Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-12-2002, 16:50
Youssef
Youssef is offline
Citaat:
Unexplained schreef:
Dus ik zou onder het mom van mijn eigen verzonnen religie vrij mogen vragen wanneer ik dat wil?
Is dat de vrijheid van godsdient niet iets tever doorgeschoten?
Nee, want dat verzonnen religietje van jou is behoort niet tot de grootste ter wereld. Veel plezier dus met een verklaring te schrijven waarom je weg was.

Citaat:
Desecrator schreef:
En hoeveel ouders denk je dat er nu werkelijk vrijstelling van de leerplicht aanvragen bij de schoolleiding ? Dat zullen een heleboel ouders niet doen. Komt het dus gewoon neer op ontduiking van de leerplicht. In dat geval gelijk de onderwijsinspectie erop af, en een fijne boete aansmeren.
Dat hefet verder niets met het suikkerfeest te maken

Citaat:
Atje85 schreef:
Ik vind dat het Sinterklaasfeest dit jaar gewoon niet opgeschoven moest worden.
Ik weet niet hoe het bij andere bevolkingsgroepen zit, maar bij de Turken duurt het suikerfeest 4 dagen.
En aangezien het vieren van sinterklaas door allochtone leerlingen een goede vorm van integratie is, moet t gewoon door allen gevierd kunnen worden, maar hiervoor hoefde je de dag van het sinterklaasfeest niet te veranderen, aangezien het suikerfeest meerdere dagen duurt.
Dus gewoon donderdag 5 december sinterklaas en de vrijdag gewoon vrij aan islamitische leerlingen zodat die ook hun feest kunnen vieren. Bovendien sluit dit jaar -heel toevallig en mooi- de 2e dag vh suikerfeest, de vrijdag mooi aan op t weekend, dus t zou mij gezien dit allemaal veel beter lijken om gewoon 5dec sinterklaas te vieren met zn allen en 6dec suikerfeest voor islamitische leerlingen.

Wat vind je ervan?
Onzin, het duurt misschien wel drie of vier dagen, maar je bidt maar 1 keer het suikerfeest gebed. En daarvoor blijf je ook vooral weg van school.
Advertentie
Oud 05-12-2002, 17:10
Escapism
Escapism is offline
waarom ziet bijna niemand dat dit JUIST een vorm van integratie ie?!?!?!

en integreren betekend niet dat je je hele eigen culturele lading maar van je mot af schudden, tlijkt me dus niet meer dan logisch dat moslimkinderen allebei vieren.
Oud 05-12-2002, 17:25
Unexplained
Unexplained is offline
Citaat:
Youssef schreef:
Nee, want dat verzonnen religietje van jou is behoort niet tot de grootste ter wereld. Veel plezier dus met een verklaring te schrijven waarom je weg was.
a) De Islam is ook absoluut niet de grootste in de 1e wereld.
b) De Islam is ook verzonnen door mensen, dus waarom zou ik geen religie mogen verzinnen?

Citaat:
Escapism schreef:
waarom ziet bijna niemand dat dit JUIST een vorm van integratie ie?!?!?!

en integreren betekend niet dat je je hele eigen culturele lading maar van je mot af schudden, tlijkt me dus niet meer dan logisch dat moslimkinderen allebei vieren.
En wat draagt de sinterklaasviering precies bij aan de integratie van moslims?
Lijkt mij zaak om ze op andere punten in te burgeren (goed Nederlands spreken, Nederlandse normen en waarden bijbrengen, gelijke kansen voor de vrouwen, etcetera). Voor die punten wil ik mij zeker inzetten.
Oud 05-12-2002, 18:08
Verwijderd
Ik heb gewoon al geen zin meer om op dit gezeik te antwoorden, ik spreek jullie over 365 (oid) jaar weer, als het suikerfeest en Sinterklaas weer tegelijkertijd vallen.
Oud 05-12-2002, 18:18
Youssef
Youssef is offline
Ik denk dat het heel uniek is dat het suikerfeest valt op Sinterklaas. Het verschuift elk jaar met 11 of 13 dagen volgens mij. En dan is het nooit zeker op welke dag het suikerfeest is dus zie het maar als iets heel bijzonders.

Zonet op de TV (jeugdjournaal) gezien hoe islamitische kinderen eerst naar de moskee gingen en toen naar sinterklaas en de zwarte pieten.

Al dit geblaat is dus nergens voor nodig, de kinderen hebben gewoon een superdag vandaag.
Oud 05-12-2002, 18:22
Verwijderd
Citaat:
unexplained schreef:
Lijkt mij zaak om ze op andere punten in te burgeren (goed Nederlands spreken, Nederlandse normen en waarden bijbrengen, gelijke kansen voor de vrouwen, etcetera). Voor die punten wil ik mij zeker inzetten.

Lijkt me juist wel beter als ze sinterklaas meedoen. Niet dat het echt veel helpt bij de integratie, maar het is beter dan niet meedoen.
Buiten het feit dat ze op die andere gebieden die jij noemt natuurlijk ook moeten integreren.
Oud 05-12-2002, 18:53
Escapism
Escapism is offline
Citaat:
Unexplained schreef:
tgeeft in iig inzigt in een stukje NL-se cultuur en als moslims daar aan mee doen zullen ze zig daar op een gegeven moment wel vertouwd mee voelen... lijkt me wel positief eigenlijk.

door ze van iets als sinterklaas uit te sluiten jaag je ze alleen maar weg van die nederlandse normen waarden want dan zullen ze zig daar eerder tegen af gaan zetten omdat ze t gevoel hebben er niet bij te horen
Oud 05-12-2002, 19:36
CraigDavid
CraigDavid is offline
ik wist niet dat sinterklaas ZOOO belangerijk was voor sommige mensen (unexplained enz).
dat zegt wel iets over de personen zelf
Oud 05-12-2002, 20:16
Cleopatraan
Cleopatraan is offline
Op zich zou ik een combinatie sinterklaas/suikerfeest wat sommige mensen al noemen best een goed idee. Het zou de integratie tussen allochtonen en autochtonen kunnen bevorderen.
Oud 05-12-2002, 20:19
Cleopatraan
Cleopatraan is offline
Citaat:
CraigDavid schreef:
ik wist niet dat sinterklaas ZOOO belangerijk was voor sommige mensen (unexplained enz).
Sommige mensen willen nog wel iets van onze eigen Nederlandse cultuur in stand houden. Ik ben daar zelf 1 van. Ik vind het dan ook belangrijk dat Sinterklaas gevierd blijft worden. Bovendien vind ik sinterklaas gewoon een heel gezellig feest. De familie doet dan eens een keer iets samen. Ik denk dat ik daarmee twee belangrijke redenen heb genoemd om sinterklaas belangrijk te vinden is het niet?
Oud 05-12-2002, 20:23
DEChengst
DEChengst is offline
Citaat:
CraigDavid schreef:
Als het niet belangrijk is, is er ook geen enkele reden om het te verschuiven.
Oud 05-12-2002, 21:15
alwaysgood
alwaysgood is offline
zul je zien dat dadelijk koninginnedag een dag eerder of later wordt gevierd, omdat er een of andere islamistische feestdag is op die dag.
Zover komt het nog wel.

Waar gaat het toch heen met deze wereld
Oud 05-12-2002, 21:23
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
alwaysgood schreef:
zul je zien dat dadelijk koninginnedag een dag eerder of later wordt gevierd, omdat er een of andere islamistische feestdag is op die dag.
Zover komt het nog wel.

Dat is een heel ander verhaal. Dat is een nationale feestdag, waar iedereen vrij voor krijgt. Niet te vergelijken dus.
Oud 06-12-2002, 02:09
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
alwaysgood schreef:
Zover komt het nog wel.

Laat me niet lachen
Oud 06-12-2002, 02:10
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
benchMarc schreef:
Euh... we moeten er geen mix van gaan maken. NL blijft NL, ik ga me echt niet aanpassen omdat ZIJ hier komen en denken meteen de cultuur te kunnen aanpassen.
Sinterklaas is van hier, en het suikerfeest niet, so be it. Laat ze nu maar fijn mee Sinterklaas vieren, of anders stilletjes in hun huiskamer het suikerfeest vieren.

Jij hebt volgens mij geen flauw idee wat het Suikerfeest inhoudt.

Laatst gewijzigd op 06-12-2002 om 02:16.
Oud 06-12-2002, 02:12
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Unexplained schreef:

De overheid heeft de taak op zich genomen om kinderen een goede educatie te geven. Als iedereen op elk moment maar zou kunnen verzuimen, lopen ze belangrijke lesstof mis, wat alleen maar debet kan zijn aan de educatie.
Het gaat hier maar om 1 dag in de 365 jaar... wees reeel.
Oud 06-12-2002, 02:16
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Desecrator schreef:
En hoeveel ouders denk je dat er nu werkelijk vrijstelling van de leerplicht aanvragen bij de schoolleiding ? Dat zullen een heleboel ouders niet doen. Komt het dus gewoon neer op ontduiking van de leerplicht. In dat geval gelijk de onderwijsinspectie erop af, en een fijne boete aansmeren.

Juist
Wil jij zeggen dat bijv. een Nederlandse leerling zich nooit ziek heeft gemeld op school terwijl ze niet ziek zijn?
Het gaat niet om denken, het gaat om de werkelijkheid, en die is dat de meeste(iig turkse) leerlingen gewoon een brief op school afgeven ivm het suikerfeest, om een dagje vrij te kunnen krijgen.
En diegene die dat niet doen? so what? 1x in de 365 jaar, nou mis je natuurlijk erg veel dingen he
Doe normaal, alsof de onderwijsinspectie nix beters te doen heeft!
Oud 06-12-2002, 02:22
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Youssef schreef:
Onzin, het duurt misschien wel drie of vier dagen, maar je bidt maar 1 keer het suikerfeest gebed. En daarvoor blijf je ook vooral weg van school.
Ik weet niet hoe het bij marokkanen zit, maar bij Turken is het zo dat je de ochtend vd 1e dag vh suikerfeest naar de moskee gaat om ff te bidden enzo.. dat was dit jaar om 9.30 uur en het duurt maar een kwartier ofzo. Het gebed zelfs 5 minuutjes.
Bovendien, veel kinderen van basisscholen gaan niet naar dit gebed, maar meestal de ouderen.
Daarbij komt nog dat vrouwen ook niet gaan. Nu hou je nog een kleine groep over en die moet t dan maar 1x missen ofzo, of na het gebed alsnog naar school. Het missen is niet heel erg, wel jammer, maar zoals ik al zei, de meeste kindjes gaan niet.
De reden van school wegblijven is ook niet echt dat gebed, maar bij elkaar op visite gaan(tenminste, zo vieren de turken het)
Oud 06-12-2002, 09:02
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Youssef schreef:

Zonet op de TV (jeugdjournaal) gezien hoe islamitische kinderen eerst naar de moskee gingen en toen naar sinterklaas en de zwarte pieten.

Al dit geblaat is dus nergens voor nodig, de kinderen hebben gewoon een superdag vandaag.
Ik had het gezien ja
Fantastisch....
en hehe
baklava daarbij Mjammie

Maareh, dat was ook eigenlijk mijn punt: waarom niet lekker samen?!
Dat is dus op sommige scholen gebeurd, maar niet op enkele andere scholen.

Er stond in het bericht niet bij dat het bij die andere scholen om islamitische scholen ging. Als dat wel zo was, dan vind ik het alleen maar tof dat ze Sinterklaas ook vieren (al is het een dag later; of beter gezegd: samen met de Belgen ).

Maar het meest mooie vond ik het samengaan: SuikerSinterklaasFeest
Vorig jaar viel overigens Kerstmis, Suikerfeest en Hannukah samen. Een feest van de 3 monistische culturen. Vraag me af hoe men dat dan had opgelost als kinderen ook met kerst naar school moesten
Oud 06-12-2002, 09:05
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
alwaysgood schreef:
Zover komt het nog wel.

