Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-02-2003, 23:21
Tink
Tink is offline
ik ben best bang dat de komende generatie tieners/pubers van die ongelooflijke posers gaan worden zonder ontwikkelde persoonlijkheid...Ik bedoel, merendeel leest niets, kijkt alleen naar tmf voor de clips van Shakira, Christina Aguilera en dat soort mensen, smeren hun gezicht nu al onder de make up en dan zul je altijd zien dat als er nog een beetje normale, echte kinderen zijn, die op school gepest worden door die opgemaakte tuttebollen! Mensen, wie heeft er de laatste tijd nog een kind in een boom zien zitten?
Oud 23-02-2003, 09:18
Laïs
Laïs is offline
Ik ken ook een paar meisjes,3 jaar jonger dan ik,en hoe ze erbij lopen
Hele wijde broeken,strakke shirtjes,...
Toen ik nog zo oud was,droeg ik meestal 'losse' kleren.
Maar met een handtas lopen ze nog niet of zo.
Oh ja,ik was eens bij een vriendin,en een maatje van haar zus was er ook,9 jaar dat kind,liep al met nen GSM rond met ne zwier van hier tot ginder.

@ADHD: OMG,en was ze er eigenlijk blij mee ? (ik zou het nooit aangedaan hebben,wel voor de spiegel,maar niet om buiten te komen )
Oud 23-02-2003, 09:19
Laïs
Laïs is offline
Citaat:
*Kim EL* schreef:
Jezus ik begon pas met mezelf opmaken toen ik 15 was...
ik zelf dat nog niet

ok,ben wel nog maar 14 ,bijna 15
Oud 23-02-2003, 16:35
poesiefox
poesiefox is offline
Voor de kindjes in kwestie is het doen alsof en oefenen voor als ze later wel groot zijn. Wilden wij ook, toch?Het verschil met ons is dat wij dat niet mochten en het was er ook niet.

Alles is nu te koop in mini-formaat, want de commercie heeft een groeimarkt ontdekt. Kids bepalen tegenwoordig toch waar het gezinsbudget aan opgaat

Ze jutten elkaar ook op, en geen ouder die het hart heeft om het nog te verbieden. Je wilt toch niet dat je kind op school gepest wordt omdat ze geen stringetje aan heeft met gym?

Dit is de hypergewenste generatie van IVF kindjes, en ouders geven ze alles wat hun hartje begeert. Centen zat. Alles is te koop. Behalve tijd en aandacht en een beetje hollandse ouderwetse nuchterheid.

De ellende is dat ouders er zijn om hun kids bij te sturen en af te remmen als het gedrag te ver doorschiet, maar dat is nu opeens het beknotten van de tere kinderziel van het zo gewenste kind.

En als zo'n keizertje het zinnetje niet krijgt is het gewoon een ettertje. Daar willen de ouders van het gewenste kind liever niet mee geconfronteerd worden, dus krijgt zo'n kreng voortdurend wat het maar wil.

Kids zijn egocentrisch en ze kunnen nog geen onderscheid maken tussen echt en niet echt. En kinderen kunnen van nature echt geen maat houden. Jammer genoeg doen de ouders het ook niet meer voor ze.
Oud 23-02-2003, 16:53
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
Citaat:
eXo schreef:
Maar waar je nou in godesnaam een lippenspul een geurtje en eenroze pijltjes pistool voor nodig heb?!
roze pijltjespistool is om interessante mensen voor hun kop te schieten om hun aandacht te trekken. duh.

Met citaat reageren
Oud 23-02-2003, 17:16
Adrenaline
Adrenaline is offline
Dan is dit niet eens zo erg, in Amerika heb je van die beauty pegeants. Moeders geven abnormaal veel geld uit aan kleding
(wat soms varieert van $500 tot soms wel $4000), make-up, kunstgebitten, hairextensions en danslessen in de hoop dat hun dochter ooit eens een keer met zo'n prijs naar huis komt. Helemaal triest is het dat als die meisjes zo'n wedstrijd verliezen sommige moeders helemaal doordraaien en tekeer gan tegen hun dochtertjes die soms niet een 2 jaar oud zijn. Die moeders geven echt zoveel om het uiterlijk van hun dochters. Dát is pas zielig. Ik ben blij dat mijn moeder mij vroeger gewoon heeft laten dragen wat ik wou...

Laatst gewijzigd op 23-02-2003 om 17:24.
Met citaat reageren
Oud 25-02-2003, 17:40
nogmaals
nogmaals is offline
ach...alles gaat sneller in de wereld...dus kinders moeten wel eerder volwassen worden.
Oud 25-02-2003, 18:22
Breg
Breg is offline
Vandaag zag ik er weer 1. Aan het eten samen met haar moeder en opa en oma. Misschien was ze een jaar of 9/10, zeker niet ouder dan 11. Perfect opgemaakt met paarse oogschaduw, mascara, lippenstift, en misschien ook nog wat oogpotlood. Maar dat niet alleen, wat was ze aan het eten: broodje gezond. Haar oma had een zakje patat en vroeg of het meisje er ook een wilde, ik zou er vroeger blij mee zijn geweest, wat zegt het meisje: nee, daar wordt ik dik van....
Met citaat reageren
Oud 25-02-2003, 18:24
WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Citaat:
Breg schreef:
Haar oma had een zakje patat en vroeg of het meisje er ook een wilde, ik zou er vroeger blij mee zijn geweest, wat zegt het meisje: nee, daar wordt ik dik van....
Beter dan dat ze te dik wordt, toch?
Met citaat reageren
Oud 25-02-2003, 19:10
Muizzz
Muizzz is offline
Citaat:
WishfulDreaming schreef:
Beter dan dat ze te dik wordt, toch?
bij een kind van 10 maakt dat toch niet zoveel uit?
nouja, een broodje gezond is natuurlijk wel gezonder enzo, maar kinderen van 10 hoeven toch niet met hun gewicht bezig te zijn?
Oud 25-02-2003, 19:11
WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Citaat:
Muizzz schreef:
bij een kind van 10 maakt dat toch niet zoveel uit?
nouja, een broodje gezond is natuurlijk wel gezonder enzo, maar kinderen van 10 hoeven toch niet met hun gewicht bezig te zijn?
Neej okeej, niet zo erg dat het een obsessie wordt, maar feit blijft dat kinderen steeds eerder dik worden, dus daar mag best wel een beetje op gelet worden
Met citaat reageren
Oud 25-02-2003, 19:58
Muizzz
Muizzz is offline
Citaat:
WishfulDreaming schreef:
Neej okeej, niet zo erg dat het een obsessie wordt, maar feit blijft dat kinderen steeds eerder dik worden, dus daar mag best wel een beetje op gelet worden
daar heb je wel gelijk in, maar als dat kind zo doorgaat, en op haar 15e nog zo bezig is met haar gewicht en op elk calorietje en dingetje let dan lijkt het me toch niet echt zo gezond :/
Oud 25-02-2003, 20:47
Verwijderd
'k vindt 't meestal vrij onzinnig, vooral als kinderen ook nog make-up gaan gebruiken... las vandaag in de krant over twee meisjes van 8 die een navelpiercing hadden laten zetten, dat is helemaal niet gezond als je nog groeit! of dat kinderen lopen op hoge hakken die ik echt niet zou aan durven wegens omvalgevaar...

maar soms is het wel lief ik zag zaterdag een jongetje van nog geen twee dat, gekleed in een zilvergrijs wijd altobroekje, met een nirvanatruitje, en een heeeeel schattig onschuldig kindergezichtje achter de duiven aan rende dan werkt het eerder vertederend, juist om de tegenstelling

zo vanaf een jaar of zes wordt de tegenstelling te klein en de eigen inspraak van de kinderen te groot, dan vind ik het er dom uit zien
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten