![]() |
||
![]() |
Citaat:
(Maar goed, wie maakt zich daar nou druk om? Bedrijfsrecht is toch geen leuke richting! ![]() ![]()
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Hier zijn alle mastervakken ongeveer 6 ec en doe je er dus een aantal (je mag ook wat kiezen) en doe je ook nog een scriptie.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() Overigens verschilt het bij ons wel per richting. De richting strafrecht is bijvoorbeeld grotendeels opgebouwd uit 4 en 7 EC-vakken, terwijl de richting ondernemingsrecht eigenlijk uit drie vakken bestaat (rechtspersonen- en vennootschapsrecht, arbeidsrecht, en een keuze concernrecht of effectenrecht, welke ik beide doe). Ik doe er dan zelf nog faillissementsrecht bij, dus voor 88 EC. Overigens vallen de meeste van die vakken best mee, die zijn echt geen 14 EC waard ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Sjongejonge wat een gezeur over steden zeg. Kies gewoon een universiteit waarvan je denkt dat de kwaliteit van de studie daar goed is. Bovendien ben je met name in het begin van je eerste jaar vaak meer bezig met je studie dan dat je steeds in de stad loopt te feesten. Ok, die laatste categorie mensen heb je ook, maar die kunnen over het algemeen hun 30 ECTS wel vergeten voor dit jaar en zijn gestopt of staan op het punt. Op de universiteit komt er wel wat meer bij kijken dan op de middelbare school en dus ben je in het begin toch vrij veel tijd aan je studie kwijt. Soms krijg ik het idee dat scholieren alleen maar denken aan het gezuip/gefeest in een stad ![]() ![]()
||
Citaat:
Dan wat betreft het 'gezeur' over steden, dat vind ik toch zeker wel belangrijk. Het gaat mij niet zozeer om de stad, maar meer om de universiteit. Daarom vraag ik me dus af waarin de UU en de UvA van elkaar verschillen. "Kies gewoon een universiteit waar de kwaliteit van de studie goed is". Daar probeer ik nou juist achter te komen...
||
![]() |
Citaat:
Iemand van 19 is waarschijnlijk eerstejaars, maakt vele taalfouten in een reactie en maakt zich er druk om of je ergens lekker dan drinken. Ben jij toevallig zo'n brallerig figuur die lid is van VAP?
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]()
||
![]() |
Citaat:
Kun je eens aangeven wat je aan werk moet verzetten voor een 14 EC-vak?
||
![]() |
Citaat:
![]() Sorry, ik heb dus geen gelijk? Waarom noem je je VAP? ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
rechtspersonen- en vennootschapsrecht (verdiept) (14 EC): Asser-Maeijer 2-III, De naamloze en de besloten vennootschap, 1100 pag., ongeveer 15 uitspraken van HR en OK, veertien (hoor)colleges van twee uur. concernrecht (14 EC): Bartman/Dorresteijn, Van het concern, 370 pag., ongeveer 50 uitspraken van HR en OK, twee syllabi (totaal 220 pag.), veertien werkcolleges van twee uur. arbeidsrecht (14 EC): Van der Grinten, Arbeidsovereenkomstenrecht, 420 pag., Bakels-Asscher-Vonk-Fase, Schets van het NL arbeidsrecht, 500 pag., ongeveer 50 uitspraken HR, schrijven paper (~12 pag.) en houden pleidooi als eiser of verweerder (15 min). Dat is dus in principe al genoeg, maar omdat dat gewoon zielig zou zijn doe ik er dus nog twee vakken bij voor elk 14 EC met ongeveer die studielast. Ik moet wel wat te doen hebben, anders zou ik het tweede semester helemaal geen vakken hebben gehad. ![]() Verder, een vindi in ons midden? ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Wel leuk trouwens dat er ook een mondeling en schriftelijk onderdeel zit in dat Arbeidsrecht-vak. Ik denk dat het wel een voordeel is van zo'n groot vak dat je voor deze dingen de tijd krijgt. Misschien kun je me even een Pm sturen hoe&wat de masters Publiekrecht bij jullie er uit zien?
|
In dit topic (als je hem nog niet gezien had) kun je wat meningen over met name de KUN, VU en UvA vinden.
http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=844513
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar het niveau is afgestemd op de gemiddelde student, blijkbaar. Rechtspersonen- en vennootschapsrecht levert 14 ECTS op en dat is wel realistisch: je moet gewoon de hele Asser doorwerken (en het is de dikste uit de serie). Vooral het tentamen was daar verschrikkelijk: van de 73 deelnemers 28 voldoendes ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() 14 ECTS is trouwens verdomde veel voor een vak, dat is maximaal maar 11.4 ECTS bij ons. Mijn masterfase heb ik trouwens zo ingedeeld: Verkeersstrafrecht I&II - 11.4 ECTS Capita selecta strafrecht - 11.4 ECTS Cap. selecta recht en informatisering I - 5.7 ECTS Internationaal privaatrecht I - 5.7 ECTS Strafprocessuele rechtsmiddelen - 11,4 ECTS Scriptie - 12,9 ECTS |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Er wordt gewoon verondersteld dat de stof die thuis gelezen kan worden, ook gelezen ís. Op college gaat het om de ervaring, het inzicht en de anekdotes van de hoogleraar. Dat kun je thuis niet doen. Daarom wordt er op tentamens ook redelijk slecht gescoord gemiddeld. |
![]() |
||
Citaat:
![]() M'n zusje studeert daar, en alleen omdat de studie beter aangeschreven staat. Kwa stad had ze liever in Utrecht gezeten. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
What a surprise ![]() 'Maar' 2 uur treinen van Amersfoort? W00t! ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() Ga jij maar snel solliciteren op het departmenent OC&W. ![]()
||
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Aan cijfers ben ik geen uitblinker, maar ik kan aardig meekomen. (Het zou hoger kunnen als ik echt 40 uur per week met mijn studie bezig zou zijn en niet verscheidene activiteiten naast mijn studie zou doen. Maar ik denk dat een werkgever eerder iemand wil met een rechtenbul met zessen/zevens die ook verder nog wat gedaan heeft, dan een full-time student die altijd in de UB zat en achten/negens heeft.)
||
![]() |
Citaat:
![]() En ik heb echt een dagje uit als ik een keer naar de randstad ga. ![]()
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
![]() Altijd in de bankjes zitten is zeker meh, dan liever je "vrije" tijd spenderen aan wat nuttigs. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Nee, ik heb m'n P het 1e jaar gehaald op 2 vakken na (38 van de 42 SP), en statistiek heb ik dus tig keer moeten herren, vandaar dat het zo lang duurde. Ik ben nu 6e jaars, ben 'afgestudeerd' maar krijg m'n papiertje pas als ik m'n laatste paar vakken haal. Mijn studietraject is een beetje apart ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() (Ik ga NR richting Staats&Bestuursrecht doen, dan waarschijnlijk nog Recht&Bestuur (bestuurskundige studievariant) en hoop een leuk baantje te kunnen krijgen bij de overheid (liefst rijks).) Wat is "meh"? ![]()
|||
Citaat:
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Rotterdam schijnt, geloof ik, ook goed te zijn. Ik studeer in Rotterdam maar zou voor een andere stad kiezen als ik weer voor de keuze ´waar ga ik studeren?´zou staan ![]()
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
Plaats hier gedichten die je mooi vindt van bekende dichters. Dreamerfly | 106 | 28-12-2004 21:45 | |
De Kantine |
Groot Moppentopic [1] Negrotiator | 82 | 16-01-2004 07:44 | |
Verhalen & Gedichten |
verhaaltje..zal die goed genoeg zijn voor verhalenwedstrijd... Carlie | 5 | 30-12-2003 12:56 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
oud nederlands...vraagje Toet0r | 13 | 18-02-2003 13:57 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
samenvatting van de demonisering dutch lion | 7 | 18-07-2002 18:19 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Dag des Oordeels Mujahidien | 82 | 24-02-2002 21:59 |