meer toegankelijk zijn voor publiek en bewoners een pasje moete hebben om hun huis weer in te kunnen.
Beste drama, als je zulke dingen meteen gaat bestempelen als 'een stad deels onleefbaar maken', dan kun je wel enorm overdrijven. Zulke dingen horen er gewoon bij en mensen zullen daar echt niet zo'n DRAMA van maken zoals jij dat je voorstelt, daar ben ik zeker van. Twee dagen een pasje laten zien om je huis in te komen is nu niet helemaal het allerergste wat je kan overkomen en zeker geen reden om voor te gaan rellen. En hiervoor kun je trouwens beter bij de gemeente zijn dan het weer zo makkelijk op het koningshuis af te schuiven.

Citaat:
drama schreef:
Waarom NIET op die dag, omdat mensen willen feesten? Nou, ik laat ze lekker feesten hoor. Toe maar, brul maar hersenloos mee met het Oranjelegioen. Prima, vooral doen. Maar laat mij dan op mijn manier feesten.
Nee, je laat ze dus NIET lekker feesten als je gaat lopen provoceren. Probeer het nu niet goed te praten. Iedereen laat je feesten op je eigen manier zolang dat anderen niet stoort, dat is nogal logisch.

Met citaat reageren
Oud 28-01-2002, 14:03
drama
drama is offline
Citaat:
Rimmer_Dall schreef:

Beste drama, als je zulke dingen meteen gaat bestempelen als 'een stad deels onleefbaar maken', dan kun je wel enorm overdrijven. Zulke dingen horen er gewoon bij en mensen zullen daar echt niet zo'n DRAMA van maken zoals jij dat je voorstelt, daar ben ik zeker van. Twee dagen een pasje laten zien om je huis in te komen is nu niet helemaal het allerergste wat je kan overkomen en zeker geen reden om voor te gaan rellen. En hiervoor kun je trouwens beter bij de gemeente zijn dan het weer zo makkelijk op het koningshuis af te schuiven.

>>Waarom zou het er nou eenmaal bijhoren? En nee, het is iets vreselijks waar je dood aan gaat of trauma's aan over houdt maar het gewoon belachelijk dat er een relatief groot stuk van een stad, openbaar dacht ik zo, voor zoiets onzinnigs wordt afgezet.

Nee, je laat ze dus NIET lekker feesten als je gaat lopen provoceren. Probeer het nu niet goed te praten. Iedereen laat je feesten op je eigen manier zolang dat anderen niet stoort, dat is nogal logisch.

>.Het is niet mijn probleem dat bep. mensen zich geprovoceerd voelen als ik daar ben. Nou ja, het is wel m'n probleem zodra er mensen hun agressie op mij gaan botvieren omdat ik er niet ben om de reden dat zij er zijn.
Maar goed, ik doe verder niemand kwaad door daar te zijn, met een witte vlag/whatever. Ik ben daar, anderen zijn daar, klaar. Tis niet gelijkgezinden hun eigen probleem als ze zich aan mijn aanwezigheid ergeren.
Oud 28-01-2002, 14:09
Marnin
Marnin is offline
de topic- opener is zeker goede vrienden
met "max en wil"
Met citaat reageren
Oud 28-01-2002, 14:24
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Marnin schreef:
de topic- opener is zeker goede vrienden
met "max en wil"
Wim-Lex bedoel je.

Wat een gezeur BTW, laat ze lekker trouwen, en laat pappa lekker aanwezig zijn.
Met citaat reageren
Oud 28-01-2002, 16:21
twijfeltje
twijfeltje is offline
jezus mensen je gaat hun trouwdag toch niet verpestten!!!!
laat nou ff 1 dagje de politieke zooi erbuiten en hun de dag van hun leven hebben!
de demonstraties dan hebben toch geen zin er wordt toch niet naar je geluisterd!
ik vindt dit ook op dat moment iets tussen twee verliefde mensen dat huwelijk is gewoon persoonlijk en heeft niets met politiek te maken!
Oud 28-01-2002, 16:35
Rimmer_Dall
Rimmer_Dall is offline
Citaat:
drama schreef:
Waarom zou het er nou eenmaal bijhoren?
Om de simpele reden dat het huwelijk veilig en ordelijk moet verlopen. Daarvoor moeten nu eenmaal de nodige voorbereidingen worden getroffen.

