Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-02-2002, 18:50
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
Floef schreef:
Wat heb je liever: VEILIGHEID of GELUK?

Veiligheid brengt geluk.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-02-2002, 20:12
The Wanderer
The Wanderer is offline
Citaat:
Mujahideen schreef:
Je kunt de zieke mensen wel zoveel mogelijk reduceren met strenge straffen.

niemand heeft het recht om over iemand anders zn leven te beslissen, wat de misdaad ook is. Er is 1 uitzondering, zodra het persoonlijk wordt is niets meer verboden.
Oud 27-02-2002, 21:34
autodropje
autodropje is offline
Citaat:
Mujahideen schreef:
Je kunt de zieke mensen wel zoveel mogelijk reduceren met strenge straffen.
nee, juist niet, zieke mensen doen het toch wel, welke straf er ook op staat.
Oud 27-02-2002, 21:49
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
autodropje schreef:
nee, juist niet, zieke mensen doen het toch wel, welke straf er ook op staat.

Je kunt ze ook preventief opruimen net als het MKZ-vee. Met preventie bedoel ik: zoveel mogelijk verkrachters die omonstotelijk schuldig bewezen zijn elimineren. Mensen die in gedachte hebben om ook zoiets lafs als aan verkrachting te doen zullen zich wel twee keer bedenken, voordat ze zich daadwerkelijk hieraan vergrijpen.

Mijn haren gaan vaak recht overeind staan als ik weer eens in de krant lees dat een verkrachter maar slechts 1,5 jaar gevangenisstraf opgelegd heeft kregen. Plus dat ze daarbij nog eens een leven gaan leiden met allerlei luxes zoals een computer, speelzalen etcetera.Het is te gek voor de woorden..............
Doodstraf is daarentegen effectief, snel en goedkoop.

Met citaat reageren
Oud 28-02-2002, 11:04
Isa
Isa is offline
Citaat:
Mujahideen schreef:
Je kunt ze ook preventief opruimen net als het MKZ-vee. Met preventie bedoel ik: zoveel mogelijk verkrachters die omonstotelijk schuldig bewezen zijn elimineren. Mensen die in gedachte hebben om ook zoiets lafs als aan verkrachting te doen zullen zich wel twee keer bedenken, voordat ze zich daadwerkelijk hieraan vergrijpen.

stond er in de Koran niet ook iets over vergeving?

Mijn haren gaan vaak recht overeind staan als ik weer eens in de krant lees dat een verkrachter maar slechts 1,5 jaar gevangenisstraf opgelegd heeft kregen. Plus dat ze daarbij nog eens een leven gaan leiden met allerlei luxes zoals een computer, speelzalen etcetera.Het is te gek voor de woorden..............
Doodstraf is daarentegen effectief, snel en goedkoop.
levenslang is goedkoper...
Met citaat reageren
Oud 28-02-2002, 14:04
more.than.a.woman
more.than.a.woman is offline
de straf die een verkrachter krijgt is veel te laag vergeleken met de pijn die het slachtoffer altijd met zich mee zal moeten dragen.

ik ben absoluut tegen de doodstraf, maar een gevangenisstraf van 1,5 jaar is naar mijn mening veel te kort.
Oud 28-02-2002, 14:17
Mirage2000
Mirage2000 is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef:

stond er in de Koran niet ook iets over vergeving?

...
-off-topic-

Een beetje naast de kwestie als je het aan mij zou vragen. Wat jij bedoelt zijn waarschijnlijk de volgende verzen:

En de goede daad en de slechte daad zijn niet gelijk; weer die af met iets dat beter is. Dan zal hij, tussen wie en jou vijandschap was zijn als een boezemvriend. (Koran 41:34)

De vergelding voor een slechte daad is een overeenkomstige slechte daad. Maar als iemand kwijtscheldt en het weer goedmaakt, dan is zijn beloning Allahs taak; Hij bemint de onrechtplegers niet (Koran 42:40)

=zwart wit= tief jij toch op naar je eigen land gepost op 05-03-2005 @ 19:23
Met citaat reageren
Oud 28-02-2002, 20:23
bram_05
bram_05 is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef:

levenslang is goedkoper...
euhm, ja? moet je wel ff toelichten..volgens my is 5 kogels door iemands hart goedkoper dan 60 jaar lang voedsel, warmte etc...
Oud 28-02-2002, 20:58
autodropje
autodropje is offline
Citaat:
bram_05 schreef:
euhm, ja? moet je wel ff toelichten..volgens my is 5 kogels door iemands hart goedkoper dan 60 jaar lang voedsel, warmte etc...
kgeloof dat onderzocht is van niet. Een executie organiseren kost schijnbaar heel veel ofzo.
Reageren

Regels voor berichten