Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-02-2002, 01:59
freaki
freaki is offline
Citaat:
Silent Enigma schreef:
bouw gewoon overal super-wolkenkrabbers en schaf auto's en autowegen af dan heb je genoeg ruimte voor EN groen EN mensen

je snapt zelf wel dat dit heus niet kan.. zonder (vracht)auto`s kan jij je magnetron spagettie niet kopen in de plaatselijke supermarkt, het is wel zo dat, als we iedereen maar toelaten, de bevolking te snel groeid.
daarmee bedoel ik dat er dan weinig tijd is om een woon oplossing voor de mensen te vinden.. maar zoals ik vandaag al ergens anders een stelling las waar ik `t volledig mee eens ben... je vlucht niet zomaar uit je land.. daar moet je wel een reden voor hebben, of het nou een economische of een andere reden is.. dat maakt niet uit.. als jij in australie een beter betaalde baan kan krijgen terwijl je hier op elk centje moet letten.. zou je het ook doen.. ok ik ben een beetje aangeschoten dus er zullen wel wat tiepfoutjes insitten.. maa rmijn mening heb ik wel neergezet
Oud 22-02-2002, 02:09
freaki
freaki is offline
Citaat:
drama schreef:
>>Leuk hoor, al die cijfertjes maar ik zie er nog steeds niet staan dat nederland VOL is. Noem mij rode, linkse wereldverbeteraar, ik probeer tenminste te zoeken naar een oplossing die ook goed uitpakt voor andere, niet nederlandse mensen ipv een "oplossing" die alleen positieve effecten hebben voor jou, bruine, rechtse wereldverkrachter.

>>een vent die alleen maar populistisch gelul brult om daarmee aan z'n primaire levensbehoefte te voldoen: macht. Dus neuk hem.
ben `t met je eens
Oud 25-02-2002, 16:52
Verwijderd
Citaat:
Dutchy15 schreef:
Citaat:
MortuuS schreef:
nou sorry hoor het is hier zeker wel vol maarja dat kan jij denk ik niet bedenken ofzo...!!! jemoet eens naar Canada of Australie kijken DAAR is genoeg ruimte maar hier niet er staan niet voor niets elke dag kilometers files en kijk niet eens naar de ruimte maar naar het aantal inwoners per vierkante meter....!!!!

ps ik ben geen racist ofzo het is gewoon te vol

kijk eens naar Sydney dan, en van die steden, daar is t dus wel druk, neem New York, druk, neem Berlijn, druk, neem Brussel, druk, neem Londen, druk, zo kan ik wel even doorgaan als je wilt, steden horen druk te zijn, anders is t geen stad!!
files? wtf hebben asielzoekers nou weer met files te maken?? mensen moeten maar carpoolen, mensen moeten maar in de stad gaan wonen waar ze werken, meeste gezinnen hebben minimaal 1 auto, openbaar vervoer mag 10x beter.

en kom nu maar es met je gezeik!

[edit]schaam je, je woont nog in Almere ook, en dat vind je dan al druk? verhuis dan maar lekker naar de Noordpool ofzo, misschien dat je t daar wel rustig vind?[/edit]

ach ach, meeste 'linkse' mensen hebben last van naieffiteit maar bij sommigen is dit wel heel erg groot....
ik zal het eens proberen uit te leggen...
Nederland is een welvarend land, maar daarbij moet je niet alleen aan Nederland zelf denken.. Ieder mens heeft een bepaalde gebruiksruimte, en hoe welvarender, hoe groter die ruimte is.. Maar met 470 mensen/km2 zou dat dus niet groter kunnen zijn dan +/- 2000m2.. De overige ruimte die we nodig hebben om ons welvaartsniveau te bereiken halen we dus uit het buitenland.. Waar? in de ontwikkelingslanden. Hierdoor neemt daar de welvaart dus af of blijft gelijk zodra wij een grote bevolkingsgroei hebben.. Zodra hier mensen worden toegelaten zullen ze proberen ook zo rijk mogelijk te worden, dus ook een auto, een vinex-woning, IKEA meubelen..
Ondertussen zuigen we daarvoor de olie in ontwikkelingslanden uit de grond, kappen daar de bomen en eten we hun voedsel...
Gevolg: het aantal (economische)vluchtelingen neemt toe ten gevolge van hongersnood, oorlogen en epidimieen..
Mogelijke oplossing: wereldwijde geboortebeperking.
hoe bereik je die: door als welvarend persoon zuinig te leven en de grenzen dicht te stoppen, zodat men in ontwikkelingslanden wel de geboortes moet beperken.
En wat grenzen dichtdoen heeft Nederland het meeste recht....

Met citaat reageren
Oud 25-02-2002, 16:52
Verwijderd
Citaat:
Dutchy15 schreef:
Citaat:
MortuuS schreef:
nou sorry hoor het is hier zeker wel vol maarja dat kan jij denk ik niet bedenken ofzo...!!! jemoet eens naar Canada of Australie kijken DAAR is genoeg ruimte maar hier niet er staan niet voor niets elke dag kilometers files en kijk niet eens naar de ruimte maar naar het aantal inwoners per vierkante meter....!!!!

kijk eens naar Sydney dan, en van die steden, daar is t dus wel druk, neem New York, druk, neem Berlijn, druk, neem Brussel, druk, neem Londen, druk, zo kan ik wel even doorgaan als je wilt, steden horen druk te zijn, anders is t geen stad!!
files? wtf hebben asielzoekers nou weer met files te maken?? mensen moeten maar carpoolen, mensen moeten maar in de stad gaan wonen waar ze werken, meeste gezinnen hebben minimaal 1 auto, openbaar vervoer mag 10x beter.

en kom nu maar es met je gezeik!

[edit]schaam je, je woont nog in Almere ook, en dat vind je dan al druk? verhuis dan maar lekker naar de Noordpool ofzo, misschien dat je t daar wel rustig vind?[/edit]

ach ach, meeste 'linkse' mensen hebben last van naieffiteit maar bij sommigen is dit wel heel erg groot....
ik zal het eens proberen uit te leggen...
Nederland is een welvarend land, maar daarbij moet je niet alleen aan Nederland zelf denken.. Ieder mens heeft een bepaalde gebruiksruimte, en hoe welvarender, hoe groter die ruimte is.. Maar met 470 mensen/km2 zou dat dus niet groter kunnen zijn dan +/- 2000m2.. De overige ruimte die we nodig hebben om ons welvaartsniveau te bereiken halen we dus uit het buitenland.. Waar? in de ontwikkelingslanden. Hierdoor neemt daar de welvaart dus af of blijft gelijk zodra wij een grote bevolkingsgroei hebben.. Zodra hier mensen worden toegelaten zullen ze proberen ook zo rijk mogelijk te worden, dus ook een auto, een vinex-woning, IKEA meubelen..
Ondertussen zuigen we daarvoor de olie in ontwikkelingslanden uit de grond, kappen daar de bomen en eten we hun voedsel...
Gevolg: het aantal (economische)vluchtelingen neemt toe ten gevolge van hongersnood, oorlogen en epidimieen..
Mogelijke oplossing: wereldwijde geboortebeperking.
hoe bereik je die: door als welvarend persoon zuinig te leven en de grenzen dicht te stoppen, zodat men in ontwikkelingslanden wel de geboortes moet beperken.

Met citaat reageren
Oud 25-02-2002, 19:27
NN
NN is offline
Citaat:
darkshooter schreef:

Waarom dan, wij zijn hier ons hele leven al?
Ben jij langer dan die mensen op deze aarde? En heb jij (daarom) meer recht op een leven zonder oorlog/ellende/onderdrukking/iets dergelijks?

Ik vind dat we allemaal gelijke rechten hebben en niet mogen zeggen: "Dit is ons land, wij wonen hier, dus opgerot!".