Citaat:
drama schreef:
En nee, het is iets vreselijks waar je dood aan gaat of trauma's aan over houdt maar het gewoon belachelijk dat er een relatief groot stuk van een stad, openbaar dacht ik zo, voor zoiets onzinnigs wordt afgezet.
Voor zoiets onzinnigs?!? Nog ff voor de duidelijkheid: het is NIET zo dat er elk jaar een kroonprins gaat trouwen. Ook al vind jij het iets 'onzinnigs', je hebt de overgrote meerderheid tegen, die het WEL een speciale dag voor Nederland vinden en twee daagjes lang een pasje laten zien om in je huis te komen vind ik nu niet bepaald een groot offer voor zoiets als dit.
Met citaat reageren
Oud 28-01-2002, 17:20
drama
drama is offline
Citaat:
Rimmer_Dall schreef:

Om de simpele reden dat het huwelijk veilig en ordelijk moet verlopen. Daarvoor moeten nu eenmaal de nodige voorbereidingen worden getroffen.

>>Nee, de grootschaligheid..

Voor zoiets onzinnigs?!? Nog ff voor de duidelijkheid: het is NIET zo dat er elk jaar een kroonprins gaat trouwen. Ook al vind jij het iets 'onzinnigs', je hebt de overgrote meerderheid tegen, die het WEL een speciale dag voor Nederland vinden en twee daagjes lang een pasje laten zien om in je huis te komen vind ik nu niet bepaald een groot offer voor zoiets als dit.

>>Zoiets als dit, ik vind het een behoorlijk grote aanslag op m'n privacy. En, het lijktnu allemaal tegen het huwelijk te zijn, maar da's niet de bedoeling, tis gewoon tegen de monarchie. En daarom juist 2-2-2 omdat die dag al in het teken staat van Oranjeshit.

Oud 28-01-2002, 17:28
Prioritypink
Prioritypink is offline
[QUOTE]waaromniet? schreef:
[B] Ten eerste, waarom heeft iedereen het toch altijd over "de gelukkigste dag van iemands leven". Rot op met die blije amerikaanse shit.

Verder kiezen WA en Maxima zelf voor een publiek huwelijk, wat voor hen zowel vcor als nadelen heeft. Ze wéten dat er tegenstanders en voorstanders zijn, ze kiezen er zelf voor dat allen op een manier aanwezig kunnen zijn.

Niets aan toe te voegen
Oud 28-01-2002, 17:37
Joyce-b
Joyce-b is offline
Citaat:
twijfeltje schreef:
jezus mensen je gaat hun trouwdag toch niet verpestten!!!!
laat nou ff 1 dagje de politieke zooi erbuiten en hun de dag van hun leven hebben!
de demonstraties dan hebben toch geen zin er wordt toch niet naar je geluisterd!
ik vindt dit ook op dat moment iets tussen twee verliefde mensen dat huwelijk is gewoon persoonlijk en heeft niets met politiek te maken!
Hmm.. stel je voor:

Je bent een vrouw een aantal decennia geleden in Argentinie. Je hebt een paar leuk stel kinderen, en een vriendelijke man en een goed huwelijk.
Eigenlijk zijn je man en je zoons (laten we even niet-geëmancipeerd denken) het niet geheel eens met de regering die er op dat moment is.
Opeens verdwijnen ze.
De eerste paar maanden heb je nog hoop, want ach, ''er verdwijnen zoveel mensen''.. ze zullen wel op een speciaal soort kamo ofzow zitten.
Maar na een tijdje begin je je toch af te vragen waar ze zijn, waarom ze nooit wat van zich laten horen..
Dat tijdje wordt een paar jaartjes.. die paar jaartjes worden jaren.. die jaren worden decennia.. en nog steeds niets. NOG STEEDS NIETS!

Inmiddels ben je zo bang geworden voor je eigen regering, dat je maar naar een rustig landje verhuisd, toevallig genaamd ''Nederland''. J egaat er vanuit dat je hier weer een bestaan kan opbouwen, dat je het verleden zoveel als mogelijk kan laten rusten.
EN wat gebeurt er? De Prins der Nederlanden vind een vrouw. Vind éindelijk een vrouw.
Je vind het in eerste instantie leuk, maar dan realiseer je je; die achternaam? Ken ik die niet ergens van?

