Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-01-2002, 19:46
Demi
Demi is offline
Ik doe zelf Havo en kan me soms behoorlijk ergeren aan de arrogantie van VWO leerlingen!
Sommigen kijken behorlijk neer op leerlingen met een lager opleidingsniveau en dat vind ik gewoon erg sneu, dat is namelijk een van de domste dingen die je kunt doen-neerkijken op andere mensen!
Ik wil een universitaire studie doen en ga volgend jaar eerst een jaartje hbo doen en dan naar de universiteit. Dan ben ik even snel klaar als de VWO ers, die dan nog een saai jaar gehad hebben op de middelbare school! Is dat even slim of niet?

Ook nog maar even hier geplaatst kan iedereen het lezen, ;-)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-01-2002, 19:58
Wilmy
Wilmy is offline
Hallo hallo,

Ik zit in Atheneum 5 en wordt natuurlijk ook wel eens een stuudje genoemt, en ook van die leuke zinnen zoals: "Dat moet jij toch wel weten, jij doet toch VWO?" Best wel stom hoor!! Maar als ze je beter leren kennen ontdekken ze heus wel dat je niet zo'n superstuut bent! Je kan gewoon wat beter leren dan de ander! Lekker boeiend!! Mensen die dit zeggen zijn waarschijnlijk gewoon jaloers (weet eigenlijk niet of je 'jaloers' zo schrijft!), oh wat een stuud ben ik!!

Mazzel,
Oud 16-01-2002, 20:01
Wilmy
Wilmy is offline
We hebben soms gewoon wat andere interesses dan mensen met een lager opleidingsniveau, maar we kijken echt niet neer op deze mensen. Je kunt het of je kunt het niet! Ik heb ook echt wel vrienden die VBO of Mavo gedaan hebben!!
Oud 16-01-2002, 20:53
Vincent Vega
Vincent Vega is offline
Citaat:
Demi schreef:
Ik doe zelf Havo en kan me soms behoorlijk ergeren aan de arrogantie van VWO leerlingen!
Sommigen kijken behorlijk neer op leerlingen met een lager opleidingsniveau en dat vind ik gewoon erg sneu, dat is namelijk een van de domste dingen die je kunt doen-neerkijken op andere mensen!
Ik wil een universitaire studie doen en ga volgend jaar eerst een jaartje hbo doen en dan naar de universiteit. Dan ben ik even snel klaar als de VWO ers, die dan nog een saai jaar gehad hebben op de middelbare school! Is dat even slim of niet?

Ook nog maar even hier geplaatst kan iedereen het lezen, ;-)
Wie zegt dat jij je propedeuse in 1 jaar haalt? Ik ken genoeg mensen met hetzelfde plannetje die al snel moesten afhaken.

Bovendien blijkt dat veel mensen met alleen een HBO-P het niet redden op de uni. Er is niets voor niets verschil tussen havo en vwo.
Oud 17-01-2002, 06:20
shania
shania is offline
Absoluut niet mee eens
Oud 17-01-2002, 12:58
Demi
Demi is offline
Er zijn ook genoeg mensen die het op die manier wel redden, en ik weet bijna zeker dat ik ook tot die mensen behoor.
Ik haal namelijk erg goede cijfers op de HAVO zonder iets te leren en mij is ook de mogelijkheid geboden om van 5 Havo naar 6 VWO te gaan. Ik heb aleen geen zin in nog een jaar midelbare school, en dus ga ik eerst hbo doen en dan universiteit.
Ik weet van mezelf dat ik het kan en ik ken jou niet en jij mij niet dus het lijkt me niet aan jou om te oordelen over mijn kunnen...
Met citaat reageren
Oud 17-01-2002, 15:11
Vincent Vega
Vincent Vega is offline
Citaat:
Demi schreef:
Er zijn ook genoeg mensen die het op die manier wel redden, en ik weet bijna zeker dat ik ook tot die mensen behoor.
Ik haal namelijk erg goede cijfers op de HAVO zonder iets te leren en mij is ook de mogelijkheid geboden om van 5 Havo naar 6 VWO te gaan. Ik heb aleen geen zin in nog een jaar midelbare school, en dus ga ik eerst hbo doen en dan universiteit.
Ik weet van mezelf dat ik het kan en ik ken jou niet en jij mij niet dus het lijkt me niet aan jou om te oordelen over mijn kunnen...

Een HBO propedeuse vormt alleen geen voorbereiding op de Universiteit, het is namelijk BEROEPS onderwijs. Vwo bereidt je daar wel op voor. Het komt er dus op neer dat VWO'ers een abstracter denkniveau en vaak ook betere taalbeheersing hebben dan HBO-P'ers. Dit hoeft natuurlijk niet altijd zo te zijn.