Oud 25-02-2002, 19:44
Dutchy15
Dutchy15 is offline
Citaat:
NN schreef:
Ben jij langer dan die mensen op deze aarde? En heb jij (daarom) meer recht op een leven zonder oorlog/ellende/onderdrukking/iets dergelijks?

Ik vind dat we allemaal gelijke rechten hebben en niet mogen zeggen: "Dit is ons land, wij wonen hier, dus opgerot!".

mee eens! toch zijn er mensen die er anders over denken..

je bent gewoon toevallig hier geboren, je kon net zo goed in afrika geboren zijn, maar dat geeft je niet het recht om te zeggen dat dit jouw land is ofzo, t is gewoon een stukje van de aarde, en ieder mens heeft gelijke rechten, sommigen misbruiken ze etc. maar toch heeft ieder mens gelijke rechten, t is niet altijd te merken helaas.

Met citaat reageren
Oud 25-02-2002, 20:44
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
FEYENOORDvakX schreef:
Heb het stukje verder niet gelezen, maar waar baseer jij uberhaupt het recht op een grens dicht te gooien? Waarom wil je de vrijheid van mensen zodanig beperken? Ben je soms bang dat je eigen luxe leventje wat minder mooi word?
Oud 26-02-2002, 09:12
Boogie
Boogie is offline
Citaat:
waaromniet? schreef:
Heb het stukje verder niet gelezen, maar waar baseer jij uberhaupt het recht op een grens dicht te gooien? Waarom wil je de vrijheid van mensen zodanig beperken? Ben je soms bang dat je eigen luxe leventje wat minder mooi word?

dat is helaas wel de vervelende gedachte van veel mensen...
Oud 26-02-2002, 10:50
Sharksy
Sharksy is offline
Nederland is vol met TOLERANTE mensen...er kan niemand meer bij.......
greetz Sharky
Oud 26-02-2002, 20:28
tijgje
tijgje is offline
NEDERLAND IS VOL! HELEMAAL grenzen sluiten
Oud 26-02-2002, 21:57
RalF Inbar
RalF Inbar is offline
Vernietig de grens...
Met citaat reageren
Oud 26-02-2002, 22:25
Dutchy15
Dutchy15 is offline
Citaat:
tijgje schreef:
NEDERLAND IS VOL! HELEMAAL grenzen sluiten
goede argumenten
echt, hoe slim ben je wel niet, ik zou haast denken dat je VWO doet
Met citaat reageren
Oud 26-02-2002, 22:25
Dutchy15
Dutchy15 is offline
Citaat:
RalF Inbar schreef:
Vernietig de grens...
dat lijkt me sterk...
Met citaat reageren
Oud 27-02-2002, 08:22
MieX
MieX is offline
natuurlijk is nederland niet vol
als jij een kind wil krijgen mag dat toch ook?
Het klopt inderdaad dat de stroom asielzoekers een beetje te groot is maar als nederland echt vol zou zijn zou er ook een verbod op kinderen moeten komen ofzo, of net als in china da je maar 2 kindere mag ofzo en da vind ik onzin
Oud 27-02-2002, 08:34
Boogie
Boogie is offline
Citaat:
MieX schreef:
in china da je maar 2 kindere mag ofzo en da vind ik onzin

1 zelfs maar....
Oud 27-02-2002, 08:50
Mabo
Mabo is offline
Nederland moet gewoon accepteren dat we niet alle ruimte hebben, maar die ruimte goed benutten en tactisch en efficient gebruiken.
Geen 12 baansweg tussen Amsterdam en Hilversum dus, want dan blijft er weinig ruimte over voor de bedrijven en woningen en natuurlijke buffer die daarvoor moeten wijken en opnieuw gemaakt moeten worden.
Het verkeer zal ook bij een verder in bevolkingaantal uitdijend Nederland een probleem blijven, of het nou openbaar vervoer (NS, GVB) betreft of de files op de snelwegen. Dat los je met een 12 baans weg niet op. Je trekt alleen maar weer meer verkeer naar de weg toe (en dat willen de ministers toch juist voorkomen) en je komt in een vicieuze cirkel. De ministers willen nog steeds het OV stimuleren onder weggebruikers maar met al die uitvallende treinen en gebrekkig onderhoud bij de NS is dat niet echt hoopgevend om nou eens de trein te pakken ipv gezellig in de file te gaan staan, te auto delen of carpoolen.
De auto's maken Nederland wel vol. Iedereen lijkt altijd maar onderweg. De wegen zitten altijd vol. Misschien moeten we ons gedrag wel aanpassen en onze houding tegenover het gebruik van vervoersmiddelen en de noodzaak van verplaatsingen daarmee. Misschien lijkt ons land dan een stuk minder vol. Want er is nog genoeg groene ruimte om te bouwen en recreeren. We moeten het gewoon beter spreiden. Niet alles in de randatad plempen die boven het hele land verheven lijkt te zijn. Ook recreatie in de randstad en hoogbouw en grote snelwegen in Friesland. Met spreiding kom je een heel eind.
Oud 27-02-2002, 10:09
Verwijderd
Citaat:
waaromniet? schreef:

herhaal:"Heb het stukje verder niet gelezen."
tsja, als je de rest niet leest weet je ook niet waar ik dat op baseer... Ik bedoel dat Nederland na Bangladesh en Singapore, Monaco en nog wat landjes het dichtsbevolkte land in de wereld is... en voor de rest, lees het stukje nou maar...
Met citaat reageren
Oud 27-02-2002, 10:15
Verwijderd
Citaat:
Mabo schreef:
Nederland moet gewoon accepteren dat we niet alle ruimte hebben, maar die ruimte goed benutten en tactisch en efficient gebruiken.
Geen 12 baansweg tussen Amsterdam en Hilversum dus, want dan blijft er weinig ruimte over voor de bedrijven en woningen en natuurlijke buffer die daarvoor moeten wijken en opnieuw gemaakt moeten worden.
Het verkeer zal ook bij een verder in bevolkingaantal uitdijend Nederland een probleem blijven, of het nou openbaar vervoer (NS, GVB) betreft of de files op de snelwegen. Dat los je met een 12 baans weg niet op. Je trekt alleen maar weer meer verkeer naar de weg toe (en dat willen de ministers toch juist voorkomen) en je komt in een vicieuze cirkel. De ministers willen nog steeds het OV stimuleren onder weggebruikers maar met al die uitvallende treinen en gebrekkig onderhoud bij de NS is dat niet echt hoopgevend om nou eens de trein te pakken ipv gezellig in de file te gaan staan, te auto delen of carpoolen.
De auto's maken Nederland wel vol. Iedereen lijkt altijd maar onderweg. De wegen zitten altijd vol. Misschien moeten we ons gedrag wel aanpassen en onze houding tegenover het gebruik van vervoersmiddelen en de noodzaak van verplaatsingen daarmee. Misschien lijkt ons land dan een stuk minder vol. Want er is nog genoeg groene ruimte om te bouwen en recreeren. We moeten het gewoon beter spreiden. Niet alles in de randatad plempen die boven het hele land verheven lijkt te zijn. Ook recreatie in de randstad en hoogbouw en grote snelwegen in Friesland. Met spreiding kom je een heel eind.
In theorie is dit een leuke oplossing, maar in de praktijk wil niemand de vrijheden die men bezit zomaar opgeven, dan moet je toch komen met dingen als rekeningrijden, en we weten hoe dat is afgelopen. Het is jammer vol al die mensen die een beter leven verdienen, maar we moeten het nou eens onze ogen openen, Nederland kan niet meer meer mensen opnemen....