Nou. De koningin heeft haar verjaardag verplaatst voor de lente en we vieren Koninginnedag dus gewoon op prinses Juliana's verjaardag.
Dus eigenlijk heeft Koninginnedag echt moeten wijken voor het weer
Oud 06-12-2002, 09:32
DEChengst
DEChengst is offline
Citaat:
Atje85 schreef:
Juist
Wil jij zeggen dat bijv. een Nederlandse leerling zich nooit ziek heeft gemeld op school terwijl ze niet ziek zijn?
Zie je mij ergens beweren dat in dat geval de ouders geen boete moeten krijgen ?

Citaat:

En diegene die dat niet doen? so what? 1x in de 365 jaar, nou mis je natuurlijk erg veel dingen he
Doe normaal, alsof de onderwijsinspectie nix beters te doen heeft!
Het gaat niet eens om de hoeveelheid lesstof die je mist. Waar het omgaat is dat de ouders het signaal afgeven dat spijbelen okay is.
Oud 06-12-2002, 09:46
Verwijderd
Nah, is toch juist leuk om het tegelijk te vieren, 1 groot feest oid...om nou een traditie te verschuiven voor een andere traditie...
Oud 06-12-2002, 09:48
BARON
BARON is offline
Citaat:
Atje85 schreef:
Jij hebt volgens mij geen flauw idee wat het Suikerfeest inhoudt.
moet hij dat dan?? Het kan mij geen lor schelen wat het inhoudt, dat is niet van belang bij deze discussie!
Oud 06-12-2002, 09:56
BARON
BARON is offline
Citaat:
*Burning water* schreef:
Dus je gaat je bekeren tot en godsdienst waar je zelf niet eens achter staat? Ik merk namelijk niet dat je het eens bent met islamitische denkbeelden... Dan zit je jezelf toch te verloochenen joh!
ik verloochen mezelf niet, ik ben een opportunist. Als niemand inziet dat de Islam het grootste gevaar is dat het westen bedreigd, dan sluit ik me nog liever aan bij de vijand, dan me te blijven wentelen in de grote schare onnozelen, die ook op DIT forum oververtegenwoordigd zijn.
Het geeft trouwens nog iets van genoegdoening als ik ze straks met geweld mag bekeren
Oud 06-12-2002, 10:59
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Er moet best ruimte kunnen zijn voor het Suikerfeest op scholen waar veel Islamitische kinderen zitten. Integratie komt van twee kanten. En het is niet alsof het hele schoolsysteem op z'n kop gezet wordt, Jezus (of Mohammed, doorstrepen wat niet van toepassing is).
Oud 06-12-2002, 12:05
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
BARON schreef:
Als niemand inziet dat de Islam het grootste gevaar is dat het westen bedreigd, dan sluit ik me nog liever aan bij de vijand, dan me te blijven wentelen in de grote schare onnozelen, die ook op DIT forum oververtegenwoordigd zijn.
Het geeft trouwens nog iets van genoegdoening als ik ze straks met geweld mag bekeren
Wat moet het toch vreselijk zijn om met zo'n haat door het leven te gaan......
Oud 06-12-2002, 12:34
ThaFox
ThaFox is offline
Citaat:
BARON schreef:
ik ook niet, want ik ben een opportunist. ik weet welke groep over de wereld gaat heersen in de toekomst en sluit me op tijd bij hun aan!
Dat probeerden de NSB-ers ook in WO II. En we weten wat er met hen geberud is.
Oud 06-12-2002, 12:38
ThaFox
ThaFox is offline
Citaat:
BARON schreef:
moet hij dat dan?? Het kan mij geen lor schelen wat het inhoudt, dat is niet van belang bij deze discussie!
Oh nee is dat zo. Tuurlijk is het van belang dat je weet wat het is als je reageert. Maar het is al wat Tomassi zei. Integratie moet van twee kanten komen. Jij behoort natuurlijk tot de borrel-bevolking met de instelling van "Ze moeten maar aan ONS aanpassen anders rotten ze maar op". Tuurlijk moeten de immigranten zich aanpassen maar een beetje inlevingsvermogen van de autochtonen is denk ik niet te veel gevraagd.
Oud 06-12-2002, 12:39
ThaFox
ThaFox is offline
Citaat:
BARON schreef:
Daar hebben ze echter wat op gevonden en dat heet infiltratie. Door hier gewoon de boel over te nemen, wat al aardig begint te lukken, halen ze ons eenvoudig in. Jammer genoeg ziet bijna niemand dat, maar gelukkig ik wel.
Wat een populistisch gezeik is dit zeg. Je bent een echte xenofoob weet je dat. Ga eens een keer met een moslim praten ofzo in plaats van ze zo te wantrouwen. Hebben ze je vroeger gepest ofzo???
Oud 06-12-2002, 12:58
Joostje
Joostje is offline
Ik heb laatst met een echt (!!!) moslimgesproken, en die zei dat er een groot complot was dat allemaal moslimsnaar westerse landen te gaan, omdaar zo de vijfde colonne te vormen. Als dan alle westerse soldaten n irak zitten, vallen ze aan

