Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-03-2002, 15:11
*shadygirl*
*shadygirl* is offline
Citaat:
beuk schreef:
//offtopic
woensdag op dat koko-feest geweest, lopen vet veel vrouwen rond daar
iemand die er ook was? (er lopen toch limbo's rond hier?)
Ik was er ook Was kei gezellig. Een van de vriendinnen waar ik mee was, is hele goede vrienden met die groep die daar voor de muziek zorgde (Demo), en darr hebben we de hele tijd bij gestaan. De muziek was trouwens wel helemaal ruk Toen we naar buiten gingen werd er in die andere zaal the next episode gedraaid. Da was wel leuk
Oud 16-03-2002, 18:15
Bird
Bird is offline
Jongens, waar zit die Koko nou weer ergens??? Ik ben weer slecht op de hoogte (*gaat zich in een hoekje staan schamen*) maar goed. Vertel vertel...
Oud 17-03-2002, 16:10
beuk
beuk is offline
Citaat:
*shadygirl* schreef:
De muziek was trouwens wel helemaal ruk

Vond ik wel goed juist..
Misschien dat je me gezien hebt, ik liep met mn linkerhand in het gips

Citaat:
Bird schreef:
Jongens, waar zit die Koko nou weer ergens??? Ik ben weer slecht op de hoogte (*gaat zich in een hoekje staan schamen*) maar goed. Vertel vertel...
Maastricht
Oud 17-03-2002, 23:03
Vespasienne
Vespasienne is offline
Citaat:
nare man schreef:
Overigens:

niemand hier die bij het corps zit?

Volgend jaar... bij het ASC.

Heb dit jaar bij Nereus gezeten maar vond het publiek niet leuk en ben daar dus weggegaan.

Met citaat reageren
Oud 17-03-2002, 23:09
Soullar
Soullar is offline
Citaat:
*shadygirl* schreef:

Ik heb hem al verwijderd. Sorry, wist ik niet.
Maaruh, Heerlyck dan? (Dinges, je weet wel )

[/QUOTE]

nee, ook niet heerlijk, kom op, nog een keer proberen
Oud 18-03-2002, 14:02
Quist
Quist is offline
oeps sorrie souular zal niet meer onder jou naam posten.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2002, 14:29
*shadygirl*
*shadygirl* is offline
Citaat:
schreef:
nee, ook niet heerlijk, kom op, nog een keer proberen
Geen Por Vida, geen Heerlijck, De Maasters?
Oud 18-03-2002, 14:37
Verwijderd
Citaat:
*shadygirl* schreef:
Hoop dat dit t goede forum is... Maar ik ben zelf door n ontgroening heengegaan, en bij ons in de onderwijsgroep is er een heftige discussie geweest over het nut ervan. Wat vinden jullie de voor en de nadelen ervan? IS het nuttig? Is het acceptabel, dat als je niet door een ontgroening komt dat je dan ook niet bij de vereniging mag? En bij de activiteiten die ze doen, waar ligt de grens, en wanneer ga je eroverheen? Is het goed dat je alles wat je hebt gedaan mbt de ontgroening geheim moet houden?
Oja, als je reageert, zet er dan ff bij of je zelf bent ontgroend of niet.

Het is zoooooooo dom. Mensen die het doen willen bij een groep horen Ik zou dan denken schijt aan die groep, mja dom dus

Ik ben dus niet ontgroen en dat zal ook nooit gebeuren.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2002, 17:56
Bird
Bird is offline
Citaat:
beuk schreef:
Maastricht

Ah, ok, ik ben ook weer op de hoogte, thanx!
Oud 18-03-2002, 17:59
Bird
Bird is offline
Citaat:
halve banaan schreef:

Het is zoooooooo dom. Mensen die het doen willen bij een groep horen Ik zou dan denken schijt aan die groep, mja dom dus

Ik ben dus niet ontgroen en dat zal ook nooit gebeuren.
Hmz, een onwetende... Laat iemand hem verlossen van zijn onwetendheid..

No offence hoor 1/2 banaan
Oud 21-03-2002, 10:33
mausi
mausi is offline
Mijn vriend is door de ontgroening van Minerva in Leiden heen gegaan. Wat een hel zeg!!! Echt dodelijk vermoeiend (letterlijk). Ik snap niet dat dat nou leuk is...
Met citaat reageren
Oud 21-03-2002, 11:35
*shadygirl*
*shadygirl* is offline
Als je zegt dodelijk vermoeiend en dan letterlijk, betekent dat dat er iemand aan is gestorven. Is dat ook zo of heb je het woord "letterlijk" foutief gebruikt?
Oud 21-03-2002, 12:22
After4Ever ruled
After4Ever ruled is offline
VET VOOR!!!!!!!!!!!!!! Ontgroeningen zijn echt lachwekkend, ik heb het zelf een keer meegemaakt, niet van een studentenvereniging ofzo maar van scouting haha das echt grappig!! maar er moeten geen ongelukken ofzo gebeuren das minder!
Met citaat reageren
Oud 21-03-2002, 12:43
beuk
beuk is offline
Citaat:
After4Ever ruled schreef:
VET VOOR!!!!!!!!!!!!!! Ontgroeningen zijn echt lachwekkend, ik heb het zelf een keer meegemaakt, niet van een studentenvereniging ofzo maar van scouting haha das echt grappig!! maar er moeten geen ongelukken ofzo gebeuren das minder!
mmh.. denk toch dat dat heel wat anders is
Oud 22-03-2002, 14:25
Bird
Bird is offline
Citaat:
After4Ever ruled schreef:
Ontgroeningen zijn echt lachwekkend, ik heb het zelf een keer meegemaakt, van scouting haha das echt grappig!!
Hmz, om nou te zeggen dat ik me tijdens mijn ontgroening te pletter lachte... neh..
Oud 22-03-2002, 15:28
Verwijderd
Citaat:
mausi schreef:
Mijn vriend is door de ontgroening van Minerva in Leiden heen gegaan. Wat een hel zeg!!! Echt dodelijk vermoeiend (letterlijk). Ik snap niet dat dat nou leuk is...
Ja duh, dat weet je ook als je bij het oudste corps van Nederland gaat
Met citaat reageren
Oud 24-03-2002, 15:27
Quist
Quist is offline
Citaat:
*shadygirl* schreef:
Geen Por Vida, geen Heerlijck, De Maasters?

And she scores
Met citaat reageren
Oud 24-03-2002, 16:23
Vincent Vega
Vincent Vega is offline
Citaat:
nare man schreef:
Ja duh, dat weet je ook als je bij het oudste corps van Nederland gaat

Vindicat is nog altijd het oudste corps.

Oud 24-03-2002, 19:24
Verwijderd
Citaat:
Vincent Vega schreef:
Vindicat is nog altijd het oudste corps.
Het oudste in ongewijzigde vorm. Vindicat is in 1815 opgericht en Minerva ergens in de jaren 70 door de fusie van het Leidsch Studenten Corps en de Vrouwelijke Studentenvereniging Leiden. De sociëteit is al sinds 1814 in gebruik.

Maar je voelt natuurlijk al aan dat Leiden wel sinds oudsher de meeste verenigingen heeft. De uni van Leiden is al ontstaan rond 1600 en toen waren er al verenigingen. Maar letterlijk gezien heb je gelijk, dat Vindicat het oudste is. Scheelt trouwens ook maar één jaartje met het USC.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2002, 13:39
*shadygirl*
*shadygirl* is offline
Citaat:
Quist schreef:
And she scores
Jullie hebben Heerlijck toch klappen gegeven he! Heb ik van Aristo gehoord. Volgens mij worden jullie wel jaarclub nummer 1...
Oud 25-03-2002, 16:36
Bird
Bird is offline
Citaat:
nare man schreef:
Het oudste in ongewijzigde vorm. Vindicat is in 1815 opgericht en Minerva ergens in de jaren 70 door de fusie van het Leidsch Studenten Corps en de Vrouwelijke Studentenvereniging Leiden. De sociëteit is al sinds 1814 in gebruik.

