Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-12-2002, 18:25
Shibby
Shibby is offline
Legolas kijkt kei scheel op je avatar *~ Toeter ~*

Maar ik heb m gezien en ik vond hm echt super super spannend! Hoe ze smeagol hebben gemaakt is echt super super super super cool. Wow als ze ooit een remake zouden willen maken ...dat is nooit te evenaren lijkt mij! Wow! ik vond hm echt geweldig de tijd vloog ook bij mij voorbij!
Oud 22-12-2002, 18:34
Shibby
Shibby is offline
twijfwelachtigheden

2) Gimli mist zijn rode neus alleen, voor de rest is het net een clown

*Ik vond dat net Bassie van Adriaan

3) Ents vergaderen een hele tijd of ze nou oorlog moeten voeren, door een truuk van pippin laat treebeard zich lokken (?) en dan roept treebeard maar alle ents en vallen ze isengard aan. Sinds wanneer is Treebeard koning v/d ents?

*Nee maar dan wordt hij boos en zien de andere dat ook natuurlijk en die vinden dat ook erg...als je je een beetje emotioneel inleeft..zie je in dat jij dat ook zou doen...meevechten

4) ik heb het niet echt geteld, maar volgens mij schieten de ongetrainde jonges en oudjes even goed als de elven

*Waren toch vooral elven die schoten volgens mij.....

9) Ent staat onderaan dam, zegt release the river, trekter 1 steen uit, hele rivier breekt los

-> waarom roept ie release the river als ie het zelf al doet?

*hij stond veel verder weg volgens mij...

-> komter zoveel water door zo'n klein gat?

*ja als er zoveel water achter een dam zit en je maakt een gat wil al het water daardoorheen en breekt de dam...

13) Aragorn, Legolas en Gimli staan achter een rots, en als eomer en zijn kudde voorbijgetrokken is, stappen ze opeens opzij en zeggen kiekeboe?

*dan zien ze wie het zijn Je moet eerst ff kijken wat voor vlees je in de kuip hebt he... de aap moet ff om het hoekje kijken
Oud 22-12-2002, 18:42
maantje tuurt
maantje tuurt is offline
ik ben er vrijdag avond geweest, eigenlijk was het uitverkocht, maar ik was toch de stad in gegaan, en bij de 2e bios lukte het al, dus gewoon gaan als er op inet staat dat het is uitverkocht!

het is echt een superkoele film, en ik wil er zeker nog een x heen!

ik von gollem echt heel erg lief! die gesprekken met zichzelf waren erg goed! wat ik ook mooi vond dat je die koning echt jonger zag worden, die man die weg werd gestuurd, die eerst steeds links van hem zat von ik eng en aragorn is knap

ik von dat er hele vette akties in zaten! die draken waar de nazgul op zaten waren echt !

ik raad deze film echt iedereen aan
(en nu w8en tot volgend jaar op deel 3 )
Oud 22-12-2002, 20:42
Wendy Lynn
Wendy Lynn is offline
Ik heb de film ook gezien! Ik vond hem ook echt supergaaf! Ik heb de boeken niet gelezen, maar als ik dit zo lees is dat misschien wel beter omdat je anders alles uit de film met het boek gaat vergelijken.

Trouwens, dat vrouwtje Eowyn, speelt zij ook in Red Dragon?? (ff vraagje tussendoor...) Ik herken namelijk heel snel dat soort dingen maar ik weet het deze keer niet zeker...

Die scene waarin Legolas op het paard springt was inderdaad echt ontzettend gaaf!! Ik wil zeker deel 3 ook in de bios zien!!
Met citaat reageren
Oud 22-12-2002, 21:37
Aurora
Aurora is offline
Ben net terug en.. wouw.. nog steeds impressed!!

Alleen erg jammer dat het Merry&Pippin gehalte een beetje laag was Gollum was idd erg koel, en Legolas die op zn paard springt, wat nog maar 20 anderen voor mij hebben gezegd, was echt hip de la hip! Verder vind ik het ook heel gaaf om te zien dat de Ring Frodo steeds meer in zn macht krijgt... Gimli was erg grappig, ik moest echt constant om hem lachen gewoon terwijl ik hem in deel 1 niet echt boeiend vond. Anyway, ik vond het een topfilm, heel anders dan deel 1 maar toch absoluut de moeite waard!