En je herinnert je het weer, die man, de vader van de aankomende bruid, die zat in die ene regering, die ene regering die je man en zoons hebben laten verdwijnen..

Je bent woedend!
Je verleden komt terug.
Je ziet je man weer voor je.
Je herinnert je zoons.
Diezelfde man, die van alles geweten heeft, die komt in dit vrije land je wéér achtervolgen.

---------

Vind je het gek dat mensen het erg vinden?!
Oud 28-01-2002, 20:07
punkbastard!!!
punkbastard!!! is offline
ik vind dat ze het niet mogen verbieden om te protesteren...in een democratie hoor je je mening te mogen uitten, en 2-2-2 staat gewoon in thema van het koningshuis, dus reden genoeg om dan te gaan protesteren...en dat maxima "zoveel heeft moeten doorstaan" is overdreven...ze krijgt gewoon 1.2 miljoen salaris per jaar door nix te doen als ze koningin is...en het oranjehuis heeft gewoon al miljarden vanzichzelf...en dan moet er ook nog es zo'n speciaal fonds voor worden opgezet...als ze die bruiloft zo uitgebreid willen hebben laat ze het dan lekker aelf betalen! en dat het allemaal zo groots moet...t lijkt wel machtsvertoon....ik ga zeker protesteren tegen t koningshuis op die dag...
Oud 28-01-2002, 20:46
autodropje
autodropje is offline
Citaat:
Joyce-b schreef:
Hmm.. stel je voor:

Je bent een vrouw een aantal decennia geleden in Argentinie. Je hebt een paar leuk stel kinderen, en een vriendelijke man en een goed huwelijk.
Eigenlijk zijn je man en je zoons (laten we even niet-geëmancipeerd denken) het niet geheel eens met de regering die er op dat moment is.
Opeens verdwijnen ze.
De eerste paar maanden heb je nog hoop, want ach, ''er verdwijnen zoveel mensen''.. ze zullen wel op een speciaal soort kamo ofzow zitten.
Maar na een tijdje begin je je toch af te vragen waar ze zijn, waarom ze nooit wat van zich laten horen..
Dat tijdje wordt een paar jaartjes.. die paar jaartjes worden jaren.. die jaren worden decennia.. en nog steeds niets. NOG STEEDS NIETS!

Inmiddels ben je zo bang geworden voor je eigen regering, dat je maar naar een rustig landje verhuisd, toevallig genaamd ''Nederland''. J egaat er vanuit dat je hier weer een bestaan kan opbouwen, dat je het verleden zoveel als mogelijk kan laten rusten.
EN wat gebeurt er? De Prins der Nederlanden vind een vrouw. Vind éindelijk een vrouw.
Je vind het in eerste instantie leuk, maar dan realiseer je je; die achternaam? Ken ik die niet ergens van?

En je herinnert je het weer, die man, de vader van de aankomende bruid, die zat in die ene regering, die ene regering die je man en zoons hebben laten verdwijnen..

Je bent woedend!
Je verleden komt terug.
Je ziet je man weer voor je.
Je herinnert je zoons.
Diezelfde man, die van alles geweten heeft, die komt in dit vrije land je wéér achtervolgen.

---------

Vind je het gek dat mensen het erg vinden?!
Zo ken ik er nog wel een...

Ten eerste is maxima haar vader niet, en haar vader is ook niet de grote slechterik van dit verhaal. Ten tweede is dit absoluut niet de verantwoordelijkheid van wa en maxima, zij hebben niets misdaan. En ik vind dit ook een onzinnige reden om ze niet te laten trouwen.

Zouden wa en maxima zich op moeten offeren voor wat iemand vroeger in Argentinië heeft gedaan, dat lijkt me belachelijk.

Oud 28-01-2002, 21:06
soulless
soulless is offline
Ze opofferen is helemaal niet belachelijk.

Ze hebben twee opties. Publiekelijk trouwen en monarchie aanvaarden. Dan dienen ze ook hun GODVERGETEN FUNCTIE ALS STAATSHOOFD TE DRAGEN JA! Dus geen Videal-dochter, niks geen eigen mening, kop dicht en dik-betaald politiek correct wezen, dat is nou eenmaal de taakomschrijving, dus sodemieter op met je sentimentele gezeur over 'die mensen', het zijn geen mensen het zijn troonopvolgers, een rotbaan, maar als ze willen kunnen ze gewoon ontslag nemen hoor.

