Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Ik ben ook hoogbegaafd. Maar dat uit zich niet als sociaal zwakker zijn. Ik heb juist erg veel vrienden en kan met vrijwel iedereen goed opschieten. Als je écht hoogbegaafd bent dan isoleer je je niet, dan uit zich dat niet in slechte resultaten...hoogbegaafdheid wordt imo een beetje te vaak gebruikt als excuus voor gewoon anders lerende kinderen, die heus niet noodzakelijkerwijs slimmer hoeven te zijn.
Ben ik absoluut niet met je eens. Misschien is dit in jouw geval wel zo, maar misschien heb je gewoon een makkelijk karakter meegekregen. Veel hoogbegaafden krijgen echter wel problemen met 'zichzelf'& sociale contacten. Iedereen heeft het hier wel over hoogbegaafd, maar wat is nu de eigenlijke definitie van hoogbegaafd? Na gezocht te hebben op internet blijkt dat iemand die bij een iqtest tot de best presterende twee procent hoort hoogbegaafd is. Dus al die mensen die beweren dat ze hoogbegaafd zijn hebben ooit een officiële iqtest gedaan en te horen gekregen dat ze tot de beste twee procent behoren? Er zijn verschillende definities van hoogbegaafd, maar deze wordt bij mijn weten idd over t algemeen aangehouden. Ik heb iig wel een officiële test gedaan. Meestal kloppen die testjes op internet helemaal niet, dat wijkt bij mij iig ook altijd behoorlijk af en volgens die dingen lijkt zo ongeveer 50% hoogbegaafd ![]() Maar iig, nog ff over mezelf dan. Ik heb nooit erg veel problemen gehad met school. Ik heb op de basisschool een klas overgeslagen en doe nu VWO. t Gaat me allemaal best gemakkelijk af en ik haal vrijwel nooit onvoldoendes, maar ik kan ook weer niet zeggen dat ik helemaal nix doe. Maar als ik het snap, houd ik het gewoon bij en dan lukt t wel. Woordjes ed leer ik wel gewoon, mijn woordenschat is echt nie zo groot dat ik dat allemaal zo kan, maar t gaat over t algemeen iig wel wat sneller en makkelijker dan bij 'anderen'. Wat betreft 'sociale contacten' ben ik niet helemaal niet zo'n groepspersoontje, maar heb gewoon een paar goede vrienden met wie ik goed op kan schieten. Wel een groot 'nadeel' van 'mezelf' ![]() ![]() [Dit bericht is aangepast door sanne60 (28-02-2002).] |
![]() |
|
![]() |
ik maak geen huiswerk en ik ben ook hoogbegaaft
![]() ![]() ![]() ![]()
|
de broer van een vriendin van mij is ook hoogbegaafd, maar die is echt vreselijk arrogant. hij vindt alleen zichzelf belangrijk, verder is alles en iedereen 'minder' dan hij. ik zei wel eens voor de lol hoi tegen hem toen ik m tegenkwam.maar hij zei niets terug. later vroegmijn vriendin waarom hij niets terug zei. zegt die klootzak 'ik praat niet tegen domme mensen als zij' dat is toch belachelijk!!! er zijn zat mensen die ook hoogbegaafd zijn en wel aardig, waarom voelt hij zich dan zo goed?
||
![]() |
Citaat:
En trouwens wat kan ik eraan doen dat ik niet hoef te leren.. Laat mij dan... pff en trouwens die vriendin van (wou ik nog even zeggen) is niet anders dan anders, ze gebruikt misschien wel wat taal voor volwassenen maar boeiuh ik snap haar wel... en als de rest van de klas dan gaat roepen van : "wat zeg je nou allemaal?!?!?!?" Denk ik ook van... Dit is tog geen vwo+ klas right?
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Ik vraag me af wat hoogbegaafdheid is.
Eventjes over mij. Ik heb een heel goed geheugen en zie makkelijk verbanden daarom leer ik heel makkelijk. Ik ben denk ik gewoon intelligent en niet speciaals enzo.. Ja mijn vwo gehaald maar nooit een klas over kunnen slaan enzo..
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
geheugen en leerprestaties best_lover | 29 | 06-08-2007 16:17 | |
Psychologie |
hoe ga je om met hoogbegaafde mensen? ~ | 249 | 20-05-2005 06:28 | |
Algemene schoolzaken |
hoogbegaafd en verveling op school Gevederde | 209 | 09-02-2005 07:08 | |
De Kantine |
[gouwe ouwe] wat staat er onder je ctrl+V ??? damaetas | 582 | 27-01-2003 18:11 | |
Algemene schoolzaken |
hoogbegaafdheid lastig op school? Gevederde | 24 | 23-10-2002 10:56 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
hoogbegaafdenscholen carmen electra | 101 | 01-02-2002 19:32 |