Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-04-2002, 14:53
DruidessI
DruidessI is offline
Ik vind het eigenlijk erg dat het CBS een onderneming is en niet van de overheid.
Zo krijgen ze voor mij meer de indruk dat ze aan hun eigen centjes letten en niet op de veiligheid van de bestuurders.
Idioten die "durven" laten ze slagen, terwijl ze weten dat deze zelfde idioten later met 160 de autoweg overscheuren of kofferbak gaan rijden (daar heb ik ECHT een hekel aan!...).
Terwijl de wat afwachtende bestuurder (toch met genoeg durf) vaak afgestraft wordt.

Dat heb ik nooit begrepen.......Ik begrijp wel dat je moet laten zien dat je DURFT te rijden, maar rijden met DURF wil nog niet zeggen dat je onverantwoord moet gaan inhalen (wat wel vaak op prijs gesteld wordt (?!?!?!))...

Geloof me Ik spreek uit ervaring......

Suzan
Oud 06-04-2002, 18:45
Dorus
Dorus is offline
Citaat:
waaromniet? schreef:

Dat maakt dus absoluut niet uit, die heeft daar niets over te zeggen. Over slagingspercentages... Mjah, die indruk word vaak wel heel sterk gegeven, zelf durf ik daar geen uitspraak over te doen.
Als de examinator een slechte dag heeft kan ie jou best op kleine k*tdingetjes die eigenlijk niet boeien laten zakken, maar als je instructuer erbij is is die kans een stuk kleiner denk ik.
Oud 07-04-2002, 00:32
twiety
twiety is offline
Citaat:
Dorus schreef:
Als de examinator een slechte dag heeft kan ie jou best op kleine k*tdingetjes die eigenlijk niet boeien laten zakken, maar als je instructuer erbij is is die kans een stuk kleiner denk ik.
Helaas, ik moet je toch uit deze droom verlossen. Die machtswellustelingen geven daar geen fuck om. Wel zorgen ze dan meestal voor betere smoesjes. 'Hij keek niet in zijn spiegel bij het invoegen op de snelweg' bijvoorbeeld zal minder snel gebruikt worden, omdat de instructeur heeft kunnen zien dat dit niet zo was. Argumenten als 'hij rijdt te voorzichtig' - algemener en (mede daardoor) vager zullen dan sneller aangedragen worden. Blijft 't feit dat je instructeur niet meer kan doen dan zorgen voor een versnelde ('uiteraard' betaalde) herkansing.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2002, 00:36
twiety
twiety is offline
Citaat:
crazy_ ella schreef:
prima regel.
zo worden sommige mensen misschien voorzichtiger.
ik ga binnenkort ook afrijden en heb geen moeite met de regel.
ben toch een rustiger rijdster
Alleen wordt je tijdens het examen vaak niet beloond voor voorzichtig rijden. Als je examinator slechte zin heeft ben je al snel te voorzichtig.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2002, 00:38
twiety
twiety is offline
Citaat:
Chimera schreef:

Het gaat om zware overtredingen. Geen dingen waar je een simpele bekeuring voor krijgt.
Maar dat is nog geen reden om het alleen voor pasgeslaagden te laten gelden.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2002, 23:07
cubert
cubert is offline
ik ben het met het puntenrijbewijs eens. het is namelijk niet een extreem hoge eis. en goed voor de veiligheid.

ik denk dat het niet voor iedereen kan technisch gezien zal wel met wetgeving te maken hebben of zo.

en je instructeur kan je heus wel helpen. als de examinator je namelijk laat zakken op iets wat niet klopt is er wel een manier om ervoor te zorgen dat je wel slaagt. (geen zwart geld hoor) maar het kan wel mijn pappie heeft het namelijk gedaan
Oud 11-04-2002, 08:09
twiety
twiety is offline
Citaat:
cubert schreef:
ik ben het met het puntenrijbewijs eens. het is namelijk niet een extreem hoge eis. en goed voor de veiligheid.

ik denk dat het niet voor iedereen kan technisch gezien zal wel met wetgeving te maken hebben of zo.

en je instructeur kan je heus wel helpen. als de examinator je namelijk laat zakken op iets wat niet klopt is er wel een manier om ervoor te zorgen dat je wel slaagt. (geen zwart geld hoor) maar het kan wel mijn pappie heeft het namelijk gedaan
Sorry, ik zou graag m'n rijbewijs hebben, maar de examinator pijpen gaat me te ver.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2002, 11:20
DruidessI
DruidessI is offline
Citaat:
twiety schreef:

Sorry, ik zou graag m'n rijbewijs hebben, maar de examinator pijpen gaat me te ver.
Haha,... Soms lijkt het erop dat dat de enige oplossing is

Maareh,.. niet doen he.... anders denken ze dadelijk ook nog dat het hun recht is!

Suzan
Reageren

Regels voor berichten