Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-01-2003, 10:42
Verwijderd
Wagner!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-01-2003, 16:28
Kinky
Kinky is offline
Ik luister best veel naar klassiek. En veel vrienden van mij ook. Nou zeg ik er wel bij dat deze vrienden net als ik in een symfonie orkest spelen, en we dus sowieso in die muziek geïntereseerd zijn.

Mijn favorite componist??ind ik erg moeilijk... Er zijn zoveel goede componisten...

Shostakovich, rimski-korsakov, tjaikovski etc.... zo kan ik nog wel even bezig blijven...
Met citaat reageren
Oud 26-01-2003, 18:31
lana
lana is offline
Ja hoor, maar vooral George Gershwin.......Rhapsody in Blue is zo ontzettend mooi
Oud 26-01-2003, 18:34
El Kim
El Kim is offline
ik luister het wel eens, maar ook omdat ik klarinet speel (klassiek dus). Ken wel wat concerten ja, voornamelijk klarinet en ik luister het wel eens omdat ik een concert moet spelen en ik een idee moet hebben wat voor tempo, sfeer enz. een bepaald stuk heeft.

maar ik vind het wel mooi, muet uitzondering van Badings (Ephiphany) en Bach (Mattheus Passion)
Oud 27-01-2003, 09:46
japie
japie is offline
Citaat:
Type schreef:
ik heb het ook in elke post van mij over mijn eigen mening gehad

Ik heb gezegd "IK VIND Bach een belediging voor klassieke muziek" oid, en "IK VIND Bach verschrikkelijk" en "IK zal mijn handen over mijn oren gooien als iemand Bach opzet"

Altijd ik. Dus ja, IK BEN VAN MENING dat Bach suckt. Ergo: waarom hebben we deze discussie?
Nou, niet overal, kijk hier maar eens naar:
Citaat:
Type schreef:

Bach voldoet niet echt aan licht, lieflijk en romantisch, toch?
Is niet echt een mening he
Oud 27-01-2003, 10:23
Nomen-nescio
Nomen-nescio is offline
Chopin + beethoven.. Speel veel van hun op de piano, vind 't dus wel mooi
Oud 27-01-2003, 11:46
Kinky
Kinky is offline
Citaat:
lana schreef:
Ja hoor, maar vooral George Gershwin.......Rhapsody in Blue is zo ontzettend mooi
en laten we An American in Paris niet vergeten.... ook een ontzettend mooi werk van Gershwin
Met citaat reageren
Oud 27-01-2003, 22:05
elsjuh
elsjuh is offline
carmina burana is geweldig
muziek vd notenkraker ook
dance macabre v saint-saens ook
en zo kan ik nog wel ff doorgaan!!
Oud 26-02-2003, 09:08
Verwijderd
Alleen Mozart!!
Met citaat reageren
Oud 26-02-2003, 20:22
Sirenie
Sirenie is offline
Ja wauwie, het requiem van Mozart is en Purcell is ook vet.
Met citaat reageren
Oud 26-02-2003, 20:23
Sirenie
Sirenie is offline
Citaat:
eXo schreef:
Wagner!
Die was ik nog vergeten
Met citaat reageren
Oud 27-02-2003, 20:20
Xanandu
Xanandu is offline
Klassieke muziek is imo de oorsprong van de muziek. Moet je eens nagaan hoeveel pop/rock/jazz tot hedendaagse dance, trance muziekjes gebaseerd is op klassieke stukken.
Oud 27-02-2003, 20:24
Stevill
Stevill is offline
Bach deze man heeft naar mijn mening emotie omgezet in geluid geen persoon die het beter zou kunnen als hem, luister eens naar mijn klassiek all time favo: Taccata et fuga in d minor
Oud 28-02-2003, 12:02
Verwijderd
klassiek = relaxt (geen opera)
beethoven, chopin, tjaikovski.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2003, 12:58
Verwijderd
ik vind klassiek ook zeker niet slecht...beethoven, mozart, kzeg niet dat ik van alle klassieke muziek houd, maar er zitten zeker mooie stukken tussen
Met citaat reageren
Oud 01-03-2003, 20:22
Quistnix
Quistnix is offline
Veel klassieke muziek is volgens mij best mooi. Namen? Geen idee, alleen van mozart met zijn immer genoemde requiem, de danse macabre van Cemille saint sanse of Franz List met zijn Totendanz. En vergeef me eventuele spelfouten, ik ben allang blij dat ik ongeveer deze namen weet.

Q.
Oud 13-07-2003, 20:40
Laudate Dominum
Laudate Dominum is offline
Citaat:
Wim Wok schreef op 25-01-2003 @ 11:25:
rhapsody in blue blijft gruwelijk
Mee eens..
Oud 13-07-2003, 20:45
Verwijderd
Hm,ik luister soms wel eens klassieke muziek. Meer omdat ik er rustig van word. Waar ik werk word ook altijd klassieke muziek gedraaid. En mijn ouders zijn er wild van. Ik vond het altijd verschrikkelijk, maar nu vind ik sommige stukken wel mooi.
Alleen niet als je voor de 100ste keer hetzelfde stuk hoort wat je vader dan opzet.
Met citaat reageren
Oud 15-07-2003, 16:29
roel pelleboer
roel pelleboer is offline
Citaat:
Quistnix schreef op 01-03-2003 @ 21:22:
Veel klassieke muziek is volgens mij best mooi. Namen? Geen idee, alleen van mozart met zijn immer genoemde requiem, de danse macabre van Cemille saint sanse of Franz List met zijn Totendanz. En vergeef me eventuele spelfouten, ik ben allang blij dat ik ongeveer deze namen weet.

Q.
ik dacht dat ik de enige was die van requiem hield van Mozart.

mooie stukken zijn "La follia" van Corelli, en Konzert in c majeur van Vivaldi van de fluit.
Verder ben ik fan van Bach, verder hangt mijn voorkeur af van het stuk, niet van de componist.

Ik denk dat je zelf moet spelen om echt klassieke muziek aan het kunnen voelen. Wie vindt samen spelen trouwens ook zo ontzettend leuk?

Laatst gewijzigd op 16-07-2003 om 11:41.
Met citaat reageren
Oud 15-07-2003, 16:35
~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
Ik hou vooral van barok: lekker zwaar. Bv. Haendel, Bach,..

Rachmaninov bv. vind ik ook wel sjiek, maar ik kan er niet lang naar luisteren: het zit té goed in elkaar.

Zelfs opera gaat er soms wel in: ik wil nog steeds eens naar de opera gaan, denk dat ik binnenkort eens tickets koop als er een goeie loopt. Alleen kan ik niet zo goed tegen sopraan-geluiden; maar dat ligt meer aan mijn gehoor; dat doet pijn bij mij. Maar alt is .
Met citaat reageren
Oud 15-07-2003, 16:37
Verwijderd
Jah Rachmaninov en Tjaikovski (no way dat ik dat goed heb geschreven) da's vaak wel mooi enzo.
Met citaat reageren
Oud 15-07-2003, 16:50
Duplo
Duplo is offline
Citaat:
laudate dominum schreef op 22-01-2003 @ 13:23:

Kijk:
Bach is het summum van volmaakt muzikale perfectheid. Mede als je er een beetje verstand van hebt: Bach was eerder dan al diegenen die jij opnoemde en was voor hun mede meestal één van de grootste muzikale voorbeelden uit geschiedenis.
Wel eens van Contrapunt en Polyfonie gehoord? Dit is totaal anders dan het monofone werk van de klassieke tijd t/m heden.
Luister maar eens naar de franse suite nr 5 in g groot...en dand e gavotte...of neem bijvoorbeeld de toccata in F...of brandenburgs concert 1, 3 of 5..kijken of je je mening bijgesteld hebt.
Ik hoor het nog wel!
Veel luisterplezier.. [/B]
bedankt dat je mijn gedachten even hebt ingetypt
Oud 15-07-2003, 18:53
Verwijderd
ik zou het niet snel uit mezelf opzetten, maar ik kan er wel naar luisteren als het ineens voorbij komt
Met citaat reageren
Oud 15-07-2003, 19:28
Fjall
Fjall is offline
vind sommige stukken erg mooi, maar ik weet vaak niet van wie ze precies zijn.... ik heb wel een aantal klassieke cds, maar dat is van wat gangbare componisten als Wagner en Vivaldi...
Met citaat reageren
Oud 15-07-2003, 21:06
FaZ
FaZ is offline
Tjah.. Klassieke muziek, voor mensen die zich anders willen voordoen. Of voor mensen die willen uitrusten. Kies maar, ik ga voor de 2e
Oud 03-08-2003, 12:12
Laudate Dominum
Laudate Dominum is offline
Citaat:
FaZ schreef op 15-07-2003 @ 22:06:
Tjah.. Klassieke muziek, voor mensen die zich anders willen voordoen. Of voor mensen die willen uitrusten. Kies maar, ik ga voor de 2e
Of mensen die na willen denken bij hun muziek...
Reageren

Regels voor berichten