*Spoiler*

Edit: waarom moest Haldir dood?! Nie leuk!
Oud 23-12-2002, 00:22
Nate
Nate is offline
Citaat:
Wendy Lynn schreef:

Trouwens, dat vrouwtje Eowyn, speelt zij ook in Red Dragon?? (ff vraagje tussendoor...) Ik herken namelijk heel snel dat soort dingen maar ik weet het deze keer niet zeker...
Dat dacht ik ook! Ik wist het ook niet zeker, want ze leek hier zoveel jonger... Maar als jij het ook dacht dan zal t wel zo zijn
Oud 23-12-2002, 12:34
Sithan
Sithan is offline
Citaat:
Wendy Lynn schreef:
Nope...dat was emily watson...
Oud 23-12-2002, 12:39
Daangerous
Daangerous is offline
Citaat:
Shibby schreef:
twijfwelachtigheden

2) Gimli mist zijn rode neus alleen, voor de rest is het net een clown

*Ik vond dat net Bassie van Adriaan

3) Ents vergaderen een hele tijd of ze nou oorlog moeten voeren, door een truuk van pippin laat treebeard zich lokken (?) en dan roept treebeard maar alle ents en vallen ze isengard aan. Sinds wanneer is Treebeard koning v/d ents?

*Nee maar dan wordt hij boos en zien de andere dat ook natuurlijk en die vinden dat ook erg...als je je een beetje emotioneel inleeft..zie je in dat jij dat ook zou doen...meevechten

4) ik heb het niet echt geteld, maar volgens mij schieten de ongetrainde jonges en oudjes even goed als de elven

*Waren toch vooral elven die schoten volgens mij.....

9) Ent staat onderaan dam, zegt release the river, trekter 1 steen uit, hele rivier breekt los

-> waarom roept ie release the river als ie het zelf al doet?

*hij stond veel verder weg volgens mij...

-> komter zoveel water door zo'n klein gat?

*ja als er zoveel water achter een dam zit en je maakt een gat wil al het water daardoorheen en breekt de dam...

13) Aragorn, Legolas en Gimli staan achter een rots, en als eomer en zijn kudde voorbijgetrokken is, stappen ze opeens opzij en zeggen kiekeboe?

*dan zien ze wie het zijn Je moet eerst ff kijken wat voor vlees je in de kuip hebt he... de aap moet ff om het hoekje kijken

Jij zult wel veel lol hebben gehad bij het kijken of nie?
Met citaat reageren
Oud 23-12-2002, 12:41
Daangerous
Daangerous is offline
Ik heb 'm gister gezien, en ik vind em echt zwaar vet, al heb ik wel een bruut hoog anti-treebeard gehalte opgebouwd tijdens de film, da vond ik echt een minpunt.
Maar Gollem maakt alles goed, hij alleen al is al beter als heel FotR, (beetje overdreven misschien, maar toch)... Ook Gimli is aardig op dreef met superdroge opmerkingen, maar nooit TE, das dus ook goed gedaan. De eerste helft van de film had ik echt het idee dat de special effects een stuk achteruit waren gegaan, maar dat maakte het 2e gedeelte weer helemaal goed, kheb genoten
Met citaat reageren
Oud 23-12-2002, 14:29
Shibby
Shibby is offline
Citaat:
Daangerous schreef:
Jij zult wel veel lol hebben gehad bij het kijken of nie?
Ja eigenlijk best wel ja

en Ik vond dat witte paard van Gandalf ook echt zwaar relaxed En dan beetje licht eromheen echt zo van....aaaaaaaahhhh (elvengezijmel ofzo)

Is het iemand ook opgevallen in een scène dat dat paardje een wit touw om zijn nek had waarmee gandalf stuurde Kan ik ook met mijn paardje (interessant feit). Maar dat valt later niet meer op...maar in die scène zie je dat gewoon goed. Dus zo goed is ie nou ook weer niet... het paard wil toch niet luisteren
Oud 23-12-2002, 14:48
legatus
legatus is offline
Citaat:
En het illustreert de cloaking ablities van de Elven cloak.
Ehrm, hun cape lijkt gewoon op een niet-overtuigende rots.