En de tweede optie, inderdaad, gewoon trouwen en je blonde dozen kop (oh kijk eens ik werk bij een bank) hier NOOIT MEER LATEN ZIEN. En dan mag je ook zeggen denken en doen wat je wilt en zal NIEMAND je ooit meer lastig vallen.
Oud 28-01-2002, 21:22
autodropje
autodropje is offline
Citaat:
soulless schreef:
Ze opofferen is helemaal niet belachelijk.
wel voor de reden die Joyce-b noemt.

Citaat:
Ze hebben twee opties. Publiekelijk trouwen en monarchie aanvaarden. Dan dienen ze ook hun GODVERGETEN FUNCTIE ALS STAATSHOOFD TE DRAGEN JA! Dus geen Videal-dochter, niks geen eigen mening, kop dicht en dik-betaald politiek correct wezen, dat is nou eenmaal de taakomschrijving, dus sodemieter op met je sentimentele gezeur over 'die mensen', het zijn geen mensen het zijn troonopvolgers, een rotbaan, maar als ze willen kunnen ze gewoon ontslag nemen hoor.
Daar heb je ook wel gelijk in, en ik zal de mensen die demonstreren ook zeker niet tegenhouden ofzo, ik vind alleen dat je beter een andere datum kan pakken.

Citaat:
En de tweede optie, inderdaad, gewoon trouwen en je blonde dozen kop (oh kijk eens ik werk bij een bank) hier NOOIT MEER LATEN ZIEN. En dan mag je ook zeggen denken en doen wat je wilt en zal NIEMAND je ooit meer lastig vallen.
Waar haal je het vandaan om haar zo blonde doos te noemen, dat doe je toch ook niet tegen andere blonde mensen die je verder niet kent.

En ja dat kan ze doen, ze kiezen ervoor om dat niet te doen, waarschijnlijk omdat een groot gedeelte nederlanders juist blij met ze is en het leuk vind om ze te volgen enzo.
Oud 28-01-2002, 21:24
soulless
soulless is offline
Ehm, ze ZWAAIT naar randebielen met vlaggetjes... Qualificatie? DOOOOZ. Ook als ze niet blond was geweest.

En dat die emnsen dat leuk vinden dat zegt wel heel veel over de gemiddelde mens.
Oud 28-01-2002, 21:27
autodropje
autodropje is offline
Citaat:
soulless schreef:
[b]Ehm, ze ZWAAIT naar randebielen met vlaggetjes... Qualificatie? DOOOOZ. Ook als ze niet blond was geweest.[/]
en jij doet zeker nooit iets in die richting

Citaat:
En dat die emnsen dat leuk vinden dat zegt wel heel veel over de gemiddelde mens.
Is jou mening, laat die mensen dat lekker leuk vinden, jij hebt er toch niet echt last van of wel dan?
Oud 28-01-2002, 21:29
soulless
soulless is offline
Nee dat doe ik niet. Als er ergens iets gefilmd wordt ga ik er ook niet express achter staan.

Nou ja, geen last van.. Het geeft me een verschrikkelijk depressief gevoel over de toelomst van de mensheid zie je?
Oud 28-01-2002, 21:32
Rimmer_Dall
Rimmer_Dall is offline
Citaat:
drama schreef:
Zoiets als dit, ik vind het een behoorlijk grote aanslag op m'n privacy.
Gelukkig zul je zelf, hoop ik, ook wel inzien dat dit de grootste flauwekul is ooit. Je had geen betere naam voor jezelf uit kunnen kiezen, drama.

Citaat:
drama schreef:
En, het lijktnu allemaal tegen het huwelijk te zijn, maar da's niet de bedoeling, tis gewoon tegen de monarchie. En daarom juist 2-2-2 omdat die dag al in het teken staat van Oranjeshit.
Voor de laatste keer: die dag staat OOK in het teken als Nationale Feestdag en niets is zo irritant als wanneer mensen die zo nodig willen verpesten om perse hun zin te krijgen. Alleen kleine kinderen mogen zulke dingen doen. Op deze manier aandacht trekken vind ik gewoon veel te makkelijk en te asociaal, niet alleen tegenover W & A, maar tegenover iedereen in Nederland die normaal feest wil vieren. Natuurlijk zal het moeilijker zijn om aandacht te trekken op een andere dag, maar zo laat je wel zien respect te hebben voor mensen en dat kan je uiteindelijk alleen maar ten goede komen.