Echt waar

En daarna verdween hij in zn ufo.
Oud 06-12-2002, 13:06
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
BARON schreef:

Lijkt me toch handig als je weet waar je over praat om vervolgens te kunnen oordelen.
INtegratie komt van 2 kanten, moet wel anders werkt t niet en zolang iemand als NLer alleen maar gaat zitten zeiken zal het nooit maar dan ook nooit tot een echte goede integratie komen.
We zitten wel te zeiken van, ze moeten dit leren, en dat en zus en zo, maar zelf mogen we ook wel eens wat meer van hun dingen leren zodat je weet hoe t allemaal in elkaar steekt.

Laatst gewijzigd op 06-12-2002 om 13:14.
Oud 06-12-2002, 13:10
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Desecrator schreef:
Zie je mij ergens beweren dat in dat geval de ouders geen boete moeten krijgen ?

Het gaat niet eens om de hoeveelheid lesstof die je mist. Waar het omgaat is dat de ouders het signaal afgeven dat spijbelen okay is.
Nee, dat zeg ik ook niet, maar ik vind niet dat je ze dan moet beboeten. Ik bedoel we worden al genaaid door de overheid met al die boetes als je 3km te hard rijd, dit is weer typisch zo een naai-ze-met-een-boete-actie.

Die ouders geven dat signaal helemaal niet af. Het is zo dat de schoolleiding echt wel weet op welke dag het suikerfeest valt en dat kinderen dan vrij nemen. Is bijna elk jaar zo, dus waarom een brief meegeven vd ouders? Is alleen maar meer administratie.
Ik zelf heb t ook gewoon ff gemeld, zonder brief en ze vonden t goed, dus waarom zo een hele brief? Dan krijg je dus strax 100 van die briefjes ofzo alsof ze t al niet druk genoeg hebben.

En het is helemaal niet spijbelen, want zoals ik al zei het is algemeen bekend dat er vrij wordt genomen.
iets anders is dat wanneer je je ziek meld, dát is wel spijbelen aangezien neit algemeen bekend is op welke dag je ziek bent
Oud 06-12-2002, 13:12
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
ThaFox schreef:
Wat een populistisch gezeik is dit zeg. Je bent een echte xenofoob weet je dat. Ga eens een keer met een moslim praten ofzo in plaats van ze zo te wantrouwen. Hebben ze je vroeger gepest ofzo???

