Advertentie | |
|
![]() |
|
ik vond die iq test van bnnn die laatst op tv was wel cool en volgens mij geeft die nog wel een redelijk goed beeld ovre je iq
hij stond ook op internet, www.bnn.nl, maar weet neit of hij daar nog steeds te vinden is
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() Ik er niet tegen kunnen .. whaha ![]() Mij boeien jouw resultaten verder niks. Ik vind het alleen lachwekkend dat je die scores serieus neemt ![]() Het lijkt me overigens beter te kijken naar wat je doet met je intelligentie, in plaats van hier zo doelloos te discussieren over een cijfertje. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Het waren geen HBO/WO opgeleide mensen, maar mensen met een WO opleiding en die vervolgens gepromoveerd zijn aan een universiteit. Dan neem ik die score wel enigzins serieus ja. Voorlopig doe ik vrij veel met mijn intelligentie. Zonder vertraging zit ik nu op het hbo, stroom door naar de universiteit over anderhalf jaar. Maargoed, ik zou ook zo reageren in jouw geval denk ik. |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Ik volg mijn HBO opleiding met negens en tienen en ga binnenkort een 2e opleiding erbij nemen. Oh ja, dit allemaal in mijn vrije tijd naast mijn fulltime baan. Mijn IQ zal me tamelijk worst wezen. Vroeger zat ik er idd altijd mee te klooien, maar de laatste tijd heb ik gewoon zoiets van "het is zinloos mij af te vragen hoe intelligent ik ben, maar beter mij af te vragen wat ik er ueberhaupt mee doe". |
![]() |
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Het gaat erom dat ik behoorlijk hoog scoorde. Citaat:
Citaat:
Uiteindelijk gaat het er trouwens om hoe gelukkig je bent. Aan jouw reacties te zien op "Vertel in steekwoorden hoe je je voelt vandaag" ...afijn, vul zelf maar in. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ook ben ik verder niet super slim ofzo. Ik had bij een officiele IQ test 130 en dat is HBO/Universiteit nivo. Mijn opleiding stelt gewoon niks voor.. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ten tweede heeft geluk weinig met intelligentie te maken. Filosofisch gezien zou je dit in alle richtingen kunnen wenden ("als je intelligent bent, kun je jezelf ook helpen en hoef je je niet ongelukkig te voelen" bijvoorbeeld), maar de realiteit is nou eenmaal vaak anders. De grootste denkers zijn vaak van die melancholieke figuren. Wat dat betreft kan het een vloek zijn alsmaar alles uit te willen zoeken en overal maar over blijven na te denken. Dat het volgen van een HBO opleiding weinig zegt, alas, het toont wel dat je tenminste iets doet. Ik wil daarmee niet zeggen dat ik begaafd ben oid. Alleen dat het me weinig uitmaakt wat mijn IQ nou precies zou zijn, aangezien ik het prima doe zo. Voor de rest trek ik me terug uit deze discussie; hij is te zinloos voor woorden. De groetjes. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Het heeft wel degelijk met intelligentie te maken. Intelligentie kent echter meerdere betekenissen. Nu hebben we het over het iq. Het iq heeft inderdaad weinig met gelukkig zijn te maken. Er is wel een relatie, maar dit komt niet tot uiting bij elke persoon. Bij sommige personen echter wel. Zonder hoogmoedig over te willen komen, denk ik dat het bij mijzelf wel tot uiting komt. Ben ik hier te volgen? Zo zinloos is deze discussie niet. Maar ik begrijp jouw achterliggende reden wel. ![]() |
![]() |
|
![]() |
Hallo beste blondjes, hoogbegaafden en alle andere (be)vooroordeelden (ahum ahum),
Heb toevallig net een werkstuk gemaakt over iq. En moest het verantwoordingsboek van de Wechsler Intelligence Scale for Children samen vatten. Dus neem maar van mij aan dat dit wel waar is: -Iq is een relatief getal. Je wordt beoordeeld TEN OPZICHTE VAN anderen. -De tests op internet zijn niet betrouwbaar omdat er geen goede steekproef is gedaan, waardoor geen goede norm opgesteld kan worden. -Een goede test doet overigens beroep op vele factoren die intelligentie kunnen beïnvloeden. -Een echte definitie voor intelligentie is nog niet gevonden; iedere wetenschapper denkt hier weer anders over. -Als het goed is verandert je iq je hele leven niet (in principe dus he?) -Als je de test maakt moet deze altijd gestandaardiseerd afgenomen worden. Dus als je ziek bent kan dit bijvoorbeeld grote invloed hebben. Nou, zo kan ik nog wel ff doorgaan, maar daar heb ik eigenlijk ook niet zoveel zin in. Ben net zo blij dat ik van dat werkstuk af ben. Btw, ik vind ook dat die test van Bnn heel erg naar feiten vraagt (vooral bij de woorden). Het is dan toeval of je het weet of niet. |
![]() |
|||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Je iq kan in verloop van je leven minder goed of juist beter tot uiting komen door bepaalde factoren. Het is wat vaag, maar ik bedoel er mee dat je in bepaalde situaties je iq niet tot uiting kan laten komen en in andere wel. Deze situaties zijn persoonsgebonden, het iq van de ene persoon komt in de ene situatie goed tot uiting, het iq van een ander persoon in een andere situatie. Hier heb ik het dus over het tot uiting komen van het iq, niet het hebben van. Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
zolang de wereld denkt dat ik dom ben ben ik geen gevaar voor ze en laat iedereen me leven
![]() verschillende verhalen van keizers die het op die manier enorm lang hebben uitgehouden in de rom,eine enzo ow en bij de mensa test scoorde ik op 2 van de 3 testen onder de 49ste percentiel ben ik nu dom??
|
![]() |
Jah, idd...het gemiddelde ligt op 100.
En idd het is een relatief getal. Een getal is ook maar een getal.... maar toch kan er heel veel waarde aan gehecht worden. Bijvoorbeeld als men denkt dat een kind zwakzinnig is. Een cijfertje meer of minder maakt het verschil tussen opname/behandeling of wat dan ook OF niet. Daarom is het helemaal belangrijk dat de test gestandaardiseerd afgenomen wordt. Beetje jammer eigenlijk wel.... Ow, en JJzD... wie zegt dat als je laagt scoort je ook meteen dom bent? Het heeft idd te maken met de manier waarop dit tot uiting komt. Maar voor schoolprestaties heb je natuurlijk niet alleen je intelligentie nodig, maar ook doorzettingsvermogen, inzet...enz. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
ik was sarcastisch voordat je naar die mensa mag moet je een thuistest doen om de eersten eruit te zuiveren en die had ik gehaald daarnaast heb ik VWO gedaan zonder ooit te leren en kan nog heel veel dingen meer het ging me er maar om hoe dom die testen kunnen zijn ![]()
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Algemene schoolzaken |
Hoger niveau aan hand van IQ test xhavefunx | 14 | 09-02-2013 14:17 | |
Eindexamens 2009 |
IQ TEST Leer Je Zelf Beter Kennen MOULAY | 2 | 04-06-2009 23:04 | |
De Kantine |
Ervaring met IQ-test? Hawahaai | 49 | 28-09-2004 11:52 | |
Psychologie |