Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-01-2003, 19:45
]{ing
Avatar van ]{ing
]{ing is offline
Citaat:
Esmée schreef:
Ik zeg toch niet dat je alles moet plannen Als je mijn stukje leest zie je dat ik dat ook niet doe.
Ik bedoel alleen maar, onder bepaalde beslissingen (en dus planningen) kun je niet uit. Jij gaat straks toch ook een bepaalde opleiding doen bijvoorbeeld? Daarmee plan je al een groot deel van je leven. Om maar iets te noemen.
nee, maar ik wil zeggen dat ik liever zo weinig mogelijk plan.. mja een bepaalde opleiding.. straks.. maar verder hoef ik (nog) niet te plannen, ik zie wel wat het leven oplevert
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-01-2003, 19:17
lana
Avatar van lana
lana is offline
ik ga als mijn opleiding af is een paar maanden reizen, ben al druk aan het sparen........ik ga helemaal alleen wat een zeer grote stap voor mij is maar wel iets dat ik gewoon moet gaan doen.....de kriebels komen al een beetje...
__________________
http://www.davidmsc.com/pix/cowleap.JPG
Met citaat reageren
Oud 18-01-2003, 01:08
Six4Eight
Avatar van Six4Eight
Six4Eight is offline
Ik zie mezelf eigenlijk tot ik niet meer op mn benen kan staan van ellende in discotheken draaien en platen maken.

Zelfde als nu dus en dat bevalt me prima moet ik zeggen
__________________
biertje
Met citaat reageren
Oud 18-01-2003, 07:55
koetjeboe
Avatar van koetjeboe
koetjeboe is offline
km eot zeggen dat ik het niet zou weten

zie het wel
elke dag is anders en heeft ook weer wat anders te bieden
__________________
waaat heir staaat is fouwd
Met citaat reageren
Oud 18-01-2003, 09:17
feline
feline is offline
Eerst wil ik mijn vwo afmaken, ik zit nu in de 5e dus nog een jaartje. Na mijn vwo wil ik pedagogische wetenschappen studeren. Als het mogelijk is wil ik ook een jaar tijdens mijn studie in het buitenland zitten en daar de taal leren. Daarna wil ik een leuke baan vinden, en als we dan toch bezig zijn een leuke vriend. Zo rond mijn 30e wil ik wel graag 2 a 3 kinderen. Verder wil ik zo lang mogelijk doorgaan met dansen, en als het even kan ook op een hoog niveau.

Maar dit is maar een ruw idee
__________________
I'm a good girl, I am...
Met citaat reageren
Oud 18-01-2003, 09:52
the tourist
the tourist is offline
Ik wil na mijn school eerst een jaar naar het buitenland en daarna gaan studeren. Wat ik daarna ga doen weet ik nog niet. Ik denk maar gewoon werken en misschien een gezin stichten.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2003, 10:43
Quiana
Avatar van Quiana
Quiana is offline
Citaat:
Ninnoc schreef:

Okay beetje vaag, vraGEN zijn dus, wat zijn je dromen, plan je je leven, wat vind je daarvan, ben je bang?
Mijn dromen zijn om later een goede
toekomst te hebben, een leuke baan,
goed huwelijk, kinderen, dat soort dingen..
Nu zijn mn dromen om iig een normaal leven
te hebben, dingen overwinnen,
een diploma halen, of iig naar school gaan.
Mijn leven valt niet echt te plannen,
probeer alleen zoveel mogelijk
dingen te doen waardoor ik vooruit ga..
Ben wel bang voor de toekomst,
dat het allemaal fout gaat,
dat ik nooit zal bereiken wat ik wil bereiken..
Mja.
__________________
Drie.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2003, 17:15
Shutdown
Shutdown is offline
is er een verschil tussen gelukkig zijn ? als je vraag niet snapt dan vin ik het jammer voor je

ik laat het leven grotendeels op me af komen, maar ik stuur het wel een beetje in vreemde richtingen, ik wil wendingen in mn leven

ok
__________________
don't use humiliation to control the situation
Met citaat reageren
Oud 18-01-2003, 18:29
Mysterons
Mysterons is offline
ik wil mn vwo diploma halen. dan wil ik een opleiding doen die ik echt geweldig vind. of natuurkunde en milieu, of een toneelschool, of iets in de mode. en dan later een leuke afwisselende en goed betaalde baan.

ik wil zowiezo een jaar naar australie, weet niet wanneer en met wie (uberhaupt wel met iemand), australie is echt mijn droomland, misschien ga ik er ooit wel wonen.