Juist
Oud 06-12-2002, 13:15
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Joostje schreef:
Ik heb laatst met een echt (!!!) moslimgesproken, en die zei dat er een groot complot was dat allemaal moslimsnaar westerse landen te gaan, omdaar zo de vijfde colonne te vormen. Als dan alle westerse soldaten n irak zitten, vallen ze aan

Echt waar

Oud 06-12-2002, 13:18
*Burning water*
*Burning water* is offline
Citaat:
BARON schreef:
ik verloochen mezelf niet, ik ben een opportunist. Als niemand inziet dat de Islam het grootste gevaar is dat het westen bedreigd, dan sluit ik me nog liever aan bij de vijand, dan me te blijven wentelen in de grote schare onnozelen, die ook op DIT forum oververtegenwoordigd zijn.
Waarom zou je iemand met geweld gaan bekeren als je het niet eens eens bent met hetgene waartoe je hen bekeert? Dat lijkt me nou niet bepaald een slimme actie...
Oud 06-12-2002, 13:22
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Atje85 schreef:

En het is helemaal niet spijbelen, want zoals ik al zei het is algemeen bekend dat er vrij wordt genomen.
iets anders is dat wanneer je je ziek meld, dát is wel spijbelen aangezien neit algemeen bekend is op welke dag je ziek bent
Ik neem ook vrij met Carnaval
(alleen gaan die kutcalvinisten dan wel zeiken )

(pardon my language)
Oud 06-12-2002, 13:29
DEChengst
DEChengst is offline
Citaat:
Atje85 schreef:
Nee, dat zeg ik ook niet, maar ik vind niet dat je ze dan moet beboeten. Ik bedoel we worden al genaaid door de overheid met al die boetes als je 3km te hard rijd, dit is weer typisch zo een naai-ze-met-een-boete-actie.
Ow wat gemeen. Ik overtreed de wet en vervolgens krijg ik er straf voor Geheel terecht dat er ook bij kleine overtredingen al een boete volgt. Zou wat zijn als 3 km/h te hard geaccepteerd wordt. Want dan ik rij vevolgens 4 km/h te hard. Ja maar, ik reed maar 1 km/h harder dan mijn buurman. Die kreeg ook geen boete, wat oneerlijk. Overduidelijk dus dat dat soort grenzen hard gesteld moeten worden, want anders kunnen we de grens wel blijven verschuiven.

Citaat:

Het is zo dat de schoolleiding echt wel weet op welke dag het suikerfeest valt en dat kinderen dan vrij nemen. Is bijna elk jaar zo, dus waarom een brief meegeven vd ouders? Is alleen maar meer administratie. Ik zelf heb t ook gewoon ff gemeld, zonder brief en ze vonden t goed, dus waarom zo een hele brief?.
Omdat het zo in de regels staat. Maar ook dat is typisch Nederlands. Gaan liggen janken als men nadeel heeft omdat een ander zich niet aan de regels houd. Zodra men dan zelf op de vingers getikt wordt voor het niet voldoen aan regels is het plotseling allemaal ontrecht en toch zo gemeen.

Citaat:

Juist omdat je als leerplichtige vrij NEEMT is het spijbelen. Wil jij op een religeuze dag vrij hebben dan moet je daar toestemming voor vragen aan de school. Een medeling van mijn kind zal niet aanwezig is dus niet voldoende.

Laatst gewijzigd op 06-12-2002 om 13:32.
Oud 06-12-2002, 14:07
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Desecrator schreef:
Ow wat gemeen. Ik overtreed de wet en vervolgens krijg ik er straf voor Geheel terecht dat er ook bij kleine overtredingen al een boete volgt. Zou wat zijn als 3 km/h te hard geaccepteerd wordt. Want dan ik rij vevolgens 4 km/h te hard. Ja maar, ik reed maar 1 km/h harder dan mijn buurman. Die kreeg ook geen boete, wat oneerlijk. Overduidelijk dus dat dat soort grenzen hard gesteld moeten worden, want anders kunnen we de grens wel blijven verschuiven.

Juist omdat je als leerplichtige vrij NEEMT is het spijbelen. Wil jij op een religeuze dag vrij hebben dan moet je daar toestemming voor vragen aan de school. Een medeling van mijn kind zal niet aanwezig is dus niet voldoende.

