Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-05-2004, 16:28
NN
NN is offline
Citaat:
nare man schreef op 24-05-2004 @ 16:21 :
Maar wel echt zo'n belabberde master bedrijfsrecht. Een van onze advocaten heeft dat gedaan, maar daar leer je dus geen fuck over arbeids(overeenkomsten)recht, terwijl dat een belangrijk onderdeel van een onderneming is.
Er is wel een mastervak Arbeidsovkrecht van 6 ec opgenomen.

(Maar goed, wie maakt zich daar nou druk om? Bedrijfsrecht is toch geen leuke richting! )
Oud 24-05-2004, 16:47
Verwijderd
6 ECTS maar?

Bij ons is het mastervak Arbeidsrecht een 14 ECTS-vak, net als het mastervak Socialezekerheidsrecht (ik doe alleen de eerste). Overigens zijn vrijwel alle mastervakken bij ons 14 ECTS. Je hebt er dus meestal ook maar drie of vier.
Met citaat reageren
Oud 24-05-2004, 16:51
NN
NN is offline
Citaat:
nare man schreef op 24-05-2004 @ 17:47 :
6 ECTS maar?

Bij ons is het mastervak Arbeidsrecht een 14 ECTS-vak, net als het mastervak Socialezekerheidsrecht (ik doe alleen de eerste). Overigens zijn vrijwel alle mastervakken bij ons 14 ECTS. Je hebt er dus meestal ook maar drie of vier.
14 ec, wat een idioot vak heb je dan, dat is 392 uur, bijna 10 weken full-time!

Hier zijn alle mastervakken ongeveer 6 ec en doe je er dus een aantal (je mag ook wat kiezen) en doe je ook nog een scriptie.
Oud 24-05-2004, 16:54
Verwijderd
Citaat:
NN schreef op 24-05-2004 @ 17:51 :
14 ec, wat een idioot vak heb je dan, dat is 392 uur, bijna 10 weken full-time!

Hier zijn alle mastervakken ongeveer 6 ec en doe je er dus een aantal (je mag ook wat kiezen) en doe je ook nog een scriptie.
Is dat raar? Ik ben niet anders gewend mijn masterjaar is opgebouwd uit 42 EC vakken en 18 EC scriptie. 60 EC x 28 uur = 1680 uur, dat is gewoon een full-time opleiding dus. Inderdaad zijn de mastervakken 400 uurs-vakken

Overigens verschilt het bij ons wel per richting. De richting strafrecht is bijvoorbeeld grotendeels opgebouwd uit 4 en 7 EC-vakken, terwijl de richting ondernemingsrecht eigenlijk uit drie vakken bestaat (rechtspersonen- en vennootschapsrecht, arbeidsrecht, en een keuze concernrecht of effectenrecht, welke ik beide doe). Ik doe er dan zelf nog faillissementsrecht bij, dus voor 88 EC. Overigens vallen de meeste van die vakken best mee, die zijn echt geen 14 EC waard
Met citaat reageren
Oud 24-05-2004, 18:21
Femic
Femic is offline
Wat is nou het verschil tussen Rechten in Utrecht en Rechten aan de UvA?
Oud 24-05-2004, 21:01
Sir_Cramlek
Sir_Cramlek is offline
Citaat:
FMathers schreef op 24-05-2004 @ 10:26 :
(...) Is er een groot verschil tussen de UU en de UvA (ik wil niet naar de VU)? Zijn er mensen die rechten studeren aan de UvA dan wel de UU?
En welke vooroordelen heb jij dan over de VU aangezien je niet naar de VU wilt?

Sjongejonge wat een gezeur over steden zeg. Kies gewoon een universiteit waarvan je denkt dat de kwaliteit van de studie daar goed is.
Bovendien ben je met name in het begin van je eerste jaar vaak meer bezig met je studie dan dat je steeds in de stad loopt te feesten. Ok, die laatste categorie mensen heb je ook, maar die kunnen over het algemeen hun 30 ECTS wel vergeten voor dit jaar en zijn gestopt of staan op het punt. Op de universiteit komt er wel wat meer bij kijken dan op de middelbare school en dus ben je in het begin toch vrij veel tijd aan je studie kwijt.
Soms krijg ik het idee dat scholieren alleen maar denken aan het gezuip/gefeest in een stad (ok hoort er ook bij )
Oud 24-05-2004, 21:13
P&C
P&C is offline
Ik woon in rotterdam, en is een coole staad hoor, maar ik ozu er nooit gaan studeren als ik jou was....
ik wil iig weg
Oud 24-05-2004, 21:56
Femic
Femic is offline
Citaat:
Sir_Cramlek schreef op 24-05-2004 @ 22:01 :