Maar je voelt natuurlijk al aan dat Leiden wel sinds oudsher de meeste verenigingen heeft. De uni van Leiden is al ontstaan rond 1600 en toen waren er al verenigingen. Maar letterlijk gezien heb je gelijk, dat Vindicat het oudste is. Scheelt trouwens ook maar één jaartje met het USC.

Wauw, we hebben hier een kenner, louter respect voor Nare Man
Oud 01-04-2002, 15:38
Bird
Bird is offline
Over ongroeningen gesproken: ik heb vanaf morgen een week Clubontgroening.

Lieve mede-forummers, denk aan deze arme phoet in zware tijden...

V.C. KING hoog!
Oud 03-04-2002, 14:23
Sneeuwwitje1985NMGN
Sneeuwwitje1985NMGN is offline
Zo tegen als maar iets !!!!
Oud 03-04-2002, 16:23
DeuS
DeuS is offline
Zwaar tegen, ik vind het echt mens-onterend. Het is een soort viciueuze cirkel: elke 1e jaars moet het ondergaan en als ze er doorheen zijn vinden ze dat iedereen het moet ondergaan omdat zij het ook moesten ondergaan. dus...
Oud 04-04-2002, 12:54
*shadygirl*
*shadygirl* is offline
Maar vind je niet dat je gewoon moet bewijzen dat je er echt bij wil? Dat je karakter moet kunnen tonen?
Oud 07-04-2002, 18:21
Bird
Bird is offline
Citaat:
*shadygirl* schreef:
Maar vind je niet dat je gewoon moet bewijzen dat je er echt bij wil? Dat je karakter moet kunnen tonen?
Vind ik wel, mee eens dus. Bij een vereniging zitten meestal mensen die (globaal gezien) een beetje hetzelfde zijn. In dat opzicht is de ontgroening dus een soort schifting van de juiste mensen. Ik bedoel, je gaat toch ook niet op een tennisclub (bv) wanneer je helemaal geen aspiraties met tennis hebt..

Bovendien leer je solidair te zijn met je maatjes, je krijgt een band in een zeer kort tijdsbestek. In die zin klus je op een goede manier aan je karakter. Niks mis mee lijkt me, toch..

Ow, trouwens; Ik ben vrijdagnacht door mijn clubontgroening heengekomen. Vanaf nu gaan ik en mijn girlfriends door het verenigingsleven als: J.C. KING. Felicitaties zijn op z'n plaats

Met Koninklijke Groet..
Oud 10-04-2002, 12:03
*shadygirl*
*shadygirl* is offline
Guuufeeliesieteeeeeeerd!!!!
Oud 10-04-2002, 19:19
Bird
Bird is offline
Citaat:
*shadygirl* schreef:
Guuufeeliesieteeeeeeerd!!!!
Thanx!
Oud 10-04-2002, 19:40
Verwijderd
Citaat:
DeuS schreef:
Zwaar tegen, ik vind het echt mens-onterend. Het is een soort viciueuze cirkel: elke 1e jaars moet het ondergaan en als ze er doorheen zijn vinden ze dat iedereen het moet ondergaan omdat zij het ook moesten ondergaan. dus...

Je kiest er toch zelf voor? Niemand zal je dwingen iets te doen wat je écht niet wilt. Kijk, het draait natuurlijk wel een beetje om grenzen te verleggen en niet meteen op te geven, maar echt 'mensonterende' dingen hoef je natuurlijk niet te doen. Het zomaar slikken van alle dingen duidt juist op een gebrek aan karakter en ruggegraat, en aan dat soort mensen heeft een vereniging ook weinig.

Maar goed, ik kan natuurlijk nog zo uitwijden over verenigingen en gezelligheid, er zullen altijd mensen blijven die vanuit een bekrompen perspectief commentaar leveren, die het niet zelf hebben meegemaakt en eigenlijk als kuddedieren herhalen wat ze in de media voorgeschoteld krijgen. En wat zeggen de media? Juist, de media lichten alleen de excessen eruit, de gevallen waarin écht iemand over de schreef ging. Dat komt niet vaak voor. Je zou bijna vergeten dat er elk jaar tienduizenden eerstejaars zijn die ontgroend en geïnaugureerd worden en bij een vereniging de tijd van hun leven hebben.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2002, 18:54
Bird
Bird is offline
Citaat:
nare man schreef:

(...) er zullen altijd mensen blijven die vanuit een bekrompen perspectief commentaar leveren, die het niet zelf hebben meegemaakt en eigenlijk als kuddedieren herhalen wat ze in de media voorgeschoteld krijgen. En wat zeggen de media? Juist, de media lichten alleen de excessen eruit, de gevallen waarin écht iemand over de schreef ging.
Hear Hear!
Precies! En dan zijn er van die geiten, zoals Youp van 't Hek, wiens neefje een zware ontgroening heeft gehad, die slecht en eenzijdig geïnformeerd naar de media toerennen om daar hun naïeve en verre van objectieve verhaal te spuien zodat het studentenleven een nog slechtere naam krijgt. Laat Youp eens langskomen op de Sanctus, zou ik zeggen *gna gna*

De gemiddelde burger weet niets van Studentenverenigingen en bijbehorende ontgroeningen af, er hangt een soort geheimzinnigheid rond. Omdat mensen niet precies het hunne ervan weten, gaan ze dingen verzinnen.

Natuurlijk is een ontgroening geen pretje, maar je kunt iets niet veroordelen voordat je het zelf hebt meegemaakt. Ik heb het wel meegemaakt en ik heb er absoluut niks aan overgehouden, zowel geen fysieke klachten als mentale schade. Ik durf zelfs te beweren dat die ontgroening me veel over mezelf heeft geleerd, er zijn bovendien een paar verdomd goede eigenschappen in me naar boven gekomen.

Trouwens: het is een kunst om je stelling met sterke argumenten te onderbouwen, ook als je de stelling onzin vindt, en sterke argumenten heb ik in de laatste replies niet meer gezien. Dus ik zou zeggen, waar blijven jullie dan
Oud 11-04-2002, 20:12
*shadygirl*
*shadygirl* is offline
Tsjakka.
Oud 25-08-2002, 20:45
battlestar
battlestar is offline
Hehe, ik heb hier in de vijfde een spreekbeurt over gehouden.
Persoonlijk ben ik niet voor en niet tegen ontgroeningen. Opzich vind ik het er gewoon bijhoren. 't Is wel goed voor de ontwikkeling van je persoonlijkheid, je leert mensen kennen e.d. maar ik ben tegen extreme ontrgroeningen die de (fysieke/mentale) gezondheid kunnen aantasten. Het moet natuurlijk niet te ver gaan.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2002, 20:54
Verwijderd
'k vind ontgroeningen op zich wel ok, zolang het maar binnen de perken blijft. Als je bij wijze van met een oudejaars naar bed zou moeten gaan om in een studentenvereniging te komen, of een liter jenever op zou moeten drinken (zie krant van een paar dagen geleden) dat gaat wel een bééétje heel erg ver.

Maar zolang 't maar leuk blijft en mensen niet vernederd worden, onder grote druk worden gezet of iets dergelijks ben ik zeker voor. Maar aan de andere kant, als je zo'n ontgroening doet, kies je er zelf voor...
Met citaat reageren
Oud 30-08-2002, 21:37
Dorus
Dorus is offline
Citaat:
nare man schreef:
Overigens:

niemand hier die bij het corps zit?
Zit hier in Enschede niet eens.

Ik zelf heb nog geen ontgroening doorlopen, maar binnenkort word ik wel ontgroend. Ik vind het er gewoon bij horen, en met z'n allen afgezeken worden schept wel een soort van band denk ik. Tuurlijk zijn er wel grenzen aan wat wel en wat niet kan, fysiek geweld vind ik bijvoorbeeld niet kunnen, net zoals verplicht alcohol drinken. Een adje uit je sportschoen vind ik daarentegen wel kunnen...
Oud 31-08-2002, 14:06
Sithan
Sithan is offline
Het idee alleen al dat je iets moet 'doorstaan' om opgenomen te worden in een groep die zichzelf meer vind dan mensen die het niet hebben volgehouden , zegt voor mij al genoeg.

Psychische marteling vind ik uit den boze
Oud 31-08-2002, 15:23
Verwijderd
Tegen! studenten verenigingen zijn net Sektes
Met citaat reageren
Oud 31-08-2002, 15:56
Roozie
Roozie is offline
Citaat:
Dorus schreef:

Zit hier in Enschede niet eens.

Ik zelf heb nog geen ontgroening doorlopen, maar binnenkort word ik wel ontgroend. Ik vind het er gewoon bij horen, en met z'n allen afgezeken worden schept wel een soort van band denk ik. Tuurlijk zijn er wel grenzen aan wat wel en wat niet kan, fysiek geweld vind ik bijvoorbeeld niet kunnen, net zoals verplicht alcohol drinken. Een adje uit je sportschoen vind ik daarentegen wel kunnen...
welke vereniging?
Oud 31-08-2002, 18:29
Bird
Bird is offline
Citaat:
lexus656 schreef:
Tegen! studenten verenigingen zijn net Sektes

Mag ik even een paar kenmerken van een sekte noemen:

1. Er is een ongezond dominante leider, die zichzelf als god beschouwt. Hij of zij heeft het zogezegd altijd bij het rechte eind. Mensen die het niet eens zijn met de visie van de leider worden uit de weg geruimd.

Ik zie het al voor me dat ik gillend door de socciëteit ren omdat de praeses me met de cantorscepter de harsens in wil slaan nadat we een meningsverschil over mores hadden... :roll:

2. Er is geen ruimte voor persoonlijke vrijheid. Leden verliezen hun eigen karakter en worden een soort leeghoofden die doen wat ze opgedragen wordt.

Ik geloof toch wel dat studenten er wel om bekend staan dat ze hun woordje kunnen doen, kunnen verkondigen hoe zij er zélf over denken, dus dit gaat zeker niet op.

3. Er is binnen sekten vaak sprake van emotioneel, mentaal misbruik, zoals manipulatie en intimidatie. In extreme gevallen misbruikt de leiding de leden zelfs seksueel of financieel.

Ik kan niet ontkennen dat er in het geheel geen sprake is van intimidatie binnen studentenverenigingen. Ik heb zelf ervaren dat de ouderejaars je vooral in het begin intimideren, om je zo te testen. Op het moment dat jij voldoende gewapend bent tegen hun verbale kracht is de intimidatie ook voorbij. Het is dus geheel aan jezelf.

4. Een goede graadmeter om te zien of de leiding van een vereniging 'gezond' is, is de mate waarin zij in staat is tekortkomingen te erkennen. De leiding van een sekte zal dit natuurlijk nooit doen, omdat de leiding nu eenmaal geen fouten kan maken.

Het moge duidelijk zijn dat, in een vereniging met zoveel betrokken leden, er een constante formele en informele controle heen en weer is, waardoor het College van Bestuur eenvoudig fouten kan erkennen om ze vervolgens in overleg op te lossen.

5. Eén van de meest duidelijke eigenschappen van een sekte is toch wel dat er van je verwacht wordt dat je alle contacten met de buitenwereld verbreekt.

Het is me stellig opgevallen dat studenten wel de meest sociale personen in de wijde omtrek zijn; ik heb sinds verleden jaar nog nooit zoveel nieuwe vrienden en kennissen erbij gekregen, dus van sociale isolatie is dus zéker geen sprake.

Zoals je kunt zien was deze stelling weer eens lekker NIET onderbouwd en gemakkelijk te ondermijnen.
Prima rolleye op deze plaats dus!!
Reageren

Regels voor berichten