Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
Jij zult wel veel lol hebben gehad bij het kijken of nie? |
![]() |
|
Ik heb 'm gister gezien, en ik vind em echt zwaar vet, al heb ik wel een bruut hoog anti-treebeard gehalte opgebouwd tijdens de film, da vond ik echt een minpunt.
Maar Gollem maakt alles goed, hij alleen al is al beter als heel FotR, (beetje overdreven misschien, maar toch)... Ook Gimli is aardig op dreef met superdroge opmerkingen, maar nooit TE, das dus ook goed gedaan. De eerste helft van de film had ik echt het idee dat de special effects een stuk achteruit waren gegaan, maar dat maakte het 2e gedeelte weer helemaal goed, kheb genoten |
![]() |
||
Citaat:
![]() en Ik vond dat witte paard van Gandalf ook echt zwaar relaxed ![]() Is het iemand ook opgevallen in een scène dat dat paardje een wit touw om zijn nek had waarmee gandalf stuurde ![]() ![]() ![]()
||
Citaat:
Vanaf de opening is het al ietswat mis met de film. Je valt er midden in en mist de betrekking en opbouw van het eerste deel. Het is een film die het moet hebben van de visuele aspecten en niet zozeer van de verhaallijn. Het is groot en breed in opzet dus je mist karakters die echt uitgewerkt worden, nu moeten we ons betrokken voelen door het avontuur dat we met ze beleven. Ik vond TWO TOWERS ook minder intens dan FELLOWSHIP. Uiteraard heb ik dezelfde problemen als vele anderen. Funny Gimli, Aragorn die naar beneden stort en misschien wel eens dood kon zijn (terwijl in de trailer duidelijk is dat hij nog leeft bij Helm's Deep), de romance die nauwelijks wat toevoegde en Gimli's gespleten persoonlijkheid ging een aantal stapjes te ver. Mooie film en goed gemaakt. Maar Tolkien doet mij toch niet veel en Jackson redt het ook niet.
|
Verwijderd
|
ik heb em gisteravond eindelijk kunnen zien. ik vond het echt fantastisch, een goed vervolg op deel 1, en zeker niet minder goed. en niet zoals de krant schreef "oneindige duisternis". een paar hoogtepunten voor mij:
-gollem in "gevecht" met zichzelf. het lijkt net alsof er echt 2 zijn, erg mooi. -als de uruks met z'n allen voor helms diepte staan te bonken op de grond. ik zat mezelf bijna op te eten, ik vond het echt spannend. een vriendin van mij die naast me zat kende het boek niet, dus die was al helemaal in spanning. verder wat commentaar: -frodo en sam onder een cape. erg schattig, maar het feit dat ze eruit zien als een rots is niet erg overtuigend. -faramir was erg stom! -de aragorn/arwen scenes vond ik toch niet echt goed passen. -de enten vond ik qua uiterlijk te liefjes, ze zagen er nogal sprookjesachtig uit. en boombaard was minder aardig dan in het boek. maar dit zijn slechts kleine op-/aanmerkingen ![]() |
![]() |
|
-frodo en sam onder een cape. erg schattig, maar het feit dat ze eruit zien als een rots is niet erg overtuigend.
-faramir was erg stom! -de aragorn/arwen scenes vond ik toch niet echt goed passen. -de enten vond ik qua uiterlijk te liefjes, ze zagen er nogal sprookjesachtig uit. en boombaard was minder aardig dan in het boek. maar dit zijn slechts kleine op-/aanmerkingen ![]() Mee eens |
![]() |
|
![]() |
ik vond het een geweldige film, het enigste waar ik me aan heb gestoord is faramir. hij was gewoon veel beter in het boek. ze maken zo een boeman van hem.]
hoop dat op de DVD wat meer van Merry en Pippin te zijn is. verder niets mis mee, ben nu al benieuwd naar deel3, en vind het ook al jammer dat er na volgend jaar niets meer komt om naar uit te kijken..... hoop hem binnen kort weer te zien om alles beter in me te kunnen opnemen, want ja alles gaat wel snel!
||
Verwijderd
|
Citaat:
als je leest zie je iets voor je en zo zou ik het niet helemaal zien. jij misschien wel. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Ook hebben ze weggelaten dat de rest ook in Galadriels spiegel mocht kijken, vond ik jammer.
||
![]() |
Citaat:
Nou ja, ik vond het iig een geweldige film. Ik moest ook lachen om Gimli steeds, maar ik weet niet of ik dat de tweede keer ook nog vind. Mooie muziek was er trouwens ook weer. |
![]() |
|
ik heb hem ook net gezien, vond hem goed, maar toch even wat over Legolas:
als ze worden aangevallen door die mafkezen die op die rare beesten rijden(ja sorry hoor, ik ben geen fangirl, heb de boeken niet gelezen en ken al die namen niet!), tijdens dat gevecht valt ook aragorn de rivier in.. dan springt Legolas op die verkenner, zittie na een hoop ge rollebol op het beest, klaar om m te doden, roept ie nog doodleuk even 'een verkenner!' en steekte dan pas! ![]() ![]() ![]() ![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() ![]() En hoe meer txt hij heeft, hoe beter.. damn dat Elfs is echt zwaar sexy ![]()
|
Is het iemand opgevallen dat in de ondertiteling van TT de namen in het Engels zijn gehouden? In de FOTR werd Merry nog vertaald met "Merijn". Ik vind dit een stuk beter, ook al heb ik de boeken gelezen in het Nederlands.
||
Citaat:
![]() Ik vond de ondertiteling bar, bar slecht! Ben ik gewoon maar gaan negeren na een tijdje.
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Merijn------> Merry Pepijn-------> Pippin het zwaard van Frodo: Prik------>Sting en volgens mij waren er nog een paar dingen die in de ondertiteling Engels waren, maar in FOTR of in de Nederlandse vertaling van het boek Nederlands waren. Bv. in het boek is het boombaard in de film werd het nu als Treebeard vertaald. En Bluesummer, Legolas is misschien blond, jij ook: Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
echt hele maal gaaf
![]() drie uur helemaal stil op een biosstoeltje gezeten, natuurlijk moest ik ff hard lachen omo gimli achter de muur met legolas ![]() ![]() ik ga zeker nog een keertje helemaal leuk :-)
|
ben ik nou zo'n beetje de enigste die de 'humor' van Gimli wel kon waarderen..? en kheb et gevoel dat veel mensen hier zich wat te veel aan et boek houden.. lijkt me inmiddels wel duidelijk dat zoiets niet perfect te verfilmen valt en dat er een eigen twist aan gegeven moet worden..
maar ik vond de film verder geweldig.. de beste punten zijn inmiddels wel genoemd: Gollem/Smeagol, op et paard sping actie van Legolas, de veldslag Helm's Deep etc. en willen we de soundtrack niet vergeten? de mooie omgevingen? ja kvond em echt super.. en verder niet te vergelijken met FOTR, allebei topfilms
||
Citaat:
![]() Ik vond Gimli echtheel grappig in deze film(en in de vorige trouwens ook) ![]() ik snap ook nie echt waarom iedereen meteen commentaar op iets heeft als het in het boek wat anders is... dan kan je wel zo'n beetje de hele film af gaan kraken! ik heb iig echt gentoen van allebei de films en ik kan echtniet nog een jaar wachten voor dat 3 eindelijk uit komt! |
![]() |
|
ik vind Gimli onwijs leuk
![]() moest echt lachen om toen ie achter de muur stond om te vechten naast legolas: Gimli: what's happening outsight? Legolas: do you want me to tell you or should i get you a stool (was zoiets geloof ik) kan niet wachten op deel drie :-) en niet wachten tot dat ie op video uit komt :-)
|
Verwijderd
|
Nou vind ik het probleem met gimli dat hij verder niet zo veel te doen heeft in de film. In helm's deep heeft hij maar een paar minuutjes gekregen qua vechtwerk; toch zonde om zo'n dwerg met bijl niet wat meer te gebruiken.
Grappige momenten, maar hij mocht van mij wel wat meer te doen hebben in de film dan grapjas spelen. |
![]() |
|||
Citaat:
![]() Citaat:
![]() ![]()
|
![]() |
|
|