Sjongejonge wat een gezeur over steden zeg. Kies gewoon een universiteit waarvan je denkt dat de kwaliteit van de studie daar goed is.
Bovendien ben je met name in het begin van je eerste jaar vaak meer bezig met je studie dan dat je steeds in de stad loopt te feesten. Ok, die laatste categorie mensen heb je ook, maar die kunnen over het algemeen hun 30 ECTS wel vergeten voor dit jaar en zijn gestopt of staan op het punt. Op de universiteit komt er wel wat meer bij kijken dan op de middelbare school en dus ben je in het begin toch vrij veel tijd aan je studie kwijt.
Soms krijg ik het idee dat scholieren alleen maar denken aan het gezuip/gefeest in een stad (ok hoort er ook bij )
vooroordelen over de VU heb ik niet, maar de sfeer op de universiteit beviel me niet, misschien heeft dat puur met het gebouw te maken hoor. noem het maar een voorgevoel...

Dan wat betreft het 'gezeur' over steden, dat vind ik toch zeker wel belangrijk. Het gaat mij niet zozeer om de stad, maar meer om de universiteit. Daarom vraag ik me dus af waarin de UU en de UvA van elkaar verschillen. "Kies gewoon een universiteit waar de kwaliteit van de studie goed is". Daar probeer ik nou juist achter te komen...
Oud 26-05-2004, 10:54
prrr ta li loe
prrr ta li loe is offline
je moet zoiezo naar Groningen gaan.

ik denk dat het weinig uitmaakt waar je je papiertje haalt, hier in Nederland wordt er daar toch niet naar gekeken zoals dat in amerika of engeland wel is. daarom zou ik naar een stad gaan waar je lekker kan drinken en waar veel studenten zitten.

groningen dus ( utrecht is trouwens ook erg leuk )
Met citaat reageren
Oud 26-05-2004, 11:38
NN
NN is offline
Citaat:
VAP schreef op 26-05-2004 @ 11:54 :

ik denk dat het weinig uitmaakt waar je je papiertje haalt, hier in Nederland wordt er daar toch niet naar gekeken zoals dat in amerika of engeland wel is. daarom zou ik naar een stad gaan waar je lekker kan drinken en waar veel studenten zitten.

groningen dus ( utrecht is trouwens ook erg leuk )
Hmm.... Laat me raden.

Iemand van 19 is waarschijnlijk eerstejaars, maakt vele taalfouten in een reactie en maakt zich er druk om of je ergens lekker dan drinken.

Ben jij toevallig zo'n brallerig figuur die lid is van VAP?
Oud 26-05-2004, 11:40
NN
NN is offline
Citaat:
Sir_Cramlek schreef op 24-05-2004 @ 22:01 :

JPB studeerde rechten aan de VU. Dat zou voor mij een reden zijn om er niet heen te willen.
Oud 26-05-2004, 11:42
NN
NN is offline
Citaat:
nare man schreef op 24-05-2004 @ 17:54 :
Is dat raar? Ik ben niet anders gewend mijn masterjaar is opgebouwd uit 42 EC vakken en 18 EC scriptie. 60 EC x 28 uur = 1680 uur, dat is gewoon een full-time opleiding dus. Inderdaad zijn de mastervakken 400 uurs-vakken

Overigens verschilt het bij ons wel per richting. De richting strafrecht is bijvoorbeeld grotendeels opgebouwd uit 4 en 7 EC-vakken, terwijl de richting ondernemingsrecht eigenlijk uit drie vakken bestaat (rechtspersonen- en vennootschapsrecht, arbeidsrecht, en een keuze concernrecht of effectenrecht, welke ik beide doe). Ik doe er dan zelf nog faillissementsrecht bij, dus voor 88 EC. Overigens vallen de meeste van die vakken best mee, die zijn echt geen 14 EC waard
Dan stelt zo'n mastertje bij jullie niet veel voor. Hoe kun je nu een masterjaar vullen met maar drie vakken???

Kun je eens aangeven wat je aan werk moet verzetten voor een 14 EC-vak?
Oud 26-05-2004, 12:03
prrr ta li loe
prrr ta li loe is offline
hoezo vooroordelen
Met citaat reageren
Oud 26-05-2004, 12:52
NN
NN is offline
Citaat:
VAP schreef op 26-05-2004 @ 13:03 :
hoezo vooroordelen

Sorry, ik heb dus geen gelijk? Waarom noem je je VAP?

Oud 26-05-2004, 13:06
Verwijderd
Citaat:
NN schreef op 26-05-2004 @ 12:42 :
Dan stelt zo'n mastertje bij jullie niet veel voor. Hoe kun je nu een masterjaar vullen met maar drie vakken???

Kun je eens aangeven wat je aan werk moet verzetten voor een 14 EC-vak?
De hoeveelheid werk valt inderdaad mee, ben ik met je eens. De hoeveelheid werk is ook per vak ongeveer (literatuur enz)

rechtspersonen- en vennootschapsrecht (verdiept) (14 EC): Asser-Maeijer 2-III, De naamloze en de besloten vennootschap, 1100 pag., ongeveer 15 uitspraken van HR en OK, veertien (hoor)colleges van twee uur.

concernrecht (14 EC): Bartman/Dorresteijn, Van het concern, 370 pag., ongeveer 50 uitspraken van HR en OK, twee syllabi (totaal 220 pag.), veertien werkcolleges van twee uur.

arbeidsrecht (14 EC): Van der Grinten, Arbeidsovereenkomstenrecht, 420 pag., Bakels-Asscher-Vonk-Fase, Schets van het NL arbeidsrecht, 500 pag., ongeveer 50 uitspraken HR, schrijven paper (~12 pag.) en houden pleidooi als eiser of verweerder (15 min).

Dat is dus in principe al genoeg, maar omdat dat gewoon zielig zou zijn doe ik er dus nog twee vakken bij voor elk 14 EC met ongeveer die studielast. Ik moet wel wat te doen hebben, anders zou ik het tweede semester helemaal geen vakken hebben gehad.

Verder, een vindi in ons midden?
Met citaat reageren
Oud 26-05-2004, 13:28
NN
NN is offline
Citaat:
nare man schreef op 26-05-2004 @ 14:06 :
De hoeveelheid werk valt inderdaad mee, ben ik met je eens. De hoeveelheid werk is ook per vak ongeveer (literatuur enz)

rechtspersonen- en vennootschapsrecht (verdiept) (14 EC): Asser-Maeijer 2-III, De naamloze en de besloten vennootschap, 1100 pag., ongeveer 15 uitspraken van HR en OK, veertien (hoor)colleges van twee uur.

concernrecht (14 EC): Bartman/Dorresteijn, Van het concern, 370 pag., ongeveer 50 uitspraken van HR en OK, twee syllabi (totaal 220 pag.), veertien werkcolleges van twee uur.

arbeidsrecht (14 EC): Van der Grinten, Arbeidsovereenkomstenrecht, 420 pag., Bakels-Asscher-Vonk-Fase, Schets van het NL arbeidsrecht, 500 pag., ongeveer 50 uitspraken HR, schrijven paper (~12 pag.) en houden pleidooi als eiser of verweerder (15 min).

Dat is dus in principe al genoeg, maar omdat dat gewoon zielig zou zijn doe ik er dus nog twee vakken bij voor elk 14 EC met ongeveer die studielast. Ik moet wel wat te doen hebben, anders zou ik het tweede semester helemaal geen vakken hebben gehad.

Verder, een vindi in ons midden?
Als ik zo even snel de studielast bereken van je vakken naar onze studielastberekening kom ik op 250 tot 300 uur. Dat zou plm. 10 EC opleveren. 14 is dus wel heel snel verdiend!

Wel leuk trouwens dat er ook een mondeling en schriftelijk onderdeel zit in dat Arbeidsrecht-vak. Ik denk dat het wel een voordeel is van zo'n groot vak dat je voor deze dingen de tijd krijgt.

