Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Sinds wanneer kun je normen en waarden verzinnen? Zover ik weet zijn het namelijk gewoon echte normen en waarden die ze daar hebben hoor, net zoals wij die hier hebben.
||
Citaat:
Als ik nu zeg dat ik een dak boven je hoofd hebben geen fundamenteel recht vind, of een goede gezondheid, dan zal er vast wel iemand zijn die het daar niet mee eens is, en dan heb je je discussie, er dus zeer goed over te discussieren.
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Waarom heb ik daar niks aan te vinden? heb ik geen recht op een mening? Jij bent zeker zo iemand die vind dat je niet mag oordelen over de onthoofding van vrouwen in Saudie-Arabië die overspel pleegden. Want 'zij hebben nu eenmaal andere normen en waarden'. Nou, ik denk dat ik daar dus best een moreel oordeel over kan vellen. Ga jij maar een Master in politieke correctheid halen bij Groen Links.
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() ![]() en wat hadden ze 1400 jaar geleden dan om te stemmen? [Dit bericht is aangepast door @pie (25-03-2002).]
|||
Citaat:
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar verder is het natuurlijk wel belachelijk dat zoiets kan gebeuren, dat ben ik zeker met je eens. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Kom op hee, je kan toch niet ontkennen dat in bepaalde landen barbaarse acties worden uitgevoerd, onder de islam. Dat kan je echt niet ontkennen, het wordt verkeerd geïnterpreteerd door de autoriteiten daar en dat is wat anders dan de wat de islam zegt. Als je dat nou gewoon uitlegd dat de islam een normaal geloof is dan waren al die reacties overbodig. Maar zo zie je maar weer, van het geloof in het algemeen klopt al niets )alle geloven dus) ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
De islam gaat uiteindelijk ook wel moderniseren, in een democratie kan geloof en staat niet samengaan...en uiteindelijk worden landen als Iran, Irak enz. allemaal democratisch. Maar ik moet weer tot de conclusie komen dat het geloof in het algemeen verkeerd is. Er komt alleen maar ellende van. |
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
![]() Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Wat de Islamitische wereld nu nodig heeft is geen modernisering, maar fundamentalisme. Mensen die zich houden aan de principes van de Islam. Kwalen als nationalisme, corruptie in het overheidsapparaat en armoede zijn misschien wel de grootste belemmeringen voor een rechtvaardige samenleving in dit werelddeel. Met de Islam is op zich zelf niks mis mee en staat garant voor welvaart en rechtvaardigheid, mits deze op de juiste manier naar voren wordt gebracht en gepraktiseerd. Wat we vandaag zien in islamitische landen is dat de leiders in deze landen onverantwoord, corrupt, duivels en lakeien van het Westen zijn. Van Nigeria via het M-O tot aan Indonesie.De ummah heeft wat dat betreft nog een lange weg te gaan. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
je verafschuwt nationalisme, maar uit je verhaal komt naar voren dat fundamentalisme in een bepaald land goed is? is dat niet zowat hetzelfde? en tegelijk zeg je dat deze landen te lijden hebben onder de 'westerse' wereld, en van de andere kant zijn het lakeien? laat me zien hoe de westerse wereld betrokken is in nigeria, ik ben ERG benieuwd wat het westen ermee opschiet dat nigeria een dictator heeft.. daarnaast: Nigeria Islam 50%, Christian 40%, indigenous 10% zouden de christenen niet gaan relschoppen als de sharia daar even werd ingesteld onder een fundamentalistische regering? en je gaat de westerse wereld toch niet de schuld geven van de corruptie mag ik hopen.. dat komt overal voor, het is daar alleen stevig uit de klauwen gelopen omdat het niet aangepakt wordt..
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
![]() Woord van de dag: gotspe.
||
![]() |
Citaat:
Suzan
||
![]() |
Citaat:
Ik begrijp van deze mensen niet dat ze niet kunnen inzien dat TOEN een hele andere tijd was dan nu. Maargoed. Als men in lemen hutten wilt blijven wonen, dan doet men dat maar. (ik denk alleen niet dat Mohammed en Jezus dat zo bedoeld hebben. Laat staan God.) Suzan
||
![]() |
Citaat:
![]() Suzan
||
![]() |
Citaat:
Suzan
||
![]() |
Citaat:
Het westen is ook corrupt. En nog erger: hypocriet. Zeker als het om een cooperatie met andere landen gaat. Waarom was Saoedi Arabie niet bij de Axis of Evil? Suzan
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() de paus heeft zijn excuses (en daarmee van het christendom) aangeboden aan de joden op deze wereld, mbt het holocaustverhaal, EN hij veroordeelt de slechtheid van het internet ![]() misschien loze uitingen, maar ze zijn tenminste van deze tijd (laatste 60 jaar) kruistochten zijn allang afgeschaft, in tegenstelling tot de Jihad (om maar eens een voorbeeld te noemen)..
||
![]() |
Citaat:
maar hypocriet is het zeker..
||||
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Hahaha, alsof een vakantie aan een turkse badplaats een helder beeld geeft over de hele Turkse samenleving.
||
![]() |
Citaat:
![]() Alsof 1 criminele allochtoon een goed beeld geeft ![]() Alsof zo een vrouw een helder beeld geeft ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|||||||
![]() |
Citaat:
ik moet zeggen dat het fanatisme aan het verminderen is ( http://www.csmonitor.com/durable/2001/05/14/p7s1.htm ) nu ik me er eenmaal in heb verdiept.. maar de grote weerstand blijft.. de sharia wordt nog steeds in verschillende landen toegepast, en in 1999 zelfs in een deel van nigeria ingevoerd ( http://www.internews.org/rmsmedia/sharia/sharia.html ).. even een quote uit http://nu.nl/document?n=40850 (Hulpverleners in Afghanistan nog niet voorgeleid): Citaat:
![]() meer info over sharia: http://news.bbc.co.uk/hi/english/wor...000/621126.stm over turkije: Citaat:
Citaat:
![]() ![]() Citaat:
ps: ook interessant om te lezen (leuke quote mbt fortuyn: Citaat:
![]() http://www.nrc.nl/nieuws/binnenland/1002795896613.html pps: damn wat een verhaal van bronnen ![]() ![]()
||
Citaat:
||||||
Citaat:
Citaat:
![]() Niet helemaal, je kunt ook aids oid krijgen van sex na het huwelijk ![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
![]() ![]() ![]()
|||||
![]() |
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
en het tweede: de discussie wordt afgekapt.. 'hij is hitler', 'hij is ziek', nee daarmee hou je een discussie levende ja.. ik ga nog steeds niet op m stemmen, maar de aap van lpf is nog steeds niet uit de mouw.. (partijprogramma, met meer mensen in zn partij moet het programma ook worden aangepast aan hun meningen.. ik verwacht een genuanceerdere aanpak, wel rechtser vergeleken met de VVD, maar niet erg extreem)..
||
Verwijderd
|
Citaat:
Komop zeg fundamentalisme, wat heeft dat de wereld ooit voorn goeds gebracht? |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Seksualiteit |
Dames.. Cici1996 | 53 | 19-04-2015 15:30 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
Stelling TBS MarlinHooijer | 1 | 04-02-2012 10:53 | |
Werk, Geld & Recht |
aangeklaagd terwijl zij schuldig is. Milouw | 24 | 09-03-2010 17:50 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Groepsverkrachtingen :s Gatara | 324 | 27-12-2004 19:46 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Ayaan Hirsi Ali begint met zomeroffensief? Mujahideen | 200 | 21-09-2004 09:04 |