![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() *hoeveel kostte die, als ik het vragen mag *ik heb werkelijk de ballen verstand van fotografie, hoe ben jij aan je kennis erover gekomen, gewoon geprobeert, boekie gelezen etc.? *als je fotos maakt zoals die uit ´mensen van amsterdam´, hoe ga je te werk? ik neem aan dat je vrij snel moet zijn omdat anders de spontaniteit eruit is.
|
![]() |
||
Citaat:
Kennis: Ik heb geen cursussen gevolgd, ga het wel doen binnenkort. Ik ben gewoon de straat op gegaan, de kat vaak gefotografeerd en het is heel belangrijk te leren van je oude foto's. Door je foto kritisch te bekijken onthoud je snel dat je dezelfde fout niet moet begaan. Wees onwijs kritisch naar jezelf, schrijf desnoods fouten op die je ziet; bijv. onscherpte, te weinig dieptewerking, te grote contrasten. En verdiep je ook in hoe je dit kan voorkomen. Doe dat door boeken te lezen uit de bieb of een goede handleiding voor een beginnende fotograaf te kopen. Ikzelf verdiep me nu in het boek "basisboek portretfotografie" van Mich Buchman. Het woord basis klopt niet helemaal, want als je weinig van fotografie weet is het grootste gedeelte van dit boek abracadabra. Over foto's van Amsterdam (voor de mensen die niet weten waar ik t over heb, dat is een serie die ik heb gemaakt; de foto's staan op mn website) http://groups.msn.com/philipjintesfo...amsterdam.msnw Je moet wel een redelijk oog hebben voor een compositie; in een oogopslag moet je het fotogenieke gebeuren kunnen waarnemen. Hoe meer je op straat goed oplet hoe meer situaties je tegenkomt. En hoe makkelijker het wordt om zulke momenten waar te nemen. Het wordt bijna automatisme. Ik denk vaak in foto's, en dan zal je altijd zien dat je net je camera thuis hebt laten liggen. Zoals laatst op Amsterdam centraal. Het was erg koud en er zaten drie jongens in de kiosk op perron 2; er zijn daar drie lage krukjes en ze zaten met hun rug naar me toe en keken alledrie schuin omhoog naar de tv die aanstond. Ze hadden alledrie een muts op en degene die het meest dichtbij de tv zat was het kleinst en het liep heel mooi op.. Was een perfecte foto geweest. Ook het afkaderen van je onderwerp is van groot belang; een portret met teveel lucht boven het hoofd is niet mooi en teveel straat kan ook lelijk zijn. Vindt een evenwicht; houd de camera recht en wacht desnoods op situaties. Ga op een plein staan en heb geduld en binnen de kortste keren is er een fotogenieke situatie, al dan niet met mensen. Houd ook rekening met de privacy van mensen, schat in wie je wel en niet kan fotograferen; verstandig is een wat langere lens te begruiken, zodat je niet te dichtbij hoeft te komen. Succes~! |
![]() |
|
Verwijderd
|
nog wat dingtjes die ik op mn pc heb gevonden:
oudje van jaap gemaakt met een digitale filmcamera (heeeeeeeeeeeeeeele lage resolutie dus baggere kwaliteit) Myrthe zelfde verhaal ![]() wat ratten portretjes ook met die ouder digitale camera.. ![]() ![]() Deze foto heeft nog een fotowedstrijd gewonnen ![]() en wat nieuwtjes van mezelf: ik had m heel licht gezet: en donker en half jaar geleden: ![]() ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
overigens zou je ook in de fotowinkel waar je je foto's ophaalt (als je tenminste niet digitaal doet) kunnen vragen wat je kan verbeteren e.d. verder ben ik niet voor digitaal, zeker niet als je het om de mooi wilt doen. de kwaliteit (zeker van het afdrukken) is namelijk zeer slecht. een veel beter resultaat kan je bereiken met een gewone kleinbeeldcamera. de afdruk kan ontzettend mooi bij kleinbeeld. bij digitaal kan je gewoon altijd zien (door de afdruk) dat het digitaal is. maar als je niet per sé af hoeft te drukken kan je natuurlijk ook een digitale camera kopen. ik raad het niet aan. scannen kan ook met hele goede kwaliteit!!
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Focusing: TTL system iESP autofocus (contrast detection system) with focusing range: 0.1 m – infinity. Manual focus with gauge. en voor de mensen die willen weten welke camera ik heb moet je ff hier kijken: http://cf.olympus-europa.com/consume...?id=C%2D40ZOOM lieke: ik heb zelf de helft van mijn laatste moeten kopen maar die digitale filmcamera was dus gewoon van t huis allen ik gebruikte m altijd ![]() laura: wat je zegt ben je zelf ![]() Laatst gewijzigd op 26-01-2003 om 16:22. |
![]() |
||
Citaat:
Volgende keer dat ik een S602 openschroef zal ik wat fototjes maken van binnen. Kun je zien dat de spiegel-methodiek niet toegepast is in deze Fuji camera. Kun je ook zien wanneer je in je lens kijkt trouwens ![]() Groetjes, Danny
||
Citaat:
Ik geloof je wel, als jij ze openschroeft.. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Heb je overigens al eens geprobeerd het bij een fotozaak af te laten drukken? Misschien dat dat toch wel beter eruit ziet dan wanneer je het met een (heel goede) printer afdrukt (op fotopapier). Nu even ontopic: twee foto's die ik met oud en nieuw van een vriendin had gemaakt.. ik vind ze een beetje.. ja ik weet niet... Bij de bovenste zie je een groen/blauw fotoshopstreepje: hoort er niet bij, kwam erbij door het verkleinen van de foto. En verder heb ik de kleur van haar hoofd hetzelfde gemaakt als die van haar lichaam. Ik ben zelf het meest tevreden over die bovenste. De tweede heb ik niet bijgewerkt. ![]() ![]()
|
http://www.xs4all.nl/~liembros/sjit/...2505%20134.jpg
Die is moooooi /me heeft geen mooie foto's van zichzelf (sta er toch altijd verneukt op)
||
Citaat:
![]() http://www.xs4all.nl/~elprama/kar1.jpg vind ik erg mooi trouwens!
|
wow, ik vind die foto van avelon (de 2e) wel erug mooi, door de felle kleuren en de wazigheid van de foto.
zelf vind ik dat soort foto's wel mooi. ook van die zwart-wit foto''s waar iemand opstaat waarbij de achtergrond complet wit is en langzaam in zwart overloopt met het gezicht
|
Mooie foto's zitten hier tussen zeg!
Hier een van mij, kheb em zelf uitgedacht, alleen kon ik niet zelf op 't knopje drukken ![]() M'n enige portret foto, maar vind em zelf wel mooi gelukt.. ![]()
[QUOTE]MegaN schreef op 02-01-2004 @ 20:49:[B]Dit slaat werkelijk nergens op!!! [/B][/QUOTE]
|
![]() |
|
ik vind deze wel vet.. terwijl ik geen fotoshop heb gebruikt.. toch mooie kleuren
![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
|
Hmm..wat ik nou zo flauw vind: een aantal van die foto's zijn gewoon heel normale foto's (lijken soms zelfs spontane kiekjes) en dan zwart-wit gemaakt zodat ze er een beetje professioneler uit zien
![]() ![]() Maar er zitten ook heeeel mooie bij..ik doe het de meeste niet zomaar na ![]() ![]() |
![]() |
|
|