Misschien kun je me even een Pm sturen hoe&wat de masters Publiekrecht bij jullie er uit zien?
Oud 26-05-2004, 13:34
Winner
Winner is offline
In dit topic (als je hem nog niet gezien had) kun je wat meningen over met name de KUN, VU en UvA vinden.

http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=844513
Oud 26-05-2004, 13:39
Verwijderd
Citaat:
NN schreef op 26-05-2004 @ 14:28 :
Als ik zo even snel de studielast bereken van je vakken naar onze studielastberekening kom ik op 250 tot 300 uur. Dat zou plm. 10 EC opleveren. 14 is dus wel heel snel verdiend!

Wel leuk trouwens dat er ook een mondeling en schriftelijk onderdeel zit in dat Arbeidsrecht-vak. Ik denk dat het wel een voordeel is van zo'n groot vak dat je voor deze dingen de tijd krijgt.

Misschien kun je me even een Pm sturen hoe&wat de masters Publiekrecht bij jullie er uit zien?
Inderdaad. Het mastervak Effectenrecht zou eigenlijk ook maar rond de 8 ECTS moeten opleveren (nu 14) en dat wordt ook gewoon gezegd in college. De moeilijkheidsgraad en studielast van faillissementsrecht, concernrecht en arbeidsrecht ligt ook meer rond de 9-10 EC in plaats van 14.

Maar het niveau is afgestemd op de gemiddelde student, blijkbaar. Rechtspersonen- en vennootschapsrecht levert 14 ECTS op en dat is wel realistisch: je moet gewoon de hele Asser doorwerken (en het is de dikste uit de serie). Vooral het tentamen was daar verschrikkelijk: van de 73 deelnemers 28 voldoendes
Met citaat reageren
Oud 26-05-2004, 13:44
NN
NN is offline
Citaat:
nare man schreef op 26-05-2004 @ 14:39 :
Inderdaad. Het mastervak Effectenrecht zou eigenlijk ook maar rond de 8 ECTS moeten opleveren (nu 14) en dat wordt ook gewoon gezegd in college. De moeilijkheidsgraad en studielast van faillissementsrecht, concernrecht en arbeidsrecht ligt ook meer rond de 9-10 EC in plaats van 14.

Maar het niveau is afgestemd op de gemiddelde student, blijkbaar. Rechtspersonen- en vennootschapsrecht levert 14 ECTS op en dat is wel realistisch: je moet gewoon de hele Asser doorwerken (en het is de dikste uit de serie). Vooral het tentamen was daar verschrikkelijk: van de 73 deelnemers 28 voldoendes
Wat ik uitreken zijn ook regels (uit de studiegids) voor de gemiddelde Groninger student, niet voor mij zelf ofzo. Jullie worden gewoon veel te dik beloond!
Oud 26-05-2004, 13:47
Sovereign
Sovereign is offline
Citaat:
nare man schreef op 26-05-2004 @ 14:39 :
Maar het niveau is afgestemd op de gemiddelde student, blijkbaar. Rechtspersonen- en vennootschapsrecht levert 14 ECTS op en dat is wel realistisch: je moet gewoon de hele Asser doorwerken (en het is de dikste uit de serie). Vooral het tentamen was daar verschrikkelijk: van de 73 deelnemers 28 voldoendes [/B]
Hmm, dat is ook ongeveer het slagingspercentage bij rechtspersonenrecht bij ons op de UvT.

14 ECTS is trouwens verdomde veel voor een vak, dat is maximaal maar 11.4 ECTS bij ons. Mijn masterfase heb ik trouwens zo ingedeeld:

Verkeersstrafrecht I&II - 11.4 ECTS
Capita selecta strafrecht - 11.4 ECTS
Cap. selecta recht en informatisering I - 5.7 ECTS
Internationaal privaatrecht I - 5.7 ECTS
Strafprocessuele rechtsmiddelen - 11,4 ECTS
Scriptie - 12,9 ECTS
Met citaat reageren
Oud 26-05-2004, 13:48
Verwijderd
Citaat:
NN schreef op 26-05-2004 @ 14:44 :
Wat ik uitreken zijn ook regels (uit de studiegids) voor de gemiddelde Groninger student, niet voor mij zelf ofzo. Jullie worden gewoon veel te dik beloond!
Misschien, maar ik denk eerder dat het iets te maken heeft met de manier van onderwijs. Wij moeten minder literatuur thuis doorwerken, maar het onderwijs is anders van opzet: veel tweerichtingsverkeer, discussies, altijd aan de slag met praktijkgevallen.

