Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-02-2003, 12:39
SuprSoulFighter
SuprSoulFighter is offline
Geloof..hmm nee niet zozeer in een god ,...ik geloof wel in het bereiken van van "zuiverheid" in het leven, dus meer levensleer dan godsdienst ,...ik ben boeddhist om het maar te zeggen
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-02-2003, 14:47
Verwijderd
Citaat:
sublime schreef:
wel gelukkig dan je dan als je 18 bent zonder veel problemen kunt zeggen 'nee toch maar niet' > een vriendin van mij wordt uit r familie gestoten als ze dat zegt, echt kut

maar wat houdt apostolisch nou precies in? ik hoor er wel vaker over, maar weet nooit precies wat het is
ik heb aan mijn vader gevraagt wat wij geloven, hij vond het ook hele moeilijk on precies te kunnen zeggen, ik denk dat je het gewoon voelt.
ma goed, wij geloven dat je goed bent zoals je bent, en dat god in jouw zit... en zo nog heel veel kleine dingen.
Met citaat reageren
Oud 04-02-2003, 15:13
sublime
sublime is offline
Citaat:
Riannuhh schreef:
ik heb aan mijn vader gevraagd wat wij geloven, hij vond het ook hele moeilijk on precies te kunnen zeggen, ik denk dat je het gewoon voelt.
ma goed, wij geloven dat je goed bent zoals je bent, en dat god in jouw zit... en zo nog heel veel kleine dingen.
hmmm klinkt wel positief > en de kerkdiensten enzo, weet je of dat heel anders is dan bij bv protestantse kerkdiensten? (ja ik ben heel nieuwsgierig )
Met citaat reageren
Oud 04-02-2003, 23:56
Blitzkrieg Bop
Blitzkrieg Bop is offline
hmmmmmm altijd leuk een discussie over geloof enzo.
Ik geloof zelf alleen in logica, rede en empirisme... een spirituele ik zit er niet in geloof ik
Met citaat reageren
Oud 05-02-2003, 00:08
Blitzkrieg Bop
Citaat:
sublime schreef:
slachtoffer van de wetenschap

zoals ik al zei, ik ontken niet de hele wetenschap, ik vind het alleen belachelijk om de wetenschap De Waarheid te noemen, omdat je dat eigenlijk niet kunt weten. op dit moment zijn een boel dingen waarheid, maar dat is onderzocht dmv onderzoeken ook uit deze tijd; natuurlijk zijn er wel waarheden, ook ik ben er van overtuigd dat de aarde rond is en ook ik vind de evolutie theorie geloofwaardiger dan god's schepping in 7 dagen. het is alleen dat ik niet alles wat de wetenschap zegt voor waar aan wil nemen. je kunt wel alles geloven omdat er toevallig onderzoek naar gedaan is, maar wie zegt dat dat onderzoek waar(heid) is.

het is niet zo dat je alles in twijfel moet trekken, maar je moet ook niet alles zomaar geloven.
> wat religie betreft, ik denk niet dat dat zo snel uitsterft omdat veel mensen er hoop uit putten... en het geloof heeft veel moorden op 'zn geweten' , maar er zijn ook veel mensen vermoord omdát ze ergens in geloofden...

en verder, ik vind dat je open moet staan voor verschillende levensbeschouwingen; jij gelooft niet in een god, maar zoveel mensen wel, dat je het imo niet zomaar achterlijke idiote onzin kunt gaan noemen. zelfs als het ind geen waarheid zou blijken te zijn...
Sublime: Het is heel goed dat je de wetenschap niet per definitie De Waarheid noemt. Dat is ook niet direct het idee achter de moderne manier van wetenschap bedrijven. Het idee van moderne natuurwetenschap is (bewezen) theorieen voor waar aan te nemen totdat het tegendeel bewezen is. Als je dat niet doet, en nooit iets voor waar aan neemt, omdat je het niet zeker weet, heeft wetenschap geen zin meer, dan kan er nooit verder ontwikkeld worden.
(Als een appel ook maar 1 keer omhoog valt ipv naar beneden is gelijk 250 jaar wetenschappelijk onderzoek ongeldig)
Met citaat reageren
Oud 05-02-2003, 00:32
ConnX
ConnX is offline
Citaat:
Riannuhh schreef:
uuhhm.. tja.. moeilijk uit te leggen.. daar denk ik nog even over na, het antwoord volgt... ik kan je wel al vertellen, dat we dus elke zondag naar de 'kerk' gaan, en daar zin altijd de zelfde mensen.dan heb je een soort van pastoor die dan staat te praten, en die leest ook altijd een 'weekbrief' voor.
wij (van 7 tot 18 ofzow) zijn ook elke donderdag (kleintjes:vrijdag) in dat gebouw te vinden, dan praten we met z´n allen over een bepaald onderwerp dat van tevoren is vastgelegd. zodat het overal in het hele land hetzelfde is.

wat ik wel een groot verschil vind(en wat eigenlijk niks met wat wij geloven te maken heeft) is dat heel veel mensen elkaar kennen, ook uit andere delen van het land.

zoals ik al zei, men uitleg volgt nog.

xxx, Rianne
Hey weet je wat, start een nieuwe topic over dit onderwerp en stuur n mailtje naar baarn, zette zem in de stroom

Nee zonder gekheid.

Anywayz interessant toeval.
Mijn thuissituatie is E X A C T hetzelfde. Ben net 19, moet zo langzaam es gaan kiezen, maar 1 ik heb geen zin om me op dat gebied vast te leggen, maar kvind t nderdaad wel gezellig en soms heb ik er ook wel wat aan.
lastig is dat mn ma priester is dus dat het gezin (mn pa is ook actief) veel dr in betrokken is. Dan wordt je er wel steeds bij bepaald.

~ConnX~

Oja om het beestje een naam te geven voor de mensen. Het geloof van het apostolisch genootschap wordt vaak aangeduid als religieus humanisme,

Laatst gewijzigd op 05-02-2003 om 00:34.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2003, 14:11
Verwijderd
Citaat:
ConnX schreef:
Hey weet je wat, start een nieuwe topic over dit onderwerp en stuur n mailtje naar baarn, zette zem in de stroom

Nee zonder gekheid.

Anywayz interessant toeval.
Mijn thuissituatie is E X A C T hetzelfde. Ben net 19, moet zo langzaam es gaan kiezen, maar 1 ik heb geen zin om me op dat gebied vast te leggen, maar kvind t nderdaad wel gezellig en soms heb ik er ook wel wat aan.
lastig is dat mn ma priester is dus dat het gezin (mn pa is ook actief) veel dr in betrokken is. Dan wordt je er wel steeds bij bepaald.

~ConnX~

Oja om het beestje een naam te geven voor de mensen. Het geloof van het apostolisch genootschap wordt vaak aangeduid als religieus humanisme.
heeeej een mede-gelovige...

jah mijn broer heb dat dus ook mijn vader is priester, maar mijn oudste broer heeft wel afscheidgenomen.

ps.. we zullen t maar niet naar de stroom sturen he...

Laatst gewijzigd op 05-02-2003 om 14:14.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2003, 14:50
Verwijderd
Citaat:
faen schreef:
Ik weet niet hoe mijn geloof heet maar het is iig iets in de trant van het geloof in de wetenschap.
Toevallig logica? Heel veel wetenschappers geloven in de logica, mijn vriend ook. (nee, die is geen wetenschapper, maar studeert wel.)
Met citaat reageren
Oud 05-02-2003, 14:53
sublime
sublime is offline
Citaat:
duyvel schreef:
Sublime: Het is heel goed dat je de wetenschap niet per definitie De Waarheid noemt. Dat is ook niet direct het idee achter de moderne manier van wetenschap bedrijven. Het idee van moderne natuurwetenschap is (bewezen) theorieen voor waar aan te nemen totdat het tegendeel bewezen is. Als je dat niet doet, en nooit iets voor waar aan neemt, omdat je het niet zeker weet, heeft wetenschap geen zin meer, dan kan er nooit verder ontwikkeld worden.
(Als een appel ook maar 1 keer omhoog valt ipv naar beneden is gelijk 250 jaar wetenschappelijk onderzoek ongeldig)
snap wat je bedoelt. het is ook niet zo dat ik van alle theorieën heel hard ga roepen dat je toch nooit zeker kunt weten of het echt waar is... het gaat me er meer om dat je ergens toch ook de waarheid van de wetenschap vooral aanneemt, en als je het zo bekijkt moet je imo ook bv het geloof niet per direct afwijzen. ookal lijkt het onwaarschijnlijker. > open staan voor zo veel mogelijk theorieën is imo een manier om je eigen kijk op de wereld te verruimen...
Met citaat reageren
Oud 05-02-2003, 15:45
sublime
sublime is offline
Citaat:
ConnX schreef:

Oja om het beestje een naam te geven voor de mensen. Het geloof van het apostolisch genootschap wordt vaak aangeduid als religieus humanisme,
dus alles blijft wel heel erg gericht op de mens, maar tegelijkertijd speelt god wel een rol? heb ik het dan enigzins begrepen?
Met citaat reageren
Oud 05-02-2003, 16:28
Adrenaline
Adrenaline is offline
Ik geloof niet echt dat daarboven wat zit, de gedachte is leuk. Maar af en toe vraag ik me toch af waar wij allemaal heengaan als het hier afgelopen is.
Oud 05-02-2003, 19:40
fairyangel
fairyangel is offline
Mijn ouders hebben mij laten dopen en ik heb mijn communie gedaan. Toen in groep 8 je vormsel kwam mocht je eigenlijk al zelf beslissen of je er verder mee wilde gaan, ik wilde dat niet vertelde dat ook tegen mijn ouders, maar ik moest persé mijn vormsel doen. Met tegenzin ben ik toen naar de kerk gegaan en dat is de laatste keer dat ik ben geweest (op de begrafenis van mijn oma na). Ik geloof eerder in dingen van het boedhisme. Niet alles, maar wel in het leven na de dood. Dat je een doel hebt om voor te leven, maar dat je dat doel niet weet. Ik geloof ook in geesten enzo.

Laatst gewijzigd op 27-02-2003 om 14:54.
Met citaat reageren
Oud 06-02-2003, 01:07
ConnX
ConnX is offline
Citaat:
sublime schreef:
dus alles blijft wel heel erg gericht op de mens, maar tegelijkertijd speelt god wel een rol? heb ik het dan enigzins begrepen?
Ja, de mens staat in ons "geloof" centraal.
We geloven niet in een god als hogere macht of hemel en hel, maar ontkenne het bestaan ook niet. Omdat je het niet weet of erachter komt houden wij er ons niet actief mee bezig, wij richten voornamelijk op het nu. God als woord wordt wel gebruikt (heb ik een enorme aversie tegen maarja), maar overwegend meer om het onverklaarbare of onuitsprekelijke te benoemen met woorden, zoals het wonder dat er groei is en licht etc etc etc.

In principe is ons geloof helemaal upto the standardz of nu, aangezien we volledig compatible zijn met de huidige wetenschap enzo, maar staan bij sommige dingen bewust stil.

Ofzo....

Ben niet zo actief de laatste tijd.. vandaar..
Met citaat reageren
Oud 06-02-2003, 21:07
rooijackers
rooijackers is offline
heel cliche.. ik geloof in mezelf
Met citaat reageren
Oud 06-02-2003, 23:05
Enlightenment
Enlightenment is offline
Ik geloof in de wetenschappelijke methode. Die doet een aantal aannames (zoals: wat we zien is er werkelijk). Zonder ditsoort aannames kun je met logica geen kant op. Dingen waar ik van overtuigt ben zijn dan eigenlijk beredenaties gebaseerd op de wetenschappelijke methode. Maar je moet érgens in geloven (dingen gewoon aannemen, zonder rationele twijfel), anders kom je nergens.

Wat Descartes zei ("Ik denk, dus ik ben") klopt mijns inziens dan ook niet.

Meer ontopic: Je zou me Atheďst kunnen noemen, meer specifiek een Determinist; ik geloof dat de wereld waarin wij leven enkel is gebouwd rondom natuurkundige wetmatigheden, dus óók het leven zelf. Dit heeft tot gevolg dat het leven zelf dus ook enkel een verzameling moleculen is die zich volgens wetmatigheden gedragen; een rekensommetje dus.

Verder doorgetrokken betekent dit ook dat een mens geen 'vrije wil' of 'ziel' heeft. Strict genomen bestaat 'leven' ook niet, het onderscheid zich namelijk niet van de overige materie.

Maar ik houd ook de mogelijkheid vast dat er buiten deze materiële wereld ook nog een andere wereld is, die niet uit materie en afmetingen bestaat. Maar dit is erg moeilijk om uit te leggen, bovendien zijn het allemaal vage gedachtes die ik hierbij heb.
Oud 07-02-2003, 15:07
~Third Day~
~Third Day~ is offline
Ik geloof in God, de God van de Bijbel.
En ja, ik ga elke week naar de kerk, Protestantse kerk.
De ene kerkdienst vind ik leuker dan de ander.. Jeugddiensten bijvoorbeeld, dan komt er een bandje en zingen we andere liederen als normaal.