Ik heb echter het idee dat deze discussie op niets uitloopt, omdat jullie me steeds weer in herhalingen doen vallen en omdat ik wel zo realistisch ben om te weten dat er toch wel een demonstratie tegen het koningshuis zal zijn. Veel geluk dus met je 'relletjes' en ik hoop van harte voor jullie dat op het grote feest van 2 februari 2002 de republikeinse revolutie zal plaatsvinden, liefst met zoveel mogelijk geweld.

Citaat:
Prioritypink schreef:
Niets aan toe te voegen
Dat was een prima bijdrage aan deze discussie, maatje. Jammer alleen dat je dan niet in de gaten hebt dat het stukje waar jij 'niets aan toe te voegen hebt' al lang weerlegd is. Reageer dan DAAR op, als je WEL iets te zeggen wil hebben.

[Dit bericht is aangepast door Rimmer_Dall (29-01-2002).]
Met citaat reageren
Oud 28-01-2002, 21:53
Undeclinable
Undeclinable is offline
Demonstratie mag van mij zeer zeker. Niet dat ik geheel anti koningshuis ben, ergens heeft het wel een aardig representatieve functie en ik moet dr ook niet echt aan denken dat we hier in nederland een president moeten gaan kiezen als ik kijk naar wat een partij als LN kan bereiken.. (hoeveel invloed wil je een president dan weer gaan geven? etc etc)
Koninghuis heeft niet bepaald veel invloed, en beatrix schijnt over het algemeen nog best verstand van zaken te hebben..
Maar waar ik wel jeuk van krijg is het idiote overdreven gedoe rondom heel dat huwelijk, word zwaar te veel geld ingepompt, zowiezo in de oranjes... irritant en overdreven veel aandacht aan besteed..man het zijn ook maar 2 mensen die net als iedereen hun reet moeten afvegen..
Demonstreren zou ik geweldig vinden om de gemiddelde nederlander eens na te laten te denken over hoe blind met tegenwoordig met alles meedoet wat gehyped word... om men zowiezow eens na te laten denken over het koningshuis (positief of negatief) .. om te laten zien dat het idioterie is dat dr zon idioot duur spektakel van gemaakt word..om .. .etc.

Ik ga het hele huwelijk denk ik maar volledig negeren vanaf nu..
Oud 28-01-2002, 22:00
soulless
soulless is offline
Wat nou geen koning = president? De koning heeft nu toch geen donder te zeggen en het gaat goed zonder president.. Vet HEE!
Oud 28-01-2002, 23:21
Punk-Is-Verzet
Punk-Is-Verzet is offline
ja, ik ga protesteren! niet zo zeer tegen het huwelijk maar wel op de manier waarop het huwelijk wordt gevierd. van mij mag die gast trouwen met wie hij wilt maar dan moet hij maar z'n eigen geld erin steken en niet die van het volk. men heeft er ook hard voor gewerkt en dan moet het ook op een goede manier besteed worden anders kunnen ze net zo goed geen belansting laten betalen voor dit soort onzin want daar is het nou eenmaal niet voor. en dan als het uiteindelijk op een echtscheiding uitloopt, al dat geld uitgegeven wat tot het volk behoort voor twee stelletjes frikandellen. en idd ik ga ook protestren tegen monarchie want dat is onzin. en dat maxima binnen een korte tijd een verblijfsvergunning heeft gekregen terwijl er zoveel mensen zijn die daar al jarenlang op wachten. ik heb opzich niks persoonlijks tegen haar maar de manier waarop het gaat is gewoon echt oneerlijk. maakt niet uit of het een hoer is of toekomstige koningin.oprotten met die zooi! en dat rel schop gedoe. ik hoop dat het rustig blijft. want veel heb je er niet aan en door een rel te schoppen bereik je niet veel dan dat je idd een gummiknuppel in je nek krijgt ofzo.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2002, 09:22
PrackaH
PrackaH is offline
Citaat:
soulless schreef:
Bleh, de hordes mensen die naar Amsterdam gaan om koningshuis te kijken zijn hersenloze randgevallen, totaal uitschot van en revolueerde samenleving. GATVER zeg. De mensheid helpt zichzelf naar de klote in RAZEND tempo... Wie kijkt er mee naar Big Brother Monarchy?

Fijn dat er nog mensen zoals jij zijn, die ons eikels daar op wijzen...ik ga meteen beginnen om de mensheid uit de klote te helpen.........alleen uh, hoe doe je dat???
Oud 29-01-2002, 10:00
autodropje
autodropje is offline
Citaat:
Undeclinable schreef:
Demonstreren zou ik geweldig vinden om de gemiddelde nederlander eens na te laten te denken over hoe blind met tegenwoordig met alles meedoet wat gehyped word... om men zowiezow eens na te laten denken over het koningshuis (positief of negatief)
Dan kun je net zo goed niet gaan, als je toch niet echt tegen bent.
Oud 29-01-2002, 10:35
Jozzy
Jozzy is offline
idd want er zijn al genoeg anderen... (hehe waarschijnlijk staat heel GroenLinks daar )
Met citaat reageren
Oud 29-01-2002, 11:33
drama
drama is offline
Citaat:
Punk-Is-Verzet schreef:
ja, ik ga protesteren! niet zo zeer tegen het huwelijk maar wel op de manier waarop het huwelijk wordt gevierd. van mij mag die gast trouwen met wie hij wilt maar dan moet hij maar z'n eigen geld erin steken en niet die van het volk. men heeft er ook hard voor gewerkt en dan moet het ook op een goede manier besteed worden anders kunnen ze net zo goed geen belansting laten betalen voor dit soort onzin want daar is het nou eenmaal niet voor. en dan als het uiteindelijk op een echtscheiding uitloopt, al dat geld uitgegeven wat tot het volk behoort voor twee stelletjes frikandellen. en idd ik ga ook protestren tegen monarchie want dat is onzin. en dat maxima binnen een korte tijd een verblijfsvergunning heeft gekregen terwijl er zoveel mensen zijn die daar al jarenlang op wachten. ik heb opzich niks persoonlijks tegen haar maar de manier waarop het gaat is gewoon echt oneerlijk. maakt niet uit of het een hoer is of toekomstige koningin.oprotten met die zooi! en dat rel schop gedoe. ik hoop dat het rustig blijft. want veel heb je er niet aan en door een rel te schoppen bereik je niet veel dan dat je idd een gummiknuppel in je nek krijgt ofzo.
Haai Daantje

Oud 29-01-2002, 11:39
FDCP_Blitzkrieg
FDCP_Blitzkrieg is offline
Citaat:
drama schreef:
Haai Daantje

Ik vind niet dat je dat moet doen protesteren vind ik altijd belachelijk en ik hoop dat het protest word vernietigd
Met citaat reageren
Oud 29-01-2002, 15:49
Marnin
Marnin is offline
ik hoop dat al die bijzondere bvd en speciale politie mensen eens flink gaan schieten op het huwelijk terwijl er een iemand een portemonnee uit zen zak haalt.(daar kan je alszwarte in Amerika tenminste voor worden overhoop geschoten)
Dan ziet heel nederland op tv wat voor fascistenboel er aan de hand is
Met citaat reageren
Oud 29-01-2002, 15:54
FDCP_Blitzkrieg
Citaat:
Marnin schreef:
ik hoop dat al die bijzondere bvd en speciale politie mensen eens flink gaan schieten op het huwelijk terwijl er een iemand een portemonnee uit zen zak haalt.(daar kan je alszwarte in Amerika tenminste voor worden overhoop geschoten)
Dan ziet heel nederland op tv wat voor fascistenboel er aan de hand is
Lul niet wat weet jij nu van fascisme af dit slappe zooitje in nl is te bang om dingen aan te pakken
Met citaat reageren
Oud 29-01-2002, 17:34
Punk-Is-Verzet
Citaat:
FDCP_Blitzkrieg schreef:
Ik vind niet dat je dat moet doen protesteren vind ik altijd belachelijk en ik hoop dat het protest word vernietigd

protesteren is een manier van je mening uiten. tegenwoordig wordt er niet eens geluisterd naar de mening van de bevolking. dan maar met een protest. en een protest hoeft niet gelijk geweldadig te zijn ofzo.
en het is helemaal niet belachelijk, het is een manier om te laten zien dat je niet met iets eens bent. vorm van mening uiten dus. VIND IK.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2002, 17:35
Punk-Is-Verzet
Citaat:
drama schreef:
Haai Daantje

Oi hylk!