Dus als iemand snachts om 3 uur over de autosnelweg rijdt met 123 waar maar 120 is toegestaan, maar er is geen 1 andere auto op de weg vind jij dat die een boete moet krijgen?

Huh ze vragen toch toestemming door een mededeling te doen aan de school vh kind. Wat moeten ze dan doen, een heel rapport ofzo schrijven Ik zeg toch, je moet wel toestemming vragen, maar als t algemeen bekend is en iedereen zou toch toestemming gaan vragen krijg je dus honderd kinderen voor je duur met steeds dezelfde mededeling, maar die mededeling is iets wat jij allang wist. Beetje overbodig dan lijkt me.
Oud 06-12-2002, 14:09
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Gatara schreef:
Ik neem ook vrij met Carnaval
(alleen gaan die kutcalvinisten dan wel zeiken )

(pardon my language)
Sorry hoor, maar ze moeten dan gewoon hun kop houden. Je neemt vrij vanwege een feest, dat mag, dus nix mis mee, klaar uit.
Oud 06-12-2002, 14:19
CraigDavid
CraigDavid is offline
Citaat:
Desecrator schreef:
en als je een verlofbriefje ingevuld heb?
wil jij som zeggen dat jij in je hele leven nog nooit kleine overtredingen gemaakt heb of gespijbeld heb?
Oud 06-12-2002, 14:41
DEChengst
DEChengst is offline
Citaat:
Atje85 schreef:
Dus als iemand snachts om 3 uur over de autosnelweg rijdt met 123 waar maar 120 is toegestaan, maar er is geen 1 andere auto op de weg vind jij dat die een boete moet krijgen?
Inderdaad, zolang het niet in de wet geregeld is dat je in de nacht harder mag rijden mag men ook dan een boete krijgen.

Citaat:

Huh ze vragen toch toestemming door een mededeling te doen aan de school vh kind. Wat moeten ze dan doen, een heel rapport ofzo schrijven
Een simpele brief is voldoende hoor. Je legt uit waarom je graag ziet dat je kind een extra dag vrij krijgt. De school kan dan, omdat ze van het suikerfeest afweet, een standaardbrief met goedkeuring terugsturen. Als zo'n simpele brief schrijven al te veel moeite is, dan is het feest blijkbaar niet belangrijk genoeg en verdien je niet eens vrij.
Oud 06-12-2002, 14:45
DEChengst
DEChengst is offline
Citaat:
CraigDavid schreef:
en als je een verlofbriefje ingevuld heb?
Sinds wanneer heb je verlofbriefjes op school. Zolang het inhoudt dat de schoolleiding van te voren toestemming geeft vind ik het prima.

Citaat:

wil jij som zeggen dat jij in je hele leven nog nooit kleine overtredingen gemaakt heb of gespijbeld heb?
Gespijbeld heb ik nooit. Kleine overtredingen probeer ik zoveel mogelijk te verkomen. Mocht ik bijv. een keer door rood lopen omdat ik mijn tram wens te halen, dan ga ik dus echt niet staan te janken dat het zo oneerlijk omdat er geen auto's aankwamen. Ik weet op zo'n moment dondersgoed dat ik fout zat.
Oud 06-12-2002, 14:48
CraigDavid
CraigDavid is offline
Citaat:
Desecrator schreef:
Sinds wanneer heb je verlofbriefjes op school. Zolang het inhoudt dat de schoolleiding van te voren toestemming geeft vind ik het prima.

ik weet niet in welk tijdperk jij leeft, maar tegenwoordig kan je bij de aminestratie een brief halen die je in moet vullen voor verlof of eerder op vakantie ed.