Er wordt gewoon verondersteld dat de stof die thuis gelezen kan worden, ook gelezen ís. Op college gaat het om de ervaring, het inzicht en de anekdotes van de hoogleraar. Dat kun je thuis niet doen. Daarom wordt er op tentamens ook redelijk slecht gescoord gemiddeld.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2004, 13:55
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
VAP schreef op 26-05-2004 @ 11:54 :
Ja, lekker noordelijk, in de klei

M'n zusje studeert daar, en alleen omdat de studie beter aangeschreven staat. Kwa stad had ze liever in Utrecht gezeten.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2004, 14:00
NN
NN is offline
Citaat:
nare man schreef op 26-05-2004 @ 14:48 :
Misschien, maar ik denk eerder dat het iets te maken heeft met de manier van onderwijs. Wij moeten minder literatuur thuis doorwerken, maar het onderwijs is anders van opzet: veel tweerichtingsverkeer, discussies, altijd aan de slag met praktijkgevallen.

Er wordt gewoon verondersteld dat de stof die thuis gelezen kan worden, ook gelezen ís. Op college gaat het om de ervaring, het inzicht en de anekdotes van de hoogleraar. Dat kun je thuis niet doen. Daarom wordt er op tentamens ook redelijk slecht gescoord gemiddeld.
Je maakt mij niet wijs dat aan de andere kant van de grote rivieren studenten wonen die allemaal voor een hc aan al de literatuur hebben gelezen of een wg goed voorbereiden.
Oud 26-05-2004, 14:02
NN
NN is offline
Citaat:
Chimera schreef op 26-05-2004 @ 14:55 :
Ja, lekker noordelijk, in de klei

M'n zusje studeert daar, en alleen omdat de studie beter aangeschreven staat. Kwa stad had ze liever in Utrecht gezeten.
Het centrum van Groningen ligt op een uitloper van een zandrug, dus niet "in de klei". Ook kun je vanaf daar nog ruimschoots dertig kilometer verder naar het noorden voordat je aan zee staat en is het maar twee uurtjes treinen van Amersfoort.
Oud 26-05-2004, 16:16
Verwijderd
Citaat:
NN schreef op 26-05-2004 @ 15:00 :
Je maakt mij niet wijs dat aan de andere kant van de grote rivieren studenten wonen die allemaal voor een hc aan al de literatuur hebben gelezen of een wg goed voorbereiden.
Nee, die zitten er ook niet, tenminste niet méér dan boven de grote rivieren of aan de andere kant van het land. Maar het onderwijs in Nijmegen is daar wel op afgestemd, zodat de mensen die die werkgroepen wél goed voorbereiden en wél goed meedoen, meer de kans krijgen om te excelleren.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2004, 20:44
xxxRoosxxx
xxxRoosxxx is offline
Heej ik zou naar Leiden gaan, das tog wel de stad die bekend staat om Rechten of niej??? Ik zou niet weten wat ze allemaal hebben hoor maar volgens mij is het wel relaxt daar...
Willem Alexander heb dr volgens mij ook gestudeerd... Maar of je daar nou zo blij mee moet zijn...
Met citaat reageren
Oud 26-05-2004, 21:52
Verwijderd
Citaat:
xxxRoosxxx schreef op 26-05-2004 @ 21:44 :
Heej ik zou naar Leiden gaan, das tog wel de stad die bekend staat om Rechten of niej??? Ik zou niet weten wat ze allemaal hebben hoor maar volgens mij is het wel relaxt daar...
Willem Alexander heb dr volgens mij ook gestudeerd... Maar of je daar nou zo blij mee moet zijn...
Leiden is de oudste universiteit, maar om nou te zeggen dat de studie rechtsgeleerdheid daar de beste is, nee
Met citaat reageren
Oud 27-05-2004, 11:13
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
NN schreef op 26-05-2004 @ 15:02 :
Het centrum van Groningen ligt op een uitloper van een zandrug, dus niet "in de klei". Ook kun je vanaf daar nog ruimschoots dertig kilometer verder naar het noorden voordat je aan zee staat en is het maar twee uurtjes treinen van Amersfoort.

What a surprise

'Maar' 2 uur treinen van Amersfoort? W00t!
Met citaat reageren
Oud 27-05-2004, 12:02
NN
NN is offline
Citaat:
xxxRoosxxx schreef op 26-05-2004 @ 21:44 :
Leiden heeft de oude faam, maar tegenwoordig is de Rechtenstudie in Leiden de slechtste van het land.
Oud 27-05-2004, 12:04
NN
NN is offline
Citaat:
Chimera schreef op 27-05-2004 @ 12:13 :

What a surprise

'Maar' 2 uur treinen van Amersfoort? W00t!
Ik moet toch wat doen aan die negatieve beeldvorming die jullie als randstedelingetjes van Groningen als studiestad hebben.
Oud 27-05-2004, 12:06
NN
NN is offline
Citaat:
nare man schreef op 26-05-2004 @ 17:16 :
Nee, die zitten er ook niet, tenminste niet méér dan boven de grote rivieren of aan de andere kant van het land. Maar het onderwijs in Nijmegen is daar wel op afgestemd, zodat de mensen die die werkgroepen wél goed voorbereiden en wél goed meedoen, meer de kans krijgen om te excelleren.
"excelleren". Het lijkt wel alsof ik zo'n stukje over topmasters van Annette Nijs lees.