Met citaat reageren
Oud 27-02-2002, 11:24
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
FEYENOORDvakX schreef:
herhaal:"Heb het stukje verder niet gelezen."
tsja, als je de rest niet leest weet je ook niet waar ik dat op baseer... Ik bedoel dat Nederland na Bangladesh en Singapore, Monaco en nog wat landjes het dichtsbevolkte land in de wereld is... en voor de rest, lees het stukje nou maar...
Dat Nederland dicht bevolkt is is compleet irrelevant, dat geeft mijns inziens jou niet het recht de toegang tot een stukje grond te ontzeggen, simpelweg omdat jij op dit stukje grond bent geboren, en een ander niet.

Ik snap wat je bedoelt, maar denk je niet dat mensen in 3e wereld landen ook naar grotere welvaart streven? Denk je dat ze daar pas mee beginnen als ze hier komen? Foute redenatie dus.

Zoals ik al zei, je bent dus bang om je welvaartsniveau iets te zien zakken, aangezien daarmee ook bereikt kan worden dat het ergens anders omhoog gaat (of niet zakken, maar minder hard laten stijgen...)
Oud 01-03-2002, 07:41
Sharksy
Sharksy is offline
Citaat:
waaromniet? schreef:
Dat Nederland dicht bevolkt is is compleet irrelevant, dat geeft mijns inziens jou niet het recht de toegang tot een stukje grond te ontzeggen, simpelweg omdat jij op dit stukje grond bent geboren, en een ander niet.

Ik snap wat je bedoelt, maar denk je niet dat mensen in 3e wereld landen ook naar grotere welvaart streven? Denk je dat ze daar pas mee beginnen als ze hier komen? Foute redenatie dus.

Zoals ik al zei, je bent dus bang om je welvaartsniveau iets te zien zakken, aangezien daarmee ook bereikt kan worden dat het ergens anders omhoog gaat (of niet zakken, maar minder hard laten stijgen...)

Wat feyenoordvakx bedoeld is volgens mij dat het niet veel zin heeft om elke persoon die in armoede leeft hier naar nederland te halen.... Er zijn ook nog dingen zoals hulpprojecten enzo... Als je iedereen gewoon zou toelaten dan krijg je dat heel Afrika hierheen komt..... En ja ik vind (in zekere mate) dat het klopt dat als ik hier geboren ben dat ik andere (als ze geen goede reden hebben) toegang mag ontzeggen. Ga eens kijken in die landen wat ze doen met mensen die serieus willen helpen! Die worden opgepakt en nooit meer tergu gevonden, en hier? Hier worden andere kerken gebouwd speciale plekken voor die mensen waar ze bijeen komen... Mensen toelaten is een ding, maar zoals sommige hier in de watten gelegd worden is iets anders! Ik heb er geen probleem mee als iemand hierheen komt omdat het niet veilig is in zijn land... Maar dat we dan iets aan die veiligheid doen zodat ze terug kunnen... Oftewel ik vind dat de Overheid te laks en te coulant is!

greetz Sharky
Oud 01-03-2002, 10:52
Isa
Isa is offline
pleur de zware criminelen eruit, dan is nederland helemaal niet meer zo vol.
Met citaat reageren
Oud 01-03-2002, 11:13
Verwijderd
Citaat:
Dutchy15 schreef:
Citaat:
MortuuS schreef:

Kijk je hebt ook nog iets als inwoners per vierkante kilometer. Austalie 2 canada 3 nederland 379.
Met citaat reageren
Oud 01-03-2002, 12:02
Isa
Isa is offline
Citaat:
darkshooter schreef:
Kijk je hebt ook nog iets als inwoners per vierkante kilometer. Austalie 2 canada 3 nederland 379.
new york 20000.

Met citaat reageren
Oud 01-03-2002, 12:17
Verwijderd
Citaat:
Kenny McCormick schreef:
new york 20000.

We hebben het over landen, neem dan de VS 29. Waar haal jij deze gegevens over New york vandaan?

Met citaat reageren
Oud 01-03-2002, 13:19
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
darkshooter schreef:
Vermelden we er dan ook even bij welk percentage van het land bewoonbaar is? Dan kom je weer op veel inwoners uit namelijk...
Oud 01-03-2002, 13:25
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
Sharksy schreef:
Wat feyenoordvakx bedoeld is volgens mij dat het niet veel zin heeft om elke persoon die in armoede leeft hier naar nederland te halen.... Er zijn ook nog dingen zoals hulpprojecten enzo...
Ik zeg toch ook niet dat je ze hierheen moet halen Als ze hier willen komen dan doen ze dat maar... Als ze daar willen blijven doen ze dat...

Citaat:
Sharksy schreef:
Als je iedereen gewoon zou toelaten dan krijg je dat heel Afrika hierheen komt.....
Dat zal wel meevallen, het word vanzelf minder aantrekkelijk om hier te komen wonen...

Citaat:
Sharksy schreef:
En ja ik vind (in zekere mate) dat het klopt dat als ik hier geboren ben dat ik andere (als ze geen goede reden hebben) toegang mag ontzeggen.
Waar baseer je dat recht op?

Citaat:
Sharksy schreef:
Ga eens kijken in die landen wat ze doen met mensen die serieus willen helpen! Die worden opgepakt en nooit meer tergu gevonden, en hier? Hier worden andere kerken gebouwd speciale plekken voor die mensen waar ze bijeen komen...
Dat overheden daar niet goed zijn lijkt me reden te meer om mensen die daar weg van willen niet daar te houden... En over die kerken, who cares? We hebben hier toch godsdienstvrijheid? Of vind je dat die alleen moet gelden als het om jouw geloof gaat?

Citaat:
Sharksy schreef:
Mensen toelaten is een ding, maar zoals sommige hier in de watten gelegd worden is iets anders!
Dat is iets anders.. dat heeft niets met het toelaten an sich te maken, maar heeft te maken met de manier waarop.

Citaat:
Sharksy schreef:
Ik heb er geen probleem mee als iemand hierheen komt omdat het niet veilig is in zijn land... Maar dat we dan iets aan die veiligheid doen zodat ze terug kunnen...
Waarom zouden ze terug moeten als ze hier werk, woning, sociale contacten enz hebben? Wat maakt jouw dan beter, dat je over hen de baas mag spelen en ze weg sturen?

Citaat:
Sharksy schreef:
Oftewel ik vind dat de Overheid te laks en te coulant is!

greetz Sharky
Ben ik het tot op zekere hoogte mee eens, en de groeten terug.
Oud 01-03-2002, 13:31
Dutchy15
Dutchy15 is offline
Citaat:
darkshooter schreef:
We hebben het over landen, neem dan de VS 29. Waar haal jij deze gegevens over New york vandaan?

we kunnen ook een kutdorp nemen, komen we ook wel wat lager..
en je moet kijken welk deel van het land bewoonbaar is op het moment, niet veel...
Met citaat reageren
Oud 02-03-2002, 19:25
Kimmygirl00
Kimmygirl00 is offline
Nederland is NIET vol! Wat een onzin.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2002, 00:47
Vespasienne
Vespasienne is offline
Is het dan nodig om ieder stukje gras vol te bouwen? Dacht het niet! Nederland hoeft niet 1 stad te worden.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2002, 07:05
independancy wanted
independancy wanted is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef:
pleur de zware criminelen eruit, dan is nederland helemaal niet meer zo vol.
jaja, da's DE oplossing.. waar wil je die heensturen dan? Gewoon het land uit, "dan zijn ze ons probleem in ieder geval niet meer"?

Oud 04-03-2002, 08:31
Sharksy
Sharksy is offline
Citaat:
waaromniet? schreef:
Dat zal wel meevallen, het word vanzelf minder aantrekkelijk om hier te komen wonen...

dat noemen ze dus... als het kalf verdronken is de put leegmaken....
!

Citaat:
waaromniet? schreef:
Waar baseer je dat recht op?

Hetzelfde recht als het recht waarmee hun nedelandse bezoekers uit hun land wegjagen en journalisten vermoorden omdat we niet mogen zien wat ze aan het doen zijn!

Citaat:
waaromniet? schreef:
Dat overheden daar niet goed zijn lijkt me reden te meer om mensen die daar weg van willen niet daar te houden... En over die kerken, who cares? We hebben hier toch godsdienstvrijheid? Of vind je dat die alleen moet gelden als het om jouw geloof gaat?

Alweer een spreekwoord: Dat zit in de aard van het beestje!!! Die mensen zijn daarmee opgegroeid!!! Die weten niet beter als: Ik moet hem vermoorden om mijn persoonlijke status te verhogen.. Trouwens wat die kerken betreft: dat was slechts een voorbeeld om aan te geven wat wij hier voor hun doen en wat zij voor ons doen! Qua geloof is iedereen vrij om te geloven wat ze wilt .. ik ben anti Pim Fortuyn!
Er zijn te weinig cellen voor bolletjesslikkers maar wel genoeg asielzoekercentra! DAS niet logisch!

Citaat:
waaromniet? schreef:

Dat is iets anders.. dat heeft niets met het toelaten an sich te maken, maar heeft te maken met de manier waarop.
Nee ok maar het geeft wel aan welke houding de overheid heeft tegenover dit onderwerp!!! En zoals je dus kunt zien zijn dus ERRUG coulant!

Citaat:
waaromniet? schreef:

Waarom zouden ze terug moeten als ze hier werk, woning, sociale contacten enz hebben? Wat maakt jouw dan beter, dat je over hen de baas mag spelen en ze weg sturen?
Ik heb het niet over de baas spelen of wegsturen maar over het probleem bij de oorzaak aanpakken en ervoor zorgen dat ze niet eens hierheen hoeven te komen!!!! Op die manier hoef je ze niet eens weg te sturen! Waarom slechts een gedeelte van de wereld gebruiken als we de hele wereld tot onze beschikking hebben?????

Citaat:
waaromniet? schreef:
Ben ik het tot op zekere hoogte mee eens, en de groeten terug.
dan ben ik blij dat we het over 1 ding eens zijn...hoop ik op een reply.... en hoop ik dat we hier geen ruzie van maken maar wel een goede discussie want ik zit boordevol ideeen en ik hou er wel van als iemand het niet gelijk met me eens is!!!

greetz Sharky
ps natuurlijk wel realistisch blijven en geen onzin replyen he!
Oud 04-03-2002, 12:54
TRUNKS!
TRUNKS! is offline
wel vol !!!!!!!!!!!
Met citaat reageren
Oud 04-03-2002, 13:26
Boogie
Boogie is offline
Citaat:
TRUNKS! schreef:
wel vol !!!!!!!!!!!
heeft u argumenten?
Oud 04-03-2002, 15:48
Verwijderd
Citaat:
waaromniet? schreef:
Vermelden we er dan ook even bij welk percentage van het land bewoonbaar is? Dan kom je weer op veel inwoners uit namelijk...

Canada is redelijk bewoonbaar, ok australie daar ligt nog een woestijntje in. Botswana is ook 2, Guyana is 3, libie 3, mauritanie 2, etc.

Met citaat reageren
Oud 04-03-2002, 16:17
Finntroll
Finntroll is offline
Citaat:
Kimmygirl00 schreef:
Nederland is NIET vol! Wat een onzin.
En dan tegen mij zeggen dat ik mn meningen niet onderbouw!!!
Oud 04-03-2002, 16:30
Verwijderd
Citaat:
waaromniet? schreef:

FF zelf reageren: ik ben niet bang mijn welvaartsniveau te zien zakken ik probeerde enkel te vertellen dat mensen toelaten GEEN oplossing is voor het armoedevraagstuk, dat je niet zomaar kan zeggen van 'kom maar binnen' en dat dat zelfs het averechts werkt(zie mijn eerdere stukje).
Mensen in de derde wereld landen streven ook naar welvaart maar zijn daar minder succesvol in omdat:
1. Leningen daar veel duurder zijn.
2. De politieke/economische situatie niet optimaal is.
3. Hen de toegang tot de Westerse markt wordt ontzegd.
4. Omdat hun opleidingsniveau vaak laag ligt.
5. Omdat de geboortecijfers hoog liggen.
6. En er zijn waarschijnlijk nog wel meer redenen te bedenken.
Alle genoemde punten kun je wat aan doen als rijk land zijnde en ik vind dat de markt openen wel de belangrijkste is.
Als hier niets aan gebeurd is men over 20 jaar daar er nog net zo slecht aan toe, ook al laten we de helft van de bevolking hier naartoe komen..
Snappelez vous?

Met citaat reageren
Oud 04-03-2002, 16:59
bonkesone
bonkesone is offline
Citaat:
Silent Enigma schreef:
bouw gewoon overal super-wolkenkrabbers en schaf auto's en autowegen af dan heb je genoeg ruimte voor EN groen EN mensen

en jij gaat dat betalen.....
Met citaat reageren
Oud 06-03-2002, 11:56
!Bart(o)!
!Bart(o)! is offline
Sorry, mensen maar ik moet toch echt gaan ingrijpen: Nederland is gewoonweg vol. Als we eens gaan kijken naar alle vluchtelingen vergeleken met alle Nederlanders dan kom je echt nog aan het schrikken. Neem nou zo'n plaats als Utrecht. volgens mij zie je daar meer Buitenlanders dan Nederlanders.
De grenzen, moeten gewoon aangepast worden. Strenger beleid.
Oud 06-03-2002, 11:59
Sharksy
Sharksy is offline
hey waaromniet? ik hoopte toch echt op een weerwoord! Naja greetz
Sharky
Oud 07-03-2002, 12:28
Verwijderd
Citaat:
NN schreef:
Is het geen goed idee om al die mensen die zeuren samen met Pim Fortuyn het land uit te zetten? Dan hebben we weer plaats om vluchtelingen op te vangen!

Jáááááááááááááá!!!!!!
Met citaat reageren
Oud 09-03-2002, 12:39
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
Sharksy schreef:
hey waaromniet? ik hoopte toch echt op een weerwoord! Naja greetz
Sharky
Komt komt... ik ben 50 uur per week aan werk kwijt, en heb ook nog andere dingen die ik moet doen weet je...
Oud 10-03-2002, 15:02
mariskatertje
mariskatertje is offline
Nederland is ip niet vol, maar eigenlijk wonen er wel teveel mensen. 470 per km2
Het probleem is ook dat het milieu niet aankan. Ook al zouden we heelbraaf ons afval scheiden ed. het milieu gaat eraan. Alles wat we uitscheiden komt als vervuiling weer in de zee terecht. Een beetje kan het milieu wel aan, best veel, maar er ligt een grens en die wordt in Nederland erg overschreden. Maar over enkele jaren zal het wel anders gaan. Even een goede epidemie en we zijn van de zin'nederland is vol'af. Tsja dat Nederland dan bijna leeg is omdat het zo overbevolkt was...
Oud 10-03-2002, 22:33
Pedro Hermano
Pedro Hermano is offline
Als Nederland zo vol is, waarom flikkeren we dan alle aanhangers van Pim Fortuyn er niet uit? Het scheelt een stuk qua files (volgens mij zijn dat namelijk de mensen met minstens twee auto's)en er is weer een probleem minder! Maar goed, mijn remedie is: meer in de lucht en onder de grond bouwen.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2002, 10:12
@pie
@pie is offline
Citaat:
independancy wanted schreef:
jaja, da's DE oplossing.. waar wil je die heensturen dan? Gewoon het land uit, "dan zijn ze ons probleem in ieder geval niet meer"?
als je ze nou als politiek vluchteling wegstuurt zoals overal op deze aardkloot gebeurt?

(kortzichtig als je zo serieus denkt )

[Dit bericht is aangepast door @pie (11-03-2002).]
Reageren

Regels voor berichten