Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-12-2002, 18:40
load_harmony
load_harmony is offline
God heeft mensen een eigen meining gegeven. Maar als je er eenmaal voor open staat. Dat klinkt Cliche, maar ik maak het elke dag mee. Dan bid ik wat, soms iets simpels, soms iets lastigs, en dan merk ik dat ik antwoord krijg, of dat er iets gebeurt. Ik verbaas me hier telkens weer heel erg over, maar sinds ik God MACHT over mijn leven heb gegeven, en hem dat elke dag weer geef, gebeuren er echt veel dingen.. (en ik ben geen super christen BTW). God is heel machtig, maar Hij is niet je knechtje. Maar je meot wel eerst zijn macht toelaten.. (in de meeste gevallen)./....

aanrader: kijk catherine zoekt God.. ;-) als je echt geïnteresseert bent in ieder geval!!

LOVE, PEACE
Oud 27-12-2002, 20:11
cyane
cyane is offline
God is zo almachtig als dat jij in hem gelooft.
Hij is dus zo sterk als jij wil dat hij is.
Hij is zo slecht als jij wil dat hij is.
Hij is zo goed als jij wil dat hij is.
God, of hoe je het ook wil noemen, zit in jou.
Oud 27-12-2002, 20:43
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
cyane schreef:
God is zo almachtig als dat jij in hem gelooft.
Hij is dus zo sterk als jij wil dat hij is.
Hij is zo slecht als jij wil dat hij is.
Hij is zo goed als jij wil dat hij is.
God, of hoe je het ook wil noemen, zit in jou.
hey, je kopieert wat ik zei ;P

alleen wat minder summier
Met citaat reageren
Oud 28-12-2002, 10:20
cyane
cyane is offline
sorry fade
heb ook niet alles gelezen.
Oud 28-12-2002, 20:19
load_harmony
load_harmony is offline
Nee, ik heb mijn God niet zelf gemaakt....... Ik geloof in de God uit de bijbel (bijbel kan afschrikken maar als je hem doorleest weet je wel beter...). Die God kan je niet veranderen..... En ik weet dat die God bestaat.. :-). En dat Iedereen voor God bestaat, maar bestaat God wel voor jou??? Dus laat jij Hem wel toe???
Trouwens, wat weet jij over mijn geloofsleven? Dus hij kan jij ooit colcluderen dat ik mijn God zelf heb gemaakt...

LOVE, PEACE
Oud 05-01-2003, 21:33
Verwijderd
Citaat:
god is een door de mens gecreerde illusie
Citaat:
Gerito_Di_Mare schreef:
internet is een door de mens gecreeerde illusie

argument?
*steekt haar neus in andermans zaken*

In het kort: 200.000 jaar geleden konden mensen natuurverschijnselen nog niet verklaren met golven, trillingen en meer natuur en scheikunde. Ze dachten dat iemand ergens daarboven dat deed.*tijdsprong naar tijden van het oude testament* Bovendien is een onzichtbare beschermer die altijd bij je is een veilig idee als je in een tent tussen de roofdieren slaapt.
En het is een geruststellend idee dat als iemand dood is, dat degene gewoon prettig verderleeft in het hiernamaals. Dit in tegenstelling tot het idee dat als je niet meer ademt je ook niet meer bestaat. Dat idee is simpelweg te beangstigend.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2003, 22:00
Verwijderd
Citaat:
Jadie schreef:
*steekt haar neus in andermans zaken*

In het kort: 200.000 jaar geleden konden mensen natuurverschijnselen nog niet verklaren met golven, trillingen en meer natuur en scheikunde. Ze dachten dat iemand ergens daarboven dat deed.*tijdsprong naar tijden van het oude testament* Bovendien is een onzichtbare beschermer die altijd bij je is een veilig idee als je in een tent tussen de roofdieren slaapt.
En het is een geruststellend idee dat als iemand dood is, dat degene gewoon prettig verderleeft in het hiernamaals. Dit in tegenstelling tot het idee dat als je niet meer ademt je ook niet meer bestaat. Dat idee is simpelweg te beangstigend.
precies, ook nu nog gebruiken mensen een god om te verklaren wat er nu nog niet wetenschappelijk te verklaren valt, maar over honderden (duizenden, weet ik het) jaren weer wel.
Netzoals in de tijd van de Neanderthalers ze wel zo'n beetje een god voor alles hadden.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2003, 22:21
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
TheOneWhoLeft schreef:
Waarom 'of'? Misschien 'denkt' God wel heel anders dan 'wij'.
Kan ook, dan vind ik het een klootzak.
Oud 05-01-2003, 23:33
Seb4
Seb4 is offline
Kan God zichzelf vernietigen?
Met citaat reageren
Oud 06-01-2003, 10:00
GeritoDM
GeritoDM is offline
Citaat:
Seb4 schreef:
Zelfde als kan God een steen maken die zo zwaar is dat Hij hem niet kan optillen. Lees maar die site ofzo...
Oud 07-01-2003, 17:06
Seb4
Seb4 is offline
Dat heb ik, en het geeft niet bepaald een goed antwoord op de vraag.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2003, 22:51
Verwijderd
Citaat:
Seb4 schreef:
hoe zouden wij dat moeten weten ?
Met citaat reageren
Oud 08-01-2003, 12:01
Mujahideen
Mujahideen is offline
God kan alles, behalve zichzelf kopieren. Lijkt me.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2003, 20:11
Dissolute
Dissolute is offline
Ooit gehoord van Gandalf in The Lord of the Rings........... ....Nou ik zal jullie wat vertellen; Dat was ook een sprookje
Oud 16-01-2003, 21:06
Isa
Isa is offline
Citaat:
Dissolute schreef:
Ooit gehoord van Gandalf in The Lord of the Rings........... ....Nou ik zal jullie wat vertellen; Dat was ook een sprookje
dat bewustzijn uit een aantal chemische reaties ontsstaat ,iets wat mensen enkel denken omdat ze niks anders kennen dan het menselijk leven, dat is een sprookje.
Met citaat reageren
Oud 17-01-2003, 10:09
*Burning water*
*Burning water* is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef:
dat bewustzijn uit een aantal chemische reaties ontsstaat ,iets wat mensen enkel denken omdat ze niks anders kennen dan het menselijk leven, dat is een sprookje.
Waarom denk je dat? Ik wil niet zeggen dat het niet klopt, maar bewijs ervoor is er evenmin. Het tegengestelde is ook niet vaststaand. Dus, waarom denk jij het dan wel te weten?
Oud 17-01-2003, 15:37
Isa
Isa is offline
Citaat:
*Burning water* schreef:
Waarom denk je dat? Ik wil niet zeggen dat het niet klopt, maar bewijs ervoor is er evenmin. Het tegengestelde is ook niet vaststaand. Dus, waarom denk jij het dan wel te weten?
omdat ik eh zegmaar herrineringen aan vorige levens heb, ook aan levens als 'God'. niet per se de christelijke god maar als verschillende wezens die vanwege hun macht door anderen als goddelijk beschouwt zouden kunnen worden.

anderen noemen dit psychose... maarja, dat zou ik ook denken als ik iemand anders was en dit mezelf zou horen zeggen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten