Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-01-2003, 16:17
marlies
marlies is offline
Ja eigenlijk ben ik er niet zo goed in.. maar ik heb wel de leukste jongen van de wereld nu al 8 maanden in mijn bezit

Nee maar effe serieus.. Ik ben daar niet zo goed in. Ik heb geen methodes als ik iemand leuk vindt dan in het begin probeer ik zovaak mogelijk bij hem in de buurt te komen en dan via vrienden van mij of van hem erachter proberen te komen of hij een vriendin heeft en zo niet, proberen met hem in contact te komen.
En dan ja op een gegeven moment zeg ik het maar gewoon, want ja verder weet ik het dan ook niet.
Oud 13-01-2003, 16:33
Qimm
Qimm is offline
ik doe alleen wel wat fout geloof ik er komen altijd van die ontzettend enge lui op mij af -_- Hoe doe ik dat?! En belangrijken, hoe hou ik er mee op
Oud 13-01-2003, 20:21
moison100
moison100 is offline
te verlegen om iemand te versieren:$ (als k egt iemand leuk vindt)

behalven als k iets gedronken heb ( ) maar dan verkloot k het toch wel als het er op aan komt
Oud 13-01-2003, 21:54
Sarsefras
Sarsefras is offline
Ik versier eigenlijk bijna nooit... Tenminste, ik voel me niet zo van: ik ben iemand aan het versieren. Geen idee wat ik zou moeten doen.. tot nu toe zijn er steeds jongens op mij afgekomen.. En de jongens waarbij ik begin zijn meestal jongens die ik al ken.. en meestal ben ik dan niet nuchter want dan durf ik het echt niet....
Met citaat reageren
Oud 13-01-2003, 22:13
Magical Vegetto
Magical Vegetto is offline
Citaat:
Another Way schreef:
niet,ik doe geen moeite want ze moeten me toch niet
Yeah that's the spirit! thumbs up
Met citaat reageren
Oud 13-01-2003, 22:13
engerd
engerd is offline
niet.....ik ben al bezet
Met citaat reageren
Oud 14-01-2003, 01:24
Fatal Exception
Fatal Exception is offline
Als ik dit allemaal lees... pfff...

Echt waar, de manier die ik beschreef is de enige die werkt om een echte vriendin te vinden.

En doe niet te aardig tegen haar maar combineer flauwe grapjes maken over haar met attente dingen doen.

My €0,02.
Oud 14-01-2003, 13:52
Hans Kazan
Hans Kazan is offline
Citaat:
Elvira schreef:
Shit wat gaan sommige mensen nou flippen. Ik typ het misschien een beetje fout neer. Maar wat dan. Zomaar noemt iemand me een slet, waarom? Omdat ik vijf jongens afwijs? Kan ik er wat aan doen dat ze naar me toe komen en meteen denken dat ze kennen scoren. En nog zo'n hatertje zegt dat ik arrogant ben? Rot op blondje, wat noem je jezelf nou Dushi je bent fucking NL, typ dan ook NL. Sjeez die jongens komen toch met me praten, ja dan praat ik terug. Relax een leuk gesprek voeren, maar zoveel van die gastjes denken dan meteen al dat ze gaan scoren...En als ik dan zeg dat ik een vriend heb, dan nog gaan ze zich opdringen. Fuck jullie dan. [/B]
Met citaat reageren
Oud 14-01-2003, 14:06
Optima
Optima is offline
is bij iedere man verschillend.

DE ene houdt van mysterieus, de andere wil weer spontaan en lacherig. Ligt er vaak ook aan wat voor bui ik heb en hoe de ander reageerd.

Maareen all-time favorite: verleidelijk dansen
Oud 15-01-2003, 15:32
Kadaver
Kadaver is offline
Citaat:
andeldushi schreef:
Ik weet in ieder geval wel hoe ik een type zoals jij zou versieren: twee breezers erin en tjakkaaaaa

Ok nu even serieus. Versieren is een kunst en de meeste kennis kun je halen uit de sociale psychologie. Ikzelf beschouw versieren als een proces waarin verschillende situaties vragen om ander soort gedrag. Er zijn verschillende strategieen mogelijk. Je kunt bijvoorbeeld actief de versierder zijn. Je kunt echter ook een situatie creeren waarin jij degene bent die versierd wordt. Je kunt jezelf opstellen als easy to get, of als hard to get.....enz enz. Een goede versierder is iemand die dit alles kan combineren binnen één situatie. Hij/zij positioneert zichzelf zichzelf als zijnde iemand die versierd wordt terwijl hij/zij eigenlijk actief aan het versieren is.

De kunst blijft echter dat je weet welke strategie bij welke soort personen past.
Je kunt je voorstellen dat een breezerslet (om maar eens een voorbeeld te noemen ) op een andere manier versierd moet worden dan een belezen hockeymeisje.....meestal hanteer ik grofweg de volgende stappen:

Stap 1 is dus niks anders dan het uitzoeken van de persoon op wie je je wilt richten en een inschatting maken wat voor soort type dit is (hokjes denken inderdaad...in dit soort situaties waarin je snel moet handelen eigenlijk de beste oplossing). Meestal zegt kleding al heel veel, je kunt ook letten op de personen om haar heen. Als je eenmaal een inschatting hebt gemaakt dan moet je goed in je achterhoofd houden dat die inschatting wel een hele verkeerde kan zijn. Enige flexbiliteit is dus gewenst.

Stap 2 is het leggen van non-verbaal contact, meestal oogcontact. Dit is voor de meeste mensen een groot probleem. Veel mensen zeggen dat als ze eenmaal met een meisje aan het praten zijn het zoenen en dergelijke op termijn wel komt. Probleem zit hem dus in het leggen van het eerste contact. Er is hierboven al het een en ander gezegd over oogcontact. Oogcontact is zeker belangrijk. Iedereen kent die situatie wel waarin je elkaar aankijkt op een afstandje...en eigenlijk nèt iets te lang dan normaal. De onzekerheid slaat dan een beetje toe want je vraagt je af wat er precies achter zit. Veel prutsers (lees jongens ) trekken te snel de conclusie dat het meisje in kwestie vast en zeker interesse heeft. Dit kan echter van alles zijn. Mensen kunnen je iets te lang aankijken omdat ze denken je ergens van te kennen, of ze kijken je aan omdat jijzelf juist totaal onbekend bent, of ze kijken je per toeval te lang aan, of.... ze kijken je aan vanwege oprechte interesse omdat je er wel goed uitziet of een bepaalde uitstraling hebt. Om te kijken wat er precies achter dat oogcontact zit doe ik meestal het volgende:

Ik loop richting de dame in kwestie en ik kijk als ik haar passeer even net iets te lang aan. Vervolgens loop ik een paar meter verder en kijk ik snel even naar achter om te zien of ze me heeft gevolgd met haar blik. Als dat inderdaad het geval was dan kun je stellen dat er een bepaalde vorm van interesse is...tenminste..daar ga ik gemakshalve even van uit. Er zijn natuurlijk altijd van die vrouwen die al lang een vriendje hebben of van die vrouwen die gewoon even zin hebben om de man eens flink te pesten. Ze tonen dan interesse om je vervolgens na een tijdje flink te laten vallen. Tja...kan gebeuren...de kunst is dat je kunt denken 'SCHIJT' als je dit overkoomt.

Als een meisje me steeds vaker aankijkt dan beschouw ik dat dus als een uitnodiging van haar kant dat ze benaderd mag worden.
Is dat niet het geval dan probeer ik het niet eens meer en ga ik lekker verder feesten met mijn vrienden

Stap 3 is het leggen van verbaal contact. Ook hier is al veel over gezegd. Wat is dan de beste openinszin? Soms helpen ze wel, en soms helpen ze totaal niet. Maar onthoud dat de meeste mensen het wel leuk vinden om geconfronteerd te worden met een openinszin. Met name vrouwen, niet eens zozeer omdat het best wel egostrelend is maar met name omdat ze ze veel lol kunnen hebben van vreselijk slechte openinszinnen die ze al tig keer in hun carriere langs hebben horen komen . Dat openinszinnen van oude vieze mannetjes, lelijke enge freaks etc per definitie nooit gewaardeerd zal worden hoeft natuurlijk geen enkel betoog.

Het succes van een openinszin/actie hangt een beetje af van je persoonlijkheid en van degene die je probeert te versieren. Je hebt mensen die heel open zijn en van alles durven, en je hebt mensen die heel stil zijn en verlegen. Dit soort informatie kun je snel afleiden uit lichaamstaal. (meer informatie op www.lichaamstaal.com )

Meestal zijn het de durfers die de eerste stap zetten. Meestal reageer ik spontaan en impulsief op een bepaalde situatie die ontstaat. Ik denk er dus niet bij na maar doe het gewoon. Een standaaard openinszin is iets wat niet bij me past en wat ook niet bij mij zal werken. Openinszinnen zijn namelijk te gepland...je stapt op iemand af en je weet al wat je wilt zeggen. Niet impulsief dus en dus doe ik het niet. Ik kan me echter voorstellen dat andere personen hier veel minder moeite mee hebben. Of ze hiermee succes behalen is dan natuurlijk weer de vraag. Dit geldt natuurlijk ook voor impulsieve acties..ze kunnen humoristisch en leuk opgevat worden...maar je kunt er ook een klap aan over houden .

Een paar voorbeelden voor durfers:

Aan de bar 'per ongeluk' drankje van de persoon in kwestie opdrinken/omstoten, excuses aanbieden en nieuw drankje aanbieden...gesprek komt vervolgens vanzelf op gang.

Geil dansend de persoon in kwestie aankijken.... vervolgens langzaam op hem/haar afkomen en in zijn/haar oor fluisteren: 'blijf je alleen maar naar me kijken, of ga je ook nog met me dansen?' Ongeacht wat de persoon zal doen zal er altijd een gesprek op gang komen.

Voorbeeld voor verlegen types:

Als een vriend van jouw in gesprek is met iemand en je ziet dat die persoon iemand bij zich heeft die een beetje hulpeloos om zich heen kijkt, aarzel niet en vraag gewoon heel normaal aan diegene of hij/zij je vriend ergens van kent. Het antwoord weet je natuurlijk al en is meestal nee maar het gesprek heeft in ieder geval een begin. In deze situatie kan de verlegen persoon gewoon zichzelf blijven en heel relaxt doen.

Stap 4 is achterhalen of de persoon in kwestie wel is zoals je dacht dat die was. Eerste indrukken kunnen soms heel verkeerd zijn. Meestal probeer ik in deze stap te peilen wat haar intelligentie is. Een paar moeilijke onderwerpen aansnijden, letten op haar woordkeus etc zijn manieren om dat te achterhalen. Persoonlijk knap ik gelijk af op relatief domme meiden. Voor Casanova echter maakte het niet uit...hij versierde dames van adel tot simpele boerinnen.

Stap 5 is het creeren van een interessant gesprek.

Bah...ik heb echt teveel geschreven..er komen eigenlijk nog heleboel stappen maar ik heb er even geen zin meer in. Misschien dat ik het later weer aanvul.

Laatst gewijzigd op 15-01-2003 om 20:30.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2003, 16:22
Verwijderd
versieren? hoe moet dat
ik versier nooit iemand wel ooit geprobeerd maar t wou niet echt lukke
Met citaat reageren
Oud 15-01-2003, 19:02
japie
japie is offline
Citaat:
birthmark schreef:
met slingers.....
Of met kerstballen...
Oud 15-01-2003, 19:30
I/O
I/O is offline
Citaat:
andeldushi schreef:
hey kut, ik snapput nog niet echtik weet niet hoe je zon klein plaatje erop moet zetten!!!!!!! wie kan me dat uitleggen??
Zie liever zo'n grote foto van je dan zo'n kleine !!!

Ziet er goed uit
Oud 01-03-2003, 09:53
Verwijderd
Citaat:
Tatsu schreef:
Wees blij dat je zo open bent.
Mensen kun erg kortzichtig zijn... het is gewoon op dat moment hoe je in je vel zit...
Je hebt op het moment dat je een vriend hebt meer uitstraling... Meer zekerheid... Je geizcht spreekt over het algemeen open boekdelen... dan straal je de zekerheid uit... Dan ben je op je aantrekkelijkst...
Dus niks raars aan.
Jij kan je goed inhouden! *respect*
Met citaat reageren
Oud 01-03-2003, 16:35
poesiefox
poesiefox is offline
Versieren? Je bedoelt scoren? Iemand oppikken om eens een nachtje overheen te gaan?

Dat werkt alleen met patatdellen. Die zoeken hetzelfde. Die doen het voor de sport. Ja, je moet toch ergens goed in zijn als je hele familie moet doen met een en dezelfde hersencel?

Gewoon op afstappen en zeggen Neuken? spaart heel wat tijd en moeite.
Oud 01-03-2003, 16:46
The Senna Fan
The Senna Fan is offline
Citaat:
poesiefox schreef:
Versieren? Je bedoelt scoren? Iemand oppikken om eens een nachtje overheen te gaan?

Dat werkt alleen met patatdellen. Die zoeken hetzelfde. Die doen het voor de sport. Ja, je moet toch ergens goed in zijn als je hele familie moet doen met een en dezelfde hersencel?

Gewoon op afstappen en zeggen Neuken? spaart heel wat tijd en moeite.
Oud 01-03-2003, 18:09
DarkRaven
DarkRaven is offline
Ik word meer versierd dan dat ik zelf versier (gelukkig)

Als ik zelf versier denken de meeste meisjes meteen dat ik een of andere macho-player ben Dus betere versiertrucs zijn welkom

Zomaar op iemand afstappen is wel als het bij jezelf gebeurt, maar ik vind dat je het een beetje moet opbouwen en niet GELIJK op diegene moet afstappen
Met citaat reageren
Oud 01-03-2003, 20:53
Crimson Death
Crimson Death is offline
Ik versier niet,ben gek! Ze komen maar naar mij toe. Uitgescholden worden omdat je iets probeert, nee dank je.
*Woont in antisocialiville*
Met citaat reageren
Oud 04-03-2003, 13:45
amelie18
amelie18 is offline
De tip als je met een jongen wilt zoenen: als je zit te praten, gewoon na een tijdje je mond houden. Drie, twee, een en hij gaat je zoenen. Tuurlijk wil je dat hij het vet interessant vindt wat je zegt maar zo werkt het echt!
Oud 04-03-2003, 14:17
Verwijderd
Citaat:
amelie18 schreef:
De tip als je met een jongen wilt zoenen: als je zit te praten, gewoon na een tijdje je mond houden. Drie, twee, een en hij gaat je zoenen. Tuurlijk wil je dat hij het vet interessant vindt wat je zegt maar zo werkt het echt!
*denkt even na* Hm ja, dat kan nog wel eens waar zijn, ook
Met citaat reageren
Oud 04-03-2003, 14:25
saartjeh
saartjeh is offline
Citaat:
Orion16 schreef:
Niet, ben veels te bang dat ik een blauwtje loop ofzo of dat ik gewoon wordt afgwezen

Hihi, heb ik meestal ook wel . Ik denk dat ik het er op aan laat komen, tot dat degene het zelluf aan mij vraagt, en daardloor heb ik al es iemand laten schieten die dat nl ook dacht (zucht). Maar hints geven doe ik natuurlijk wel. Gewoo, sms-en, mailen en gelijk ""hey" zeggen op msn. En af en toe "kusjes van MY" neerzetten, met de nadruk op my. En verder gewoon staren en als hij kijkt, dan gauw wegkijken. Verder gewoon eerlijk zijn en lief doen enzow en vooral zeggen dat hij lief is, beetje slijmen wil soms wel es helpen hihi Nou, dat was n beetje wat ik doe. Mijn probleem is alleen nu dat ik dr 2 tegelijk leuk vind,... heeft iemand daar een oplossing tegen?? De een komt uit Indonesie ofzow en de ander vlak uit de buurt, maar die ken ik nog niet zo lang. Het punt is dat het bij beiden denk ik wederzijds is, (zucht) Wat moet ik nou?
Met citaat reageren
Oud 04-03-2003, 14:35
lieve
lieve is offline
Ik iemand versieren, dat ik er in godsnaam geen idee van heb dat ik dat al ooit gedaan heb?!
Eigenlijk zou ik dat beter eens vragen aan één van m'n beste vriendinnen ,hoe ik me gedraag rond iemand die ik wel zie zitten!

Maar ik laat me liever versieren, zoals m'n huidige vriend gedaan heeft !
Oud 04-03-2003, 17:59
AtHell
AtHell is offline
Ik gooi gewoon m'n rits los, hang m'n vriend naar buiten en de rest gaat vanzelf.
Oud 04-03-2003, 21:07
Zezette
Zezette is offline
ik versier niet,ik laat me versieren
pfff neen anders mja elk z'n trucje........
Oud 04-03-2003, 22:42
Thomas
Thomas is offline
Citaat:
AtHell schreef:
Ik gooi gewoon m'n rits los, hang m'n vriend naar buiten en de rest gaat vanzelf.
Weet je dat wel heel zeker?
Met citaat reageren
Oud 06-03-2003, 17:00
krasiegirly
krasiegirly is offline
Gewoon op een bepaalde manier kijken, en dan komen ze vanzelf naar je toe.
Lief maar toch ondeugend en sexy kijken. je snapt het wel..
XiZz..
Oud 06-03-2003, 17:05
Verwijderd
Nou, over het algemeen val ik toch alleen maar op meisjes met enkele makkelijk te concretiseren kenmerken en die zijn over het algemeen het meest gediend van een goed gesprek, humor, subtiliteit en aandacht.