Ik vroeg me trouwens af of de "apostolischen" ook uitgaan van de Bijbel?
Oud 07-02-2003, 16:34
Verwijderd
Citaat:
Bertine schreef:
De ene kerkdienst vind ik leuker dan de ander.. Jeugddiensten bijvoorbeeld, dan komt er een bandje en zingen we andere liederen als normaal.

ja, soms, het is niet zo dat er dingen uit de bijbel worden voorgelezen, maar er wordt soms wel naar verwezen.
Met citaat reageren
Oud 07-02-2003, 18:20
cartman666
cartman666 is offline
Gereformeerd!
kom maar met die vooroordelen!!
Met citaat reageren
Oud 07-02-2003, 19:15
Blitzkrieg Bop
Citaat:
Bertine schreef:

yep, alle Christenen gaan uit van de bijbel.....
Oud 07-02-2003, 21:35
~Third Day~
~Third Day~ is offline
Citaat:
duyvel schreef:
yep, alle Christenen gaan uit van de bijbel.....
Grrrrrrrrrr

Ik had heel weinig van de apostolischen gehoord, en wat ik er over hoorde was errug vaag! Dus hoe kan ik er dan iets vanaf weten? Er zijn wel meer zogenaamde "christelijke" groeperingen, zoals de Jehova's en de mormonen, die hebben naast de Bijbel ook nog andere heilige geschriften, die de Bijbel op een hele andere manierbekijken. Ik vind dat geen christelijke stromingen meer, maar gewoon sektes.
Oud 08-02-2003, 01:50
Verwijderd
Atheďst en antiklericus.

Niet alleen geloof ik zelf niet in het bestaan van een god (of überhaupt enige vorm van spiritualiteit tussen hemel en aarde), ik ben ook fel gekant tegen elke invloed van godsdienst en geloof op het menselijk bewustzijn. Het maakt zwak, het houdt simpel, het maakt slaafs, afhankelijk en volgzaam.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2003, 14:41
Verwijderd
Citaat:
cartman666 schreef:
Gereformeerd!
kom maar met die vooroordelen!!
ik zeg nix..
Met citaat reageren
Oud 08-02-2003, 15:45
Blitzkrieg Bop
Citaat:
Bertine schreef:
Grrrrrrrrrr

Ik had heel weinig van de apostolischen gehoord, en wat ik er over hoorde was errug vaag! Dus hoe kan ik er dan iets vanaf weten? Er zijn wel meer zogenaamde "christelijke" groeperingen, zoals de Jehova's en de mormonen, die hebben naast de Bijbel ook nog andere heilige geschriften, die de Bijbel op een hele andere manierbekijken. Ik vind dat geen christelijke stromingen meer, maar gewoon sektes.
Die gebruiken inderdaad maar een deel van de bijbel, zo gebruiken de Jehova's Getuigen alleen het oude testament en de mormonen weet ik niet precies.
Maar ik viel je niet aan ofzo hoor
Oud 08-02-2003, 23:32
JJzD
JJzD is offline
Citaat:
duyvel schreef:
Die gebruiken inderdaad maar een deel van de bijbel, zo gebruiken de Jehova's Getuigen alleen het oude testament en de mormonen weet ik niet precies.
Maar ik viel je niet aan ofzo hoor
correctei
jehova getuigen gebruiken ook het nieuwe testament maar kunnen jezus niet als en zoon van en als god zelf zien en hebben elk stukje bijbel daaraan aangepast
Oud 08-02-2003, 23:38
JJzD
JJzD is offline
Citaat:
nare man schreef:
Het maakt zwak, het houdt simpel, het maakt slaafs, afhankelijk en volgzaam.
ziehier de slaafse opmerking van iemand die er weer erg weinig vanaf weet
zou ik u mogen uitnodigen tot het lezen van de Galaten brief??
dan mag je daarvandaan je standpunt gaan verdedigen
Oud 09-02-2003, 01:22
The Stranger
The Stranger is offline
Citaat:
Bertine schreef:
Ik vind dat geen christelijke stromingen meer, maar gewoon sektes.
Zoals een wijs man ooit zei: "Het enige dat religie van sektes scheidt, is tijd."