Gespijbeld heb ik nooit. Kleine overtredingen probeer ik zoveel mogelijk te verkomen. Mocht ik bijv. een keer door rood lopen omdat ik mijn tram wens te halen, dan ga ik dus echt niet staan te janken dat het zo oneerlijk omdat er geen auto's aankwamen. Ik weet op zo'n moment dondersgoed dat ik fout zat.
ik denk niet dat jij dan een bekeuring krijgt, zelfs de politie is niet ZO kinderachtig. En volgens mij behoor jij tot de 1% van de bevolking
Oud 06-12-2002, 18:06
Verwijderd
laatste woord: SLOTJE!

en tot over 365 jaar..
Oud 06-12-2002, 20:18
BARON
BARON is offline
Citaat:
ThaFox schreef:
sterker nog; ik had op de kleuterschool twee marokkaanse meisjes met hoofdoekjes in de klas. En toen had ik al het besef dat er iets niet klopte, dus heb ik die stomme lappen eigenhandig verwijderd

en even serieus: ik zie wat moslims aanrichten in de wereld; en er zijn er op dit forum die dat ook zien. De overgrote 'intelectuele elite' op dit forum speelt constant de valse moraalridder (stelletje demagogen), en neemt het constant voor de Islam op. En maken vervolgens de 'niet-intelectuelen' (waar ik toe behoor, en ben er trots op) uit voor klootjesvolk en borrelpraters
Oud 06-12-2002, 20:23
BARON
BARON is offline
Citaat:
Joostje schreef:

Echt waar

jaja drijf er maar weer de spot mee; intussen zijn er al 800.000 moslims in Nederland en tientallen miljoenen in de rest van Europa. En hun aantal neemt toe en men wordt steeds radicaler. Ik heb verder nergens een datum genoemd wanneer de moslims gaan aanvallen, dit is iets wat sluipend gaat. Je moet het vergelijken met de opkomst van de nazi's in de jaren '30 in Duitsland; dat ging ook niet op een dag.
Oud 06-12-2002, 20:26
BARON
BARON is offline
Citaat:
Gatara schreef:
Wat moet het toch vreselijk zijn om met zo'n haat door het leven te gaan......
ik voel dezelfde haat als 300.000.000 moslims voor mij voelen, niks bijzonders dus
Oud 06-12-2002, 20:28
BARON
BARON is offline
Citaat:
ThaFox schreef:
Dat probeerden de NSB-ers ook in WO II. En we weten wat er met hen geberud is.
hmm, daar zit wat in. Dan maar hopen dat de Amerikanen het zelfde met de moslims doen, als ze met de nazi's hebben gedaan...
Oud 06-12-2002, 20:33
BARON
BARON is offline
Citaat:
*Burning water* schreef:
Waarom zou je iemand met geweld gaan bekeren als je het niet eens eens bent met hetgene waartoe je hen bekeert? Dat lijkt me nou niet bepaald een slimme actie...
ja, ik weet soms ook niet meer wat ik tegen de moslimvriendjes op dit forum moet zeggen. Zij laten zich het liefst als slaaf naar Arabië afvoeren, lijkt het mij soms.

Ik probeer slechts hun ogen te openen; met argumenten lukt dit niet, dus wat kan je nog proberen? Deze zweverige types zijn per defenitie links, en keuren alles goed wat moslims doen.

En als dan werkelijk niks helpt om deze ongelukkigen de ogen te openen, sluit ik me nog liever bij de vijand aan, dan samen met hun ten onder te gaan.
Oud 06-12-2002, 20:39
BARON
BARON is offline
Citaat:
ThaFox schreef:
Oh nee is dat zo. Tuurlijk is het van belang dat je weet wat het is als je reageert. Maar het is al wat Tomassi zei. Integratie moet van twee kanten komen. Jij behoort natuurlijk tot de borrel-bevolking met de instelling van "Ze moeten maar aan ONS aanpassen anders rotten ze maar op". Tuurlijk moeten de immigranten zich aanpassen maar een beetje inlevingsvermogen van de autochtonen is denk ik niet te veel gevraagd.
ik heb genoeg aan inlevingsvermogen. het is alleen dat zij dat überhaupt niet voor ons hebben.

en je vroeg verderop of ik wel eens met een moslim heb gesproken: Antwoord ja, maar ik mag ze niet. Het is niet dat ik tegen moslims ben; ik ben alleen tegen moslims die mij niet mogen. (net zoals de meerderheid van de Nederlandse bevolking)
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten