Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ik begrijp je, omdat ik les gehad heb met de slof van mn instructrice. Ik moest toen Mykado met slof rijden, omdat hij anders te sterk zou zijn, omdat ze net weer liep na een tijdje stil staan. Ik mocht de slof ook echt niet strak houden. Ik hield de gewone teugel wel strak en ontspannen en liet haar er gewoon tegenaan lopen. Dan zakt ze vanzelf. Gewoon veel been erbij houden. Keb de slof toen alleen maar gebruikt toen ze weer een stukje rodeo uit wilde proberen, want dan reageert ze dus echt niet op de gewone teugel (puberpaard ![]()
||
Citaat:
En je kunt natuurlijk je teugels langer en korter maken. Dus al wil je m lekker lang laten lopen, dan geef je m gewoon extra teugel, dus ook de slof. Aan het begin moet je al helemaal je teugels niet te straks nemen, omdat ie eerst even warm moet stappen. Ik snap het probleem niet?! Je hoeft de slof ook niet strak vast te houden. Je kunt ook gewoon oefen, dat als het paard duikt, dat je de slof vrij geeft en het met je been op gaat lossen. Dan neem je even later gewoon de slof weer op maat.
||
Citaat:
En hij hoeft zeker niet constant te werken, met los rijden zit er weinig werken bij, en met rijden heb ik bij die van mij geen slof nodig, bij een ander paard, die van een vriendin van mij die heb ik een paar dagen met slof gereden omdat hij gewoon NIET aan de teugel wou lopen, na 3 dagen zat er al helemaal geen druk meer op. Hij protesteerde nog wel eens, maar al vrij vlot had hij door wat ik van hem verlangde, daarvoor was er al maaaaanden met hem op de 'gewone' manier getraint waarbij hij nooit door de nek kwam, nu doet hij het zonder morren omdat hij eindelijk begrijp wat we van hem verlangen. Het is nuttig om met een slof te rijden bij somige paarden, hij is er zeker beter van geworden! Je moet alleen niet altijd en alleen maar met de slof rijden, wat wil je dan op concours? gebruik de slof om je paard wat te leren, heeft hij het geleerd dan hou je op, gebruik de slof niet om je eigen onevrmogen op te heffen!
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Ik heb niks tegen de slof hoor, mits goed gebruikt, ik rijd er zelf ook wel eens mee (1 x in de 1 a 2 maanden) omdat de travers/appuyementen nog niet alstijd zo gemakkelijk gaan en hij dan makkelijk erg verkort in de hals en meer omhoog komt. dmv de slof kan ik zo iets meer buiging vragen bij de dingen waar mijn pony wat meer moeite bij heeft. De slof is zeker wel voor sommige ruiters een goed en fijn hulpmiddel, maar uiteindelijk zul je het toch zonder slof moeten doen: gewoon voowaarts neerwaarts.... hebben jullie trouwens een foto van jullie Paard(en)/Pony('s) ? ben wel benieuwd ![]()
Laatst gewijzigd op 02-04-2003 om 16:20. |
![]() |
|
Verwijderd
|
![]() Dit is Jupiter, mijn oude E pony.. die heeft M1 gelopen, L springen en L cross. we hebben hem voor de winter verkocht, en hij heb ech een superplekje nu ![]() ![]() dit is Silvano, mijn nieuwe aanwinst, sinds vorig jaar. hij is nu nog 3 bijna 4 ![]() ![]() Dit is Ulke, daar rijdt mijn vader altijd op, nou die rijd volgende week zijn laatste 2 winstpunten en dan gaatie naar het M1. Ulke is ook nog maar 4 bijna 5 ![]() Dit is Zorro, heeft Z2 gelopen. De dierenartse zeide dat hij artrose had, dus mijn pa was gestopt. maar nu blijkt dat hij dat helemaal niet heeft, en hij krijgt wat spuiten en loopt weer super.. misschien gaatie weer wedstrijden rijden. Zorro is nu 11 geloof ik Laatst gewijzigd op 02-04-2003 om 19:11. |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Stefanlovertje? Wij hebben ook een Fries op de manege die Zorro heet, lol
![]() ![]() ![]() Keb geen foto's van de mijnen maar jah, Mykado is een slank en edel gebouwde KWPN, zn vachtkleur is koffievos en ze heeft een witte kolletje en twee gelijke witte beentjes achter ![]() Eclair is een schimmel met licht grijze manen en nog wat grijze appeltjes ![]() Amor is een tuiger (KWPN) en heeft een brede bles, twee witte benen achter en zn vacht is koffievos. Nah, tzijn wel mooie paardjes ![]()
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() ![]() ik rij er ook wel eens op en das ech nie normaal, je ziet gewoon die benen er vanvoren uitstrekken als je er op zit ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
|