Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Nog een goed boek: 'Russisch blauw' van Rascha Peper Vooral het einde......de hoofdpersoon denkt dat hij alles heeft wat hij wil, en op het laatste moment valt dat door één zinnetje allemaal in één klap weg....Heel mooi. |
![]() |
||
Citaat:
![]() trouwens, nog een boek wat me super aangegrepen heeft is Het leven komt later, van Marika Kolterjahn... dat was gewoon zó herkenbaar, zo goed verwoord... geweldig boek ![]()
|
Verwijderd
|
School is toch ergens goed voor, vandaag heb ik de avonden van Gerard Reve gelezen. Een fantastisch boek!
Het zit vol humor, topgozer die Frits van Egters. Morgen fiets ik ff langs de Jozef Israelskade. Even kijken in welke context het zich precies afspeelde. Gerard reve woonde op 116-1 en Frits op 66-1. Allebei even goed bekijken ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Huize Havermout- Hilary McKay
Koekoekskind- Eloise McGraw Wel kleur bekennen- Tom Lennon En vast nog wel meer, maar die schieten me nu even niet te binnen. Ik ben nogal snel van boeken ondersteboven....
|
![]() |
Catcher In The Rye van J.D. Salinger.
Ik kon me erg identificeren met de hoofdpersoon en heb het boek zelfs twee keer gelezen, enkele weken na elkaar. Wat mij betreft is "Catcher In The Rye" één van de beste boeken uit de moderne Engelse literatuur. Verder natuurlijk ook De Avonden van Gerard Reve.
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
in dit genre kan ik je ook "twelve" van nick mcdonnel aanraden! mijn favoriet blijft the secret history van donna tartt
|
ik ben zwaar teleurgesteld door de lord of the rings boeken..
en dan met name het einde. ik kreeg het gevoel alsof de schrijver geen zin meer had, en er snel een einde aan breide. Het begin van het verhaal word langzaam opgebouwd, en in het 2e boek is het ook nog allemaal lekker boeiend. De verhaal opbouw is goed, maar naarmate je verder naar het einde van boek 3 komt word het minder. Ik zat me vanaf het begin al te verheugen op een eindstrijd tussen gandalf, aragorn en sauron. Maar wat gebeurd er.. de hele sauron komt geen moment in het boek actief voor. Geen wrede martelingen.. en geen slimme plannen, maar zwak dat hij niet zag dat er van die hobbits in de buurt waren met zijn geweldige ring. Hij is toch zo machtig.. En dan is eenmaal zijn ring weg, en gandalf komt er aan, neemt de hobbitjes mee, en het is al zo'n beetje "einde, en ze leven nog lang en gelukkig" ![]() Ik had eerder verwacht dat sauron in een deuk zou liggen, en met grote woede op zijn vijanden zou zijn afgestormd nu hij wist waar ze zich bevonden, terwijl hij vanuit het diepst gelegen gewelfje een nieuwe, nog krachtigere ring zou halen. Enz... Dat zou ik pas spannend hebben gevonden ![]() |
![]() |
||
Citaat:
dat de hobbits haast ongemerkt mordor door kunnen komt imo doordat sauron zijn aandacht richt op machtigere personen, het zou nooit bij hem op komen dat de 'vrije volkeren' een onnozele hobbit zouden sturen... dat sauron verder niet echt een actieve rol speelt, tja... volgens mij is dat niet echt zo belangrijk. natuurlijk draait het verhaal wel om sauron, maar meer om de dreiging die van hem uitgaat dan om hem zelf. |
![]() |
||
Citaat:
Ben het hier niet mee eens, maar zal morgen uitleggen waarom, voel me nu ff nie zo lekker.
|
oi... t zijn er meerderen....
komt ie: Ik omhels je met duizend armen Een hart van steen De tweeling Harry Potter boeken van Nicci French doen t goed... Vera Hemelwater Ontaarde moeders Blauwbaard Russisch blauw oh... en natuurlijk boeken van Carry Slee.... ![]()
||
Citaat:
![]() ![]() ![]()
||
Citaat:
casper ofzow heet ie...ik vind het echt een indrukwekkend boek en heeel zielig! |
![]() |
|
Krassen van ehm Shelley nogwat dacht k.. (wat erg dat ik de naam niet meer weet :/ ) t raakte me heel erg, vooral omdat ik veel dingen herkende in mezelf..
Lieve Timo is ook een boek wat me heel erg heeft geraakt en dat is echt een boek wat gewoon ik constant zou willen lezen..gewoon de hele dag door, geweldig boek is t. ![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() ontopic: Ik was bij de eerste keer lezen nogal onder de indruk van Buddy's Blues (en eigenlijk de hele Buddy-serie) van Nigel Hinton. En "Eerst doodden ze mijn vader" van Loung Ung ![]() & zo zijn er nog zo veel meer! |
![]() |
|
Verwijderd
|
Christabel, ik moet toegeven dat dat ook mijn eerste gedachte was. Tolkien wordt goed gevonden omdat Tolkien goed gevonden wordt. Maar ik wilde dat mijn medeforumvriendjes niet aandoen, dus geef ik ze de kans bij zichzelf na te gaan waarom Tolkiens werk zo verschrikkelijk fenominaal zou zijn.
LUH-3417 |
![]() |
|
![]() |
Hm...dus nu heb ik het weer verprutst?
![]() Ik denk dat het wel iets te maken heeft met het fantasierijke, hij is er toch maar mooi in geslaagd een heel nieuwe wereld te verzinnen en die op een aansprekende manier uit te werken. Mensen lezen denk ik (veelal) om zich even terug te trekken in een ander wereldje of een andere persoon, en wanneer lukt dat nu beter dan wanneer de schrijver een compleet nieuwe wereld geschapen heeft? Fantasy olé ![]() Het verhaal is spannend en niet te moeilijk, heldenmoed ten top en nog een heleboel andere (herkenbare) emoties. Gewoon. Leuk lezen! Zoiets? |
![]() |
|
Verwijderd
|
Misschien.
Ik heb het zelf een poos geleden gelezen en was er niet echt heel erg enthousiast over. Het verhaal vond ik nogal dun: die gozer heeft toevallig een ring die toevallig al het kwaad behelst en die moet kapot. Toevallig genoeg kan dat alleen in het vuur dat toevallig naast het grote kantoor van de almachtige, maar toch niet zo heel erg machtige, slechterik ligt. Niet echt iets waar lang over nagedacht is, zo klinkt het. Ik had meer het idee dat Tolkien na elk hoofdstuk een dobbelsteen gooide om te bepalen wat er vervolgens zou gaan gebeuren. De enige vaste waarde was de rode draad, de rest was een onsamenhangende hoop geklets wat niet echt noodzakelijk voor het verhaal of de spanning was, zo vond ik. Dan is het natuurlijk knap opgesmukt met een hoop nonsens er bij die eigenlijk niet zo heel erg veel met het verhaal te maken heeft, maar wel een leuke (en toegegeven: enorme) achtergrond geeft, maar daar raak ik ook niet echt heel erg opgewonden van in de orgasmische zin van het woord, in tegenstelling tot de rest van de planeet, zoals het soms lijkt. Best knap en hij zal er lang mee bezig geweest zijn, maar voor mij hoeft het niet. Het geeft het verhaal niet echt meerwaarde. Ik denk dat Tolkien wel credit moet krijgen omdat hij één van de eerste fantasy-schrijvers was (zo gaat de legende, maar ik kan me niet voorstellen dat een genre plotseling, spontaan en bij één man begint). Hoe dan ook; hij heeft de fantasy gemaakt tot wat het nu was en de baan vrijgemaakt voor zijn opvolgers. Maar toch, zijn wereld is dan misschien groot, ze is zeker niet uniek. Er zijn zat andere schrijvers die misschien nog gecompliceerdere werelden geschapen hebben. Niet alleen in de fantasy, maar neem nu bijvoorbeeld fantasys broertje; de science fiction, met het universum van Herbert met de Dune-serie, of Asimov in zijn Foundation-boeken. Op zijn minst even indrukwekkend. De wereld van Tolkien vond ik persoonlijk niet verschrikkelijk veel boeiender dan andere werelden waarover ik gelezen heb. Maar ik kan me voorstellen dat anderen dat niet met me eens zijn. Hm, je terugtrekken uit deze wereld. Misschien, maar fantasy is onze wereld nu zo ver binnengedrongen, dat je je kont niet meer kan keren of je ziet een winkel die volgestouwd is met drakenbeelden. ![]() Maar dat slaat nergens op, laat het maar schieten LUH-3417 |
![]() |
|
Verwijderd
|
* De Thule trilogie van Thea Beckman (Kinderen van Moeder Aarde, ehh... het gulden vlies van Thule en nog eentje);
* Kruistocht in spijkerbroek (alweer van bovenstaande schrijfster); * Harry Potter - J.K. Rowling (zelfs de mini-boekjes zijn leuk (fabeldieren en waar ze te vinden zijn & zwerkbal door de eeuwen heen.); * Stormen over Troje (gaat over Cassandra, een Griekse waarzegster, is een heel leuk boek); * Morgen is het oorlog en het vervolg daarop, verhaal over een aantal jongeren wiens land bezet wordt als zij net in de bergen zijn en vervolgens vanaf daar een guerilla oorlog starten. ![]() Krummeltje |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|