Vanaf de opening is het al ietswat mis met de film. Je valt er midden in en mist de betrekking en opbouw van het eerste deel. Het is een film die het moet hebben van de visuele aspecten en niet zozeer van de verhaallijn. Het is groot en breed in opzet dus je mist karakters die echt uitgewerkt worden, nu moeten we ons betrokken voelen door het avontuur dat we met ze beleven.

Ik vond TWO TOWERS ook minder intens dan FELLOWSHIP. Uiteraard heb ik dezelfde problemen als vele anderen. Funny Gimli, Aragorn die naar beneden stort en misschien wel eens dood kon zijn (terwijl in de trailer duidelijk is dat hij nog leeft bij Helm's Deep), de romance die nauwelijks wat toevoegde en Gimli's gespleten persoonlijkheid ging een aantal stapjes te ver.

Mooie film en goed gemaakt. Maar Tolkien doet mij toch niet veel en Jackson redt het ook niet.
Oud 23-12-2002, 15:25
Verwijderd
ik heb em gisteravond eindelijk kunnen zien. ik vond het echt fantastisch, een goed vervolg op deel 1, en zeker niet minder goed. en niet zoals de krant schreef "oneindige duisternis". een paar hoogtepunten voor mij:
-gollem in "gevecht" met zichzelf. het lijkt net alsof er echt 2 zijn, erg mooi.
-als de uruks met z'n allen voor helms diepte staan te bonken op de grond. ik zat mezelf bijna op te eten, ik vond het echt spannend. een vriendin van mij die naast me zat kende het boek niet, dus die was al helemaal in spanning.

verder wat commentaar:
-frodo en sam onder een cape. erg schattig, maar het feit dat ze eruit zien als een rots is niet erg overtuigend.
-faramir was erg stom!
-de aragorn/arwen scenes vond ik toch niet echt goed passen.
-de enten vond ik qua uiterlijk te liefjes, ze zagen er nogal sprookjesachtig uit. en boombaard was minder aardig dan in het boek.

maar dit zijn slechts kleine op-/aanmerkingen heerlijke film!
Met citaat reageren
Oud 23-12-2002, 15:35
Daangerous
Daangerous is offline
-frodo en sam onder een cape. erg schattig, maar het feit dat ze eruit zien als een rots is niet erg overtuigend.
-faramir was erg stom!
-de aragorn/arwen scenes vond ik toch niet echt goed passen.
-de enten vond ik qua uiterlijk te liefjes, ze zagen er nogal sprookjesachtig uit. en boombaard was minder aardig dan in het boek.

maar dit zijn slechts kleine op-/aanmerkingen heerlijke film! [/B][/QUOTE]
Mee eens
Met citaat reageren
Oud 24-12-2002, 13:51
Signy
Signy is offline
Vrijdag ga ik erheen, dus nog ff wachten met jullie commentaar lezen.
Oud 24-12-2002, 16:17
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Daangerous schreef:
cape. van elven. camouflage. lees boek.
Oud 24-12-2002, 16:48
halve gare
halve gare is offline
ik vond het een geweldige film, het enigste waar ik me aan heb gestoord is faramir. hij was gewoon veel beter in het boek. ze maken zo een boeman van hem.]
hoop dat op de DVD wat meer van Merry en Pippin te zijn is.

verder niets mis mee, ben nu al benieuwd naar deel3, en vind het ook al jammer dat er na volgend jaar niets meer komt om naar uit te kijken.....

hoop hem binnen kort weer te zien om alles beter in me te kunnen opnemen, want ja alles gaat wel snel!
Oud 24-12-2002, 21:59
Verwijderd
Citaat:
Joostje schreef:
dat heb ik al gedaan hoor, minstens 3 keer, dankjewel. het zag er gewoon niet erg overtuigend uit, met die kreukels enz.
als je leest zie je iets voor je en zo zou ik het niet helemaal zien. jij misschien wel.
Met citaat reageren
Oud 25-12-2002, 11:46
Daangerous
Daangerous is offline
Citaat:
Joostje schreef:
Eeh, nee! Als ik een film kijk hoef ik echt niet meteen het boek te lezen, als ik analfabeet ben, wil ik nog gewoon kunnen genieten van TTT en als ze er dan nie bij zeggen da die cape van elven is, hoe de fuck moet ik a dan weten???Schijt aan het boek
Met citaat reageren
Oud 25-12-2002, 11:53
Verwijderd
Vandaar ook dat die Extended Edition zo van belang is, daar wordt 't namelijk wel uitgelegd
stomme studio-execs ook
Met citaat reageren
Oud 25-12-2002, 12:53
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Daangerous schreef:
Eeh, nee! Als ik een film kijk hoef ik echt niet meteen het boek te lezen, als ik analfabeet ben, wil ik nog gewoon kunnen genieten van TTT en als ze er dan nie bij zeggen da die cape van elven is, hoe de fuck moet ik a dan weten???Schijt aan het boek
het is inderdaad een beetje vreemd dat het uitrijken van geschenken van Galadriel is weggelaten uit film 1...
Oud 25-12-2002, 15:08
Manus J. van Alles
Manus J. van Alles is offline
Citaat:
Joostje schreef:
het is inderdaad een beetje vreemd dat het uitrijken van geschenken van Galadriel is weggelaten uit film 1...
Ja, het uitreiken van geschenken is weggelaten, wat er ook op duid dat het laatste stuk van film 3 in de Shire weggelaten zal worden (Sam's geschenk wordt dan overbodig).

Ook hebben ze weggelaten dat de rest ook in Galadriels spiegel mocht kijken, vond ik jammer.
Oud 25-12-2002, 18:40
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Manus J. van Alles schreef:
uitreiken
ik vroeg me al af hoe jeb het schreef
Oud 25-12-2002, 18:54
Orsino*
Orsino* is offline
Citaat:
Daangerous schreef:
Ze zeiden toch wel dat die cape van de elven was..?
Nou ja, ik vond het iig een geweldige film. Ik moest ook lachen om Gimli steeds, maar ik weet niet of ik dat de tweede keer ook nog vind.
Mooie muziek was er trouwens ook weer.
Met citaat reageren
Oud 25-12-2002, 20:46
Verwijderd
te veel Arwen, die Aragron in de rivier scenes waren kut , verpesten de sfeer. Helm's Deep was fantastisch, alleen daar ook sfeer soms verpest door te veel Gimli grappen. Gollem heerschte.
Enter waren ookwel goed.
Met citaat reageren
Oud 25-12-2002, 20:53
Verwijderd
In de EE van deel 1 ziiten de geschenken WEL, maar sam krijgt daar slechts het elven touw, niet de aarde
Met citaat reageren
Oud 26-12-2002, 11:29
Manus J. van Alles
Citaat:
MetalliCat schreef:
In de EE van deel 1 ziiten de geschenken WEL, maar sam krijgt daar slechts het elven touw, niet de aarde
Dan zal het einde van deel drie wel zijn weggelaten
Oud 28-12-2002, 12:47
purplerose
purplerose is offline
Sooow ik heb em gister gezien en ik vond hem egt geweldig ik denk tog wel beter dan de eerste!! vooral de effecten waren mooi gedaan en die smeagol was egt leuk!! geweldig gewoon
Oud 28-12-2002, 15:18
Bluesummers
Bluesummers is offline
ik heb hem ook net gezien, vond hem goed, maar toch even wat over Legolas:

als ze worden aangevallen door die mafkezen die op die rare beesten rijden(ja sorry hoor, ik ben geen fangirl, heb de boeken niet gelezen en ken al die namen niet!), tijdens dat gevecht valt ook aragorn de rivier in.. dan springt Legolas op die verkenner, zittie na een hoop ge rollebol op het beest, klaar om m te doden, roept ie nog doodleuk even 'een verkenner!' en steekte dan pas! Lekker blonT he, dat het een verkenner was zagen we zo ook wel Voor Legolas gelde sowieso: hij was leuk, zolang ie zn mond houd verder was het een goede film, vooral gollem en gimli
Oud 28-12-2002, 15:23
Shibby
Shibby is offline
Citaat:
legatus schreef:
Aragorn die naar beneden stort en misschien wel eens dood kon zijn (terwijl in de trailer duidelijk is dat hij nog leeft bij Helm's Deep).

als je de boeken gelezen hebt dan weet je het einde toch al dus.... maar mensen die het boek niet gelezen hebben wisten dit allemaal niet... like me
Oud 28-12-2002, 15:38
Aurora
Aurora is offline
Citaat:
Bluesummers schreef:
Lekker blonT he, dat het een verkenner was zagen we zo ook wel Voor Legolas gelde sowieso: hij was leuk, zolang ie zn mond houd verder was het een goede film, vooral gollem en gimli
Don't mess with Legolas!!!!

En hoe meer txt hij heeft, hoe beter.. damn dat Elfs is echt zwaar sexy
Oud 28-12-2002, 15:45
Ellun
Ellun is offline
Is het iemand opgevallen dat in de ondertiteling van TT de namen in het Engels zijn gehouden? In de FOTR werd Merry nog vertaald met "Merijn". Ik vind dit een stuk beter, ook al heb ik de boeken gelezen in het Nederlands.
Oud 28-12-2002, 15:58
Not for Sale
Not for Sale is offline
Citaat:
Ellun schreef:
Is het iemand opgevallen dat in de ondertiteling van TT de namen in het Engels zijn gehouden? In de FOTR werd Merry nog vertaald met "Merijn". Ik vind dit een stuk beter, ook al heb ik de boeken gelezen in het Nederlands.
Wat vind je nou een stuk beter

Ik vond de ondertiteling bar, bar slecht! Ben ik gewoon maar gaan negeren na een tijdje.
Oud 28-12-2002, 16:02
Not for Sale
Not for Sale is offline
vrag me nog steeds af waar de Huorns waren...
Oud 28-12-2002, 16:03
Bluesummers
Bluesummers is offline
Citaat:
bloem schreef:
Don't mess with Legolas!!!!

damn dat Elfs is echt zwaar sexy
helemaal mee eens, hij hep een lekker koppie, maar zeg nou zelf: het was een beeeeetje dom!
Oud 28-12-2002, 17:49
Verwijderd
Citaat:
Ellun schreef:
Uh, volgens mij niet hoor..
Met citaat reageren
Oud 28-12-2002, 18:07
Breg
Breg is offline
Citaat:
eXo schreef:
Uh, volgens mij niet hoor..
ik weet bijna 100% zeker dat de vertaling nu anders was
Merijn------> Merry
Pepijn-------> Pippin
het zwaard van Frodo: Prik------>Sting

en volgens mij waren er nog een paar dingen die in de ondertiteling Engels waren, maar in FOTR of in de Nederlandse vertaling van het boek Nederlands waren. Bv. in het boek is het boombaard in de film werd het nu als Treebeard vertaald.

En Bluesummer, Legolas is misschien blond, jij ook:
Citaat:
Voor Legolas gelde sowieso
volgens mij is de vt toch gold.......
Met citaat reageren
Oud 28-12-2002, 18:32
Verwijderd
Ze zijn niet consequent in de vertaling. Namen wel, maar bijvroobeeld wel Sting maar niet Shire.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2002, 18:44
Not for Sale
Not for Sale is offline
Citaat:
MetalliCat schreef:
Ze zijn niet consequent in de vertaling. Namen wel, maar bijvroobeeld wel Sting maar niet Shire.
en Strider instead of stapper enzo, the dark lord in plaats van de zwarte heer, orcs in plaats van orks, etc etc..
Oud 28-12-2002, 18:47
Bluesummers
Bluesummers is offline
Citaat:
Breg schreef:

En Bluesummer, Legolas is misschien blond, jij ook:

volgens mij is de vt toch gold.......
oh sorry..
Oud 28-12-2002, 19:25
rare kwast
rare kwast is offline
echt hele maal gaaf
drie uur helemaal stil op een biosstoeltje gezeten, natuurlijk moest ik ff hard lachen omo gimli achter de muur met legolas hahah
ik ga zeker nog een keertje helemaal leuk :-)
Oud 28-12-2002, 23:57
Joostje
Joostje is offline
Het grootste probleem met de vertaling was dat Age vertaald werd als eeuw... domdomdom
Oud 29-12-2002, 00:08
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
Manus J. van Alles schreef:
Dan zal het einde van deel drie wel zijn weggelaten
ach dat einde was toch lame...
Oud 29-12-2002, 10:57
Manus J. van Alles
Citaat:
Qimm schreef:
ach dat einde was toch lame...
dus niet!
Oud 29-12-2002, 11:38
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
ik vond de film in 1 woord GEWELDIG!
en eng

ik heb het boek nog nooit gelezen, en daar ben ik denk k wel blij mee. ik ga hem achteraf lezen.
Met citaat reageren
Oud 29-12-2002, 11:54
Vork
Vork is offline
ben ik nou zo'n beetje de enigste die de 'humor' van Gimli wel kon waarderen..? en kheb et gevoel dat veel mensen hier zich wat te veel aan et boek houden.. lijkt me inmiddels wel duidelijk dat zoiets niet perfect te verfilmen valt en dat er een eigen twist aan gegeven moet worden..

maar ik vond de film verder geweldig.. de beste punten zijn inmiddels wel genoemd: Gollem/Smeagol, op et paard sping actie van Legolas, de veldslag Helm's Deep etc.

en willen we de soundtrack niet vergeten? de mooie omgevingen? ja kvond em echt super.. en verder niet te vergelijken met FOTR, allebei topfilms
Oud 29-12-2002, 12:33
Toet0r
Toet0r is offline
Citaat:
Vork schreef:
ben ik nou zo'n beetje de enigste die de 'humor' van Gimli wel kon waarderen..? en kheb et gevoel dat veel mensen hier zich wat te veel aan et boek houden.. lijkt me inmiddels wel duidelijk dat zoiets niet perfect te verfilmen valt en dat er een eigen twist aan gegeven moet worden..

maar ik vond de film verder geweldig.. de beste punten zijn inmiddels wel genoemd: Gollem/Smeagol, op et paard sping actie van Legolas, de veldslag Helm's Deep etc.

en willen we de soundtrack niet vergeten? de mooie omgevingen? ja kvond em echt super.. en verder niet te vergelijken met FOTR, allebei topfilms
Ik ben het hier helemaal mee eens!!
Ik vond Gimli echtheel grappig in deze film(en in de vorige trouwens ook)

ik snap ook nie echt waarom iedereen meteen commentaar op iets heeft als het in het boek wat anders is... dan kan je wel zo'n beetje de hele film af gaan kraken!

ik heb iig echt gentoen van allebei de films en ik kan echtniet nog een jaar wachten voor dat 3 eindelijk uit komt!
Met citaat reageren
Oud 29-12-2002, 12:51
rare kwast
rare kwast is offline
ik vind Gimli onwijs leuk
moest echt lachen om toen ie achter de muur stond om te vechten naast legolas:
Gimli: what's happening outsight? Legolas: do you want me to tell you or should i get you a stool
(was zoiets geloof ik)
kan niet wachten op deel drie :-) en niet wachten tot dat ie op video uit komt :-)
Oud 29-12-2002, 12:57
Aurora
Aurora is offline
Jeej ik ga er zometeen weer heen!! *zingt en danst*
Oud 29-12-2002, 13:15
Verwijderd
Nou vind ik het probleem met gimli dat hij verder niet zo veel te doen heeft in de film. In helm's deep heeft hij maar een paar minuutjes gekregen qua vechtwerk; toch zonde om zo'n dwerg met bijl niet wat meer te gebruiken.
Grappige momenten, maar hij mocht van mij wel wat meer te doen hebben in de film dan grapjas spelen.
Met citaat reageren
Oud 29-12-2002, 13:22
Signy
Signy is offline
Citaat:
Vork schreef:

Helemaal mee eens

Citaat:
bloem schreef:
Jeej ik ga er zometeen weer heen!! *zingt en danst*
Veel plezier met Legolas
Reageren

Regels voor berichten