Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-01-2002, 14:46
Ianto
Ianto is offline
Citaat:
Marc S schreef over 100% zekerheid voor de doodstraf:
Als er genoeg ooggetuigen zijn wel.

Stel iemand overvalt een supermarkt en schiet daarbij een kassiere dood. En op de vlucht wordt hij opgepakt...

1) Hij staat op video
2) Hij wordt direct opgepakt

Nou, als dat geen 100% zijn

Bull....
het is aangetoond dat NIETS zo onzeker is als een herinnering, getuigen zijn dus nooit 100% betrouwbaar.

Over video.
Het staat er keurig op dat iemand een kassiere neerschiet, wat er echter niet op staat is dat de schutter uit de video mist of ergens anders op schiet en dat iemand buiten beeld de kassiere dodelijk raakt.
Weg 100% betrouwbaarheid.

Over oorzaak en gevolg,
de oorzaak van een gevolg is niet altijd zomaar aan te wijzen.

Het Amerikaanse rechtsysteem is niet meer van deze tijd. Je leven kan afhangen van een stel onkundige wraaklustige, door emoties gestuurde boerenkinkels die nog nooit een wetboek van dichtbij gezien hebben.
Oud 18-01-2002, 18:53
basje!
basje! is offline
vraag: is de vs echt zo verrot als wij denken?
antwoord : jaaaaaaaaaaa! heb geen zin om er argumenten bij te zetten, dat duurt weer zo lang. als je ze allemaal wil horen mag je me bellen(zorg dat je de komende drie uur dan niets van belang hoeft te doen.)
Oud 18-01-2002, 18:56
Verwijderd
De VS is idd verrot. De VS zien de wereld als hun achtertuin, waar ze naar believen in kunnen snoeien, maaien, onkruid kunnen wieden, hun kapitalistische plantjes kunnen zaaien en de vruchten plukken. Dat eeuwig tuinmangedrag is vreselijk, overal bemoeien ze zich mee. En als het nu zelf de ideale staat is, nee... Armoede, hoog drugsgebruik, racisme, doodstraf, corruptie, excessief geweld, ja we spreken over een zogenaamd ontwikkeld land. Er zijn staten in Zuid-Amerika die beter leefbaar zijn.
Het enige goede uit de VS zijn de NBA en de hiphop
Met citaat reageren
Oud 18-01-2002, 23:10
Demon of Fire
Demon of Fire is offline
Citaat:
Marc S schreef:
Het is niet racistisch, maar statistisch bekeken. We hebben hier een marrokaan bij ons zitten en die heeft het prima uitgelegd. Ze kunnen zich niet aanpassen aan onze normen en waarden en begaan daardoor sneller delicten...
Ik wil niet zeggen dat het niet zo is. Het gaat er bij mij om dat er wat meer genuanceerd mag worden. Je hebt alleen maar een beschuldigende vinger op die mensen, en vraagt je blijkbaar niet af waarom het gebeurt en in hoeverre mate wij als Nederlandse samenleving daar schuldig aan zijn.

Groetjes
Ben(die nog steeds een barstende koppijn heeft
Oud 19-01-2002, 13:56
Marc S
Marc S is offline
Citaat:
Demon of Fire schreef:
Je hebt alleen maar een beschuldigende vinger op die mensen, en vraagt je blijkbaar niet af waarom het gebeurt en in hoeverre mate wij als Nederlandse samenleving daar schuldig aan zijn.
Als ze zich niet aan kunnen passen, moeten ze maar terug naar waar ze vandaan komen, simpel toch?

Begrijp me niet verkeerd, ik ben geen racist, maar vind gewoon dat onze levenswijzen deels uitgesproken van elkaar afwijken en niet te integreren zijn.

Met citaat reageren
Oud 19-01-2002, 14:49
Demon of Fire
Demon of Fire is offline
Citaat:
Marc S schreef:
Begrijp me niet verkeerd, ik ben geen racist, maar vind gewoon dat onze levenswijzen deels uitgesproken van elkaar afwijken en niet te integreren zijn.
Respect en toleratie gaan 2 kanten op.

Groetjes
Ben(die dat een simpele maar redelijke gedachte vind
Oud 23-01-2002, 21:07
Derk
Derk is offline
Citaat:
Silent Enigma schreef:
toen ik in de zomervakantie gratis naar New York mocht met TMF, viel mij erg op dat de mensen daar erg gedisciplineerd zijn... netjes in de rij staan bij een snackbar, alles in de prullebak gooien, niet eens kauwgom op straat!...

dit is toch wel één deugd...

wat zijn de misdeugden?

De Amerikaanse burgers zijn het kwaad niet, Dat zij de regering met hun fijne president de heer Bush. Dat hypocrite gedrag en die walgelijke buitenlandse politiek die zij voeren, Dat is het kwaad. En de mensen die keurig in de rij staan bij de snackbar zijn meestal zo erg nog niet.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2002, 21:48
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Derk schreef:
De Amerikaanse burgers zijn het kwaad niet, Dat zij de regering met hun fijne president de heer Bush. Dat hypocrite gedrag en die walgelijke buitenlandse politiek die zij voeren, Dat is het kwaad. En de mensen die keurig in de rij staan bij de snackbar zijn meestal zo erg nog niet.
So.Fucking.True.
Oud 24-01-2002, 08:13
Not for Sale
Not for Sale is offline
dogmatisch, megalamaan en hypocriet

i'll be back for more..
Oud 24-01-2002, 09:41
Silent Enigma
Silent Enigma is offline
Citaat:
Derk schreef:
maarr: die zelfde mensen STEUNEN die regering en daarmee hun beleid...

Met citaat reageren
Oud 24-01-2002, 09:47
Silent Enigma
Silent Enigma is offline
Citaat:
Marc S schreef:

Is een moordenaar voor jou een volwaardig lid van onze samenleving? Verdient hij deze status nog voor jou?

In China krijgt 'ie 1 uur na de verhandeling een kogel door z'n kop

Wie zegt dat integratie goed is?

ik geloof dat een beschaafde

maatschappij ervoor wil zorgen dat er zo min mogelijk mensenlevens worden verspild. Dat daarmee de doodstraf barbaars is.

ik geloof in een tweede kans voor iedereen, desnoods zelfs een 3e of 4e... probeer ze te behandelen, weer nuttig voor de maatschappij te maken..

en over China.. Nederland is China toch niet????

en vertel jij maar s waarom integratie fout is
Met citaat reageren
Oud 24-01-2002, 14:53
Demon of Fire
Demon of Fire is offline
Citaat:
Derk schreef:
Binnen een goed functionerende democratie is de politieke mentaliteit een afspiegeling van dat van de samenleving.
lijkt me ook erg logisch, anders is het geen democratie meer.

Groetjes
Ben(die dus stelt dat Amerika schuldig is, en niet alleen de regering.
Oud 24-01-2002, 20:20
Derk
Derk is offline
Citaat:
Silent Enigma schreef:
maarr: die zelfde mensen STEUNEN die regering en daarmee hun beleid...

Ja, maar ach, veel van die mensen sluiten hun ogen voor het gruwelijke optreden van die regering of weten niet van die praktijken af, dat is natuurlijk ook niet iets wat de regering dag in dag uit met veel trots aan het volk verkondigd, of ze vertellen het op een net iets andere manier..... .
Met citaat reageren
Oud 24-01-2002, 20:24
Derk
Derk is offline
Citaat:
Demon of Fire schreef:
Binnen een goed functionerende democratie is de politieke mentaliteit een afspiegeling van dat van de samenleving.
lijkt me ook erg logisch, anders is het geen democratie meer.