Ga jij maar snel solliciteren op het departmenent OC&W.
Oud 27-05-2004, 15:15
Verwijderd
Vette pech als het aan mij lag werd er sowieso veel strenger geselecteerd onder alles wat de studie rechtsgeleerdheid binnenkomt. Excelleren is misschien wel een kutwoord, maar wat ik eigenlijk bedoel is dat goeie studenten bij ons meer kans krijgen dan de dommen. En zo hoort het ook.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2004, 17:44
Femic
Femic is offline
Vind ik ook. Ik kan er nu natuurlijk nog weinig over zeggen, maar als je aan een universiteit gaat studeren mag je best een beetje gemotiveerd zijn. En de mensen die ook daadwerkelijk gemotiveerd zijn, mogen daar dan ook best voor beloond worden. Want uiteindelijk kunnen ze dan ook de betere stages en banen krijgen en zo hoort het ook.
Oud 27-05-2004, 18:46
Sovereign
Sovereign is offline
Citaat:
nare man schreef op 27-05-2004 @ 16:15 :
Vette pech als het aan mij lag werd er sowieso veel strenger geselecteerd onder alles wat de studie rechtsgeleerdheid binnenkomt. Excelleren is misschien wel een kutwoord, maar wat ik eigenlijk bedoel is dat goeie studenten bij ons meer kans krijgen dan de dommen. En zo hoort het ook.
Persoonlijk verbaast het mij dat mensen deze studie niet in 4 jaar afkrijgen. Zo moeilijk is het nu ook weer niet. IN het eerste jaar sprak ik iemand bij inleiding belastingrecht die toen in het 3e jaar zat. Die persoon zag ik in mijn derde jaar weer als tegenpleiter bij de oefenrechtbank.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2004, 23:24
FF4-Ever
FF4-Ever is offline
Citaat:
Excelleren is misschien wel een kutwoord, maar wat ik eigenlijk bedoel is dat goeie studenten bij ons meer kans krijgen dan de dommen. En zo hoort het ook.
Mogen ze in Utrecht ook wel eens doen. Onderwijs afstemmen op de middenmoot (= niet voorbereid, heeft niets zinnigs te melden) is bijzonder demotiverend. Laat die mensen lekker'24/7 feesten als ze daar zo'n grote behoefte aan hebben, maar laat de studie voor de echte studenten zijn. De mensen die naar een college komen om *gasp* wat te leren.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2004, 09:18
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
FF4-Ever schreef op 28-05-2004 @ 00:24 :
Mogen ze in Utrecht ook wel eens doen. Onderwijs afstemmen op de middenmoot (= niet voorbereid, heeft niets zinnigs te melden) is bijzonder demotiverend. Laat die mensen lekker'24/7 feesten als ze daar zo'n grote behoefte aan hebben, maar laat de studie voor de echte studenten zijn. De mensen die naar een college komen om *gasp* wat te leren.
Nee man, dan kun je niet meer bij Veritas als je Rechten gaat doen
Met citaat reageren
Oud 28-05-2004, 09:20
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
NN schreef op 27-05-2004 @ 13:04 :
Ik moet toch wat doen aan die negatieve beeldvorming die jullie als randstedelingetjes van Groningen als studiestad hebben.
Oh, het zal best een leuke stad zijn, maar het is wat mij betreft ongeveer buitenland. Centraler dan Utrecht kan niet.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2004, 09:24
NN
NN is offline
Citaat:
Ik vind dat studenten zelf de verantwoordelijkheid voor hun inzet moeten dragen, mits een beetje aangestuurd door hun uni die er op toeziet dat ze bijvoorbeeld niet na drie jaar nog niet hun P hebben.
Oud 28-05-2004, 09:24
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
NN schreef op 28-05-2004 @ 10:24 :
Ik vind dat studenten zelf de verantwoordelijkheid voor hun inzet moeten dragen, mits een beetje aangestuurd door hun uni die er op toeziet dat ze bijvoorbeeld niet na drie jaar nog niet hun P hebben.
Errr
Met citaat reageren
Oud 28-05-2004, 09:25
NN
NN is offline
Citaat:
FMathers schreef op 27-05-2004 @ 18:44 :
Vind ik ook. Ik kan er nu natuurlijk nog weinig over zeggen, maar als je aan een universiteit gaat studeren mag je best een beetje gemotiveerd zijn. En de mensen die ook daadwerkelijk gemotiveerd zijn, mogen daar dan ook best voor beloond worden. Want uiteindelijk kunnen ze dan ook de betere stages en banen krijgen en zo hoort het ook.
Ga eerst zelf maar eens studeren...
Oud 28-05-2004, 09:25
NN
NN is offline
Citaat:
Chimera schreef op 28-05-2004 @ 10:24 :
Errr
Dat heb jij nog niet?
Oud 28-05-2004, 09:29
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
NN schreef op 28-05-2004 @ 10:25 :
Dat heb jij nog niet?
Jawel, maar ik heb 'em pas in het 3e jaar gehaald, voelde me enigszins aangesproken
Met citaat reageren
Oud 28-05-2004, 09:31
NN
NN is offline
Citaat:
Sovereign schreef op 27-05-2004 @ 19:46 :
Persoonlijk verbaast het mij dat mensen deze studie niet in 4 jaar afkrijgen. Zo moeilijk is het nu ook weer niet. IN het eerste jaar sprak ik iemand bij inleiding belastingrecht die toen in het 3e jaar zat. Die persoon zag ik in mijn derde jaar weer als tegenpleiter bij de oefenrechtbank.
Ik ben nu tweedejaars en loop op één rotvak na (Strafrecht onderwerp strafprocesrecht ) nominaal. Vorig jaar heb ik netjes in één jaar mijn P gehaald.
Aan cijfers ben ik geen uitblinker, maar ik kan aardig meekomen.
(Het zou hoger kunnen als ik echt 40 uur per week met mijn studie bezig zou zijn en niet verscheidene activiteiten naast mijn studie zou doen. Maar ik denk dat een werkgever eerder iemand wil met een rechtenbul met zessen/zevens die ook verder nog wat gedaan heeft, dan een full-time student die altijd in de UB zat en achten/negens heeft.)
Oud 28-05-2004, 09:32
NN
NN is offline
Citaat:
Chimera schreef op 28-05-2004 @ 10:20 :
Oh, het zal best een leuke stad zijn, maar het is wat mij betreft ongeveer buitenland. Centraler dan Utrecht kan niet.
Groningen is leuk.
En ik heb echt een dagje uit als ik een keer naar de randstad ga.
Oud 28-05-2004, 09:33
NN
NN is offline
Citaat:
Chimera schreef op 28-05-2004 @ 10:29 :
Jawel, maar ik heb 'em pas in het 3e jaar gehaald, voelde me enigszins aangesproken
Wat heb je die eerste twee jaar dan gedaan?
Oud 28-05-2004, 10:01
Sovereign
Sovereign is offline
Citaat:
NN schreef op 28-05-2004 @ 10:31 :
Ik ben nu tweedejaars en loop op één rotvak na (Strafrecht onderwerp strafprocesrecht ) nominaal. Vorig jaar heb ik netjes in één jaar mijn P gehaald.
Aan cijfers ben ik geen uitblinker, maar ik kan aardig meekomen.
(Het zou hoger kunnen als ik echt 40 uur per week met mijn studie bezig zou zijn en niet verscheidene activiteiten naast mijn studie zou doen. Maar ik denk dat een werkgever eerder iemand wil met een rechtenbul met zessen/zevens die ook verder nog wat gedaan heeft, dan een full-time student die altijd in de UB zat en achten/negens heeft.)
De werkgever die als voorwaarde stelt dat je naast je studie activiteiten zou hebben moeten ontplooien hoef ik niet als werkgever. Wie meent dat je een betere jurist wordt van het zitten in b.v. een bestuur heeft ze niet alle vijf op een rij. No offense, maar op een ballenkantoor hoef ik niet te werken.

Altijd in de bankjes zitten is zeker meh, dan liever je "vrije" tijd spenderen aan wat nuttigs.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2004, 10:01
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
NN schreef op 28-05-2004 @ 10:33 :
Wat heb je die eerste twee jaar dan gedaan?
Dat vraag ik me ook af

Nee, ik heb m'n P het 1e jaar gehaald op 2 vakken na (38 van de 42 SP), en statistiek heb ik dus tig keer moeten herren, vandaar dat het zo lang duurde.

Ik ben nu 6e jaars, ben 'afgestudeerd' maar krijg m'n papiertje pas als ik m'n laatste paar vakken haal. Mijn studietraject is een beetje apart
Met citaat reageren
Oud 28-05-2004, 10:06
NN
NN is offline
Citaat:
Sovereign schreef op 28-05-2004 @ 11:01 :
De werkgever die als voorwaarde stelt dat je naast je studie activiteiten zou hebben moeten ontplooien hoef ik niet als werkgever. Wie meent dat je een betere jurist wordt van het zitten in b.v. een bestuur heeft ze niet alle vijf op een rij. No offense, maar op een ballenkantoor hoef ik niet te werken.

Altijd in de bankjes zitten is zeker meh, dan liever je "vrije" tijd spenderen aan wat nuttigs.
Ik wil ook zeker niet naar een ballenkantoor! Sowieso trekt de advocatuur me niet.
(Ik ga NR richting Staats&Bestuursrecht doen, dan waarschijnlijk nog Recht&Bestuur (bestuurskundige studievariant) en hoop een leuk baantje te kunnen krijgen bij de overheid (liefst rijks).)

Wat is "meh"?
Oud 28-05-2004, 10:31
Sovereign
Sovereign is offline
Citaat:
NN schreef op 28-05-2004 @ 11:06 :
Ik wil ook zeker niet naar een ballenkantoor! Sowieso trekt de advocatuur me niet.
(Ik ga NR richting Staats&Bestuursrecht doen, dan waarschijnlijk nog Recht&Bestuur (bestuurskundige studievariant) en hoop een leuk baantje te kunnen krijgen bij de overheid (liefst rijks).)
Apart, lijkt me niks voor mij.

Citaat:
Wat is "meh"? [/B]
Meh = bleh.
Met citaat reageren
Oud 29-05-2004, 23:23
Bravo
Bravo is offline
Citaat:
per piacere schreef op 24-05-2004 @ 15:40 :
in nijmegen hebben ze notarieel recht

pluspunt
Ik werk op een notariskantoor en alle (kandidaat-)notarissen hebben in Nijmegen gestudeerd. Volgens hen een hele goede universiteit en ik geloof dat natuurlijk direct De stad zelf ken ik niet dus daar kan ik niet over oordelen.

Rotterdam schijnt, geloof ik, ook goed te zijn. Ik studeer in Rotterdam maar zou voor een andere stad kiezen als ik weer voor de keuze ´waar ga ik studeren?´zou staan
Reageren

Regels voor berichten