Advertentie | |
|
![]() |
|
(...)studies have shown that passive smoking by children worsens asthma and may cause several disease conditions, including bronchitis and pneumonia.
An increase of 16% in the risk of lung cancer for non-smoking spouses of smokers, and a 17% increase for exposure to passive smoking at the workplace were observed. The existence of a carcinogenic risk from passive smoking adds a new dimension to the debate on health effects of tobacco since in contrast to the diseases affecting the active smoker, it represents a health damage imposed on people who have chosen not to smoke. Meer nodig? Bron is het IARC. Lijkt me betrouwbaar zat...
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
Ik weet niet meer wie het zei, maar d'r was zo'n "argument" dat niet-rokers dan maar niet in de rook moeten staan.
Dat is een kulargument en wel om die reden dat het vaak genoeg gebeurt dat de niet-roker er al staat en de roker er bij komt staan. Dan is de niet-roker het die zich dan moet aanpassen??????!!! Tja, als je de wereld op zn kop wilt zien, misschien wel. Waar recht krom is, zeker.... Vandaag ook weer... lekker gaan sporten (schaatsen).. en hou je even een pauze om wat op aan te komen (je bent al wat buiten adem) is er 1 of andere malloot die even van haar sigaretje wilde "genieten" (volgens mij vond 99 procent het eerste sigaretje hartstikke vies; en heb vaak genoeg rokers horen zeggen dat het eigenlijk helemaal niet lekker smaakt, maar dat het de gewoonte of nicotine of wat dan ook is). In ieder geval de rook die ze uitblies en die van de sigaret direct afkomstig was, bezorgde mij een dubbele benauwdheid. Met het gevolg dat ik gedwongen ergens anders moest gaan staan. En tja,.. kan niet zeggen: hey, kun je even je sigaret uitdoen? Want je mag roken in de buitenlucht. En nu kunnen jullie (rokers) mij wel mierenneukeretig vinden; jullie ondervinden die last niet. Net zoals mannen niet over het baren van kinderen kunnen praten, kunnen rokers niet oordelen over de last die zij veroorzaken voor niet-rokers. (en het argument: ik ben ook ooit niet-roker geweest, gaat niet op, want als je ziek bent weet je niet meer hoe het is om je gezond te voelen en als je gezond bent weet je niet meer hoe het is om je ziek te voelen) Suzan - die liever een atoombom onder de tabaksindustrie ziet ontploffen. Radioactiviteit lijkt me nog gezonder...
||
Citaat:
Een behoorlijke tijd geleden verscheen een artikel in de Sunday Telegraph, waarin gemeld werd dat de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) een onderzoek zou hebben achtergehouden, waaruit bleek dat meeroken geen verhoogd risico op longkanker zou opleveren. Het betreft hier een van de grootste onderzoeken die ooit op dit gebied zijn gehouden, uitgevoerd door WHO's International Agency for Research on Cancer (IARC) waarbij 650 longkankerpatienten met 1542 gezonde mensen werden vergeleken. De studie vond niet-significant relatief risico van 1.16 voor blootstelling aan meeroken thuis, 1.17 voor blootstelling aan meeroken op de werkplek en 1.14 voor blootstelling thuis én op het werk. Geen van deze risico's was statistisch significant, wat betekent dat uit deze studie niet geconcludeerd kan worden dat er enig risico voor longkanker bestaat door meeroken thuis en/of op het werk. De toegegeven margin of error ligt tussen de 0.93 en 1.44, wat betekend dat het werkelijke relatieve risico onder de 1 kan liggen en meeroken dus zelfs een beschermend effect tegen longkanker zou kunnen hebben. Het feit dat mensen die thuis én op het werk meeroken in deze studie het laagste relatieve risico hebben zou daar ook op kunnen wijzen. Het spreekt in ieder geval een dosisgerelateerd risico tegen.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Ik vind overigens die reclame van BEN heel goed, waarin opgeroepen wordt om de telefoon ook eens uit te zetten. En hoe relaxed dat dan is. Zelf heb ik m in de trein altijd alleen op trilfunctie staan, terwijl de meesten het op het allerhardste geluid lijken te hebben staan en ze ook nog eens 10x gebeld worden ![]() 3x hoera voor BEN ![]() ![]() (sorry dit was even off topic) Suzan
|
![]() |
Chaos schreef in Roken Rulez!:
quote: -------------------------------------------------------------------------------- DruidessI schreef: Nee, want zie mijn andere posting in andere "draad". Anyway, je "meepraten" raakt kant nog wal, omdat je zelf toegeeft dat het je niet hindert inderdaad omdat je zelf rookt. We hebben het hier over niet-rokers, remember? Suzan -------------------------------------------------------------------------------- Ik snap 't al, je mag alleen meepraten als je dr ook last van hebt. ----- Nee, dat zei ik niet!!! Je mag zeker meepraten, het is alleen veel moeilijker omdat je je de overlast niet kunt voorstellen, waardoor je zwakker in het plaatje komt te staan ![]() Suzan
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Op de tweede plaats mag je dan wel alles gaan verbieden wat schade voor de gezondheid op kan leveren. Sporten b.v. Ook daarvan is genoegzaam bekend dat het jaarlijks miljoenen kost om de "ongelukjes" weer op te lappen. Of autorijden. Op de derde plaats moet je niet vergeten dat het roken duidelijk kassa is voor de overheid. De z.g. kosten voor de gezondheidszorg die rokers zouden veroorzaken worden dubbel en dwars terugverdiend door de flinke accijns op tabaksprodukten. |
![]() |
||
Citaat:
Vroeger, toen ik nog een gezond niet-rokertje was, vond ik de geur van tabak niet hinderlijk, en bij sigarenrook zelfs aangenaam. kzeg dr meteen ff bij welke allergieën en aandoeningen enzow ik heb (komen NIET door 't roken): lichte vorm van asthma, stof allergie, hondenharenallergie, kattenharenallergie. (maar ja, ik ben nu een roker, dus dit draagt niks bij... aangezien jullie dr niet een "zie je wel!!" op kunnen stempelen.)
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Suzan
||
Citaat:
||
Citaat:
Among the actions undertaken by the tobacco industry were the establishment of a task force to react to the publication of the results, the use of consultants to contact the IARC investigators to obtain confidential information on the study, and plans to influence the scientific policy and financing of IARC. Two years ago, the IARC study was the object of a strong defamation campaign in the media orchestrated by the tobacco industry through a lead article in the Daily Telegraph (London). Although these attacks did not pre-empt the publication of the report in the medical literature, they created confusion and controversy on the interpretation of the results. The documents reviewed in The Lancet's article suggest that this media campaign was part of a broader long-planned strategy of the tobacco industry on passive smoking. The existence of a carcinogenic risk from passive smoking adds a new dimension to the debate on health effects of tobacco since in contrast to the diseases affecting the active smoker, it represents a health damage imposed on people who have chosen not to smoke. This difference has great implications in terms of regulation of smoking in public settings, and may, in the long run, be a major factor towards the decrease in tobacco consumption. This explains the strong interest of the tobacco industry to monitor and discredit studies, including the one from IARC, that contribute to establishing the causal link between passive smoking and cancer. Zeker dat het de schuld van het WHO is? Er zijn mensen die meer belang hebben bij zo'n verhaal als jij beweerde...
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
Wat zijn niet-rokers en vooral anti-rokers toch fuckin' intolerant zeg, shit!
Er zijn veel ergere dingen waar je je druk om kan maken, ga daar maar over zitten zeiken. Roken moet mogen, we weten dat het slecht is voor het lichaam van de persoon die rookt, en we kiezen zelf ervoor om te roken en aanvaarden daarmee dat verhoogde risico. Over de overlast: Tuurlijk zijn er rokers die zich nergens wat van aantrekken, maar de meeste rokers houden wel rekening met de niet-rokende gemeenschap. Andersom is dat helaas stukken minder. En tja, als op steeds meer plekken het rookgenot je ontnomen word door kleinzerige mensen die nergens tegen kunnen, raak je toch behoorlijk geďrriteerd door die niet-roken bordjes en absurde regelgevingen.. en dan heb je daar op den duur gewoon schijt aan, wat jullie dan weer bestempelen als asociaal gedraag.
||
![]() |
Citaat:
![]() Suzan
||
![]() |
Citaat:
![]() Geloof me, respect voor niet-rokers kom ik nauwelijks tegen. Tenzij je in hoesten uitbarst.. dan willen ze nog wel eens een stapje opzij gaan. Of als je vraagt of ze de sigaret zo willen houden dat de rook niet jouw kant opgaat, willen ze dat ook nog wel eens doen. De overlast blijft echter ![]() Maar vind het wel tof dat ze op zijn minst daaraan gehoor geven ![]() Eigenlijk zijn het de rokers niet die schuldig zijn, maar de tabaksindustrie. De hele war on drugs waaronder ook alcohol en tabak, brengt natuurlijk ook geld in het laadje. Eigenlijk helpen de antis en de pros elkaar. Maar daar ben ik ook tegen. Net zoals ik pro wapenvernietiging ben, maar tegen de lobbies die geld opbrengen die hiervoor nodig zijn... De hele wisselwerking van de antis en de pros en het elkaar omhoog werken wat geld betreft, daar heb ik een hekel aan. Zeker als het de tabaks en wapenindustrie betreft! Suzan
|
![]() |
Als jij je leven wil verkloten, mij best. Zolang je mij maar geen overlast bezorgt. En dan vink het helemaal niet erg als je rookt in het bushokje waar ik ook zit bijvoorbeeld, maar in míjn huis word gewoon niet gerookt.
||
Citaat:
als er in iemands huis niet gerookt mag worden, zoals bij mijn vriendin thuis, dan sta ik gewoon netjes in de tuin m'n sjekkie weg te paffen.. no problem at all...
