Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-02-2002, 07:41
Choong
Choong is offline
Citaat:
Verie schreef:
vraagje:
Wat zouden jullie doen als je zelf hb'er bent en een jongen uit je klas ook, maar dat niet van jou weet. De jongen in kwestie is behoorlijk arrogant en zegt midden in de klas dat hij waarschijnlijk de slimste in de klas is, omdat hij hoogbegaafd is. Dit vind ik behoorlijk irritant.
Hmm wat ik nu gaat zeggen klinkt als een Dooooooooh-opmerking maar ik zeg het toch: probeer je er niet teveel aan te ergeren Laat hem lekker trots zijn op iets waar ie goed in is. Hij is in andere dingen weer slecht (bijv waarschijnlijk in sport/sociale omgang? (vooroordeel )) en daar komt ie nog wel achter.
Advertentie
Oud 28-02-2002, 07:43
Choong
Choong is offline
2 pagina's al!
Oud 28-02-2002, 15:07
Nuck
Nuck is offline
Citaat:
Choong schreef:
Hij is in andere dingen weer slecht (bijv waarschijnlijk in sport/sociale omgang? (vooroordeel )) en daar komt ie nog wel achter.
Ja, inderdaad, vooroordeel
Oud 28-02-2002, 17:44
sanne60
sanne60 is offline
Ik ben ook hoogbegaafd. Maar dat uit zich niet als sociaal zwakker zijn. Ik heb juist erg veel vrienden en kan met vrijwel iedereen goed opschieten. Als je écht hoogbegaafd bent dan isoleer je je niet, dan uit zich dat niet in slechte resultaten...hoogbegaafdheid wordt imo een beetje te vaak gebruikt als excuus voor gewoon anders lerende kinderen, die heus niet noodzakelijkerwijs slimmer hoeven te zijn.
Ben ik absoluut niet met je eens. Misschien is dit in jouw geval wel zo, maar misschien heb je gewoon een makkelijk karakter meegekregen. Veel hoogbegaafden krijgen echter wel problemen met 'zichzelf'& sociale contacten.

Iedereen heeft het hier wel over hoogbegaafd, maar wat is nu de eigenlijke definitie van hoogbegaafd? Na gezocht te hebben op internet blijkt dat iemand die bij een iqtest tot de best presterende twee procent hoort hoogbegaafd is. Dus al die mensen die beweren dat ze hoogbegaafd zijn hebben ooit een officiële iqtest gedaan en te horen gekregen dat ze tot de beste twee procent behoren?
Er zijn verschillende definities van hoogbegaafd, maar deze wordt bij mijn weten idd over t algemeen aangehouden. Ik heb iig wel een officiële test gedaan. Meestal kloppen die testjes op internet helemaal niet, dat wijkt bij mij iig ook altijd behoorlijk af en volgens die dingen lijkt zo ongeveer 50% hoogbegaafd .

Maar iig, nog ff over mezelf dan. Ik heb nooit erg veel problemen gehad met school. Ik heb op de basisschool een klas overgeslagen en doe nu VWO. t Gaat me allemaal best gemakkelijk af en ik haal vrijwel nooit onvoldoendes, maar ik kan ook weer niet zeggen dat ik helemaal nix doe. Maar als ik het snap, houd ik het gewoon bij en dan lukt t wel. Woordjes ed leer ik wel gewoon, mijn woordenschat is echt nie zo groot dat ik dat allemaal zo kan, maar t gaat over t algemeen iig wel wat sneller en makkelijker dan bij 'anderen'.
Wat betreft 'sociale contacten' ben ik niet helemaal niet zo'n groepspersoontje, maar heb gewoon een paar goede vrienden met wie ik goed op kan schieten. Wel een groot 'nadeel' van 'mezelf' vind ik dat ik nooit iets aan anderen over kan laten, omdat ik (denk? dat ik) het zelf allemaal beter kan & dat ik 'jongens' nooit "goed genoeg" vind....maar dat kan natuurlijk ook gewoon in mn karakter zitten

[Dit bericht is aangepast door sanne60 (28-02-2002).]
Oud 28-02-2002, 20:06
Kat
Kat is offline
Ok, het halve forum is hier hoogbegaafd...Ik doe met moeite de havo... niet echt veel hoogbegaafds he...
Oud 01-03-2002, 05:32
hijskraantjuh
hijskraantjuh is offline
ik maak geen huiswerk en ik ben ook hoogbegaaft en ik haal de mavo met zo'n ease dak nie meer weet wrom ik naar de mavo in the first place ben gegaan, maar da kwam omdak weer op een speciale school zat enzo mjah da maakt nie uit ehm njah ease dus ...... ow jah mijn broers h.w. van vwo is trouwens veel makkelijker klinkt vreemd maar het is iets uitgebreider dan wel maar het is ook weer makkelijker
Oud 01-03-2002, 18:17
Bluesummers
Bluesummers is offline
de broer van een vriendin van mij is ook hoogbegaafd, maar die is echt vreselijk arrogant. hij vindt alleen zichzelf belangrijk, verder is alles en iedereen 'minder' dan hij. ik zei wel eens voor de lol hoi tegen hem toen ik m tegenkwam.maar hij zei niets terug. later vroegmijn vriendin waarom hij niets terug zei. zegt die klootzak 'ik praat niet tegen domme mensen als zij' dat is toch belachelijk!!! er zijn zat mensen die ook hoogbegaafd zijn en wel aardig, waarom voelt hij zich dan zo goed?
Oud 02-03-2002, 08:53
jenny13
jenny13 is offline
Citaat:
Zlatan tha man schreef:
Ik begrijp als de taal kent niet meer hoeft te leren. Maar je maakt mij niet wijs dat jij alle talen kent. Zoals Frans en Duits
Ja zorry maar das dus wel waar....
En trouwens wat kan ik eraan doen
dat ik niet hoef te leren..
Laat mij dan...

pff en trouwens die vriendin van (wou ik nog even zeggen) is niet anders dan anders, ze gebruikt misschien wel wat taal voor volwassenen maar boeiuh ik snap haar wel... en als de rest van de klas dan gaat roepen van : "wat zeg je nou allemaal?!?!?!?"
Denk ik ook van... Dit is tog geen vwo+ klas right?
Oud 12-01-2003, 16:01
Verwijderd
Citaat:
Trebbor schreef:
Iedereen heeft het hier wel over hoogbegaafd, maar wat is nu de eigenlijke definitie van hoogbegaafd? Na gezocht te hebben op internet blijkt dat iemand die bij een iqtest tot de best presterende twee procent hoort hoogbegaafd is. Dus al die mensen die beweren dat ze hoogbegaafd zijn hebben ooit een officiële iqtest gedaan en te horen gekregen dat ze tot de beste twee procent behoren?
Je iq moet getest zijn met een officiele intelligentie test en hoger zijn dan 130. Over die 2%, 2% van de mensen hebben een iq van 130 of hoger..
Oud 12-01-2003, 16:26
SuperSanne
SuperSanne is offline
Ik schijn hoogbegaaft te zijn, maar heb ook ADHD en dat komt vaak samen voor ofzo, heb er nooit veel aandacht aan besteed....
Oud 12-01-2003, 20:33
marlies
marlies is offline
Ik vraag me af wat hoogbegaafdheid is.

Eventjes over mij. Ik heb een heel goed geheugen en zie makkelijk verbanden daarom leer ik heel makkelijk. Ik ben denk ik gewoon intelligent en niet speciaals enzo.. Ja mijn vwo gehaald maar nooit een klas over kunnen slaan enzo..
Oud 12-01-2003, 21:39
autodropje
autodropje is offline
uppen na weet ik hoeveel maanden *foei*

Regels voor berichten