en ik wil een vriend, een droomman, een vader voor eventuele kinderen. iemand waar ik echt van hou, en hij ook van mij.

maar eerst middelbare school afmaken, en een geweldige studietijd hebben
__________________
_love is gonna save us
Met citaat reageren
Oud 18-01-2003, 18:36
ruby soho
Avatar van ruby soho
ruby soho is offline
tsja, geen idee

kan wel ergens op hopen, maar of dat uitwerkt is een 2e

maargoed; k wil eerst mn havo afmaken, dan weg uit amsterdam, naar de pabo toe, misschien samenwonen (ligt eraan of k dan nog steeds n vriend heb ) en daarna zie k t wel :\ maargoed reken nergens op
Met citaat reageren
Oud 18-01-2003, 18:38
the grim reaper
Avatar van the grim reaper
the grim reaper is offline
Mjoah. Nah. Ik word alleenstaand, in een flat, met computers kutten. Trouwen en samenwonen lijkt me voorlopig niets.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2003, 21:37
Verwijderd
Waar ik zin in heb
Met citaat reageren
Oud 19-01-2003, 09:45
Landslide
Avatar van Landslide
Landslide is offline
Als ik mijn vwo diploma heb, zal ik wel gaan studeren, een baan zoeken en precies zo als mijn ouders worden. En dat is precies waar ik geen zin in heb...
__________________
You and me and the devil make three, don't need no other lovin' baby
Met citaat reageren
Oud 19-01-2003, 19:02
Lilything
Avatar van Lilything
Lilything is offline
wat zijn je dromen?

Veel betekend hebben voor mensen, echt gemist worden als ik doodga.

verder een super leuk leven gehad te hebben, met mooie fragmentjes /herinneringen waar ik lekkr naar trug kan kijken

plan je je leven?

niet echt.

wat vind je daarvan?

je kunt niet teveel plannen he, je weet nooit wat morgen brengt....


ben je bang?

alleen bang om niet geleefd te hebben, teveel niet gedaan wat ik wel gedaan had willen hebben....

knuffels.....
__________________
..so what was good..what just slipped out..what went wrong?..oh the way he feels about me has changed....thanks for playing try again! (game over)
Met citaat reageren
Oud 19-01-2003, 22:51
maar
Avatar van maar
maar is offline
Ik plan natuurlijk, in die zin dat ik zoveel mogelijk doe om te zorgen dat ik mijn zaakjes zo goed mogelijk voor elkaar heb. Ik koos voor het N&G-profiel, omdat ik zoveel mogelijk mogelijkheden open wilde houden, dat is ook een vorm van plannen en vooruit kijken. Ik heb mezelf ook wel zekere doelen gesteld, al zijn die allemaal niet erg specifiek. Ik wil bijvoorbeeld wel een beetje een mooie baan hebben later, niet iets onder mijn kunnen; dat soort dingen.
Ja, morgen kun je dood zijn, maar om alles nou zo pessimistisch in te zien is niks voor mij. De kans dat dat niet gebeurt is duidelijk stukken kleiner dan dat het wel gebeurt, en daarom moet je m.i leven met die eerste gedachte.
Ik heb nu besloten dat ik volgend jaar geneeskunde wil gaan studeren, maar omdat ik door mijn opleiding en eerdere keuzes redelijk breed georienteerd ben, en me niet vast heb gepind op die studie, kan ik me prima aanpassen als ik uitloot en aan een andere studie moet beginnen.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2003, 23:12
scala
scala is offline
Als ik deze topic zo lees, merk ik dat ik op dit moment niet zoveel bezig ben met 'later' maar heel veel met het 'nu' Vorig jaar is er een hoop veranderd, bv vwo diploma gehaald en vervolgopleiding begonnen Dat is eigelijk mijn enige lange termijn planning voor de toekomst.
Ik wil deze opleiding graag halen maar verder heb ik echt nog geen idee wat ik zou willen, hoe het zou moeten gaan etc. Ik vind dat op zich ook niet heel erg belangrijk, het is leuker om het gewoon te laten gaan, je ziet wel hoe het loopt(het gaat toch altijd anders dan je denkt), laat het leven je verassen of iets dergelijks...

Ik ben juist bezig met m'n dromen, welke dingen ik nog wil leren, doen of meemaken Dit is de periode dat alles kan, dat je nog nergens aan vast zit(relatie, huis etc) en dat alles nog open en vrij staat. Je moet het alleen kiezen en ervoor gaan.

Ik werk alleen voor het geld en daarvan wil ik die dromen waarmaken(nu). Want hoe mooi dromen mogen zijn, alles heeft een prijs in deze wereld maja zo werkt ie nou eenmaal...

Met die dromen zit ik wel te denken van, als ik nou dan dat doe en als ik dan volgend jaar daar heen zou gaan etc het gaat nooit zoals je denkt maar als het echt een droom is, je het echt graag wilt, gebeurt het op een of ander manier zeker wel. Misschien iets anders dan je wilde of dacht maar ik merk wel dat ik al veel dingen en dromen meegemaakt heb, en absoluut niet gepland

Is plannen ook niet gewoon dromen?

Laatst gewijzigd op 19-01-2003 om 23:16.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2003, 09:55
sanguis
sanguis is offline
kweet precies wat ik wil... als het niet gaat lukken ben ik denk ik niet meer zo'n vrolijk meiske..

na mijn vwo wil ik geneeskunde gaan studeren (en dan bij voorkeur in de vs- wat niet gaat lukken omdat ik dat niet kan betalen) na mijn studie wil ik een aantal jaar gaan werken in de vs in een grote stad op de spoedeisende hulp (waar nogal veel gevallen van schietpartijen binnenkomen enzo) wil ik gewoon weer in nederland gaan werken.. tussendoor een paar landen bezoeken waar ik heen moet (brazilie en canada: familie, ijsland, finland, griekenland, egypte, maleisie, rusland en zuid-afrika -> voor de haaien) en als ik wat ouder ben (richting 50 ofzo) wil ik graag mee met artsen zonder grenzen

als geneeskunde niet lukt wil (bij voorkeur) in de vs naar de kunstacademie.. en wat ik daar dan verder mee moet weet ik nog niet..

kga anders wel naar belgie.. geen loting
__________________
nu was gisteren toekomst ~ we ate in silence, crossing a border together into a room where the end was only the beginning (jenn crowell)
Met citaat reageren
Oud 21-01-2003, 22:01
Verwijderd
Citaat:
WishfulDreaming schreef:
Ik weet al precies hoe ik mijn leven ga leiden, en dat ga ik niet helemaal hier vertellen Gek genoeg weet ik nog niet wat voor opleiding ik wil gaan doen. Daarna weet ik het al precies, maar toch heb ik wel een instelling van dat je van iedere dag wel iets leuks moet maken. En je moet blijven genieten. Denk ik
Kan je daar echt niet iets meer van vertellen? Ik ben namelijk wel heel erg benieuwd hoe een meisje van 15 dat al helemaal kan weten, terwijl er nu nog geen echte aanleiding is (?) om dat zo zeker te weten ?
Met citaat reageren
Oud 21-01-2003, 22:07
konflict
Avatar van konflict
konflict is offline
na vwo -> hogeschool voor kunsten -> kunstenaar worden -> cocaine snuiven totdat ik erbij neerval
Met citaat reageren
Oud 23-01-2003, 19:46
WishfulDreaming
Avatar van WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Citaat:
MetalliCat schreef:
Kan je daar echt niet iets meer van vertellen? Ik ben namelijk wel heel erg benieuwd hoe een meisje van 15 dat al helemaal kan weten, terwijl er nu nog geen echte aanleiding is (?) om dat zo zeker te weten ?
ach weetje, het zit ongeveer zo: ik wil gewoon een opleiding volgen, een normale baan hebben wat ik leuk vind, dat wel, en dan later waarschijnlijk gewoon alleen blijven. ik kan prima alleen zijn en ga dan ergens bij een strand wonen, hondjes dr bij voor mijn part en gewoon voor mezelf zorgen savonds gewoon buiten bij de zee lopen enzo, fantastisch. klinkt anderen vast raar in de oren maar dat zie ik nou echt zitten

Okee, ik ben dom
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten Een gedeelte uit mijn leven..
U*NiQ
3 28-09-2005 18:06
Verhalen & Gedichten Jouw leven
Soapsie
3 26-10-2004 20:10
Liefde & Relatie Liefde je leven?
Verwijderd
89 12-11-2003 08:25
De Kantine Het forum als nuttige bijdrage aan jouw leven
Dminor
20 09-05-2003 08:23
Lifestyle Hoe wordt ik een echte alto/wannabe-neger?
Sir Smoke-A-Lot
154 01-05-2003 10:13
Psychologie Betoog: Het nut van het leven?
Verwijderd
18 18-07-2002 03:04


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:38.