Tsja.. officieel is Amerika ook wel uiterst democratisch (The land of democratie), maar wat heeft de burger daar eigenlijk echt te zeggen? En met de stemmen van die burgers wordt ook niet echt zorgvuldig omgegaan, kijk maar naar de verkiezingen tussen Bush en Gore.

Met citaat reageren
Oud 29-01-2002, 10:32
kipfilet
kipfilet is offline
Beetje dom he? Had je ook zo gedacht als die aanslagen nooit waren gepleegd? Er is vanalles mis met Amerika, natuurlijk, maar geen mens die het zag voordat die aanslagen waren gepleegd... En ondertussen loopt iedereen met kleding met een grote Amerikaanse vlag erop... zucht...
Oud 05-02-2002, 18:39
Mujahideen
Mujahideen is offline
Wij zijn in oorlog, onze economie zit in een depressie maar de toestand in ons land was nog nooit zo goed als vandaag. Dat waren de openingszinnen van president Bush in zijn State of the Union voor het parlement. De Amerikaanse professor en historicus Michael Parenti zet een reeks koele gegevens op een rij over de reële toestand in de Verenigde Staten.
Het gebeurt in de Verenigde Staten van Amerika, in één jaar tijd.

·In de VS worden 400.000 minderjarigen in de sex-industrie misbruikt.

· 27.000 mensen plegen zelfmoord.

· 23.000 mensen worden vermoord.

· 85.000 worden bovendien neergekogeld. 38.000 van hen sterven ten gevolge daarvan onder wie 2.600 kinderen.

· 13 miljoen mensen zijn het slachtoffer van een misdaad zoals diefstal, inbraak, verkrachting, brandstichting.

· 135.000 kinderen brengen een wapen mee naar school.

· 6,6 miljoen mensen nemen crack, speed, cocaïne of een andere harddrug.

· 37 miljoen mensen, dat is één persoon op zes, nemen regelmatig medicamenten uit psychische overwegingen. Een goudmijn voor de farmaceutische industrie.

· 2 miljoen mensen ondergaan een nutteloze chirurgische ingreep. 10.000 van hen sterven als gevolg daarvan.

· 45.000 mensen sterven in verkeersongevallen. Tegelijk wordt er minder geld besteed aan openbaar vervoer.

· 126.000 kinderen worden met een ernstige handicap geboren meestal als gevolg van onvoldoende zorg tijdens de zwangerschap, van ondervoeding, van een giftig milieu of van de verslaving van de moeder.

· 30.000 kinderen lopen blijvende lichamelijke schade op als gevolg van mishandeling. Parallel met de stijging van de werkloosheid stijgt ook het aantal mishandelingen binnen het gezin met één of twee werkloze ouders.

· 150.000 kinderen worden als vermist opgegeven. 50.000 van hen zijn effectief verdwenen.

· 900.000 kinderen van wie sommigen niet eens 7 jaar, werken als onderbetaalde arbeidskrachten in de landbouw, in wasserijen, bij mensen thuis, tot wel tien uur per dag.

· 700.000 vrouwen worden verkracht. Alle 45 seconden één vrouw.

· 5 miljoen arbeiders krijgen een arbeids-ongeval. 14.000 van hen worden daarbij gedood.

· 100.000 mensen sterven vroegtijdig als gevolg van een beroepsziekte.

· 60.000 mensen worden gedood door toxische stoffen in het milieu of gif in de voeding, het water of de lucht.

· 4.000 mensen sterven na het eten van vergiftigd vlees.

· 5, 1 miljoen mensen zitten op dit ogenblik in de gevangenis of zijn voorwaardelijk of op erewoord vrij. Sinds 1980 is dat een verdubbeling. Voor inbreuken krijgen zwarten een straf die gemiddeld 10 procent langer is dan de straf die blanken krijgen voor gelijkaardige inbreuken.

· 15.000 mensen lijden aan tuberculose.

· 40 miljoen mensen hebben geen ziekteverzekering.

· 1,1 miljoen oudere mensen leven in homes. Een belangrijk deel van hen (dat niet nauwkeurig bepaald is) wordt daar slecht behandeld omdat het belangrijkste principe de winst is.

· 1 miljoen kinderen verblijven in weeshuizen, verbeteringsgestichten of gevangenissen voor volwassenen. De meeste van hen komen uit sociaal-economisch zwakke milieus.

· Meer dan 4,5 miljoen kinderen zijn ondervoed.

· Tussen de 7 en de 12 miljoen mensen hebben geen werk. Velen van hen zijn depressief.

· 6 miljoen mensen hebben een tijdelijke job.

· 15 miljoen mensen werken deeltijds of met een contract van bepaalde duur en genieten niet van sociale bescherming.

· 3 miljoen mensen zijn niet opgenomen in deze statistieken want ze hebben geen recht op dopgeld.

· 80 miljoen mensen hebben een inkomen dat onder het niveau ligt van de omschrijving "aangepast", zegt het ministerie van Arbeid. 35 miljoen Amerikanen leven onder de armoededrempel.

· 12 miljoen mensen hebben chronisch honger.

· 8 miljoen mensen hebben geen dak boven het hoofd en leven op straat.

· Meer dan 160 miljoen mensen leven in gezinnen met schulden tegen 100 miljoen tien jaar geleden. Een meerderheid leent geld om basisproducten te kunnen kopen.

Wat Bush ook mag beweren, de toestand van het land is niet goed, we maken in feite een verborgen holocaust mee. Een groot aantal mensen is bovendien niet eens in de bovenstaande cijfers opgenomen. De officiële statistieken maken bijvoorbeeld melding van 35 miljoen armen maar dat cijfer is gebaseerd op een volkstelling die het aantal daklozen, clochards en mensen die in moeilijk toegankelijke zones en in overbevolkte wijken wonen onderschat. Verder is de armoededrempel bepaald op basis van een irrealistisch laag inkomen en de inschatting houdt onvoldoende rekening met de prijsstijgingen die een grote weerslag hebben op basisbehoeften zoals voeding, verwarming, huur en gezondheidszorg. Sommige economen denken dat 46 miljoen mensen in omstandigheden leven die economisch totaal onvoldoende zijn.

In de Verenigde Staten is de kindersterfte hoger dan in dertien andere landen. De VS staan slechts 36ste op de wereldranglijst wat de levensverwachting van mannen betreft en slechts 21ste wat betreft de levensverwachting van vrouwen. Als je de bovenstaande cijfers bekijkt, besef dan dat de situatie nog dramatischer is als je weet dat al die slachtoffers op de eerste plaats slachtoffers zijn omdat in het systeem dat Amerika beheerst de winst van de grote ondernemingen belangrijker is dan de mens.

In de gezondheidszorg maakt geld dikwijls het verschil tussen leven en dood. Veel zieken sterven omdat ze te laat, slechte of geen verzorging hebben gekregen. De premies voor privé-ziekteverzekering zijn ongehoord gestegen. De ziekenhuisfacturen zijn vijf keer sneller gestegen dan de andere prijzen.

Voor veel mensen is de Amerikaanse droom een nachtmerrie.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2002, 19:00
Verwijderd
Je hebt volkomen gelijk. In Nederland is het trouwens hetzelfde hoor, ook maar beweren dat het goed gaat, maar dat is niet zo. Wel geld voor achterlijke vliegtuigjes en huwelijken, maar geen geld voor fatsoenlijke kerncentrales, inentingen en daarbij leeft 1 op de 5 A'damse gezinnen onder het minimumloon.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2002, 19:57
Noordpool-pinguin
Noordpool-pinguin is offline
Citaat:
lexus656 schreef:
ik kom zeker twee(soms 3 keer)keer per jaar in de VS (vooral in washington en New York) en ik kan er geen genoeg van krijgen!!!!! Vind het er super!
De mensen zijn ook erg aardig!
En de mensen die hier al die negatiefe dingen zitten te verkondigen, zeggen dus volgens mijn mening onzin!
VS is een super land!
De meeste mensen die ik ken vinden dat!

En de mensen die op de VS tegen zijn, zitten wel te zeuren om hulp als er oorlog is of uitbreekt!
Net zo als in Israel en Iran ect zijn ze "zogenaamd" zo tegen de VS, maar om de hoek zie je dan een Coca Cola automaat staan! en rijden ze in GMC!

kortom ik vind de mensen die zo negatief zijn over de VS weten gewoon niet wat ze zeggen!allemaal onzin!

Jij snapt het niet he domme debiel!
Er is ook niets mis met de meeste burgers, maar het is de hypocriete regering van de heer Bush die Amerika zo'n afgrijselijk land maken. Snap dat dan.

Wordt een beetje moe van die trieste figuren zoals jou met die domme vlaggen op je pakjes.

Oud 05-02-2002, 20:19
bram_05
bram_05 is offline
Citaat:
Marc S schreef:
Jij wel?

Het is niet racistisch, maar statistisch bekeken. We hebben hier een marrokaan bij ons zitten en die heeft het prima uitgelegd. Ze kunnen zich niet aanpassen aan onze normen en waarden en begaan daardoor sneller delicten...

Ergo: meer allochten in gevangenis dan blanken.

Waar jij op hamert, vind IK dom gelul. Kijk eens voorbij die linkse indoctrinatie van de pers en naar de FEITEN.

Thank you!!

en verder, ik mis de wapenwetgeving, het feit dat je als een 12-jarige een gun mag bezitten!!! Ow ja, en je moet 21 zijn voor een biertje......mmmm vreemd

Oud 05-02-2002, 22:32
Joepie
Joepie is offline
Citaat:
soulless schreef:
Dat vijftien blokken verderop de racistische politie 'target-practice' doet? Op dakloze gezinnen?
(14-01-2002).]
Heb je daar bewijzen voor ?

Met citaat reageren
Oud 05-02-2002, 22:33
Joepie
Joepie is offline
Citaat:
soulless schreef:
Hypocritie. Dat is HET GROOTSTE BEZWAAR.

Je kunt wel over allemaal situaties gaan zeuren maar er is overal wel wat mis, in de USA een beetje veel,
Och gut ! En hier niet soms ?

Met citaat reageren
Oud 05-02-2002, 22:35
Joepie
Joepie is offline
Citaat:
sSaArRaA schreef:
Amerikanen zijn ontzettend gedisciplineerd, dat merk je ook op High School. De plaatsen achterin de klas blijven leeg terwijl het voorin vechten (figuurlijk uiteraard)is, veel respect voor de leraar, geen opmerkingen door de klas etc. Is een deugd, alhoewel ik me daar gruwelijk aan kan ergeren; ze naaien namelijk letterlijk hun vrienden eraan om bij de leraar in een goed boekje te komen staan

Hypocritie is idd een misdeugd, ontzettend exaggerating zijn ze ook. Verder erger ik me aan de bureaucratie, je hebt echt voor alles handtekeningen, papieren, contracten etc. nodig.
Nou, dan zijn ze blijkbaar nog nooit in Nederland geweest ..:-))

Met citaat reageren
Oud 05-02-2002, 22:57
Joepie
Joepie is offline
Citaat:
Silent Enigma schreef:
Offtopic:
de reden dat allochtonen zich niet aan onze normen en waarden aanpassen ligt grotendeels aan de opleiding en opvang... natuurlijk, allochtone ouders voeden hun kind natuurlijk op volgens allochtone normen en waarden, maar met een goede opvang van de maatschappij leren die Turken en Marokkanen onze normen en waarden wel te respecteren.
Het grootste deel van hun tijd zitten ze toch op school nietwaar?

de doodstraf is ook gewoon onzin..

met dat lulverhaal wat ik hierboven heb gesteld is het NOG erger in de VS. Daarom is de VS een kutland.
Zo, zo. Jij weet er blijkbaar alles van. Hoe vaak ben je er eigenlijk geweest ? Of heb je alle statements alleen maar van horen zien ?
Ik kan je verzekeren dat de inwoners van de VS net zulke normale mensen zijn dan jij en ik. Alleen hebben ze daar nog normen en waarden die hier de laatste dertig of veertig jaar naar de verdoemenis zijn geholpen. Maar of dat nu zo geweldig kut is zoals jij dat noemt ? Een beetje trots op je eigen land, strenge straffen voor criminelen, het bevorderen van zelfwerkzaamheid ?
Zo erg kut (sorry dames) is dat helemaal niet.
Het getuigt dan ook van een ongekende jalouzie en onbegrip om een maatschappij van tientallen miljoenen gewone mensen af te moeten schilderen als een "kut-maatschappij".
Diezelfe "kut-maatschappij" heeft er wel voor gezorgd dat jij thans Nederlands mag praten en niet Duits of Russisch.
Je zou eens een excursie naar Margraten moeten maken. Daar liggen enkele duizenden van deze "kut-Amerikanen" begraven. Allemaal jonge mensen die het niet zo zagen zitten om een deel van de wereld op te zadelen met een dictatoriaal regime.
Voor jouw uitspraken zou je je dan ook moeten schamen.
Maar dat begrip hoort blijkbaar ook thuis in het rijtje van verloren normen en waarden in dit landje.
Bah !

Met citaat reageren
Oud 06-02-2002, 09:08
The Chameleon
The Chameleon is offline
Citaat:
Joepie schreef:
Zo, zo. Jij weet er... (...) ...waarden in dit landje.
Bah !
*applaus*
Met citaat reageren
Oud 06-02-2002, 09:22
Verwijderd
Citaat:
Joepie schreef:
Zo, zo. Jij weet er blijkbaar alles van. Hoe vaak ben je er eigenlijk geweest ? Of heb je alle statements alleen maar van horen zien ?
Ik kan je verzekeren dat de inwoners van de VS net zulke normale mensen zijn dan jij en ik. Alleen hebben ze daar nog normen en waarden die hier de laatste dertig of veertig jaar naar de verdoemenis zijn geholpen. Maar of dat nu zo geweldig kut is zoals jij dat noemt ? Een beetje trots op je eigen land, strenge straffen voor criminelen, het bevorderen van zelfwerkzaamheid ?
Het getuigt dan ook van een ongekende jalouzie en onbegrip om een maatschappij van tientallen miljoenen gewone mensen af te moeten schilderen als een "kut-maatschappij".
Diezelfe "kut-maatschappij" heeft er wel voor gezorgd dat jij thans Nederlands mag praten en niet Duits of Russisch.
Je zou eens een excursie naar Margraten moeten maken. Daar liggen enkele duizenden van deze "kut-Amerikanen" begraven. Allemaal jonge mensen die het niet zo zagen zitten om een deel van de wereld op te zadelen met een dictatoriaal regime.
Maar dat begrip hoort blijkbaar ook thuis in het rijtje van verloren normen en waarden in dit landje.
Bah !

Gut, krijgen we dat. Oude koeien uit de sloot halen kan ik ook hoor. Aan de Duitsers heb jij te danken dat je nu geen Frans hoeft te praten, aan de Engelsen heb je te danken dat je nu geen Spaans hoeft te praten, enz. enz. Dingen uit het verleden zijn geen garantie voor onvoorwaardelijke steun. Ik zeg niet dat alle Amerikanen klote zijn, dat is onzin, maar de regering zit fout met haar eeuwige bemoeienissen. De VS wil dat de hele wereld naar haar pijpen danst, maar niet heel de wereld heeft daar trek in, gek hè? Die zogenaamde kruistochten van de VS om de wereld haar normen en waarden op te leggen heeft al vele doden gekost, meer dan de nazi's in de concentratiekampen om zeep hebben geholpen. Voorbeelden? Denk eens aan de Vietnamezen, de Afghanen, de Irakezen, de Koreanen, de Palestijnen en dan noem ik ook nog ff de miljoenen Indianen die door de Amerikaanse kolonisten op gruwelijke wijze zijn afgeslacht. En wat dacht je van de militaire regimes die de VS in Afrika en Zuid-Amerika in het zadel hebben geholpen? Deze regimes hebben ook duizenden mensen het leven gekost en kosten nog steeds mensen het leven. Want deze regimes hebben de landen zo ongelofelijk uitgebuit en misbruikt, dat de bevolking hier nog steeds onder lijdt. En die zogenaamde normen en waarden van de VS wil ook niet heel de wereld hebben. De doodstraf is toch een uitkomst, de criminaliteit neemt er echt niet door af en vaak worden gewone mensen zoals jij en ik vermoord omdat ze verdacht worden van een misdaad die ze niet hebben gepleegd. En wat dacht je van het nog steeds wijdverbreide racisme in de VS? Zwarten en Latino'' s worden nog steeds zwaar gediscrimineerd.
Nee, dat zijn de normen en waarden waar de VS voor staat.
Ik walg van die Amerikaanse betweterige politiek, maar niet van de Amerikaanse bevolking zelf, althans niet het overgrote deel.
Met citaat reageren
Oud 06-02-2002, 10:10
Marc S
Marc S is offline
Citaat:
Silent Enigma schreef:
en vertel jij maar s waarom integratie fout is
Grotendeels behoud van eigen cultuur en het vermijden van botsingen. Hebben jullie helemaal geen nationale trots meer? Vinden jullie het normaal dat Moskeen deel uitmaken van het stadsbeeld? Dat er bijvoorbeeld in Rotterdam al wijken zijn die de getto's in America resembleren?

Die mensen kennen grotendeels (dus niet allemaal) een andere achtergrond, hebben andere normen en waarden. Stel je haalt een Marrokaan hierheen. Hij krijgt een uitkering en je zet hem in een appartement. Vertel mij nu eens *waarom* hij vanuit zijn perspectief gezien hoort te werken? Hij heeft toch alles in zijn ogen?

En tegelijkertijd wordt dit door de belastingsbetaler gefundeerd

Kijk, ik begrijp het als mensen niet meer *kunnen* werken, maar de rest van de steuntrekkers zijn gewoon parasieten (en daarmee bedoel ik natuurlijk ook blanke Nederlanders)...

Daarbij komt dat moslims en dergelijke ons puur als smerige varkens zien. Wij zijn geen gelovigen van Allah, houden ons niet aan hun reinheidsgeboden (varkensvlees eten is bijv. taboe), enz...

Hoe moet zo iemand zich hier integreren als hij hier al komt met de gedachte dat 'ie kan doen en laten wat hij wil? Geen respect toont? 1 ding wat ik nu al van meerdere Marrokanen gehoord heb: "toen ik jong was, had ik schijt aan alles" *?*

Echt een fijne instelling

Kom maar eens kijken in R'dam. Loop eens door de Mathenesser en vraag jezelf af of je nog wel in Nederland bent :/
Met citaat reageren
Oud 06-02-2002, 20:11
Demon of Fire
Demon of Fire is offline
Citaat:
Mujahideen schreef:
Wij zijn in oorlog, onze economie zit in een depressie maar de toestand in ons land was nog nooit zo goed als vandaag. Dat waren de openingszinnen van president Bush in zijn State of the Union voor het parlement. De Amerikaanse professor en historicus Michael Parenti zet een reeks koele gegevens op een rij over de reële toestand in de Verenigde Staten.
Het gebeurt in de Verenigde Staten van Amerika, in één jaar tijd.

·In de VS worden 400.000 minderjarigen in de sex-industrie misbruikt.

· 27.000 mensen plegen zelfmoord.

· 23.000 mensen worden vermoord.

· 85.000 worden bovendien neergekogeld. 38.000 van hen sterven ten gevolge daarvan onder wie 2.600 kinderen.

· 13 miljoen mensen zijn het slachtoffer van een misdaad zoals diefstal, inbraak, verkrachting, brandstichting.

· 135.000 kinderen brengen een wapen mee naar school.

· 6,6 miljoen mensen nemen crack, speed, cocaïne of een andere harddrug.

· 37 miljoen mensen, dat is één persoon op zes, nemen regelmatig medicamenten uit psychische overwegingen. Een goudmijn voor de farmaceutische industrie.

· 2 miljoen mensen ondergaan een nutteloze chirurgische ingreep. 10.000 van hen sterven als gevolg daarvan.

· 45.000 mensen sterven in verkeersongevallen. Tegelijk wordt er minder geld besteed aan openbaar vervoer.

· 126.000 kinderen worden met een ernstige handicap geboren meestal als gevolg van onvoldoende zorg tijdens de zwangerschap, van ondervoeding, van een giftig milieu of van de verslaving van de moeder.

· 30.000 kinderen lopen blijvende lichamelijke schade op als gevolg van mishandeling. Parallel met de stijging van de werkloosheid stijgt ook het aantal mishandelingen binnen het gezin met één of twee werkloze ouders.

· 150.000 kinderen worden als vermist opgegeven. 50.000 van hen zijn effectief verdwenen.

· 900.000 kinderen van wie sommigen niet eens 7 jaar, werken als onderbetaalde arbeidskrachten in de landbouw, in wasserijen, bij mensen thuis, tot wel tien uur per dag.

· 700.000 vrouwen worden verkracht. Alle 45 seconden één vrouw.

· 5 miljoen arbeiders krijgen een arbeids-ongeval. 14.000 van hen worden daarbij gedood.

· 100.000 mensen sterven vroegtijdig als gevolg van een beroepsziekte.

· 60.000 mensen worden gedood door toxische stoffen in het milieu of gif in de voeding, het water of de lucht.

· 4.000 mensen sterven na het eten van vergiftigd vlees.

· 5, 1 miljoen mensen zitten op dit ogenblik in de gevangenis of zijn voorwaardelijk of op erewoord vrij. Sinds 1980 is dat een verdubbeling. Voor inbreuken krijgen zwarten een straf die gemiddeld 10 procent langer is dan de straf die blanken krijgen voor gelijkaardige inbreuken.

· 15.000 mensen lijden aan tuberculose.

· 40 miljoen mensen hebben geen ziekteverzekering.

· 1,1 miljoen oudere mensen leven in homes. Een belangrijk deel van hen (dat niet nauwkeurig bepaald is) wordt daar slecht behandeld omdat het belangrijkste principe de winst is.

· 1 miljoen kinderen verblijven in weeshuizen, verbeteringsgestichten of gevangenissen voor volwassenen. De meeste van hen komen uit sociaal-economisch zwakke milieus.

· Meer dan 4,5 miljoen kinderen zijn ondervoed.

· Tussen de 7 en de 12 miljoen mensen hebben geen werk. Velen van hen zijn depressief.

· 6 miljoen mensen hebben een tijdelijke job.

· 15 miljoen mensen werken deeltijds of met een contract van bepaalde duur en genieten niet van sociale bescherming.

· 3 miljoen mensen zijn niet opgenomen in deze statistieken want ze hebben geen recht op dopgeld.

· 80 miljoen mensen hebben een inkomen dat onder het niveau ligt van de omschrijving "aangepast", zegt het ministerie van Arbeid. 35 miljoen Amerikanen leven onder de armoededrempel.

· 12 miljoen mensen hebben chronisch honger.

· 8 miljoen mensen hebben geen dak boven het hoofd en leven op straat.

· Meer dan 160 miljoen mensen leven in gezinnen met schulden tegen 100 miljoen tien jaar geleden. Een meerderheid leent geld om basisproducten te kunnen kopen.

Wat Bush ook mag beweren, de toestand van het land is niet goed, we maken in feite een verborgen holocaust mee. Een groot aantal mensen is bovendien niet eens in de bovenstaande cijfers opgenomen. De officiële statistieken maken bijvoorbeeld melding van 35 miljoen armen maar dat cijfer is gebaseerd op een volkstelling die het aantal daklozen, clochards en mensen die in moeilijk toegankelijke zones en in overbevolkte wijken wonen onderschat. Verder is de armoededrempel bepaald op basis van een irrealistisch laag inkomen en de inschatting houdt onvoldoende rekening met de prijsstijgingen die een grote weerslag hebben op basisbehoeften zoals voeding, verwarming, huur en gezondheidszorg. Sommige economen denken dat 46 miljoen mensen in omstandigheden leven die economisch totaal onvoldoende zijn.

In de Verenigde Staten is de kindersterfte hoger dan in dertien andere landen. De VS staan slechts 36ste op de wereldranglijst wat de levensverwachting van mannen betreft en slechts 21ste wat betreft de levensverwachting van vrouwen. Als je de bovenstaande cijfers bekijkt, besef dan dat de situatie nog dramatischer is als je weet dat al die slachtoffers op de eerste plaats slachtoffers zijn omdat in het systeem dat Amerika beheerst de winst van de grote ondernemingen belangrijker is dan de mens.

In de gezondheidszorg maakt geld dikwijls het verschil tussen leven en dood. Veel zieken sterven omdat ze te laat, slechte of geen verzorging hebben gekregen. De premies voor privé-ziekteverzekering zijn ongehoord gestegen. De ziekenhuisfacturen zijn vijf keer sneller gestegen dan de andere prijzen.

Voor veel mensen is de Amerikaanse droom een nachtmerrie.

Ik ben het niet gauw met je eens, maar over dit stuk absoluut.

Wat mensen betreft die zeggen dat het met Nederland net zo slecht gaat. Onzin, want Nederland staat wel in de top top 5 (geloof ik) van de de beste landen waarin je zou kunnen opgroeien.

Dus het is niet perfect, dat lijkt me logisch, maar ga niet klagen dat het slecht is. Want het kan veel slechter.

Groetjes
Ben(die bijna zou denken dat Amerika een 3e wereldland is
Oud 07-02-2002, 22:53
Joepie
Joepie is offline
Citaat:
Che Guevara schreef:
Ik zeg niet dat alle Amerikanen klote zijn, dat is onzin, maar de regering zit fout met haar eeuwige bemoeienissen. De VS wil dat de hele wereld naar haar pijpen danst, maar niet heel de wereld heeft daar trek in, gek hè? Die zogenaamde kruistochten van de VS om de wereld haar normen en waarden op te leggen heeft al vele doden gekost, meer dan de nazi's in de concentratiekampen om zeep hebben geholpen. Voorbeelden? Denk eens aan de Vietnamezen, de Afghanen, de Irakezen, de Koreanen, de Palestijnen en dan noem ik ook nog ff de miljoenen Indianen die door de Amerikaanse kolonisten op gruwelijke wijze zijn afgeslacht.
Je vergeet een "kleinigheidje". Gezien jou nick ben je waarschijnlijk een symphatisant van het linkse gedachtengoed.
Waarom heb jij er zo'n groot probleem mee om toe te geven dat jouw "medegelovigen" in de 20e eeuw verantwoordlijk zijn geweeest voor de dood van bijna 100.000.000 mensen die dit gedachtengoed (terecht) niet zo zagen zitten ?
Je leutert wel lekker over het vreselijke lot van de joden etc. maar blijkbaar stapel je bij deze uitspraken een groot pak boter op je hoofd.....

Met citaat reageren
Oud 08-02-2002, 11:15
Verwijderd
het is in dit geval niet de VS, maar vooral BUSH die het loopt te verneuken...

hij kan niet 3d denken, hij denkt, wat is goed voor ons en wat is slecht voor ons.. oh w8, de bondgenoten, ach, laat die maar ff wachten, kzie het nog zover komen dat de VS zich helemaal afzondert van de rest vd wereld...

de VS bedoelen vaak dingen goed... ze worden alleen slecht en op een commerciele manier aangepakt; ofwel; zoals het HUN uitkomt
Met citaat reageren
Oud 08-02-2002, 12:32
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Joepie schreef:

Gelukkig is jouw site een wonder van onderbouwing en dingen van meerdere kanten zien

Citaat:
Ik kan je verzekeren dat de inwoners van de VS net zulke normale mensen zijn dan jij en ik. Alleen hebben ze daar nog normen en waarden die hier de laatste dertig of veertig jaar naar de verdoemenis zijn geholpen.
He ja, republikeinen, fundamentalistische christenen en fundamentalistisch christelijke republikeinen. Daar wordt de wereld beter van...

Citaat:
Maar of dat nu zo geweldig kut is zoals jij dat noemt ? Een beetje trots op je eigen land, strenge straffen voor criminelen, het bevorderen van zelfwerkzaamheid ?
Ah, zelfwerkzaamheid als in 'afschaffen van alle sociale standaarden en op die manier een record-aantal zwervers ter wereld creëren'? En als ik ergens van walg, is het dat amerikaanse nationalisme wel. Zelfs de meest redelijke, zinnige amerikanen die ik ken zijn volstrekt niet in staat om enige zelfkritiek te hebben of kritiek van anderen te verwerken. Echt vreemd...

Citaat:
Vind ik wel.

Citaat:
Wat heeft het aantal inwoners (overigens een nette 265.563.000, geen 'tientallen miljoenen') te maken met de mate waarin je er kritiek op mag leveren? Of ben jij nu zo'n fan van China ?

Citaat:
De russen hebben ervoor gezorgd dat we geen duits praten, en de canadezen dat we geen russisch spreken. Overigens heeft de sovjet-unie ons ook gered van een hoop ellende. Volgens jouw redenatie mag jij dus nu ook nooit meer iets negatiefs zeggen over de Sovjet-Unie, vriend

Citaat:
Ach, wat een gevoelige opmerking nou... ik ben echt geroerd. Demagoog.

Citaat:
Says you and what army?

Citaat:
Hou je mond of zeg iets zinnigs, maar gedraag je niet als een seniele bejaarde die alleen nog maar 'vroeger was alles beter' voortbrengen kan.

Citaat:
Bah !
Dáár ben ik t nou mee eens...
Oud 08-02-2002, 12:33
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Joepie schreef:
Je vergeet een "kleinigheidje". Gezien jou nick ben je waarschijnlijk een symphatisant van het linkse gedachtengoed.
Een halsmisdaad! Lynch hem! Voor volk en vaderland!

Citaat:
Waarom heb jij er zo'n groot probleem mee om toe te geven dat jouw "medegelovigen" in de 20e eeuw verantwoordlijk zijn geweeest voor de dood van bijna 100.000.000 mensen die dit gedachtengoed (terecht) niet zo zagen zitten ?
Waarom heb jij er zo'n probleem mee om toe te geven dat jouw "medegelovigen" in de 20e euw verantwoordelijk zijn geweest voor de dood van bijna 200.000.000 mensen die dit gedachtengoed (terecht) niet zagen zitten?

Citaat:
Je leutert wel lekker over het vreselijke lot van de joden etc. maar blijkbaar stapel je bij deze uitspraken een groot pak boter op je hoofd.....
De pot verwijt de ketel...
Oud 11-02-2002, 14:47
DruidessI
DruidessI is offline
Over het volgende kan ik slechts zeggen:
"Gij die zonder zonden zijt, werpe de eerste steen....."
*zucht*

----------------------------------
Afghanen die per ongeluk door Amerikanen in Afghanistan gevangen werden genomen, beschuldigen de troepen van zware mishandelingen.

Ze zouden tijdens hun onterechte detentie zijn geslagen en geschopt, zo meldde The Washington Post maandag.

Bewusteloos
Verscheidene van de 27 gevangenen die woensdag werden vrijgelaten, zeggen dat mensen zo erg mishandeld zijn dat ze het bewustzijn verloren. Anderen liepen gebroken ribben, losgeslagen tanden en bloedneuzen op. ,,Ze sloegen ons op de rug, de ribben en het hoofd. Ze sloegen ons met hun vuisten, en ze trapten me met hun voeten'', aldus de veertigjarige Allah Noor.

Bombardementen
De mannen werden op 24 januari opgepakt door Amerikaanse militairen in een dorp waar 21 andere Afghanen omkwamen door bombardementen tijdens de Amerikaanse actie. De gevangenen werden twee weken later weer op vrije voeten gesteld met de woorden: ,,Sorry, we hebben een fout gemaakt door deze plaats te bombarderen''.

©RTLNieuws.nl
Oud 11-02-2002, 16:16
Verwijderd
Citaat:
McCaine schreef:

ofwel je wil altijd het laatste woord, ofwel je hebt hier heel lang over meoten nadenken maar ik denk beiden...

Met citaat reageren
Oud 11-02-2002, 21:28
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Havock schreef:
ofwel je wil altijd het laatste woord, ofwel je hebt hier heel lang over meoten nadenken maar ik denk beiden...
Ofwel jij kunt je niet duidelijk uitdrukken, ofwel je zegt iets volslagen onzinnigs. Try again please...
Oud 11-02-2002, 23:49
Joepie
Joepie is offline
Citaat:
McCaine schreef:
Waarom heb jij er zo'n probleem mee om toe te geven dat jouw "medegelovigen" in de 20e euw verantwoordelijk zijn geweest voor de dood van bijna 200.000.000 mensen die dit gedachtengoed (terecht) niet zagen zitten?
Kun je dat aantal aantonen ?
Overigens zijn bij die 100.000.000 "heilsleer" slachtoffers die ik noemde niet de slachtoffers inbegrepen van gevechtshandelingen.
We wachten dus op verwijzing naar betrouwbare bronnen.....

Met citaat reageren
Oud 11-02-2002, 23:58
Joepie
Joepie is offline
Citaat:
Silent Enigma schreef:
Integratie komt van BEIDE kanten en WIJ zijn nu aan de beurt.
Wat een dom geleuter ! Wij zijn helemaal niet aan de beurt en wij hoeven ook nooit aan de beurt te komen.
Ik leef in MIJN land en iedereen die hier blijvend wil wonen, past zich maar aan aan MIJ en niet andersom.
Daar is overigens helemaal niks vreemds aan. Dat geldt voor iedereen die naar een ander land gaat.
Of dacht jij nu werkelijk dat de bevolking van Marokko zich aan wil passen aan een stelletje Nederlanders die daar zouden gaan wonen ?
Volgens mij kom jij van een andere planeet.
In MIJN huis past iedereen zich maar aan MIJN regels, normen en waarden aan. Zo niet, dan komt ie MIJN huis niet in of gaat er uit. Zo simpel is dat.
Maar o.k. Als jij zo gek bent JOUW huishouden op stelten te laten zetten door een maffe Belg of zo, ga je gang.
Overigens is mijn huis Nederland.

Met citaat reageren
Oud 12-02-2002, 00:01
Joepie
Joepie is offline
Citaat:
Marc S schreef:
Is een moordenaar voor jou een volwaardig lid van onze samenleving? Verdient hij deze status nog voor jou?

In China krijgt 'ie 1 uur na de verhandeling een kogel door z'n kop
Psssssst ! Dat moet je niet zeggen.
Alleen Amerika (de VS) zijn slecht ... toch ?

Met citaat reageren
Oud 13-02-2002, 18:03
George Costanza
George Costanza is offline
neo-kolonialisten zijn het ..........
Get the fuck out of my backyard!!!
Oud 13-02-2002, 18:42
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Joepie schreef:
Kun je dat aantal aantonen ?
Overigens zijn bij die 100.000.000 "heilsleer" slachtoffers die ik noemde niet de slachtoffers inbegrepen van gevechtshandelingen.
We wachten dus op verwijzing naar betrouwbare bronnen.....
Jawel, de gevechtshandelingen zijn bij jou wèl inbegrepen. Anders haal je nooit de 100 miljoen. En wou jij soms gaan ontkennen dat WOII heeft plaatsgevonden ofzo? Tss...

Citaat:
Wat een dom geleuter ! Wij zijn helemaal niet aan de beurt en wij hoeven ook nooit aan de beurt te komen.
Ik leef in MIJN land en iedereen die hier blijvend wil wonen, past zich maar aan aan MIJ en niet andersom.
Wel, wel...

Citaat:
Daar is overigens helemaal niks vreemds aan. Dat geldt voor iedereen die naar een ander land gaat.
Of dacht jij nu werkelijk dat de bevolking van Marokko zich aan wil passen aan een stelletje Nederlanders die daar zouden gaan wonen ?
Nee... nou en?

Citaat:
Volgens mij kom jij van een andere planeet.

Citaat:
In MIJN huis past iedereen zich maar aan MIJN regels, normen en waarden aan. Zo niet, dan komt ie MIJN huis niet in of gaat er uit. Zo simpel is dat.
Maar o.k. Als jij zo gek bent JOUW huishouden op stelten te laten zetten door een maffe Belg of zo, ga je gang.
Overigens is mijn huis Nederland.
Zucht... ik heb al vaker laten zien dat die huis-redenatie niet geldig is. Als jij zou kunnen argumenteren ipv met drogredenen en populisme te smijten, zou je daar dan ook al mee opgehouden zijn...

Citaat:
Psssssst ! Dat moet je niet zeggen.
Alleen Amerika (de VS) zijn slecht ... toch ?
Wat ben je toch een triest figuur.
Oud 14-02-2002, 12:46
Verwijderd
Citaat:
Joepie schreef:

Ho ho, jij verward het communisme van Lenin en Stalin met het Trotskisme en marxisme dat ik aanhang. Bij communisme denk jij direct aan Stalin c.s., maar Stalin heeft op zich weinig te maken met het communisme zoals ik dat zelf zie. Stalin was een machtswellusteling en volslagen paranoïde die de Sovjet-Unie door zijn eigen gekke ideëen, die niets met het communisme te maken hebben, om zeep geholpen heeft. Hetzelfde geldt voor Kim Jung in Korea, da's zelf een grote kapitalist. Probleem is dat het communisme dankzij personen als Mao, Stalin en Kim Jung een vreselijk imago heeft gekregen, hoewel deze personen ironisch genoeg het communistische gedachtegoed met de voeten traden. De echte ideëen van Marx zijn nooit echt goed ten uitvoer gebracht, dat is het probleem, maar daar zijn al zoooooveel discussies over geweest.
En jij hebt blijkbaar mijn eerdere reply met de moorden begaan door de Amerikanen niet goed gelezen, in naam van het (echte!) kapitalisme zijn veel meer doden gevallen.

Met citaat reageren
Oud 14-02-2002, 12:48
Silent Enigma
Silent Enigma is offline
Citaat:
Che Guevara schreef:
Ho ho, jij verward het communisme van Lenin en Stalin met het Trotskisme en marxisme dat ik aanhang. Bij communisme denk jij direct aan Stalin c.s., maar Stalin heeft op zich weinig te maken met het communisme zoals ik dat zelf zie. Stalin was een machtswellusteling en volslagen paranoïde die de Sovjet-Unie door zijn eigen gekke ideëen, die niets met het communisme te maken hebben, om zeep geholpen heeft. Hetzelfde geldt voor Kim Jung in Korea, da's zelf een grote kapitalist. Probleem is dat het communisme dankzij personen als Mao, Stalin en Kim Jung een vreselijk imago heeft gekregen, hoewel deze personen ironisch genoeg het communistische gedachtegoed met de voeten traden. De echte ideëen van Marx zijn nooit echt goed ten uitvoer gebracht, dat is het probleem, maar daar zijn al zoooooveel discussies over geweest.
En jij hebt blijkbaar mijn eerdere reply met de moorden begaan door de Amerikanen niet goed gelezen, in naam van het (echte!) kapitalisme zijn veel meer doden gevallen.

helaas geeft dit wel het voorbeeld dat marxisme gewoon niet KAN werken door de aard van de mens.. daarmee anarchisme en communisme dus ook niet. macht corrumpeert
Met citaat reageren
Oud 14-02-2002, 12:50
Verwijderd
Citaat:
George Costanza schreef:
neo-kolonialisten zijn het ..........
Get the fuck out of my backyard!!!
Jij snapt het

Met citaat reageren
Oud 18-02-2002, 01:43
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Hypocrisie bestrijden met hypocrisie....wow.

A pox upon both your houses.
Oud 19-02-2002, 22:57
McCaine
McCaine is offline
Pentagon Readies Efforts to Sway Sentiment Abroad
By JAMES DAO and ERIC SCHMITT

WASHINGTON, Feb. 18 — The Pentagon is developing plans to provide news items, possibly even false ones, to foreign media organizations as part of a new effort to influence public sentiment and policy makers in both friendly and unfriendly countries, military officials said.

The military has long engaged in information warfare against hostile nations — for instance, by dropping leaflets and broadcasting messages into Afghanistan when it was still under Taliban rule.

But it recently created the Office of Strategic Influence, which is proposing to broaden that mission into allied nations in the Middle East, Asia and even Western Europe. The office would assume a role traditionally led by civilian agencies, mainly the State Department.

As part of the effort to counter the pronouncements of the Taliban, Osama bin Laden and their supporters, the State Department has already hired a former advertising executive to run its public diplomacy office, and the White House has created a public information "war room" to coordinate the administration's daily message domestically and abroad.
Secretary of Defense Donald H. Rumsfeld, while broadly supportive of the new office, has not approved its specific proposals and has asked the Pentagon's top lawyer, William J. Haynes, to review them, senior Pentagon officials said.

Headed by Brig. Gen. Simon P. Worden of the Air Force, the new office has begun circulating classified proposals calling for aggressive campaigns that use not only the foreign media and the Internet, but also covert operations.

...

One of the office's proposals calls for planting news items with foreign media organizations through outside concerns that might not have obvious ties to the Pentagon, officials familiar with the proposal said.

General Worden envisions a broad mission ranging from "black" campaigns that use disinformation and other covert activities to "white" public affairs that rely on truthful news releases, Pentagon officials said.

"It goes from the blackest of black programs to the whitest of white," a senior Pentagon official said.

Another proposal involves sending journalists, civic leaders and foreign leaders e-mail messages that promote American views or attack unfriendly governments, officials said.

...

But the new office has also stirred a sharp debate in the Pentagon, where several senior officials have questioned whether its mission is too broad and possibly even illegal.

Those critics say they are disturbed that a single office might be authorized to use not only covert operations like computer network attacks, psychological activities and deception, but also the instruments and staff of the military's globe- spanning public affairs apparatus.

Mingling the more surreptitious activities with the work of traditional public affairs would undermine the Pentagon's credibility with the media, the public and governments around the world, critics argue.

"This breaks down the boundaries almost completely," a senior Pentagon official said.

Moreover, critics say, disinformation planted in foreign media organizations, like Reuters or Agence France-Presse, could end up being published or broadcast by American news organizations.

The Pentagon and the Central Intelligence Agency are barred by law from propaganda activities in the United States. Critics of the new Pentagon office also argue that governments allied with the United States are likely to object strongly to any attempts by the American military to influence media within their borders.

Wel, wel. Ze kondigen netjes aan dat ze ons de komende tijd voor zullen liegen. Alle amerikaanse officiële bronnen zijn hiermee onbruikbaar geworden...
Oud 20-02-2002, 08:17
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
McCaine schreef:
verhaal
*kotst*
Oud 20-02-2002, 08:26
Verwijderd
Het zijn misschien de mensen niet, maar de bestuurders. Ze willen de VS ten koste van alles het beste land ter wereld maken.
Geen verdrag van Kyoto, en ingrijpen als een land drijgt overdondert te worden door het communisme.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2002, 15:11
DruidessI
DruidessI is offline
Nog meer nieuws:

NOS teletekst p. 125 wo 20 feb 2002:
"Pentagon overweegt leugencampagne"

Het Amerikaanse ministerie van defensie overweegt buitenlandse nieuwsorganisaties met gekleurde en zelfs onjuiste informatie te voeden. Dat schrijft de New York Times. Zo zou de steun voor de oorlog tegen terrorisme versterkt moeten worden.

Nieuw aan de plannen is dat de VS nu naast vijandige regimes ook bevriende naties, waaronder die in West-Europa, met de propaganda zou willen bestoken.

De plannen moeten nog door het Witte Huis worden goedgekeurd. Volgens de New York Times is het idee zeer omstreden. Sommigen in Washington vrezen dat de VS zijn eigen geloofwaardigheid verliest.
---------------------------------

Artikel New York Times:

February 20, 2002

HEARTS AND MINDS

Bush Will Keep Wartime Office Promoting U.S.

By ELIZABETH BECKER and JAMES DAO

ASHINGTON, Feb. 19 — President Bush has decided to transform the administration's temporary wartime communications effort into a permanent office of global diplomacy to spread a positive image of the United States around the world and combat anti-Americanism, senior administration officials said today.

"The president believes it is a critical part of national security to communicate U.S. foreign policy to a global audience in times of peace as well as war," said Dan Bartlett, the White House communications director.

While discussions are at a preliminary stage, officials said there was general agreement in the administration that the intense shaping of information and coordination of messages that occurred during the fighting in Afghanistan should become a permanent feature of national security policy.

The White House office to be created to carry out the policy will coordinate the public statements of State, Defense and the other departments like the Voice of America to ensure that foreign correspondents in Washington as well as foreign leaders and opinion-makers overseas understand Mr. Bush's policies.

"What is important is we want to do a better job of using the government seamlessly to give direction to the president's global diplomacy," a senior administration official said.

Officials said the new office would be entirely separate from a proposed Office of Strategic Influence at the Pentagon, which would use the media, the Internet and a range of covert operations to try to influence public opinion and government policy abroad, including in friendly nations.

That office is contemplating plans, which are being reviewed by Secretary of Defense Donald H. Rumsfeld, to disseminate information, and possibly even disinformation, in foreign media as part of an aggressive campaign by the military to promote American policies overseas.

Today, the president of the Radio- Television News Directors Association, Barbara Cochran, wrote a letter to Mr. Rumsfeld objecting to any plans involving the spread of false or misleading information by the Pentagon.

Like the office of Homeland Security, the efforts to centralize public diplomacy following the Sept. 11 attacks have grown in importance and urgency in the last six months.

So far, the new White House office has no name, no director and no budget, though officials say Mr. Bush has said money will be no obstacle in pursuing the effort. The earlier White House push to create a more positive image of the United States after Sept. 11 was led by Karen P. Hughes, senior adviser to the president and is known as the Coalition Information Center.

The major goal, officials said, is to stem what the White House sees as a rising tide of anti-Americanism.

"A lot of the world does not like America, and it's going to take years to change their hearts and minds," said a senior official involved in the discussions.

The president broached the possibility of a permanent mission in a meeting with the top people who speak for the administration in September. "He told us that we were going to be at this for a long, long time," one participant said, "that we were setting a template for future presidents, that we had to think big, strategic, historic thoughts."

Global diplomacy as envisioned in the new office will inject patriotism into the punishing 24-hour, seven-day news cycle, officials said. It will include information campaigns about Mr. Bush's domestic policy — like education bills — as well as traditional information about the military, diplomatic and economic sides of national security policy, officials said.

Rather than create agencies, the new office would take advantage of the huge communications network of American embassies, their media offices and the broadcast network already in place under the State Department.

Charlotte Beers, a former advertising executive now in charge of public diplomacy at the State Department, has used her marketing skills in an attempt to make American policies as familiar as American culture.

Officials involved in the global communications effort said it required clear direction from the White House to break down the bureaucratic walls built up around the government after the cold war ended and the focus on defeating a clear-cut enemy disappeared.

Foreign journalists say they have given up getting meaningful interviews from American officials here. Only the most senior ambassadors from allied countries meet regularly with government policy makers.

"There was often the feeling that we were either taken for granted or considered irrelevant," said Patrice de Beer, the former Washington correspondent for Le Monde, the French daily. "We don't expect anyone to deliver state secrets to us but to be accessible to explain what the policy was. That's all."

In the earlier White House effort, Ms. Hughes joined forces with her British counterpart to put together the Coalition Information Center, known as the war room.

When Washington decided to highlight the Taliban's policy against women's rights, officials enlisted not only First Lady Laura Bush but Cherie Blair, the wife of the British prime minister.

"The Afghanistan women's campaign was the best thing we've done — giving insight into their vision of the future," said Jim Wilkinson, the head of the Coalition Information Center.

--------------------------------------------

Ok, mensen,... laten we de oogkleppen afdoen... Hoe meer nieuws ik uit het westen hoor, hoe ik meer het Tribunaal in Den Haag een lachertje vind, hoe meer ik me irriteer aan het gedrag van de welgevoede Amerikanen die als cheerleaders hun "helden" toeroepen in Salt Lake City, hoe meer ik hun onbegrip niet begrijp dat mensen NEE zeggen tegen hun land.

En ik zeg ook NEE.

Bah.

Suzan
Oud 20-02-2002, 16:34
McCaine
McCaine is offline
Nou, er zit wel degelijk een goede kant aan, die niet onderschat mag worden. Er blijkt nu duidelijk uit deze stukken, dat de amerikanen er eindelijk achter zijn, dat ze helemaal niet als de grote geliefde helden worden gezien die ze denken dat ze zijn. En dat is een belangrijke ontwikkeling, want tot voor kort heeft de V.S. altijd alle kritiek als wat extremistisch geblaat opzijgeschoven. Maar nu blijkt dus dat ze zich er van bewust zijn dat ze ook vanuit het bevriende Europa ook kritiek krijgen, en dat raakt ze.
Oud 21-02-2002, 08:59
Mabo
Mabo is offline
Amerikanen zijn een raar volk. De beeldvorming van de Amerikanen wordt niet echt positief beinvloed door de Amerikaanse programma;s en series die hier in Nederland tot in den treure op derde rangs zenders herhaald worden. Het is wel, net als Nederland, een land waar veel kan en mag. Onbegrensde mogelijkheden. Maar ook is America een land wat exteremere dignen doet die wie dan ook, maar wat wil je met Bush als 1e man. Ik weet niet of het toestaan van de doodstraf een goede zaak is. Beetje lullig als iemand later onschuldig blijkt. En hoewel sommige mensen vreselijke misdaden begaan. alles heeft zn reden. Het zijn ook mensen. Met de dood worden ze niet gestraft. Ze gaan het eeuwige leven tegemeod (als je daar in geloofd) dat is dan eerder een beloning. Je zou eerder moeten kijken naar hoe het zo gekomen is en welke psychologische problemen uit de jeugd hier aan ten grondslag kunnen liggen en kijken hoe je herhaling van het voorval kunt voorkomen.

Ik raak nu helemaal off context, dus ik hou het hier ff bij...
Oud 23-02-2002, 19:48
marla85
marla85 is offline
dat ze denken dat zij het enige belangrijke land in de wereld zijn!!!!
Reageren

Regels voor berichten