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
|
Kankeren over roken kan kanker veroorzaken.
m.a.w. ik ben deze discussie een beetje zat, en zeker om hem iedere keer te moeten voeren. En dan ken je wel zeggen: "ja, dan kap je dr mee, dan discussieer je niet meer?" maar dan kunnen die anti-rokertjes gewoon hun gemanipuleerde en onjuiste onderzoekjes posten. (ie. McCaine) ------------------ ~ http://members.tripodnet.nl/cHa0s/ ~ http://www.cHa0s.tk/ ~ [Dit bericht is aangepast door cHa0s (06-02-2002).]
|
![]() |
cHa0s, je hebt helemaal gelijk!
Alleen heb ik me al voorgenomen om mezelf de irritatie zoveel mogelijk te besparen: niet naar feestjes gaan buiten gerook moet worden als het te koud is (anders zit ik er niet zo mee om buiten te moeten staan) en niets meer kopen in de stationsrestauratie o.i.d. als daar niet gerookt mag worden. Of beter nog: eerst bestellen, dan constateren dat je het hier niet kan nuttigen (je wilt tenslotte wel meteen na een lekkere hap een sigaretje op kunnen steken, toch?) en ze vervolgens lekker met het eten en de kassa-correctie laten zitten. Oke, 't is flauw om werknemers aan te pakken waar het de schuld is van beleidmakers. Zelfde als bij de NS. Maar als deze werknemers genoeg commentaar krijgen, komt het uiteindelijk ook vanzelf aan bij de beleidmakers. Bovendien wordt het wat dit onderwerp betreft steeds meer oorlog dan een gezonde discussie waarmee je rekening houdt met elkaars denkbeelden. Als ze oorlog willen kunnen ze het krijgen. En in liefde en oorlog is alles geoorloofd. Ook een van mijn favoriete bezigheden: wijs mensen op eufemistisch gedrag, zoals "liever niet binnen roken" terwijl ze bedoelen dat als je het toch doet dat het je aangerekend wordt. Of bordjes met 'verboden te roken' waar dan naast staat 'gelieve niet te roken'. Zielig. Als je niet gewoon kan zeggen wat je bedoelt, krijg je van mij niet het respect dat je (denkt dat je) verdient. Bij onduidelijke of tegenstrijdige opdrachten, pik ik de dingen eruit die voor mij het beste uitkomen. Daarentegen kunnen duidelijke, niet-tegenstrijdige (en bij voorkeur vriendelijke) mededelingen meestal best rekenen op mijn medewerking. Even samengevat voor de rokers onder ons: 1. Kom op voor je rechten. 2. Voorkom irritaties door je frustraties te uiten. 3. Blijf hierbij volgens de wet handelen (m.u.v. v/h negeren van verboden te roken bordjes hier en daar), maar schop eens lekker ergens tegenaan. Vrijheid van meningsuiting is erg belangrijk (jaja, ook voor niet-rokers) en het sarren van sommige mensen kan soms best opluchten (en ook dit kan op een beschaafde, politiek correcte manier).
||
Citaat:
|
![]() |
Jezus,.. jullie zijn niet alleen ziek aan je longen, maar ook nog in je hoofd....
werkelijk geen greintje respect... Het is allemaal bij het niet-roken begonnen hoor! Als je geboren wordt, word je niet geboren met een sigaret in je mond. En apen roken ook niet, geloof ik. Tenzij wij ze dat aanleren. Het is gewoon een ziekelijke gewoonte waar heel veel mensen de dupe van worden. Leer dat toch eens onder ogen zien. En vecht liever tegen de tabaksindustrie die jullie in de macht hebben dan de overheden e.d. die voor jullie gezondheid opkomen! Suzan
||||
Citaat:
Citaat:
Stomme nietszeggende vergelijking dus. Citaat:
En kom nu niet alweer met dat 'rokers houden geen rekening met...' want dat is dikke bullshit. Tuurlijk zijn er mensen die er geen rekening mee houden maar die heb je in elke willekeurige groep zitten. Als je dr echt last van hebt en je zegt 'r wat van zijn we echt niet te beroerd om een stap opzij te doen of weetikveel wat... Roken staat bij jullie al bijna automatisch synoniem aan asocialiteit ofzo fucking wankers!
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Suzan
|
|