Advertentie | |
|
![]() |
|
waarom ziet bijna niemand dat dit JUIST een vorm van integratie ie?!?!?!
en integreren betekend niet dat je je hele eigen culturele lading maar van je mot af schudden, tlijkt me dus niet meer dan logisch dat moslimkinderen allebei vieren.
|||
Citaat:
b) De Islam is ook verzonnen door mensen, dus waarom zou ik geen religie mogen verzinnen? Citaat:
Lijkt mij zaak om ze op andere punten in te burgeren (goed Nederlands spreken, Nederlandse normen en waarden bijbrengen, gelijke kansen voor de vrouwen, etcetera). Voor die punten wil ik mij zeker inzetten.
|
Ik denk dat het heel uniek is dat het suikerfeest valt op Sinterklaas. Het verschuift elk jaar met 11 of 13 dagen volgens mij. En dan is het nooit zeker op welke dag het suikerfeest is dus zie het maar als iets heel bijzonders.
Zonet op de TV (jeugdjournaal) gezien hoe islamitische kinderen eerst naar de moskee gingen en toen naar sinterklaas en de zwarte pieten. Al dit geblaat is dus nergens voor nodig, de kinderen hebben gewoon een superdag vandaag. ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Lijkt me juist wel beter als ze sinterklaas meedoen. Niet dat het echt veel helpt bij de integratie, maar het is beter dan niet meedoen. Buiten het feit dat ze op die andere gebieden die jij noemt natuurlijk ook moeten integreren. |
![]() |
||
Citaat:
door ze van iets als sinterklaas uit te sluiten jaag je ze alleen maar weg van die nederlandse normen waarden want dan zullen ze zig daar eerder tegen af gaan zetten omdat ze t gevoel hebben er niet bij te horen
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Jij hebt volgens mij geen flauw idee wat het Suikerfeest inhoudt. Laatst gewijzigd op 06-12-2002 om 02:16. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Juist ![]() Wil jij zeggen dat bijv. een Nederlandse leerling zich nooit ziek heeft gemeld op school terwijl ze niet ziek zijn? Het gaat niet om denken, het gaat om de werkelijkheid, en die is dat de meeste(iig turkse) leerlingen gewoon een brief op school afgeven ivm het suikerfeest, om een dagje vrij te kunnen krijgen. En diegene die dat niet doen? so what? 1x in de 365 jaar, nou mis je natuurlijk erg veel dingen he ![]() Doe normaal, alsof de onderwijsinspectie nix beters te doen heeft! |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Bovendien, veel kinderen van basisscholen gaan niet naar dit gebed, maar meestal de ouderen. Daarbij komt nog dat vrouwen ook niet gaan. Nu hou je nog een kleine groep over en die moet t dan maar 1x missen ofzo, of na het gebed alsnog naar school. Het missen is niet heel erg, wel jammer, maar zoals ik al zei, de meeste kindjes gaan niet. De reden van school wegblijven is ook niet echt dat gebed, maar bij elkaar op visite gaan(tenminste, zo vieren de turken het) |
![]() |
||
Citaat:
![]() Fantastisch.... en hehe ![]() baklava daarbij Mjammie ![]() Maareh, dat was ook eigenlijk mijn punt: waarom niet lekker samen?! Dat is dus op sommige scholen gebeurd, maar niet op enkele andere scholen. Er stond in het bericht niet bij dat het bij die andere scholen om islamitische scholen ging. Als dat wel zo was, dan vind ik het alleen maar tof dat ze Sinterklaas ook vieren (al is het een dag later; of beter gezegd: samen met de Belgen ![]() Maar het meest mooie vond ik het samengaan: SuikerSinterklaasFeest ![]() Vorig jaar viel overigens Kerstmis, Suikerfeest en Hannukah samen. ![]() ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Dus eigenlijk heeft Koninginnedag echt moeten wijken voor het weer ![]() |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
Het geeft trouwens nog iets van genoegdoening als ik ze straks met geweld mag bekeren ![]() |
![]() |
|
Er moet best ruimte kunnen zijn voor het Suikerfeest op scholen waar veel Islamitische kinderen zitten. Integratie komt van twee kanten. En het is niet alsof het hele schoolsysteem op z'n kop gezet wordt, Jezus (of Mohammed, doorstrepen wat niet van toepassing is).
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
|
Ik heb laatst met een echt (!!!) moslimgesproken, en die zei dat er een groot complot was dat allemaal moslimsnaar westerse landen te gaan, omdaar zo de vijfde colonne te vormen. Als dan alle westerse soldaten n irak zitten, vallen ze aan
Echt waar En daarna verdween hij in zn ufo.
||
![]() |
Citaat:
Lijkt me toch handig als je weet waar je over praat om vervolgens te kunnen oordelen. INtegratie komt van 2 kanten, moet wel anders werkt t niet en zolang iemand als NLer alleen maar gaat zitten zeiken zal het nooit maar dan ook nooit tot een echte goede integratie komen. We zitten wel te zeiken van, ze moeten dit leren, en dat en zus en zo, maar zelf mogen we ook wel eens wat meer van hun dingen leren zodat je weet hoe t allemaal in elkaar steekt. Laatst gewijzigd op 06-12-2002 om 13:14. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Die ouders geven dat signaal helemaal niet af. Het is zo dat de schoolleiding echt wel weet op welke dag het suikerfeest valt en dat kinderen dan vrij nemen. Is bijna elk jaar zo, dus waarom een brief meegeven vd ouders? Is alleen maar meer administratie. Ik zelf heb t ook gewoon ff gemeld, zonder brief en ze vonden t goed, dus waarom zo een hele brief? Dan krijg je dus strax 100 van die briefjes ofzo alsof ze t al niet druk genoeg hebben. En het is helemaal niet spijbelen, want zoals ik al zei het is algemeen bekend dat er vrij wordt genomen. iets anders is dat wanneer je je ziek meld, dát is wel spijbelen aangezien neit algemeen bekend is op welke dag je ziek bent ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() (alleen gaan die kutcalvinisten dan wel zeiken ![]() (pardon my language) |
![]() |
||||
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd op 06-12-2002 om 13:32. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Dus als iemand snachts om 3 uur over de autosnelweg rijdt met 123 waar maar 120 is toegestaan, maar er is geen 1 andere auto op de weg vind jij dat die een boete moet krijgen? Huh ze vragen toch toestemming door een mededeling te doen aan de school vh kind. Wat moeten ze dan doen, een heel rapport ofzo schrijven ![]() |
![]() |
||
Citaat:
wil jij som zeggen dat jij in je hele leven nog nooit kleine overtredingen gemaakt heb of gespijbeld heb?
|||
Citaat:
Citaat:
|||
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() en even serieus: ik zie wat moslims aanrichten in de wereld; en er zijn er op dit forum die dat ook zien. De overgrote 'intelectuele elite' op dit forum speelt constant de valse moraalridder (stelletje demagogen), en neemt het constant voor de Islam op. En maken vervolgens de 'niet-intelectuelen' (waar ik toe behoor, en ben er trots op) uit voor klootjesvolk en borrelpraters ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Ik probeer slechts hun ogen te openen; met argumenten lukt dit niet, dus wat kan je nog proberen? Deze zweverige types zijn per defenitie links, en keuren alles goed wat moslims doen. En als dan werkelijk niks helpt om deze ongelukkigen de ogen te openen, sluit ik me nog liever bij de vijand aan, dan samen met hun ten onder te gaan. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
en je vroeg verderop of ik wel eens met een moslim heb gesproken: Antwoord ja, maar ik mag ze niet. Het is niet dat ik tegen moslims ben; ik ben alleen tegen moslims die mij niet mogen. (net zoals de meerderheid van de Nederlandse bevolking) |
Advertentie |
|
![]() |
|
|