2000 jaar geleden werd het Christendom als een sekte beschouwd, nu is het de grootste religie aller tijden.

Mijn geloof? Ik geloof niet dat er een god is. Ik geloof ook niet dat het bestaan of niet bestaan van een god te bewijzen is. Was vroeger nog atheist, maar ga nu wat meer naar agnost.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2003, 03:17
Blitzkrieg Bop
Citaat:
JJzD schreef:
correctei
jehova getuigen gebruiken ook het nieuwe testament maar kunnen jezus niet als en zoon van en als god zelf zien en hebben elk stukje bijbel daaraan aangepast
je hebt gelijk... ze ontkennen het bestaan van Jezus inderdaad niet, maar ze zien hem niet als de messias ofzo....

naja.. rare jongens die Jehova's
Oud 09-02-2003, 13:33
JJzD
JJzD is offline
Citaat:
duyvel schreef:
je hebt gelijk... ze ontkennen het bestaan van Jezus inderdaad niet, maar ze zien hem niet als de messias ofzo....

naja.. rare jongens die Jehova's
3eenheid is voor hen een probleem.
volgens hen kan iemand nooit een zoon zijjn van een God en zelf God.
maar 3 eenheid vind je ook niet letterlijk in de bijbel.
slechts enkele verwijzingen.
wat ik dan all1 zo jammer vind is dat ze de griekse bijbel voor waar aannemen en als je daaruit quote is het goed, maar in hun eigen vertalingen zijn heel hoop weggelaten
dus ze hebben eigenlijk de bijbel op hun eigen geloof aangepast.
daarom zijn ze ook niet klem te lullen want alle vervelende en op eerste gezicht tegenstrijdige dingen zijn gewoon weggelaten.
Oud 10-02-2003, 12:59
lisettuhh
lisettuhh is offline
Ik ben ook apostolisch leuk he
Met citaat reageren
Oud 10-02-2003, 13:13
Hans Kazan
Hans Kazan is offline
Katholiek
Met citaat reageren
Oud 10-02-2003, 13:25
JJzD
JJzD is offline
ik ben gewoon christen laten we maar zeggen

etiketjes zijn makkelijk maar kloppen niet
qua leer ben ik grotendeels traditioneel
Oud 11-02-2003, 11:46
Black Rainbow
Black Rainbow is offline
Ik geloof niet in een god of een andere hogere macht. Ik geloof in de natuur en in de evolutie, en dat alle dingen die gebeuren op aarde een reden hebben. Niets gebeurd voor niks.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2003, 14:19
Nate
Nate is offline
Cast-out Shintoďst.

Meaning, ik heb er niets van meegekregen in mijn opvoeding, en kan het dus niet zijn.
Oud 11-02-2003, 15:50
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
Black Rainbow schreef:
Ik geloof niet in een god of een andere hogere macht. Ik geloof in de natuur en in de evolutie, en dat alle dingen die gebeuren op aarde een reden hebben. Niets gebeurd voor niks.
Je gelooft wel dat alles een reden heeft, dus dat de gebeurtenissen 'gestuurd' worden, maar je gelooft niet in een hogere macht? Dat moet je toch eens uitleggen dan.
Oud 11-02-2003, 15:54
Doyouloveme?
Doyouloveme? is offline
Ik ben gereformeerd vrijgemaakt!
Oud 11-02-2003, 16:06
Verwijderd
Citaat:
Enlightenment schreef:
Je gelooft wel dat alles een reden heeft, dus dat de gebeurtenissen 'gestuurd' worden, maar je gelooft niet in een hogere macht? Dat moet je toch eens uitleggen dan.
Dat iets een reden heeft, wil niet zeggen dat het gestuurd is.... Als ik mijn computer uit het raam gooi, heeft dat een reden, maar het is niet gestuurd.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2003, 19:05
Blitzkrieg Bop
Het dat iets een reden heeft of dat iets gestuurd heeft is inderdaad niet per definitie het zelfde.

Ik ben trouwens een overtuigd atheist

Maar als ik toch moet kiezen dan vind ik het Boeddisme nog wel de mooiste godsdienst/levensovertuiging.
Oud 11-02-2003, 20:59
sublime
sublime is offline
Citaat:
ConnX schreef:
Ja, de mens staat in ons "geloof" centraal.
We geloven niet in een god als hogere macht of hemel en hel, maar ontkenne het bestaan ook niet. Omdat je het niet weet of erachter komt houden wij er ons niet actief mee bezig, wij richten voornamelijk op het nu. God als woord wordt wel gebruikt (heb ik een enorme aversie tegen maarja), maar overwegend meer om het onverklaarbare of onuitsprekelijke te benoemen met woorden, zoals het wonder dat er groei is en licht etc etc etc.

In principe is ons geloof helemaal upto the standardz of nu, aangezien we volledig compatible zijn met de huidige wetenschap enzo, maar staan bij sommige dingen bewust stil.

Ofzo....

Ben niet zo actief de laatste tijd.. vandaar..
hmm tkomt op mij eigenlijk nogal agnosticus-achtig over... niet direct god 'aanbidden', maar het bestaan van een eventuele god ook niet direct ontkennen...

wat ik me dan afvraag, ook omdat ik ergens hier boven las dat jullie wel uitgaan van de bijbel, waar bestaan de diensten dan uit? ik bedoel, als god niet echt in het middelpunt staat, waar gaat het dan over? over de inrichting van het leven oid??
Met citaat reageren
Oud 11-02-2003, 22:38
Black Rainbow
Black Rainbow is offline
Citaat:
Morgan schreef:
Dat iets een reden heeft, wil niet zeggen dat het gestuurd is.... Als ik mijn computer uit het raam gooi, heeft dat een reden, maar het is niet gestuurd.
Precies

nog een voorbeeldje

breekt er een epidemie uit onder konijnen ofzo, dan heeft dat een rede, er zijn teveel konijnen, de natuur zorgt er dan voor dat er een hoop doodgaan, zodat andere dieren geen last van ze hebben. Dit wordt niet gestuurd, dit gebeurd gewoon, zo zijn de regels van de natuur, en is onderdeel van de evolutie van dieren.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2003, 22:55
Blitzkrieg Bop
Citaat:
Black Rainbow schreef:
Precies

nog een voorbeeldje

breekt er een epidemie uit onder konijnen ofzo, dan heeft dat een rede, er zijn teveel konijnen, de natuur zorgt er dan voor dat er een hoop doodgaan, zodat andere dieren geen last van ze hebben. Dit wordt niet gestuurd, dit gebeurd gewoon, zo zijn de regels van de natuur, en is onderdeel van de evolutie van dieren.
hmmm dan zou je de uitbraak van het Ebola virus in Afrika ook zo moeten zien. (als je mensen en dieren op dit vlak als gelijken ziet.) Volgens mij was dat niet omdat daar nou teveel mensen waren... en de natuur vond dat ze maar eens in moest grijpen.
Ik geloof toch meer een een toevallige samenloop van omstandigheden.
Oud 12-02-2003, 02:47
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
Black Rainbow schreef:
Precies

nog een voorbeeldje

Je zegt zelf dat het niet gestuurd wordt, en dat het een mechanisme van de natuur is. Heeft het dan een reden? Zo kan ik ook wel zeggen dat koeien ook een reden hebben: de mens van eten te voorzien. Zo kun je overal wel een reden voor verzinnen, gewoon omdat het in de praktijk zo is.

Het is gewoon een mechanisme, dat is er gewoon. Hoe het is ontstaan is een 2e.. volgens de evolutieleer is het hele biologische systeem op aarde in evenwicht gebracht over miljarden jaren tijd, en heel langzaam zijn die mechanismen gevormd.
Oud 12-02-2003, 10:11
JJzD
JJzD is offline
Citaat:
Enlightenment schreef:
Je zegt zelf dat het niet gestuurd wordt, en dat het een mechanisme van de natuur is. Heeft het dan een reden? Zo kan ik ook wel zeggen dat koeien ook een reden hebben: de mens van eten te voorzien. Zo kun je overal wel een reden voor verzinnen, gewoon omdat het in de praktijk zo is.

Het is gewoon een mechanisme, dat is er gewoon. Hoe het is ontstaan is een 2e.. volgens de evolutieleer is het hele biologische systeem op aarde in evenwicht gebracht over miljarden jaren tijd, en heel langzaam zijn die mechanismen gevormd.
volgens de evolutietheorie kan het zichzelf niet tot stand brengen aangezien er onmogelijkheden inzitten
Oud 12-02-2003, 19:52
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
JJzD schreef:
volgens de evolutietheorie kan het zichzelf niet tot stand brengen aangezien er onmogelijkheden inzitten
Dat mag je eens uitleggen.
Oud 13-02-2003, 10:01
Verwijderd
euhm..
mijn vader = van huis uit Protestant
mijn moeder= van huis uit Katholiek
mijn zusje en ik werden allebei Katholiek gedoopt..
op mijn 13e ben ik opnieuw gedoopt.. maar dan Protestant
omdat ik dat zelf wilde..
Met citaat reageren
Oud 14-02-2003, 00:51
JJzD
JJzD is offline
Citaat:
Enlightenment schreef:
Dat mag je eens uitleggen.
hmmmmz toch eens me evolutie theorie bezwaren opfrissen
zoveel mensen die het licht nog moeten zoien

mwa ik zou zeggen loop ff een chr boekhandel in
daar zijn verschillende boeken die echt wetenschappelijk op de evolutie ingaan met beghulp van biologische feiten
Oud 14-02-2003, 12:16
Tulpje6
Tulpje6 is offline
Ik geloof niet echt in toeval'; ik geloof dat er zoiets is als 'wat je zaait zal je oogsten', in karma dus min of meer, ik geloof in reincarnatie, ik geloof dat er verschillende sferen bestaan na dit aardse leven waar we als we genoeg gereincarneerd zijn op aarde doorheen lopen en ik geloof dat je uiteindelijk weer een wordt met God, die ik zie als een soort energiebron ofzo.
Maar ik ben nog slechts hier op aarde en ik ga dus niet proberen om dat al te bevatten, dat gaat me nu nog te boven maar het zal wel goed voelen als ik daar ben. Or whatever.

En verder geloof ik zo nog wel het een en ander maar ik hang geen geloof aan dus.
Met citaat reageren
Oud 14-02-2003, 12:18
Tulpje6
Tulpje6 is offline
Aanvulling: uit alle religies is m.i wel iets moois te halen. Doe ik ook wel n beetje. (als het maar past binnen mijn eigen opvattingen )
Met citaat reageren
Oud 15-02-2003, 08:55
M@pest@@rt
M@pest@@rt is offline
Zelf geloof ik in alle goden, alle goden zijn 1. Alleen hebben alle volkeren hun god anders genoemd, want ze hebben een andere cultuur. Sommige volkeren hebben van 1 god meerdere gemaakt omdat ze dat makkelijker of fijner vonden.

Ik geloof dat god nog een kind is, hij moet uitprobren wat er gebeurt als 'ie dit doet, en wat als 'ie dat doet. Dat verklaart dus ook meteen alle ellende in de wereld.

Zelf geloof ik in reďncarnatie. Iedereen krijgt helemaal in het begin een opdracht, die kan goed of slecht zijn: - vermoord alle joden, - bouw een piramide van die en die afmetingen. Als je je opdracht niet volbracht hebt in je leven krijg je een volgend leven en een volgend, totdat je je opdracht hebt volbracht.

Zelf weet ik dus ook niet hoe je mijn geloof noemt maar vast en zeker vaag...
Oud 15-02-2003, 11:39
Verwijderd
Citaat:
M@pest@@rt schreef:
Zelf geloof ik in alle goden, alle goden zijn 1. Alleen hebben alle volkeren hun god anders genoemd, want ze hebben een andere cultuur. Sommige volkeren hebben van 1 god meerdere gemaakt omdat ze dat makkelijker of fijner vonden.

Ik geloof dat god nog een kind is, hij moet uitprobren wat er gebeurt als 'ie dit doet, en wat als 'ie dat doet. Dat verklaart dus ook meteen alle ellende in de wereld.

Zelf geloof ik in reďncarnatie. Iedereen krijgt helemaal in het begin een opdracht, die kan goed of slecht zijn: - vermoord alle joden, - bouw een piramide van die en die afmetingen. Als je je opdracht niet volbracht hebt in je leven krijg je een volgend leven en een volgend, totdat je je opdracht hebt volbracht.

Zelf weet ik dus ook niet hoe je mijn geloof noemt maar vast en zeker vaag...
wat je jouw opdracht dan?en van wie heb je die dan gekregen?

Laatst gewijzigd op 15-02-2003 om 11:47.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2003, 15:59
M@pest@@rt
M@pest@@rt is offline
Citaat:
Riannuhh schreef:
wat je jouw opdracht dan?en van wie heb je die dan gekregen?
Je opdracht krijg je van god. Je opdracht moet je proberen te ontdekken in je leven die herinner je je niet.
Reageren

Regels voor berichten