Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
(Als een appel ook maar 1 keer omhoog valt ipv naar beneden is gelijk 250 jaar wetenschappelijk onderzoek ongeldig) |
![]() |
||
Citaat:
![]() Nee zonder gekheid. Anywayz interessant toeval. Mijn thuissituatie is E X A C T hetzelfde. Ben net 19, moet zo langzaam es gaan kiezen, maar 1 ik heb geen zin om me op dat gebied vast te leggen, maar kvind t nderdaad wel gezellig en soms heb ik er ook wel wat aan. lastig is dat mn ma priester is dus dat het gezin (mn pa is ook actief) veel dr in betrokken is. Dan wordt je er wel steeds bij bepaald. ~ConnX~ Oja om het beestje een naam te geven voor de mensen. Het geloof van het apostolisch genootschap wordt vaak aangeduid als religieus humanisme, Laatst gewijzigd op 05-02-2003 om 00:34. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
jah mijn broer heb dat dus ook mijn vader is priester, maar mijn oudste broer heeft wel afscheidgenomen. ps.. we zullen t maar niet naar de stroom sturen he... ![]() Laatst gewijzigd op 05-02-2003 om 14:14. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
Mijn ouders hebben mij laten dopen en ik heb mijn communie gedaan. Toen in groep 8 je vormsel kwam mocht je eigenlijk al zelf beslissen of je er verder mee wilde gaan, ik wilde dat niet vertelde dat ook tegen mijn ouders, maar ik moest persé mijn vormsel doen. Met tegenzin ben ik toen naar de kerk gegaan en dat is de laatste keer dat ik ben geweest (op de begrafenis van mijn oma na). Ik geloof eerder in dingen van het boedhisme. Niet alles, maar wel in het leven na de dood. Dat je een doel hebt om voor te leven, maar dat je dat doel niet weet. Ik geloof ook in geesten enzo.
Laatst gewijzigd op 27-02-2003 om 14:54. |
![]() |
||
Citaat:
We geloven niet in een god als hogere macht of hemel en hel, maar ontkenne het bestaan ook niet. Omdat je het niet weet of erachter komt houden wij er ons niet actief mee bezig, wij richten voornamelijk op het nu. God als woord wordt wel gebruikt (heb ik een enorme aversie tegen maarja), maar overwegend meer om het onverklaarbare of onuitsprekelijke te benoemen met woorden, zoals het wonder dat er groei is en licht etc etc etc. In principe is ons geloof helemaal upto the standardz of nu, aangezien we volledig compatible zijn met de huidige wetenschap enzo, maar staan bij sommige dingen bewust stil. Ofzo.... Ben niet zo actief de laatste tijd.. vandaar.. ![]() |
![]() |
|
Ik geloof in de wetenschappelijke methode. Die doet een aantal aannames (zoals: wat we zien is er werkelijk). Zonder ditsoort aannames kun je met logica geen kant op. Dingen waar ik van overtuigt ben zijn dan eigenlijk beredenaties gebaseerd op de wetenschappelijke methode. Maar je moet érgens in geloven (dingen gewoon aannemen, zonder rationele twijfel), anders kom je nergens.
Wat Descartes zei ("Ik denk, dus ik ben") klopt mijns inziens dan ook niet. Meer ontopic: Je zou me Atheďst kunnen noemen, meer specifiek een Determinist; ik geloof dat de wereld waarin wij leven enkel is gebouwd rondom natuurkundige wetmatigheden, dus óók het leven zelf. Dit heeft tot gevolg dat het leven zelf dus ook enkel een verzameling moleculen is die zich volgens wetmatigheden gedragen; een rekensommetje dus. Verder doorgetrokken betekent dit ook dat een mens geen 'vrije wil' of 'ziel' heeft. Strict genomen bestaat 'leven' ook niet, het onderscheid zich namelijk niet van de overige materie. Maar ik houd ook de mogelijkheid vast dat er buiten deze materiële wereld ook nog een andere wereld is, die niet uit materie en afmetingen bestaat. Maar dit is erg moeilijk om uit te leggen, bovendien zijn het allemaal vage gedachtes die ik hierbij heb. ![]()
|
Ik geloof in God, de God van de Bijbel.
En ja, ik ga elke week naar de kerk, Protestantse kerk. De ene kerkdienst vind ik leuker dan de ander.. Jeugddiensten bijvoorbeeld, dan komt er een bandje en zingen we andere liederen als normaal. Ik vroeg me trouwens af of de "apostolischen" ook uitgaan van de Bijbel?
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Ik had heel weinig van de apostolischen gehoord, en wat ik er over hoorde was errug vaag! Dus hoe kan ik er dan iets vanaf weten? Er zijn wel meer zogenaamde "christelijke" groeperingen, zoals de Jehova's en de mormonen, die hebben naast de Bijbel ook nog andere heilige geschriften, die de Bijbel op een hele andere manierbekijken. Ik vind dat geen christelijke stromingen meer, maar gewoon sektes.
|
Verwijderd
|
Atheďst en antiklericus.
Niet alleen geloof ik zelf niet in het bestaan van een god (of überhaupt enige vorm van spiritualiteit tussen hemel en aarde), ik ben ook fel gekant tegen elke invloed van godsdienst en geloof op het menselijk bewustzijn. Het maakt zwak, het houdt simpel, het maakt slaafs, afhankelijk en volgzaam. |
![]() |
||
Citaat:
Maar ik viel je niet aan ofzo hoor ![]()
||
![]() |
Citaat:
jehova getuigen gebruiken ook het nieuwe testament maar kunnen jezus niet als en zoon van en als god zelf zien en hebben elk stukje bijbel daaraan aangepast
||
![]() |
Citaat:
zou ik u mogen uitnodigen tot het lezen van de Galaten brief?? dan mag je daarvandaan je standpunt gaan verdedigen
||
Citaat:
2000 jaar geleden werd het Christendom als een sekte beschouwd, nu is het de grootste religie aller tijden. Mijn geloof? Ik geloof niet dat er een god is. Ik geloof ook niet dat het bestaan of niet bestaan van een god te bewijzen is. Was vroeger nog atheist, maar ga nu wat meer naar agnost. |
![]() |
||
Citaat:
naja.. rare jongens die Jehova's ![]()
||
![]() |
Citaat:
volgens hen kan iemand nooit een zoon zijjn van een God en zelf God. maar 3 eenheid vind je ook niet letterlijk in de bijbel. slechts enkele verwijzingen. wat ik dan all1 zo jammer vind is dat ze de griekse bijbel voor waar aannemen en als je daaruit quote is het goed, maar in hun eigen vertalingen zijn heel hoop weggelaten dus ze hebben eigenlijk de bijbel op hun eigen geloof aangepast. daarom zijn ze ook niet klem te lullen want alle vervelende en op eerste gezicht tegenstrijdige dingen zijn gewoon weggelaten.
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
wat ik me dan afvraag, ook omdat ik ergens hier boven las dat jullie wel uitgaan van de bijbel, waar bestaan de diensten dan uit? ik bedoel, als god niet echt in het middelpunt staat, waar gaat het dan over? over de inrichting van het leven oid?? |
![]() |
||
Citaat:
![]() nog een voorbeeldje breekt er een epidemie uit onder konijnen ofzo, dan heeft dat een rede, er zijn teveel konijnen, de natuur zorgt er dan voor dat er een hoop doodgaan, zodat andere dieren geen last van ze hebben. Dit wordt niet gestuurd, dit gebeurd gewoon, zo zijn de regels van de natuur, en is onderdeel van de evolutie van dieren. |
![]() |
||
Citaat:
Ik geloof toch meer een een toevallige samenloop van omstandigheden.
||
Citaat:
Het is gewoon een mechanisme, dat is er gewoon. Hoe het is ontstaan is een 2e.. volgens de evolutieleer is het hele biologische systeem op aarde in evenwicht gebracht over miljarden jaren tijd, en heel langzaam zijn die mechanismen gevormd.
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
zoveel mensen die het licht nog moeten zoien ![]() mwa ik zou zeggen loop ff een chr boekhandel in daar zijn verschillende boeken die echt wetenschappelijk op de evolutie ingaan met beghulp van biologische feiten
|
Ik geloof niet echt in toeval'; ik geloof dat er zoiets is als 'wat je zaait zal je oogsten', in karma dus min of meer, ik geloof in reincarnatie, ik geloof dat er verschillende sferen bestaan na dit aardse leven waar we als we genoeg gereincarneerd zijn op aarde doorheen lopen en ik geloof dat je uiteindelijk weer een wordt met God, die ik zie als een soort energiebron ofzo.
Maar ik ben nog slechts hier op aarde en ik ga dus niet proberen om dat al te bevatten, dat gaat me nu nog te boven maar het zal wel goed voelen als ik daar ben. Or whatever. En verder geloof ik zo nog wel het een en ander maar ik hang geen geloof aan dus. |
![]() |
|
![]() |
Zelf geloof ik in alle goden, alle goden zijn 1. Alleen hebben alle volkeren hun god anders genoemd, want ze hebben een andere cultuur. Sommige volkeren hebben van 1 god meerdere gemaakt omdat ze dat makkelijker of fijner vonden.
Ik geloof dat god nog een kind is, hij moet uitprobren wat er gebeurt als 'ie dit doet, en wat als 'ie dat doet. Dat verklaart dus ook meteen alle ellende in de wereld. Zelf geloof ik in reďncarnatie. Iedereen krijgt helemaal in het begin een opdracht, die kan goed of slecht zijn: - vermoord alle joden, - bouw een piramide van die en die afmetingen. Als je je opdracht niet volbracht hebt in je leven krijg je een volgend leven en een volgend, totdat je je opdracht hebt volbracht. Zelf weet ik dus ook niet hoe je mijn geloof noemt maar vast en zeker vaag... ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Laatst gewijzigd op 15-02-2003 om 11:47. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|