Dus in een discotheek probeer ik niemand te versieren, daar ben ik voor m'n eigen lol. In een kroeg gaat het makkelijker, dan ontstaat meestal vanzelf wel een geanimeerd gesprek en in vrijwel alle gevallen een vervolgafspraak, zodat we lekker one on one kunnen kletsen onder het genot van een kop cappucino. En dan zijn we het stadium van het versieren eigenlijk al voorbij.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2003, 17:05
Verwijderd
ik zeg vooral hele stomme dingen, onder het motto : doe net of je grappig ben
en als ik het niet meer weet zeg ik gewoon tegen der, hooi ik probeer je te versieren mag dat?

zoals je al begrijpt.. het lukt vrij weinig
Met citaat reageren
Oud 06-03-2003, 17:13
Verwijderd
Citaat:
Geil dansend de persoon in kwestie aankijken.... vervolgens langzaam op hem/haar afkomen en in zijn/haar oor fluisteren: 'blijf je alleen maar naar me kijken, of ga je ook nog met me dansen?' Ongeacht wat de persoon zal doen zal er altijd een gesprek op gang komen.
haha die is goed
Met citaat reageren
Oud 06-03-2003, 19:50
avantasia
avantasia is offline
Ik versier een meisje:
Prop sokken in mijn onderbroek, bij mijn armen. Dan geef ik een knipoogje en dan begin haar te zoenen en dan zie ik het wel.
Ik versier een homo:
Vinger aflikken, zoen gebaren maken. En dan ernaartoe gaan en hem een stomp voor zijn kop geven.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2003, 20:03
Orion16
Orion16 is offline
Citaat:
~Sjeherazade~ schreef:
Is ze daarom een slet??
Licht uitgedrukt..: überslet..
Met citaat reageren
Oud 06-03-2003, 20:47
Crimson Death
Crimson Death is offline
Citaat:
II_Duce schreef:
op de kont
Dat werkt alleen bij mij Paul
Met citaat reageren
Oud 06-03-2003, 21:22
Verwijderd
Citaat:
Elvira schreef:
Hehe naja net was ik uitgeweest, en klinkt dom en shit, maar ik voel me echt vet goed nu. Namelijk omdat ik 5 jongens heb afgewezen, heb namelijk al een vriend. En naja geeft wel relax gevoel, ik bedoel gewoon...Je weet toch...Uhm gewoon me zelfvertrouwen word weer wat beter snap je. En net als vanavond, ik kwam ergens waar ik normaal niet zo vaak ben, ik zag veel bekenden en ik was de hele tijd aan het lachen, had vet lol, was hele tijd aan het dansen. Ik keek veel om me heen naar andere mensen en dan soms kreeg ik per ongeluk oog contact en dan komen ze praten...
En dít is de post waarom iedereen haar een slet noemt? Sorry hoor, maar dat slaat echt totaal nergens op. Ik kan me heel goed voorstellen hoe irritant het is als je er gewoon NIET van gediend bent, en TOCH blijven die sukkels maar komen, alsof je honing aan je reet hebt hangen.

En bovendien: sinds wanneer word je door afwijzen een slet? Ik dacht juist dat ze een slet zou zijn als ze die vijf kerels stuk voor stuk zou hebben afgewerkt.
Met citaat reageren
Oud 07-03-2003, 09:18
saartjeh
saartjeh is offline
Citaat:
nare man schreef:
Nou, over het algemeen val ik toch alleen maar op meisjes met enkele makkelijk te concretiseren kenmerken en die zijn over het algemeen het meest gediend van een goed gesprek, humor, subtiliteit en aandacht.

Dus in een discotheek probeer ik niemand te versieren, daar ben ik voor m'n eigen lol. In een kroeg gaat het makkelijker, dan ontstaat meestal vanzelf wel een geanimeerd gesprek en in vrijwel alle gevallen een vervolgafspraak, zodat we lekker one on one kunnen kletsen onder het genot van een kop cappucino. En dan zijn we het stadium van het versieren eigenlijk al voorbij.

I agree
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten