Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|||
Verwijderd
|
Citaat:
ik zal het eens proberen uit te leggen... Nederland is een welvarend land, maar daarbij moet je niet alleen aan Nederland zelf denken.. Ieder mens heeft een bepaalde gebruiksruimte, en hoe welvarender, hoe groter die ruimte is.. Maar met 470 mensen/km2 zou dat dus niet groter kunnen zijn dan +/- 2000m2.. De overige ruimte die we nodig hebben om ons welvaartsniveau te bereiken halen we dus uit het buitenland.. Waar? in de ontwikkelingslanden. Hierdoor neemt daar de welvaart dus af of blijft gelijk zodra wij een grote bevolkingsgroei hebben.. Zodra hier mensen worden toegelaten zullen ze proberen ook zo rijk mogelijk te worden, dus ook een auto, een vinex-woning, IKEA meubelen.. Ondertussen zuigen we daarvoor de olie in ontwikkelingslanden uit de grond, kappen daar de bomen en eten we hun voedsel... Gevolg: het aantal (economische)vluchtelingen neemt toe ten gevolge van hongersnood, oorlogen en epidimieen.. Mogelijke oplossing: wereldwijde geboortebeperking. hoe bereik je die: door als welvarend persoon zuinig te leven en de grenzen dicht te stoppen, zodat men in ontwikkelingslanden wel de geboortes moet beperken. En wat grenzen dichtdoen heeft Nederland het meeste recht.... |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
ik zal het eens proberen uit te leggen... Nederland is een welvarend land, maar daarbij moet je niet alleen aan Nederland zelf denken.. Ieder mens heeft een bepaalde gebruiksruimte, en hoe welvarender, hoe groter die ruimte is.. Maar met 470 mensen/km2 zou dat dus niet groter kunnen zijn dan +/- 2000m2.. De overige ruimte die we nodig hebben om ons welvaartsniveau te bereiken halen we dus uit het buitenland.. Waar? in de ontwikkelingslanden. Hierdoor neemt daar de welvaart dus af of blijft gelijk zodra wij een grote bevolkingsgroei hebben.. Zodra hier mensen worden toegelaten zullen ze proberen ook zo rijk mogelijk te worden, dus ook een auto, een vinex-woning, IKEA meubelen.. Ondertussen zuigen we daarvoor de olie in ontwikkelingslanden uit de grond, kappen daar de bomen en eten we hun voedsel... Gevolg: het aantal (economische)vluchtelingen neemt toe ten gevolge van hongersnood, oorlogen en epidimieen.. Mogelijke oplossing: wereldwijde geboortebeperking. hoe bereik je die: door als welvarend persoon zuinig te leven en de grenzen dicht te stoppen, zodat men in ontwikkelingslanden wel de geboortes moet beperken. En wat grenzen dichtdoen heeft Nederland het meeste recht.... |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ik vind dat we allemaal gelijke rechten hebben en niet mogen zeggen: "Dit is ons land, wij wonen hier, dus opgerot!".
||
![]() |
Citaat:
je bent gewoon toevallig hier geboren, je kon net zo goed in afrika geboren zijn, maar dat geeft je niet het recht om te zeggen dat dit jouw land is ofzo, t is gewoon een stukje van de aarde, en ieder mens heeft gelijke rechten, sommigen misbruiken ze etc. maar toch heeft ieder mens gelijke rechten, t is niet altijd te merken helaas. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
|
natuurlijk is nederland niet vol
als jij een kind wil krijgen mag dat toch ook? Het klopt inderdaad dat de stroom asielzoekers een beetje te groot is maar als nederland echt vol zou zijn zou er ook een verbod op kinderen moeten komen ofzo, of net als in china da je maar 2 kindere mag ofzo en da vind ik onzin
|
Nederland moet gewoon accepteren dat we niet alle ruimte hebben, maar die ruimte goed benutten en tactisch en efficient gebruiken.
Geen 12 baansweg tussen Amsterdam en Hilversum dus, want dan blijft er weinig ruimte over voor de bedrijven en woningen en natuurlijke buffer die daarvoor moeten wijken en opnieuw gemaakt moeten worden. Het verkeer zal ook bij een verder in bevolkingaantal uitdijend Nederland een probleem blijven, of het nou openbaar vervoer (NS, GVB) betreft of de files op de snelwegen. Dat los je met een 12 baans weg niet op. Je trekt alleen maar weer meer verkeer naar de weg toe (en dat willen de ministers toch juist voorkomen) en je komt in een vicieuze cirkel. De ministers willen nog steeds het OV stimuleren onder weggebruikers maar met al die uitvallende treinen en gebrekkig onderhoud bij de NS is dat niet echt hoopgevend om nou eens de trein te pakken ipv gezellig in de file te gaan staan, te auto delen of carpoolen. De auto's maken Nederland wel vol. Iedereen lijkt altijd maar onderweg. De wegen zitten altijd vol. Misschien moeten we ons gedrag wel aanpassen en onze houding tegenover het gebruik van vervoersmiddelen en de noodzaak van verplaatsingen daarmee. Misschien lijkt ons land dan een stuk minder vol. Want er is nog genoeg groene ruimte om te bouwen en recreeren. We moeten het gewoon beter spreiden. Niet alles in de randatad plempen die boven het hele land verheven lijkt te zijn. Ook recreatie in de randstad en hoogbouw en grote snelwegen in Friesland. Met spreiding kom je een heel eind.
||
Verwijderd
|
Citaat:
tsja, als je de rest niet leest weet je ook niet waar ik dat op baseer... Ik bedoel dat Nederland na Bangladesh en Singapore, Monaco en nog wat landjes het dichtsbevolkte land in de wereld is... en voor de rest, lees het stukje nou maar... |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ik snap wat je bedoelt, maar denk je niet dat mensen in 3e wereld landen ook naar grotere welvaart streven? Denk je dat ze daar pas mee beginnen als ze hier komen? Foute redenatie dus. Zoals ik al zei, je bent dus bang om je welvaartsniveau iets te zien zakken, aangezien daarmee ook bereikt kan worden dat het ergens anders omhoog gaat (of niet zakken, maar minder hard laten stijgen...)
||
Citaat:
greetz Sharky
|||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||||||||
![]() |
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|||||||
Citaat:
! Citaat:
Citaat:
Er zijn te weinig cellen voor bolletjesslikkers maar wel genoeg asielzoekercentra! DAS niet logisch! Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() ![]() greetz Sharky ps natuurlijk wel realistisch blijven en geen onzin replyen he!
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Mensen in de derde wereld landen streven ook naar welvaart maar zijn daar minder succesvol in omdat: 1. Leningen daar veel duurder zijn. 2. De politieke/economische situatie niet optimaal is. 3. Hen de toegang tot de Westerse markt wordt ontzegd. 4. Omdat hun opleidingsniveau vaak laag ligt. 5. Omdat de geboortecijfers hoog liggen. 6. En er zijn waarschijnlijk nog wel meer redenen te bedenken. Alle genoemde punten kun je wat aan doen als rijk land zijnde en ik vind dat de markt openen wel de belangrijkste is. Als hier niets aan gebeurd is men over 20 jaar daar er nog net zo slecht aan toe, ook al laten we de helft van de bevolking hier naartoe komen.. Snappelez vous? |
![]() |
|
![]() |
Sorry, mensen maar ik moet toch echt gaan ingrijpen: Nederland is gewoonweg vol. Als we eens gaan kijken naar alle vluchtelingen vergeleken met alle Nederlanders dan kom je echt nog aan het schrikken. Neem nou zo'n plaats als Utrecht. volgens mij zie je daar meer Buitenlanders dan Nederlanders.
De grenzen, moeten gewoon aangepast worden. Strenger beleid.
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
Nederland is ip niet vol, maar eigenlijk wonen er wel teveel mensen. 470 per km2
Het probleem is ook dat het milieu niet aankan. Ook al zouden we heelbraaf ons afval scheiden ed. het milieu gaat eraan. Alles wat we uitscheiden komt als vervuiling weer in de zee terecht. Een beetje kan het milieu wel aan, best veel, maar er ligt een grens en die wordt in Nederland erg overschreden. Maar over enkele jaren zal het wel anders gaan. Even een goede epidemie en we zijn van de zin'nederland is vol'af. Tsja dat Nederland dan bijna leeg is omdat het zo overbevolkt was...
|
Als Nederland zo vol is, waarom flikkeren we dan alle aanhangers van Pim Fortuyn er niet uit? Het scheelt een stuk qua files (volgens mij zijn dat namelijk de mensen met minstens twee auto's)en er is weer een probleem minder! Maar goed, mijn remedie is: meer in de lucht en onder de grond bouwen.
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() (kortzichtig als je zo serieus denkt ![]() [Dit bericht is aangepast door @pie (11-03-2002).]
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
het Vragenvuur #3 Kitten | 500 | 08-02-2007 15:39 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Nederlans is vol (met onderbouwing) supergrooover | 69 | 11-11-2004 22:34 | |
Verhalen & Gedichten |
[wannebe column] Mijn Nederland is zo multicultureel nog niet... Verwijderd | 23 | 11-11-2004 10:26 | |
compactbeleid Fade of Light | 15 | 16-12-2003 13:11 | |
stelling (niet origineel maar toch) "Nederland is vol" Verwijderd | 70 | 12-10-2002 23:02 | |
'Nederland is vol, dus de grenzen dicht'! Nieuwe Nationale Partij | 150 | 02-03-2002 19:46 |