Met citaat reageren
Oud 29-01-2002, 18:30
Queen Klazina Wok
Queen Klazina Wok is offline
Citaat:
Punk-Is-Verzet schreef:
idd

en bovendien vind ik het belachelijk dat alles overhoop gehaald moet worden voor een huwelijk, onze halve straat moet leeggehaald worden omdat die gasten naar het concertgebouw moeten, in de stad mogen mensen hun fiets niet eens op straat laten staan, ik vind dat belachelijk
Met citaat reageren
Oud 29-01-2002, 18:37
kHebTrekInWatLekkers
kHebTrekInWatLekkers is offline
k denk dat de meeste mensen t niet leuk zullen vinden wanneer er een demonstratie tegen hun huwlijk gehouden wordt, Tuurlijk moet er gedemonstreerd worden, maar laat ze dat dan wel, net als die Nazies op een stuk terein doen, waar de mensen die graag naar dat huwlijk willen kijken geen overlast hebben.
Oud 29-01-2002, 18:43
Punk-Is-Verzet
Citaat:
kHebTrekInWatLekkers schreef:
k denk dat de meeste mensen t niet leuk zullen vinden wanneer er een demonstratie tegen hun huwlijk gehouden wordt, Tuurlijk moet er gedemonstreerd worden, maar laat ze dat dan wel, net als die Nazies op een stuk terein doen, waar de mensen die graag naar dat huwlijk willen kijken geen overlast hebben.

maar mijn huwelijk wordt niet door de bevolking van nederland betaald. voor mijn huwelijk wordt ook niet heel amsterdam verbouwd. en trouwens de demonstratie is niet zozeer tegen HET HUWELIJK maar de manier waarop het huwelijk gevierd wordt. andermans hard verdiend geld wordt gewoon in allemaal oranje schijt als dit gestopt.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2002, 18:47
Punk-Is-Verzet
en dat een halfgare frikandel uit argentinie gewoon 1,2 miljoen per jaar verdient zonder geen ene reet uit te voeren. wat overigens door ons betaald wordt.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2002, 18:47
FDCP_Blitzkrieg
Citaat:
Punk-Is-Verzet schreef:

maar mijn huwelijk wordt niet door de bevolking van nederland betaald. voor mijn huwelijk wordt ook niet heel amsterdam verbouwd. en trouwens de demonstratie is niet zozeer tegen HET HUWELIJK maar de manier waarop het huwelijk gevierd wordt. andermans hard verdiend geld wordt gewoon in allemaal oranje schijt als dit gestopt.
Kijk dan niet maar houd voor de rest je grote smoel dicht!

Met citaat reageren
Oud 29-01-2002, 19:24
Queen Klazina Wok
Queen Klazina Wok is offline
Citaat:
FDCP_Blitzkrieg schreef:

wat is hier je argument in eigenlijk?
Met citaat reageren
Oud 29-01-2002, 19:42
FDCP_Blitzkrieg
Citaat:
Queen Klazina Wok schreef:
Citaat:
FDCP_Blitzkrieg schreef:

wat is hier je argument in eigenlijk?

Dat je dan niet moet kijken.

Lezen!
Met citaat reageren
Oud 29-01-2002, 22:24
kHebTrekInWatLekkers
kHebTrekInWatLekkers is offline
Citaat:
Punk-Is-Verzet schreef:

Daar heb je helemaal gelijk in......

Maar aan de ander kant is t huwlijk ook een stuk PR voor Nederland... Vanuit het buitenland is er ontzettend veel belangstelling voor dit huwlijk en ik denk dat daar financiel gezien best wel wat goede kanten aan zitten....

De vraag is toch echt of we er nu echt slechter van worden.....

En een ander punt. Naar mijn mening is t helemaal niet verkeerd dat Amsterdam eens goed verbouwd wordt. Persoonlijk zie ik liever de gevelpanden, dan al die reclame borden.
Reageren

Regels voor berichten