Maar als je bijvoorbeeld de propedeuse van HTS elektroteckniek ofzo haalt, dan heb je daar niks aan als je Nederlands wil studeren. Dat bedoel ik maar 6VWO is ook veel algemener dan een HBO-P.
Oud 17-01-2002, 16:15
VaMpIrE GiRl
VaMpIrE GiRl is offline
alle lekkere jongens zitten op havo
en alle leuke meiden zitten op vwo :-)
Oud 17-01-2002, 16:53
bram_05
bram_05 is offline
Alleen mavo-patientjes lopen te focken over het gymnasium!!!
Oud 17-01-2002, 20:16
Demi
Demi is offline
Citaat:
Vincent Vega schreef:

Een HBO propedeuse vormt alleen geen voorbereiding op de Universiteit, het is namelijk BEROEPS onderwijs. Vwo bereidt je daar wel op voor. Het komt er dus op neer dat VWO'ers een abstracter denkniveau en vaak ook betere taalbeheersing hebben dan HBO-P'ers. Dit hoeft natuurlijk niet altijd zo te zijn.

Maar als je bijvoorbeeld de propedeuse van HTS elektroteckniek ofzo haalt, dan heb je daar niks aan als je Nederlands wil studeren. Dat bedoel ik maar 6VWO is ook veel algemener dan een HBO-P.

Nee dat lijkt me nogal logisch, elektrotechniek zit ook in een totaal andere richting dan Nederlands!
Ik wil propedeuse toegepaste psychologie gaan doen en na dat jaar kun je meteen door naar de universiteit.
Ik denk juist dat als je je in dat jaar al helemaal in de psychologie verdiept hebt je een voorsprong hebt op de mensen die in dat jaar hun VWO diploma hebben gehaald, die hebben zich namelijk nog helemaal niet verdiept in psychologie en ik dan wel.
Met citaat reageren
Oud 17-01-2002, 20:23
Vincent Vega
Vincent Vega is offline
Citaat:
Demi schreef:
Nee dat lijkt me nogal logisch, elektrotechniek zit ook in een totaal andere richting dan Nederlands!
Ik wil propedeuse toegepaste psychologie gaan doen en na dat jaar kun je meteen door naar de universiteit.
Ik denk juist dat als je je in dat jaar al helemaal in de psychologie verdiept hebt je een voorsprong hebt op de mensen die in dat jaar hun VWO diploma hebben gehaald, die hebben zich namelijk nog helemaal niet verdiept in psychologie en ik dan wel.
Maar die weten wel veel meer van statistiek, en jij niet. En dat is nou net een groot struikelblok voor veel psychologiestudenten.
Oud 17-01-2002, 20:43
Demi
Demi is offline
wat weet jij daar nou van, je oordeelt wel erg snel, vertrouw nou maar op mij ik kan het al zal ik de eerste zijn!
Met citaat reageren
Oud 18-01-2002, 12:29
beuk
beuk is offline
Ach, je bent duidelijk gemotiveerd en vol vertrouwen, dus dan zal het wel lukken denk ik..

(al zou ik liever het vwo afmaken)
Oud 18-01-2002, 15:08
Finntroll
Finntroll is offline
ik vind het woord STUUDJE al zo brugklasachtig klinken!!!! Gaat dus eigenlijk nergens over hier!!!
Oud 18-01-2002, 16:45
bubbeltjes
bubbeltjes is offline
Ik zit ook in 6 VWO en ben echt geen stuudje vind ik zelf. Naja ik werk gewoon hard op sommige momenten (als t moet) maar voor de rest zie ik niet veel verschil met andere mensen. Je zit op het niveau wat je met je intelligentie aankan lijkt me, dus een VWO leerling hoeft echt niet bijzonder veel meer te doen als een HAVO leerling als je het logisch bekijkt. Hmmm naja laat maar.
Ik denk wel dat VWO-leerlingen over het algemeen 'leren' wel leuk vinden. Dat ze het misschien liever doen als sommigen die op de MAVO zitten. Zelf heb ik een hekel aan school gekregen omdat de hoeveelheid gewoon enorm is sinds de 2e fase en ik gewoon TE veel lesuren heb. Maar aan 'leren' over het algemeen heb ik helemaal geen hekel.
Als iemand je stuudje roept moet je daar maar gewoon een beetje schijt aan hebben. Daar bedoel ik niet zo'n instelling mee van "je bent gewoon jaloers omdat je dommer bent" want dat vind ik echt fout (ookal zouden ze dat zijn). Maar gewoon lekker laten kletsen
Met citaat reageren
Oud 19-01-2002, 13:34
Verwijderd
Ik zit in 6gymnasium en hoe vaak ik geen stuud genoemd ben...Ik leer idd veel, maar ik moet wel anders haal ik geen goede cijfers, ik moet er echt voor werken. Ik wil niet door niets te doen het risico te lopen te blijven zitten, m'n ouders betalen zich al blauw aan schoolgeld Ik ben één van de weinigen in mijn familie die kan gaan studeren, dus ik moet met dit voorrecht (zo zie ik het) goed omgaan. Ik wil niet net zoals m'n ouders veel moeite doen om genoeg geld te verdienen om een beetje fatsoenlijk te leven en dat kan ik bereiken door hard te werken.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2002, 13:39
killer beeb
killer beeb is offline
Mensen van het gym zijn over het algemeen studjes
Oud 19-01-2002, 19:17
FF4-Ever
FF4-Ever is offline
Ik wordt echt strond ziek van die vooroordelen. Ik zit in 5-vwo, maar wat vervelend is, dat ik er uit zie als een sterio-type nerd (niet modieus gekleed, bril je weet wel). En al doe ik niks voor school, ik krijg toch dat stempel.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2002, 17:06
Winner
Winner is offline
Het zijn geen stuudjes, maar wel vaak nogal ballerige typetjes merk ik...
Oud 20-01-2002, 18:21
beuk
beuk is offline
Citaat:
Winner schreef:
Het zijn geen stuudjes, maar wel vaak nogal ballerige typetjes merk ik...

Hoop kak, maar ook genoeg skaters en alto's hoor..
Oud 23-01-2002, 09:11
angely
angely is offline
Ik ben het daar ook mee eens!!!
Met citaat reageren
Oud 23-01-2002, 10:46
T_Robson
T_Robson is offline

Ma als iemand hoort hoeveel ikke voor school doe... niks noppes nada dus
Dat wordt volgend jaar waarschijnlijk of blijven hangen of naar het atheneum.[/B][/QUOTE]

Nou da's pas slim, zeg. Daar zou ik pas trots op zijn AHUM. Wat doe je in godsnaam op het Ath, met ZO'N instelling?

Met citaat reageren
Oud 23-01-2002, 19:34
L Boksha
L Boksha is offline
Luieren, mischien? Je moet toch wat, en je kan moeilijk HAVO gaan doen omdat je instelling slecht is en je cijfers goed...

Gelukkig zijn de VWO klassen op mijn school een zeer goed voorbeeld van VWO'ers die geen "stuud" zijn. Opvallend is dat de mensen met de laxte houding allemaal bij Wiskunde B2 en Natuurkunde 2 zitten, terwijl een hoop mensen bij die vakken toch juist denken aan slungels met bril en puisten die de hele dag aan hun schoolwerk zitten...
Mischien moet ik ook wel weer eens wat aan school gaan doen. Laatste keer is al weer een week geleden. Genoeg geforumd
Oud 31-01-2002, 18:03
sase
sase is offline
Ik zit in de 3e klas gymnasium en ik ben zeker geen studie..okay daar zijn m'n cijfers ook niet goed genoeg voor maar mijn leven bestaat niet uit leren. Meer uit sporten enzo. t Is een vooroordeel die nodig verwijderd moet worden!
Oud 31-01-2002, 20:32
Demi
Demi is offline
verwijderd? sorry?
Met citaat reageren
Oud 05-02-2002, 13:05
damaetas
damaetas is offline
who bloody cares ?
Oud 06-02-2002, 17:11
antientje
antientje is offline
Ach je komt niet door het uit je neus vreten op het gymnasium terecht hoor, je moet er wel wat voor doen. En daarom zit er wel wat in dat ze je studje noemen. Sowieso het feit dat je gymnasium doet al want je hebt echt geen flikker aan latijn of griex, tenzij je leraar latijn of griex wordt of dominee dus waarom die jij gymnasium?? om je onnodig uit te sloven ofzo. VWO-diploma is evenveel waard hoor. Ik zat eerst op gymnasium tot de 3e maar er is ook nog eens geen flikker aan die talen dus heb ik ze niet meer (en ik stond wel voor allebij een 8 !!!!!!) tis gewoon tijdsverspilling om gymnasium te doen dus je bent een stuud!!! neejhoor geintje als je het leuk vindt om die talen t doen moet je t doen, en schijt hebben aan de rest, ze zijn gewooon jaloers!!!!!!!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten